ZTE router stopt er soms mee

  • 26 September 2022
  • 14 reacties
  • 924 Bekeken

Hallo. Zo’n 1x per dag op een willekeurige tijd stopt de ZTE MF289D ermee. Dit is 2 weken terug ineens begonnen. 
 

Het ‘Network’ lampje begint te knipperen en het WiFi netwerk ligt er dan uit.
Een simpele ‘kabel eruit en erin’ lost dit probleem binnen 2 minuten op. Maar het is toch erg vervelend, vooral als ik niet thuis ben in verband met IOT apparaten. 

Enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Er is geen update beschikbaar en een factory reset werkt helaas ook niet.

 

Bij voorbaat erg bedankt.
-Melvin 

 


14 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@Toetie9112 

Zomaar een vraag waadoorr dit topic weer een bump naar boven krijgt.

Welke kabel even eruit om het probleem op te lossen?

Tussen de 4Gmodem router en een achterliggend netwerk apparaat of maak je een zogenaamde powerflip door de voeding te onderbreken en herstellen?

@Toetie9112

Zomaar een vraag waadoorr dit topic weer een bump naar boven krijgt.

Welke kabel even eruit om het probleem op te lossen?

Tussen de 4Gmodem router en een achterliggend netwerk apparaat of maak je een zogenaamde powerflip door de voeding te onderbreken en herstellen?

Hey Yalerta, bedankt voor de reactie! 

De stekker van de ZTE router zelf eruit en weer erin, powerflip dus. Ik heb geen ‘achterliggend netwerk apparaat’ alles verloopt via die router, als die het doet.

 

Geen idee waarom hij besluit er willekeurig mee te stoppen, aangezien het netwerk zelf niet onderbroken kan zijn (neem ik aan) want daarna werkt alles weer.

Enig idee? :)

Reputatie 7
Badge +5

...

Enig idee? :)

Eerlijk gezegd nee ik heb geen idee. 4G routers zijn niet “mijn ding”

Maar het lijkt mij dat als het netwerk lampje begint te knipperen hiermee het 4G netwerk bedoeld wordt.
Omdat deze ZTE redelijk nieuw in de Tmobile 4G-infra toegepast wordt lijkt het me goed dat er een moderator langs komt die een kortere lijn naar de technische Tmobile mensen heeft en die wat tips kunnen verstrekken.

Dit probleem heb ik dus ook, ik heb meerdere keren T-mobile om hulp gevraagd.

Ik kreeg een gedeeldte van mijn aankoop terug, maar goed..

Maar met een oplossing kwamen ze niet.

Ik had gelukkig nog mijn oude tmobile internet 4g huawei modem nog niet verkocht.

Had ik dit wel gedaan, dan had ik nu flinke problemen gehad.

Echter, als mijn tmobile internet 4g huawei modem kapot zou gaan zit ik met 2 modems en internet en kan ik er niks meer mee.

 

Ik hoop dat de tmobile internet 4g huawei modem nog eventjes mee gaat.

Onder tussen heb ik de ZTE uit gebruik gehaald en heb ik over de ZTE al MEERDERE keren contact gehad met de klanten service die behoorlijk slecht luisteren / lezen en na mijn idee geen idee hebben met welk probleem ik zit.

 

Eentje had wel een meting gedaan toen ik de ZTE nog actief had, en zag dat er idd vaak uitval was bij de modem.

Veder dan een kleine compesatie zijn ze niet gekomen.

Ik wacht nog steeds op een oplossing.

Recent opnieuw contract gehad met T-mobile.

Zou terug gebeld worden, door een aparte afdeling of iets,, maar je raad het wellicht al.,,, het blijft dood stil.

 

video

video 2

video 3

 

Ben al vanaf 11 aug 2022 bezig om een oplossing te vinden.

Ik heb nu een tijdelijke woning, en hem wellicht zicht op een vaste woning.

Mocht ik me daar prettig voelen dan is de kans dik dat ik stop met 4G voor thuis.

Op dit moment nog niet aan de orde en ik hoop dat T-mobile nu met een oplossing komt naar klanten die problemen hebben met dit model modem

Het zou voor mij een oplossing zijn als T-mobile een nieuwe 4G of 5 G modem klaar legt in een winkel van T-mobile in de buurt die ik als compesatie voor het ongemak en hinder kan ophalen.

Ik kan helaas geen zendingen thuis ontvangen, dit was ook nog wel een hinderlijk (...) puntje van iritatie tijdens het gesprek met de klanten service.

