ZTE router pincode uitschakelen

  • 2 February 2023
  • 8 reacties
  • 279 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Bij de ZTE router dien ik de pincode uit te schakelen door in te loggen op het IP adres en een aantal stappen te volgen. Uitgekomen bij pincodebeheer kan ik niks wijzigen. De melding die erbij staat is 'De instelling kan alleen worden gewijzigd wanneer het modem is losgekoppeld.’.

Echter wanneer ik de modem loskoppel kom ik op geen mogelijkheid niet meer op het IP adres ingelogd. Niet via Hotspot maar ook niet via een ander Wifi punt. Is hier een oplossing voor? Bvd!

 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Tim S , welkom bij de community. 

Stop de simkaart even in een telefoon. Dan kun je daar de pincode verwijderen.

Hallo, 

Bedankt voor je bericht. Nu geeft het modem een rood netwerk lampje. Weg internet. Wat moet ik nu doen?

Ik heb al 3 keer met de klantenservice gebeld en ze kunnen me niet helpen en via de omweg door het met mijn telefoon aan te passen werkt het alsnog niet (ik heb het modem ook gereset aan de onderkant). Kun je me aub helpen met dit Plug&Play systeem te laten werken? Dit heeft mij inmiddels al ruim 2 uur van mijn werktijd gekost.

Bij voorbaat dank voor je reactie.

Reputatie 7
Badge +14

Heb je dit rode lampje nadat je de pincode in je telefoon hebt verwijderd? Indien ja, doe dan de omgekeerde volgorde, zet de pincode weer terug. Misschien heeft de ZTE in de firmware staan dat een pincode een MUST is?

Ok ik zal dit proberen. Wanneer ik de pincode aan heb staan moet ik meerdere keren in 24 uur tijd de stekker van het modem er uit halen en er in doen. Anders heb ik geen internet. Het voornemen is niet om dit elke dag een paar keer te gaan doen. Hoe kan ik dat vervolgens voorkomen?

Ik heb nu weer internet, maar hoogstwaarschijnlijk moet ik in 24 uur tijd weer meerdere keren de stekker er uithalen en er opnieuw in steken om internet te krijgen. Klopt dat?

 

Reputatie 7
Badge +14

Is de mobile dekking voldoende? Plaats anders de router ergens anders.

Ja dat is voldoende. Als hij eenmaal werkt heb ik goede verbinding.

Het is alleen dat wanneer ik bijvoorbeeld 3 uur lang weg ben en daarna terugkom, ik de stekker er uit en er opnieuw in moet doen om verbinding te krijgen. En dat zou aan die pincode moeten liggen.

 

Hoi Eric, het probleem is nog altijd aanwezig. Kunnen we een oplossing hiervoor zoeken?

Reageer