Beantwoord

4G voor thuis toereikend?

• 3 februari 2019
  • 3 reacties
  • 1954 Bekeken

Hallo,
Ik mag overstappen qua internet provider thuis. Ik zat bij Ziggo, maar die hebben er zo'n bende van gemaakt dat ik daar weg wil. We hebben nu bij Ziggo 100mbs downl.
Ik heb via de DSL lijn maar 50mbs downl. dat lijkt me denk ik genoeg ik heb er echter geen verstand van.
Ik heb thuis 2 camera's, een deurbel op wifi, 2 chromecast wat hue lampen en stekkers, een toon,en 2 mobieltjes.
We wonen met 2 personen in het huis.
Het liefst zou ik 4g thuis van Tmobile nemen omdat me dat wel snel lijkt, toch?
Wie kan me hier wat meer over vertellen?
icon

Beste antwoord door Folkert 3 februari 2019, 08:37

Hoi Ariën,

Absoluut voor DSL kiezen! 50 Mbps is meer dan genoeg. De meeste apparaten die je noemt verbruiken nauwelijks data en een chromecast werkt lokaal dus heeft niets met jouw DSL snelheid te maken.

4G voor thuis is echt bedoeld voor buitengebieden waar slechte DSL verbindingen mogelijk zijn. Je hebt een maand limiet van 100 Gb en daar tellen up- en download voor mee, daar ben je zo doorheen en moet je steeds aanvullers handmatig ophalen.

Kijk wel van te voren of je je ISRA aansluitpunt kunt vinden en in welke staat deze is want je netto DSL snelheid is daar afhankelijk van.

Groet, Folkert
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi Ariën,

Absoluut voor DSL kiezen! 50 Mbps is meer dan genoeg. De meeste apparaten die je noemt verbruiken nauwelijks data en een chromecast werkt lokaal dus heeft niets met jouw DSL snelheid te maken.

4G voor thuis is echt bedoeld voor buitengebieden waar slechte DSL verbindingen mogelijk zijn. Je hebt een maand limiet van 100 Gb en daar tellen up- en download voor mee, daar ben je zo doorheen en moet je steeds aanvullers handmatig ophalen.

Kijk wel van te voren of je je ISRA aansluitpunt kunt vinden en in welke staat deze is want je netto DSL snelheid is daar afhankelijk van.

Groet, Folkert
Reputatie 6
Badge +11