Beantwoord

4G voor thuis bevalt niet

  • 25 maart 2019
  • 4 reacties
  • 2854 Bekeken

Wij verbruiken 20 gb per dag, elke dag.
Dit wist ik niet omdat we nog nooit mb's hebben moeten tellen.
Ik ging ervan uit dat T mobile weet dat mensen Netflix en youtube thuis kijken tegenwoordig en dat je internet hierop moet afstemmen. Abbo is 1,5maand geleden in gegaan omdat we in afwachting waren van nieuwbouw huis hebben we het toen niet goed kunnen testen helaas.

Netflix kijken kan je onmogelijk "commercieel gebruik" of "fair use" noemen.
Kan me ook niet voorstellen dat het netwerk het hoogst belast wordt in de avonduren waardoor netwerkbelasting ook niet opgaat.

Wij zijn van huis en krijgen de melding dat het alarm systeem geen verbinding meer heeft.
De kinderen kijken netflix en ze kunnen niet zelf elk half uur de code intikken.

het moet gewoon werken en ik sta nu op het punt een abonnement elders af te sluiten omdat dit gewoon niet werkt. Het is 2019!!!!!
Willen jullie meer geld hebben zodat we dit kunnen oplossen? Ik ben bereid te betalen, kunnen jullie die rotcodes eraf halen?
icon

Beste antwoord door Folkert 25 maart 2019, 12:35

Goedemiddag,

De limiet is er niet af te halen, ook niet tegen betaling. De limiet is bedoeld om onredelijk veel gebruik tegen te gaan via het 4G netwerk.
4G voor thuis is bedoeld voor gebruikers die geen glasvezel of DSL optie hebben. Als je op deze website je postcode en huisnummer invoert, wat is dan de maximaal haalbare snelheid?

Groet, Folkert
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Goedemiddag,

De limiet is er niet af te halen, ook niet tegen betaling. De limiet is bedoeld om onredelijk veel gebruik tegen te gaan via het 4G netwerk.
4G voor thuis is bedoeld voor gebruikers die geen glasvezel of DSL optie hebben. Als je op deze website je postcode en huisnummer invoert, wat is dan de maximaal haalbare snelheid?

Groet, Folkert
Reputatie 6
Badge +11
Er zijn meerdere mensen die hier tegen aan lopen, maar T-Mobile verandert niks, is al een redelijk grijs gedraaide plaat wat dat betreft, zie https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-algemeen-477/unlimited-4g-voor-thuis-klinkt-mooi-maar-is-het-niet-298678/

Voor 35 euro per maand krijg je gewoon hetzelfde als andere 'Unlimited' gebruikers met een smartphone, alleen een 100GB initiele bundel en snelheid beperkt tot 25Mbps en locatie beperkt. Maar grofweg dezelfde waarde (voor een compleet gezin+huis, niet per individu en/of apparaat).
ik baal gewoon als een stekker omdat deze voorwaarde in de winkel niet genoemd is. Als daar gezegd was, let op dat je Netflix elke paar minuten wordt onderbroken en dan moet je via je mobiel naar een website om een code over te tikken, was ik omgedraaid en de winkel uit gelopen. Daarnaast heb ik op de T-Mobile website dit pas gevonden na een paar keer doorklikken op de FAQ's.

Glasvezel komt er gelukkig aan in juli dit jaar. De telefoonlijn biedt 2mbs, maar er was ook nog een straalverbinging beschikbaar 75Mbs waarvan de setup iets duurder was (350 euro voor straal ontvanger ipv 180 euro voor het 4g modem). Helaas pindakaas heb ik voor T-Mobile gekozen en niet voor 1 van de andere 2 alternatieven (KPN of straalverbinding).

20gb per dag is niet onredelijk veel gebruik en dit is nodig om Netflix te kunnen kijken. Dus T-Mobile noemt Netflix kijken onredelijk internet gedrag?
De link van dat andere artikel is iemand die 60gb bestanden download en dat doen wij helemaal neit.

Hoe kan Netflix kijken nou onredelijk genoemd worden?
Echt waanzinnig.. Die verkoper in de winkel heeft me een loer gedraaid
Reputatie 6
Badge +11
Je kan de netwerksnelheid die Netflix mag gebruiken beperken. Dan is het misschien minder ergernis. Maar goed, het kwaad is al geschied. Die 4Gmodemrouter kun je over 3 maanden nog wel weer verkopen in ieder geval.

In de ogen van T-Mobile is 5GB per dag nominaal. Voor een smartphone dan, en er zijn genoeg mensen die dit per maand bij lange na niet opkrijgen.

Die verkopers in een winkel lijken vaak personen die komen en gaan, sneller dan dat ze in staat zijn om zich te kunnen realiseren wat het onderbreken van internet voor een huis nu echt voor effect heeft. Nooit iets in een T-Mobile winkel kopen is mijn advies.

Reageer