Beantwoord

4g voor thuis niet beschikbaar

  • 29 januari 2018
  • 12 reacties
  • 521 Bekeken

Na een belronde klantenservice, 3 andere afdelingen word ik door sales weer terug verwezen naar klantenservice:(

op homepage van de dienst staat als stap 1 dat je de dekking moet controleren. https://www.t-mobile.nl/dekking hier krijg ik dus bij mobiel internet (dus niet bij 4G) dat ik buiten uitstekende en binnen goede dekking heb.
Dat is mooi denk ik, ik ga bestellen!

Nieuwe check en nu is het niet beschikbaar.

Zou graag willen weten wat nu waar is, wat er gedaan kan worden (buitenantenne?) en niet iemand die, net als ik, de postcodecheck doet en zegt "nee, op uw adres is het niet beschikbaar"

af en toe krijg je het gevoel dat helpdesken denken dat mensen dom zijn, niet kunnen lezen etc
icon

Beste antwoord door tmoesel 29 januari 2018, 12:25

Wat bedoel je met "bij mobiel internet (dus niet bij 4G)"?

Die dekkingscheck door de website bezoeker is eerder een soort clickbait die een databeesje vult met potentiele klanten of reclame/marketing gebieden.

Gezien punt 5 van:
https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/voorwaarden/4G-voor-Thuis.pdf

ben jij wellicht de eerste in een lange reeks aan mensen die geweigerd wordt als klant omdat voor T-Mobile intern een scala aan andere argumenten (o.a. 'de voorwaarden') van kracht zijn die de potentiele nieuwe klant niet weet en/of niet kan weten.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Wat bedoel je met "bij mobiel internet (dus niet bij 4G)"?

Die dekkingscheck door de website bezoeker is eerder een soort clickbait die een databeesje vult met potentiele klanten of reclame/marketing gebieden.

Gezien punt 5 van:
https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/voorwaarden/4G-voor-Thuis.pdf

ben jij wellicht de eerste in een lange reeks aan mensen die geweigerd wordt als klant omdat voor T-Mobile intern een scala aan andere argumenten (o.a. 'de voorwaarden') van kracht zijn die de potentiele nieuwe klant niet weet en/of niet kan weten.
Bedankt voor je reactie! denk dat je gelijk hebt dat die eerste “check” clickbait is. Op die pagina kun je 2 verschillende dekkingsgraden zien, 4G en mobiel internet. Omdat deze check gedaan moest worden vanuit 4G voor thuis , met een 4G modem, een mogelijkheid voor buitenantenne , kan ik me wel iets voorstellen bij een verschil tussen deze 2 .

had punt 5 en 6 zelf al gelezen maar je kunt het positief lezen (als het zonder buitenantenne niet werkt maar met antenne wel bieden we die mogelijkheid ) of negatief (als je al bij aanvang een buitenantenne nodig hebt weigeren we je)

Wat me qua dienstverlening verder stoort (al is dat niet tmobile uniek....) dat helpdesken noet willen (kunnen?) meedenken en niks anders doen dan dezelfde check doen als ik doe. Alsof het resultaat dus anders kan zijn als iemand anders mijn postcode intikt , dan zegt “nee, niet beschikbaar” en me weer naar de algemene klantenservice door wil verbinden (die in net eerste gesprek zei dat ze daar een aparte afdeling voor hebben)....

Kastjes en muren
Kluitjes en riet
Beste Peacock41,

Ik heb eenzelfde slechte ervaring met de klantenservice als jij. Ook ik was enthousiast, maar werd teleurgesteld. Ook ik heb nu een onverwachte postcodecheck en de melding "niet beschikbaar". Ik ben benieuw of dit wel goed komt.
4G voor thuis onder de oude voorwaarden kon ik wel afsluiten. Er was nergens te lezen dat er voor 4G voor thuis onder nieuwe voorwaarden nog een "postcode check" tussen zou zitten. Ik heb al eerder gebeld met de klantenservice waarin men mij verzekerde dat het voor "iedereen" beschikbaar was. Niet dus.
Ik heb vanmiddag de klantenservice aan de lijn gehad, en werd 4x doorverwezen naar een andere afdeling omdat ik niet bij de juiste afdeling zat. Het nieuwe 4G abonnement is zo uniek dat men niet weet wat ze met mijn vraag aan moeten. Vanavond weer gebeld, uiteindelijk kreeg ik een vermoeide medewerker aan de lijn die net deed of hij me begreep. Het lag aan een blokkade op de website die hij wel kon omzeilen. Het abonnement besteld, ik heb duidelijk aangegeven dat het om 4G voor thuis ging, het nieuwe abonnement dat men per vandaag af kan sluiten, en dat het om een sim-only abonnement ging voor de 4G-router. Echter mijn bevestiging betreft een Unlimited Tablet Go abonnement. Met de hoogste spoed mijn bestelling geannuleerd, en ik kan morgen weer van voor af aan beginnen. En dat alles terwijl ik weet dat mijn huidige ADSL-abonnement per 1-2 afloopt en ik eerst verzekert was dat er geen vuiltje aan de lucht was door de "klantenservice". GGrrrrrr.
Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal,

Wanneer je een aanvraag online doet dan wordt je aanvraag eerst gefilterd. Als blijkt dat het netwerk overbelast is in die regio dan wordt je 4G voor thuis aanvraag automatisch niet beschikbaar. Wat je nu wel zou kunnen doen is een ander adres opgeven en alsnog een 4G voor thuis abonnement bestellen. Je kan daarna het adres aanpassen en zo 4G voor thuis een maand testen. Als het niet bevalt dan kun je je bestelling annuleren.

