Beantwoord

4g modem (router)

• 29 april 2017
  • 8 reacties
  • 1027 Bekeken

Welke router (modem) is naast de huwaei E5186s-22a geschikt voor het 4g netwerk van tmobile?
icon

Beste antwoord door Pilovali 29 april 2017, 14:04

Hallo,

Elk 4G modem dat de frequenties (900, 1800 en 2100 MHz) van T-Mobile ondersteund is in principe mogelijk. Als je een andere 4G modem gebruikt, en een probleem hebt, dan kan het zijn dat een T-Mobile medewerker er geen ondersteuning aan geeft.

Groet,
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Elk 4G modem dat de frequenties (900, 1800 en 2100 MHz) van T-Mobile ondersteund is in principe mogelijk. Als je een andere 4G modem gebruikt, en een probleem hebt, dan kan het zijn dat een T-Mobile medewerker er geen ondersteuning aan geeft.

Groet,
Bedankt voor het antwoord. Is het modem overigens te koop in een tmobile winkel en daarmee verzekerd van ondersteuning? Op internet zie ik verschillende prijzen. Maar ook kritische reviews, met name op
amazon.de.
Reputatie 6
Badge +17
Jup, als je 4G voor Thuis besteld, betaal je éénmalig € 205,00 voor de Huawei E5186s 4G modem.
Ja, maar ik heb al een abo Go unlimited. Kan je hem dan los kopen? Bij Aliexpress (?!) koop je hem voor ongeveer 150 euro.
Reputatie 6
Badge +17
Het is mogelijk, maar een Go abonnement is niet echt bedoeld als vervanger voor vast internet. Dit is tegen de voorwaarden.
Ik denk ook niet dat je ondersteuning krijgt als je contact op neemt met de klantenservice.

Je kunt het beste even wachten tot een T-Mobile medewerker reageert op deze topic. Dit duurt ongeveer 24-48 uur.

Groet,
Reputatie 6
Badge +11
@sokrates
De vraag is of je kosten nog moeite wilt sparen om nu meer dan 150Mbps DL mogelijkheid te hebben. De E5186s-22a is een LTE cat6 apparaat en kan door frequentiebanden te combineren tot 300Mbps DL (maar niet 900 en 1800 combinatie). Op welke locaties TMO-NL dat levert is een kwestie van dekkingskaarten bestuderen en uitproberen.

Als je Go Unlimited abo wilt behouden en dus niet over naar 4GvT abo, kan je ook een LTE cat4 (tot 150Mbps) MiFi router kopen of een in bezit zijnde LTE smartphone in mobile hotspot configureren als je geen geld wilt uitgeven. Je hebt dan geen RJ45 ethernet plug tot je beschikking, maar met Go Unlimited heb je Carrier NAT (geen toegang van buitenaf op je thuisnetwerk) en hebben de al schamele netwerk/routing opties in de E5186s-22a ook nog eens een keer wenig nut. Een 60 euro LTE 4G stick in een PC met sharing kan ook....

Wil je alle opties, degelijkheid etc, dan zou ik een Frizbox met 4G ingebouwd kopen. Ook afhankelijk of je van abo wisselt of niet, maar nogal wat mensen gebruiken tesamen met de E5186s-22a een Fritzbox voor de netwerk/routing opties.
Inderdaad, tot 150mbps is voldoende, want op dit moment krijg ik op mijn iphone 6 in zeeland niet meer dan 20mbps op 4g. Overigens gaat het bij ons om internet tijdens het weekeinde op onze boot. Thuis hebben wij een vaste aansluiting.
Intussen, lees ik op het forum problemen met routers die niet geleverd zijn door tmobile. Zelfs de huwaei 186s-22a (mogelijk door verschillende versies van firmware) en ook de fritzbox (oudere versie?). Aanschaf buiten tmobile is blijkbaar op eigen risico? Of niet? Graag dus een reactie van een vertegenwoordiger van tmobile zelf.
Reputatie 6
Badge +11
@sokrates
Als je een 4G voor Thuis abo neemt naast je bestaande Go Unlimited abo dan krijg je een extra SIMkaart + E5186s-22a. Dit is de enige die T-Mobile levert. Alles andere is door mensen zelf extra aangesloten/toegevoegd/veranderd. Met je Go abo kan je dan op je iPhone6 gewoon onbeperkt bellen en internetten overal en altijd. De E5186s-22a op de boot verzorgt dan internet voor computers etc op de boot via WiFi verbinding of ethernetkabel.

Bedenk wel dat de boot vaart (neem ik aan) dus je hebt niet echt een thuis situatie, dus dekking kan slechter zijn dan voor een huis. De snelheid zal vergelijkbaar zijn met die van de iPhone6 wat je aangaf.

Als je alleen je Go abo wilt houden, dan moet je de Go SIMkaart in de zelf gekochte router stoppen als je op de boot bent. Je kan ook een tweede Go abo aanschaffen en die in de zelf gekochte router stoppen.

Het is de vraag wat je wilt met 'internet op de boot' en hoeveel het mag kosten.

Reageer