Vraag

Door bundel heen - ook 'snachts geen verbinding!

• 24 december 2016
  • 30 reacties
  • 1340 Bekeken

Onlangs zijn we (voor de minstens tweede, wellicht derde keer) weer door onze 100GB bundel heen gegaan.
Vervolgens zijn we overgestapt op de failover (3/0.5Mbps adsl van kpn; de enige vaste verbinding die hier technisch mogelijk is) om later verder te streamen in de nacht (0:00-6:00), aangezien dat niet te doen is over adsl.
Echter, ook 's nachts doet de 4G verbinding het niet!
Wederom kwam ik automatisch op een afvangpagina van jullie waar vervolgens bundels bijgekocht kunnen worden.
Uit pure wanhoop hebben we vervolgens eenmalig een (te dure) bundel van 25GB bijgekocht voor 20,- die op 3 Januari al verloopt.

Een aantal opmerkingen:
- Is dit een technische storing? (door bundel heen -> ook snachts geen verbinding)
- De databundels moeten echt omhoog, wellicht zelfs onbeperkt.
- Niet alle dataverbruik kan tot 'snachts beperkt worden. Het gros gaat dat al, of wordt door onze router over ADSL gestuurd. Webverkeer by default over 4G.

Op dit moment is 4G voor thuis voor ons geen dienst voor mobiel internet, waar vast niet voldoet.

30 reacties

Hallo,

Wij hebben thuis dit zelfde probleem. Wij zijn door onze 100GB bundel heen. En wij hebben s'nachts ook geen internet meer. Wij worden ook doorgestuurd naar de "afvangpagina".

Mvg,
Benjamin Pestoor
Reputatie 7
Badge +20
Hi WytseTalsma en Benjamin,

Dit lijkt op een storing inderdaad, want je zou gewoon gebruik moeten kunnen maken van de nachtbundel nadat je de 100GB bundel hebt verbruikt. Ik heb dit doorgezet naar de afdeling die hierover gaat en hopelijk wordt dit snel voor jullie opgelost!

Nog een fijne jaarwisseling! 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hi WytseTalsma en Benjamin,

Ik heb dit gister voor jullie doorgezet en het probleem lijkt nu opgelost. Kunnen jullie dit in de nacht controleren wanneer jullie bundel is verbruikt? Ik hoor graag of het bij jullie weer werkt. 😉
Bedankt! We zullen een oogje in het zeil houden. Aangezien we nu nog 14GB over hebben voor (inmiddels) 6 dagen had ik al ons internet-verkeer enkele dagen over adsl geleid. Nu gaat alles weer over 4G, we zullen zien...
Hallo,

Ik heb net gekeken of ik weer kan internetten na 12 uur. Ik kreeg eerst geen verbinding (doorgestuurd naar de afvangpagina), maar na het opnieuw opstarten van de modem heb ik wel internet. Ik zal morgen kijken of ik direct verbinding heb, zonder eerst opnieuw op te starten.

mvg,
Benjamin
Reputatie 7
Badge +20
Bedankt voor de terugkoppeling! 🙂
Hallo,

Ik heb vanochtend gekeken of ik verbinding heb zonder de modem opnieuw op te starten. Dit was inderdaad het geval! Bedankt voor alle hulp, en snelle oplossing!

mvg,
Benjamin
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Benjamin,

Dat is goed om te lezen! Bedankt voor je terugkoppeling en graag gedaan namens onze vriendelijke collega Hajar! 😃
Goedemorgen!

Ik heb vannacht het modem moeten rebooten om weer gebruik te kunnen maken van 4G. Blijkbaar zat er toch nog iets niet lekker. Ik zal vanavond weer kijken, maar aangezien hij al gereboot is, is het verstandig om het ook over een maand weer in de gaten te houden.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo WytseTaslma,

Bedankt voor het delen van je bevindingen. Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen van vannacht. In de tussentijd zijn onze collega's uiteraard druk bezig om een algehele oplossing te vinden!
Hallo,

De afgelopen twee dagen heb ik geprobeerd gebruik te maken van het 4g netwerk tussen 0 en 6. Maar ik heb hetzelfde probleem als voorheen. Ik word doorgestuurd naar de afvangpagina en kan niet gebruik maken van het internet. Ook niet bij het rebooten van de modem.

