Beantwoord

4G testen met iPhone

  • 13 december 2016
  • 18 reacties
  • 448 Bekeken

Is het 4G voor thuis vooraf te testen met je iPhone op locatie of werkt het beter.
Op de locatie waar ik 4G voor thuis wil hebben geeft mijn iPhone - 104dB buiten (op balkon eerste verdieping) en een downloadsnelheid van 2 tot 3 Mbps en springt vaak naar 3G.
Het gebied staat volgens de dekkingskaart van T-Mobile op 4G: buiten zeer goede ontvangst en binnen goede ontvangst....
icon

Beste antwoord door Pilovali 14 december 2016, 09:10

Als de 4G dekking niet top is, kun je ook nog een buitenantenne erbij krijgen, zodat het signaal véél beter wordt ontvangen. Zo'n modem heeft sowieso een betere ingebouwde antenne dan een smartphone, aangezien bij een smartphone alles zo klein mogelijk moet.
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Beste Pollmans.

Ten eerste welkom op het T-Mobile forum.

De 4G verbinding van je Iphone is zeker laag ja!.
Waarschijnlijk heeft dit ook te maken met welk model en of het uiteraard 4G+ Ondersteunt.

Voor 4G voor thuis is er de mogelijkheid om een maand te testen, tevens is het ook maandelijks opzegbaar.
Zeg je 4G voor thuis binnen een maand op, dan krijg je ook je geld terug voor de modem, zodra die bij T-Mobile binnen is.

Voor meer informatie kijk even hier: 4G voor Thuis

Succes!

^Diego
Dank, gaan we gewoon proberen dus en ik zal de resultaten op het forum doorgeven.
Reputatie 4
Badge +6
@Pollmans Top!

Als het natuurlijk niet bevalt kun je het altijd binnen een maand opzeggen, maar daar gaan we natuurlijk niet vanuit 😉
Reputatie 6
Badge +17
Als de 4G dekking niet top is, kun je ook nog een buitenantenne erbij krijgen, zodat het signaal véél beter wordt ontvangen. Zo'n modem heeft sowieso een betere ingebouwde antenne dan een smartphone, aangezien bij een smartphone alles zo klein mogelijk moet.
Reputatie 7
Badge +15
Goede aanvulling @Pilovali! 😃

@Pollmans,

Zo te zien heb je al aardig wat informatie gehad. Als je hier verder nog vragen over hebt dan horen we het graag!
Graag nog een vraag: Op mijn locatie krijg ik 4G met 2 streepjes op het modem en Download/ Upload : 9 Mbps/ 2 Mbps. De antenne van t-mobile staat (postcode 1047BC) 1,6 km (vermogen 307) van mijn locatie.
Als ik het modem meeneem naar huis ( afstand van mast - 690 m. vermogen 32) : 51 Mbps/ 23 Mbps
Ik zal dus aan een antenne moeten? geen probleem maar hoe bestel ik die.
Verder lees ik over 4G richtantennes (11 dBi) [kosten € 200,- geen probleem] maar is dat een betere oplossing?

Mvrgr.
Reputatie 6
Badge +17
Als ik het goed heb begrepen, kun je gratis een buitenantenne krijgen. Dat is een richt antenne.
Je kunt het beste even wachten tot een T-Mobile medewerker reageert 😉
Sorry de mast bij mij thuis staat op 280 m vermogen 308.
(stond verstopt onder een Vodafone mast-icoon.🆒
Als ik het goed heb begrepen, kun je gratis een buitenantenne krijgen. Dat is een richt antenne.
Je kunt het beste even wachten tot een T-Mobile medewerker reageert ;)


Tnx Pilovali
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Pollmans,

Het antwoord van Pilovali klopt ongeveer, maar het is niet gegarandeerd dat de buitenantenne vrij van kosten is. Dit haal ik even uit de lucht, om valse verwachtingen te voorkomen.

Je kunt via onze dekkingsklacht een melding maken van het trage internet. Onze netwerkspecialisten gaan dan kijken wat er aan de hand is en of jij in aanmerking komt voor een (kosteloze) buitenantenne. Zij moeten dit uiteindelijk bepalen, wij kunnen dat vanaf hier niet doen. Je moet hier informatie en voorbeelden doorgeven, dan kunnen zij het voor je onderzoeken.

Hopelijk krijg je gauw een snellere verbinding! Als wij nog iets voor je kunnen betekenen, dan horen we dat graag. 🙂
Reputatie 4
Badge +6
@Pollmans

Misschien is het even wachten op T-Mobile Thuis een optie (Eerste Kwartaal 2017).
Dat is natuurlijk bekabeld en natuurlijk van T-mobile, dus zelfde service en zelfde kwaliteit.
Het zou zonden zijn als er zo veel kosten mee dragen met 4G voor Thuis, terwijl Vodafone Thuis via glasvezel komt, T-mobile heeft met glasvezel natuurlijk dan wel veel plus punten
Reputatie 6
Badge +17
@Pollmans

Misschien is het even wachten op T-Mobile Thuis een optie (Eerste Kwartaal 2017).
Dat is natuurlijk bekabeld en natuurlijk van T-mobile, dus zelfde service en zelfde kwaliteit.
Het zou zonden zijn als er zo veel kosten mee dragen met 4G voor Thuis, terwijl Vodafone Thuis via glasvezel komt, T-mobile heeft met glasvezel natuurlijk dan wel veel plus punten

Ik neem aan dat Pollmans in een buitengebied woont (wil graag 4GvT en 4G signaal is behoorlijk laag), ik vermoed dus dat er een slechte DSL verbinding ligt en ik weet 90% zeker dat er ook geen glasvezel ligt.
T-Mobile Thuis is dan (denk ik) niet mogelijk.
Reputatie 4
Badge +6
@pilovali

Misschien is het wel even handig om te wachten.
Mensen zoveel laten neer tellen voor een dienst vindt ik echt zonde.
Ik ben het zeker met je eens, laten we dat even voorop stellen.
Maar het is altijd het proberen waard
Reputatie 6
Badge +17
4G voor Thuis is maandelijks opzegbaar, dus als Pollmans *wel* goed vast internet heeft, kan die 4G voor Thuis gewoon opzeggen 🙂
Reputatie 4
Badge +6
@pilovali

Helemaal mee eens.
Alleen zal het onhandig zijn als er dan extra antennes worden aangeschaft, want die komen natuurlijk niet van T-mobile.
Dus misschien de Modem zich zelf verplaatsen, naar een betere ontvangst.
Modem met verlengsnoer op alle mogelijke locaties geprobeerd, denk dat een richtantenne wel zal helpen.....maar om die te krijgen moet je een dekkingsklacht indienen (Ook niet zo makkelijk te vinden op de website...) en als je alles hebt ingevuld krijg je :

"Er is iets mis gegaan met het invoeren van uw klacht, probeer het later nogmaals"

Haalt de fut er wel een beetje uit..... zeker na een keer of 10
Reputatie 6
Badge +17
@Pollmans

De dekkingklacht kun je indienen via de dekkingskaart, je moet dan drukken op 'Meld een probleem'. Ik heb het even getest, en bij mij werkt prima. Zou je eens met een andere browser (Internet Explorer, Firefox etc) willen proberen?

Groet,
Goede suggestie Pilovali, formulier in Chrome -werkte niet, Safari wel prima

Reageer