Laten jullie even weten of het lukt? Mocht het niet lukken dan plan ik een belafspraak in met onze verkoopafdeling. Zij kunnen jullie verder helpen met jullie bestelling!
Reputatie 6
Badge +11
@Hajar
Waarom heeft T-Mobile uberhaupt documenten met aanvullende voorwaarden als 1 dag na het online zetten iemand in naam T-Mobile (jij) een schending ervan suggereert m.b.t. Leveringsadres?
Maak dan gewoon een variant van "Unlimited Tablet GO" en noem het "4G internet voor routers 100G" o.i.d., speciaal voor mensen die grote downloads (groter dan 5G) via mobiel netwerk willen, en vooral ook SIM-only en maandcontract.
Ook nog een suggestie voor 'ander adres', wellicht van hoofdkantoor van T-Mobile in NL?
@Hajar,

bedankt voor de mogelijke work around! Als ik adres buren opgeef, 100 m verderop, is het wel leverbaar.

nog 1 extra vraag, als we verhuizen binnen 2 jaar betekent dat dan dan we het contract mogen ontbinden?
als we zouden verhuizen naar een plek met glasvezel is 4G voor thuis meenemen niet erg handig...
Reputatie 7
Badge +20
@Tmoesel; Heb je gelijk in, maar ik probeer even mee te denken met de klant. Wij filteren alle aanvragen omdat we zeker willen weten dat je een goede dekking zal ervaren. De workaround die ik heb geboden is dan ook absoluut een uitzondering! Ik benoem ook specifiek de testmaand omdat ik Peacock en Flevo11 een kans wil bieden om het zelf te testen, maar ik kan niet garanderen dat zij een optimale dekkingservaring zullen hebben. Mocht dat niet zo zijn dan kunnen ze alsnog annuleren.

@Peacock; Je kan kiezen voor een contract van 12 of 24 maanden. Na je contractsperiode kun je inderdaad je contract ontbinden. Dat is geen enkel probleem! 🙂
@hajar, dat snap ik maar ik bedoelde als ik nu bijv een contract voor 2 jaar afsluit en vervolgens verhuis, kan ik het contract dan ontbinden?
dit is nl een dienst die erg adres gebonden is
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Peacock41,

Ah, op die manier! Het is niet mogelijk om een contract eerder te ontbinden dan de contractsperiode (dus de 12 of 24 maanden). Uiteraard is het wel mogelijk om het contract in zo'n geval af te kopen. Mocht je daarvoor kiezen, dan zul je 50% van de maandelijkse kosten (kortingen niet meegenomen) tot het einde contract moeten betalen. 🙂
@Jaimy,

Daar was ik al bang voor....

En als de dienst op het nieuwe adres geen, of slechte, dekking heeft heb ik pech zeker😔
Of als daar wel glasvezel ligt....

Zoals gezegd, dit is een zeer locatie gebonden dienst, op kunnen zeggen bij verhuizing lijkt me vanzelfsprekend.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Peacock41,

Ik snap jouw punt heel goed! Het is inderdaad nogal locatiegebonden, maar gelukkig hebben we het beste netwerk van Nederland, dus zullen er weinig plekken zijn waar je een slechte netwerkervaring hebt met 4G voor Thuis! 😉

Als je niet zeker weet of je nog 2 jaar op dezelfde plek blijft wonen, kun je natuurlijk ook altijd voor een contract van 12 maanden kiezen. Dan ben je minder gebonden aan de lange termijn. Als je voor 2 jaar kiest, dan toch verhuist en de dekking schijnt dan op de nieuwe locatie niet goed te zijn? Dan kun je hier een melding van maken en dan gaan onze netwerkspecialisten kijken wat er aan de hand is en wat zij voor jou kunnen betekenen.

Hopelijk geeft dit iets meer duidelijkheid over de mogelijkheden. Als je nog vragen hebt, dan horen we het graag!
hallo David,

tuurlijk kan ik een 1 jarig contract aangaan. En natuurlijk kan het zijn dat p de nieuwe locatie het ook bruikbaar is.
Maar 4G voor thuis is een oplossing voor het niet aanwezig zijn van bijv kabel, glas, of VDSL.
Als dit soort technieken op de verhuislocatie wel aanwezig zijn is meenemen van 4G voor thuis (wat zeer waarschijnlijk lagere internetsnelheid geeft ) niet logisch.

overigens komt mijn vraag niet voort uit concrete verhuisplannen maar uit wil snappen waar ik a tegen zeg.

het zou de dienst, hoe tmobile met klanten mee denkt positief beïnvloeden als het contract wel opgezegd kan worden bij verhuizing denk ik

Reageer