Beantwoord

4G voor thuis toereikend?

• 3 februari 2019
  • 3 reacties
  • 1954 Bekeken

Hallo,
Ik mag overstappen qua internet provider thuis. Ik zat bij Ziggo, maar die hebben er zo'n bende van gemaakt dat ik daar weg wil. We hebben nu bij Ziggo 100mbs downl.
Ik heb via de DSL lijn maar 50mbs downl. dat lijkt me denk ik genoeg ik heb er echter geen verstand van.
Ik heb thuis 2 camera's, een deurbel op wifi, 2 chromecast wat hue lampen en stekkers, een toon,en 2 mobieltjes.
We wonen met 2 personen in het huis.
Het liefst zou ik 4g thuis van Tmobile nemen omdat me dat wel snel lijkt, toch?
Wie kan me hier wat meer over vertellen?
icon

Beste antwoord door Folkert 3 februari 2019, 08:37

Hoi Ariën,

Absoluut voor DSL kiezen! 50 Mbps is meer dan genoeg. De meeste apparaten die je noemt verbruiken nauwelijks data en een chromecast werkt lokaal dus heeft niets met jouw DSL snelheid te maken.

4G voor thuis is echt bedoeld voor buitengebieden waar slechte DSL verbindingen mogelijk zijn. Je hebt een maand limiet van 100 Gb en daar tellen up- en download voor mee, daar ben je zo doorheen en moet je steeds aanvullers handmatig ophalen.

Kijk wel van te voren of je je ISRA aansluitpunt kunt vinden en in welke staat deze is want je netto DSL snelheid is daar afhankelijk van.

Groet, Folkert
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi Ariën,

Absoluut voor DSL kiezen! 50 Mbps is meer dan genoeg. De meeste apparaten die je noemt verbruiken nauwelijks data en een chromecast werkt lokaal dus heeft niets met jouw DSL snelheid te maken.

4G voor thuis is echt bedoeld voor buitengebieden waar slechte DSL verbindingen mogelijk zijn. Je hebt een maand limiet van 100 Gb en daar tellen up- en download voor mee, daar ben je zo doorheen en moet je steeds aanvullers handmatig ophalen.

Kijk wel van te voren of je je ISRA aansluitpunt kunt vinden en in welke staat deze is want je netto DSL snelheid is daar afhankelijk van.

Groet, Folkert
Reputatie 6
Badge +11
Ik zou niet voor alleen 4G internet gaan als je 2 vaste kabels hebt liggen, tenzij er buitengewone omstandigheden aan de orde zijn, maar dat lijkt me in jullie geval niet.

Als eerste, kijk goed naar de details en feiten: 4G voor Thuis is langzamer dan je 2 andere opties, het is snelheidsbeperkt tot 25Mbps. Het is oorsponkelijk bedoelt op plekken waar vast niet voldoet (of helemaal geen vast is).
Lees vooral alle veel gestelde vragen door onder aan deze pagina:
https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis

Voor gebruikerservaringen zie o.a.
https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-algemeen-477/unlimited-4g-voor-thuis-klinkt-mooi-maar-is-het-niet-298678

Voor mij persoonlijk voldoet het zeker, maar is eigenlijk uit nood, ik heb geen coax of telefoonlijn meer en ik heb nog de oude variant. Je moet vooral kijken hoeveel data je huis+personen verbruiken. Het ligt sterk aan wat o.a. de apparaten doen. Een extreem voobeeld: een HD camara 24 uur per dag streamen is ongeveer 50GB, dus als je er 2 aan zou laten staan continue streamen naar opslag/recorder over internet, ben je in 1 dag door je bundel heen (mijn nachtbundel even niet meegerekend). Het zou mij dan 40 euro x 29 dagen = 1160 per maand kosten als ik stug elke dag 100GB zou bijkopen. Met de nieuwe Unlimited variant wordt iets dergelijks voorkomen en kan dat ook niet, maar zou je dan vanaf dag 2 steeds handmatig elk half uur je internet weer moeten activeren.
Ik heb een 4g voor thuis abbonement afgesloten maar verbruik meer data dan ik had verwacht. Ik ben zeer ontevreden over dit alles en zit hier nog bijna 2 jaar aan vast! Dit is gewoon k*t. Na de eerste week is het internet al op de theorie van internet bijkopen is leuk maar als je verbinding wegvalt kun je opnieuw beginnen. Hoop dat mensen niet zo dom zijn om hier niet in te trappen. Ik ben echt zeer ontevreden en dit is het laatste wat ik bij jullie heb afgesloten.

Reageer