 

 

Ik heb opnieuw een klacht opgesteld vandaar bij klachtenkompas.

 

klik hier, voor klacht 29-1-2023

 

Oude klacht niet opgelost nov 2022, klik hier

 

Tot opheden blijft het stil

 

Hallo. Zo’n 1x per dag op een willekeurige tijd stopt de ZTE MF289D ermee. Dit is 2 weken terug ineens begonnen. 
 

Het ‘Network’ lampje begint te knipperen en het WiFi netwerk ligt er dan uit.
Een simpele ‘kabel eruit en erin’ lost dit probleem binnen 2 minuten op. Maar het is toch erg vervelend, vooral als ik niet thuis ben in verband met IOT apparaten. 

Enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Er is geen update beschikbaar en een factory reset werkt helaas ook niet.

 

Bij voorbaat erg bedankt.
-Melvin 

 

zie mijn reactie's op dit onderwerp

T-mobile stuurt ons een nieuwe modem toe, terwijl we aan hadden gegeven dat we geen post kunnen ontvangen.

Ik heb de bezorg dienst verzocht het terug te sturen, dit gaan ze ook doen.

Mijn partner en ik zijn de klanten service van T-mobile zat, op bepaalde kanalen en zullen binnen kort een klacht indienen per post.

 

We hadden ze gevraagd of we dit bij een post kantoor konden omruilen of bij een T-mobile winkel

Maar blijkbaar kan dit niet?!

Ze bieden geen enkele oplossing aan en zouden intern nog overleggen en ons voor 17:00 terug bellen wat ze natuurlijk niet hebben gedaan, ze wilde gewoon van mijn lastige gesprek af.

 

We diennen een klacht in:

 

T-Mobile Klantenservice BV
Postbus 56
2650 AB Berkel en Rodenrijs

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Het product heet 4g voor thuis. Dit is een adresgebonden oplossing die je vanwege technische beperkingen dus ook niet ergens anders mag gebruiken.  Daarom is er een postcode checker van het adres waar het product gebruikt wordt.  Dat is ook waar de apparatuur thuis hoort en heen gestuurd wordt. Als je dat heimelijk invult, dan start daar het probleem. 

 

Reputatie 7
Badge +16

@nijmeegsehippies en @all: ik heb dit topic in de 4G voor Thuis sub-categorie geplaatst zodat het nu correct ingedeeld staat.

@Hajar, @Pharwin of @Marciano Kan één van jullie deze oppakken, alsjeblieft? Thanks! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @nijmeegsehippies 

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat het is opgepakt door mijn collega’s. Zij gaan dit verder afhandelen en zullen je voorzien van een terugkoppeling. Ik verwacht dat het snel wordt opgelost. Excuses voor het ongemak!

Nou, tis geweldig opgelost .... NOT ze hebben mij kei hard laten barsten geen enkel begrip voor klant... Niks. Gewoon schandelijk hoe t-mobile met klanten om gaat. Ik heb mijn contract opgezegd. Deze verloopt begin april. Ik stap over naar een andere provider . 

Bah....

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Als je op het geregistreerde adres geen nieuwe apparatuur kan ontvangen,  dan klopt er iets niet en kan dat helaas niet opgelost worden. Dan is afscheid nemen van zo'n dienst het beste. Het past dan niet voor jou.

Het product heet 4g voor thuis. Dit is een adresgebonden oplossing die je vanwege technische beperkingen dus ook niet ergens anders mag gebruiken.  Daarom is er een postcode checker van het adres waar het product gebruikt wordt.  Dat is ook waar de apparatuur thuis hoort en heen gestuurd wordt. Als je dat heimelijk invult, dan start daar het probleem. 

 

Beetje een aparte reactie. Dit is namelijk helemaal niet van toepassing 

Reputatie 3

Het product heet 4g voor thuis. Dit is een adresgebonden oplossing die je vanwege technische beperkingen dus ook niet ergens anders mag gebruiken.  Daarom is er een postcode checker van het adres waar het product gebruikt wordt.  Dat is ook waar de apparatuur thuis hoort en heen gestuurd wordt. Als je dat heimelijk invult, dan start daar het probleem. 

 

Beetje een aparte reactie. Dit is namelijk helemaal niet van toepassing 

Die reactie van “Eric” was gericht aan “nijmeegsehippies”. Geen nieuwe router kunnen ontvangen op het adres waarop 4GvT geadministreerd staat lijkt onjuist gebruik van dit product. Het is immers juist gebonden aan 1 adres; het thuisadres.

Reageer