Beantwoord

4G voor Thuis internet in het buitenland

• 17 januari 2018
  • 7 reacties
  • 2271 Bekeken

Kan ik de wifi 4 g router met het 4g thuisnetwerkabonnement ook als ik op vakantie ben in Frankrijk gebruiken waar ik 4g bereik heb? Zo ja zijn er dan nog beperkingen voor wat betreft het
aantal te gebruiken Gb’s na 29 januari als de nieuwe voorwaarden van toepassing zijn?
icon

Beste antwoord door tmoesel 18 januari 2018, 14:38

4G voor Thuis abonnement werkt niet in het buitenland. Met een andere SIMkaart in de router, b.v. een Franse, werkt het wel natuurlijk.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +11
4G voor Thuis abonnement werkt niet in het buitenland. Met een andere SIMkaart in de router, b.v. een Franse, werkt het wel natuurlijk.
Begrijp ik niet want met mijn t-mobile simkaart in mijn telefoon kan ik in Frankrijk op onze lokatie via 4g internetten.
Reputatie 6
Badge +11
4G voor Thuis abo en SIMkaart is niet-mobiel, het is bedoeld voor vaste lokaties (Fixed Mobile Subscription). KPN heeft voor soortgelijk abo een lock op de locatie actief; Als je daarmee op masten verder van je postcode gaat werken, krijg je een waarschuwing en bij geen actie van jouw kant wordt je afgesloten.
Die speciale SIMkaart voor 4G voor Thuis heeft T-Mobile zodanig laten programmeren dat ie alleen op het NL T-Mobile netwerk wil registreren.

"mijn t-mobile simkaart in mijn telefoon" is gewoon standaard mobile, met roaming in EU etc, 4G voor Thuis is iets heel anders, ook al maken ze beide gebruikt van 4G netwerktechnologie.
Hartelijk dank voor deze informatie.
Als ik een wifirouter koop en doe daarin een sim-only kaartje van een Franse provider ( data illimiter) zou dat dan wel in Frankrijk functioneren in een dergelijke router als ook in een mobiele telefoon?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Janbeltman,

Top om te lezen dat Tmoesel je al van antwoorden heeft voorzien. Bedankt Tmoesel! 🆒

Je zou inderdaad een Mifi router kunnen aanschaffen en daar bijvoorbeeld een lokaal PrePaid simkaartje of een Sim Only in kunnen stoppen, zodat andere apparaten hiermee verbonden kunnen worden. Uiteraard kun je die simkaart dan ook in een mobiele telefoon gebruiken als je de router niet meer gebruikt! Wat betreft Sim Only zul je wel even moeten kijken wat daar de voorwaarden in Frankrijk voor zijn. Om een T-Mobile abonnement af te kunnen sluiten, dien je namelijk woonachtig te zijn in Nederland. Wellicht is dat bij Franse providers ook het geval. Om deze reden zou PrePaid een uitkomst bieden.

Succes! Mocht je meer vragen hebben, dan horen we het van je. 😃
Tmoessel , hartelijk dank voor jouw uitvoerige reactie. Hier kan ik wat mee👍👍
Jaimy , hartelijk dank ook voor jouw reactie ga in Frankrijk informeren welke mogelijkheden er zijn.

Reageer