Mvg,
Benjamin
Bij mij was vannacht wederom een reboot van het modem nodig na 0:00 om weer een werkende 4G verbinding te krijgen zonder afvang-pagina.
Hallo,

De afgelopen twee dagen heb ik gebruik kunnen maken van het 4G netwerk zonder problemen. Als hier verandering in komt meld ik het weer op het forum.

Mvg,
Benjamin
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Benjamin,

Goed om te horen dat het de afgelopen dagen goed is gegaan! Hopelijk blijft dit zo, dus wat dat betreft hoop ik dat je niet meer terug hoeft te komen in dit topic 😉 Maar uiteraard vinden we het leuk om je vaker te zien op het forum, wie weet met ideeën of tips of om andere klanten te helpen!
Ook hier zijn geen problemen meer, maar dat komt omdat de nieuwe bundel ingegaan is.
90799MB over van de 100000MB en 29 dagen te gaan. Eind deze maand laat ik jullie weer weten hoe het gaat.
Reputatie 6
Badge +17
Fijn om te horen dat het nu weer werkt! Hopen dat het zo blijft. Keep us posted! 🙂
Helaas, het probleem speelt nog steeds op..

(De vorige maand kon ik niet testen i.v.m. vakantie)
Badge +2
@WytseTalsma_4GVT

Ai dat is weer vervelend! Geld dit nog steeds?

@all hebben andere gebruikers hier ook last van?
Inmiddels is de nieuwe maand ingegaan en heb ik weer volledig internet. Dit probleem komt dus alleen maar voor als de bundel op is.
Badge +2
@WytseTalsma_4GVT

Erg bedankt voor je oplettendheid en de informatie.
Ik heb dit doorgezet!!
Badge +2
@all

Naar aanleiding van jullie feedback heb ik een onderzoek laten opstarten. Dit loopt momenteel en hopelijk zal het probleem zo snel mogelijk opgelost worden. Allen dank voor de informatie!
Badge +2
@all

Ik heb een update gekregen. Als het goed is moet het nu wel opgelost zijn. Kan een van de leden dit bevestigen?
Afgelopen weekend was dit nog niet het geval, ik heb vandaag gebeld en op jullie verzoek het modem herstart: dan zou er een nieuwe instelling ingeladen worden. Aangezien inmiddels de nieuwe periode alweer is ingegaan: even afwachten dus.
Het probleem lijkt nu opgelost: vannacht was er geen reboot van het modem nodig om toch te kunnen internetten.

We zijn door onze 100GB databundel heen, met nog 17 dagen te gaan... Dus nu zitten we weer op ADSL (35euro / maand voor 4/0.5MB down/up, maar wel onbeperkt).
Het voltallige gezin was dit paasweekend thuis, dat zal wel een en ander aan data verstookt hebben.
50 euro voor 100GB is eigenlijk veel te gek voor woorden. Voor dit bedrag hoort het datagebruik onbeperkt te zijn (anders is het ook niet: 'waar vast niet voldoet').
Ik heb daarom het abonnement (eigenlijk enkel de bundel) per eerstvolgende mogelijkheid stopgezet tot we besluiten al-dan-niet door te gaan, ik denk het niet.
Update: ik heb inmiddels ook 's nachts geen internet meer (ik kom op de afvang-pagina)! Terwijl er 18/04/2017 nog 50 euro is afgeschreven voor periode 03.04.17 t/m 02.05.17.
Hoe kan dit? Graag oplossen a.u.b.

*Edit: reboot van het modem helpt ook niet (meer)

Reageer