Beantwoord

Huawei Mobile wifi E5577C

• 27 september 2017
  • 6 reacties
  • 537 Bekeken

Mijn telefoon en telefoon partner (allebei T-mobile abonnement) en onze laptops werken niet op de Huawei Mobile wifi E5577C. Dat is behoorlijk frustrerend omdat we nu niet thuis kunnen werken. Het gekke is dat de Iphone van onze dochter het wel doet op de Huawei Mobile Wifi.. dus hoe kan dit. De één maakt wel contact en de ander niet. We kunnen de WLAN ook niet kiezen in het Wifi menu omdat die er niet in staat. Hoe kan ik geholpen worden?
Groeten,
Lianne
icon

Beste antwoord door Jaimy 28 september 2017, 09:28

Hoi Liannelonis,

Wat vreemd dat het niet op jullie apparaten werkt en wel op die van jullie dochter.

Kun je het modem eens opnieuw opstarten door de stekker eruit en erin te doen? Kunnen jullie vervolgens eens wat kruistesten uitvoeren? Dit doe je door jouw simkaart in jullie dochter's telefoon te stoppen en andersom. Hoe gaat het dan met verbinden? Werkt het dan nog steeds alleen op de iPhone? Welke toestellen hebben jullie precies?

Ik hoor graag van je, zodat we verder kunnen uitzoeken wat het probleem precies is!
Bekijk origineel

6 reacties

Hallo!
Het is gelukt door te resetten! Heel erg bedankt!

Vriendelijke groeten,
Lianne
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Liannelonis,

Wat vreemd dat het niet op jullie apparaten werkt en wel op die van jullie dochter.

Kun je het modem eens opnieuw opstarten door de stekker eruit en erin te doen? Kunnen jullie vervolgens eens wat kruistesten uitvoeren? Dit doe je door jouw simkaart in jullie dochter's telefoon te stoppen en andersom. Hoe gaat het dan met verbinden? Werkt het dan nog steeds alleen op de iPhone? Welke toestellen hebben jullie precies?

Ik hoor graag van je, zodat we verder kunnen uitzoeken wat het probleem precies is!
Hallo Jaimy,

De modem uitgedaan en weer aan. Ik heb mijn telefoon uitgezet, batterij en simkaart er zelfs uit. Het werkt niet. Mijn telefoon en de twee laptops kunnen het signaal van de WiFi niet meer pakken. Het kastje is voor deze apparaten onvindbaar staat niet in het lijstje van WiFi aanbieders in de omgeving. Moet ik een pop2 toestand veranderen of moet er iets ingesteld worden waardoor de keuze van mijn kastje weer gevonden wordt?
Nog bedankt voor het antwoord en excuses voor late reactie.
Vriendelijke groeten, Lianne
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Lianne,

Heb je toevallig ook de simkaart uit de Huawei gehaald en in een telefoon gestopt om te kijken of het internet dan wel goed werkt als hotspot? Dan kunnen we in ieder geval ook wat dichter bij de mogelijke oorzaak van het probleem komen.

Hebben jullie in het begin geen problemen gehad met het internetten, met behulp van de Huawei? Hebben jullie deze ook via deze instructies geïnstalleerd? Daarnaast kunnen jullie ook nog even de sim in een telefoon plaatsen en kijken of je de instellingen handmatig over kunt nemen, hopelijk werkt het dan wel!

We horen graag of het is gelukt!
Hallo David,

Ik heb de sim kaart in Mn telefoon gestopt en als WiFi hotspot werkt het wel.
In het begin hebben de apparaten het gewoon op de huawei gedaan. Sinds een drietal maanden niet meer.
Heb je nu een idee waar het aan kan liggen? Van de vier mobieltjes doet alleen mijn mobiel het niet. De twee laptops niet de IPad weer wel.
Hopelijk is het probleem nu snel verholpen... ik ben benieuwd naar jullie oplossing.

Groeten, Lianne
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Lianne,

Het lijkt erop dat je echt bijna alles al geprobeerd hebt nu! Het enige wat ik je nog kan adviseren is een factory reset. Je leest hier hoe dat precies moet.

Laat je me wederom weten hoe dat uitpakt? Mocht dit ook niet werken, dan gaan we uiteraard naar een alternatieve oplossing kijken! 🙂

Reageer