Vraag

IP Adres van wifi range extender achterhalen

• 4 augustus 2017
  • 3 reacties
  • 1337 Bekeken

Beste,
Ik heb via een kabel een wifi range extender aangesloten. Hier wil ik graag het wachtwoord van veranderen. Hiervoor moet ik er op inloggen.
Hoe kom ik achter het IP adres van de range extender?

3 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Je zult eerst merk en type moeten laten weten van de gebruikte apparatuur voordat iemand je effectief kan helpen. Trial error op het LAN is wellicht sneller, in linux b.v. nmap -sn 192.168.8.0/24
Reputatie 1
In normale routers kun je zien welke clients op LAN zijn aangesloten en welk IP adres deze hebben toegewezen gekregen. In deze kun je alleen zien welke clients er op WLAN zijn aangesloten. Ik heb mijn laptop aangesloten op het bedrade netwerk maar ik kan in de router niet zien welk IP adres mijn laptop door de router heeft toebedeeld gekregen. Nu kun je in je laptop het IP-adres nog wel achterhalen maar in een extender is dat niet mogelijk. In de router is in het menu rechtsboven "admin" inactief gemaakt. Daardoor hebben wij niet de toegang tot alle instellingen van de router. Klopt dat T-Mobile?
Reputatie 6
Badge +11
@Frits Flinkevleugel
Voor de "T-Mobile Thuis" modems/abos is inderdaad toegang beperkt, maar niet voor "4G voor Thuis" modem/abo. Als je duidelijkheid wilt (misschien heeft T-Mobile zaken veranderd voor sommige/nieuwe klanten) dan graag merk+type+firmwareversie. Deze vraag staat in '4g-voor-thuis-algemeen' maar misschien betreft het het andere Thuis.

Reageer