Beantwoord

IPTV verbruik op 4G voor Thuis

• 27 maart 2017
  • 3 reacties
  • 3502 Bekeken

Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die IPTV gebruiken via een 4g abbo en wat het verbruik daarvan is per maand? Uiteraard naast het gewone internet gebruik van gsm en computer in huis via de wifi van het modem.
icon

Beste antwoord door Pierre 3 april 2017, 11:52

Hallo Michel,

Het verbruik hiervan is niet concreet te benoemen. Met 100 GB kun je bijvoorbeeld in totaal 7 uur HD video kijken per week/ IPTV kijken via een box, elke dag 2 uur Skypen en ongestoord surfen. Kijken alle gezinsleden niet samen, maar ieder op een eigen toestel naar Netflix of Videoland? Dan ben je ook sneller door je GB’s heen. Kijk je zelf veel IPTV?
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Hallo Michel,

Het verbruik hiervan is niet concreet te benoemen. Met 100 GB kun je bijvoorbeeld in totaal 7 uur HD video kijken per week/ IPTV kijken via een box, elke dag 2 uur Skypen en ongestoord surfen. Kijken alle gezinsleden niet samen, maar ieder op een eigen toestel naar Netflix of Videoland? Dan ben je ook sneller door je GB’s heen. Kijk je zelf veel IPTV?
Reputatie 6
Badge +11
@Michel-nl
Zoals Pierre al aangeeft, is het zeer afhankelijk van hoeveel uren per maand het is. Ik had al 10 jaar geen TV meer in de vorm van een domme kast met scherm en tuner, maar sinds 4GvT zo'n klein DVB-T USB stickje in gebruik waarmee ik het hele niet-commerciele digitenne a 150GB per dag op een harde schijf dump om zo af en toe nog even een (deel van een) programma te luisteren/kijken (semi-live en pauze mogelijk met mplayer).

Ik heb ook een KNIPPR account maar gebruik het vrij weinig, ook al is het gebruiksvriendelijk en qua techniek prima. Het is standaard HD en dus hogere beeldkwaliteit dan bovengenoemde digitenne stream. Bij uitzendinggemist/NPOlive kan je de kwaliteit naar beneden instellen, dat kan een workaround zijn als je heel veel uren IPTV wilt kijken en toch binnen de 100GB wilt blijven. Aangezien je bij ook bij KNIPPR de reclameblokken moet afspelen/binnenhalen kun je daarmee in de situatie komen dat je in feite betaald voor reclame, doordat je extra databundel bij moet kopen.
Reputatie 6
Badge +11
Verbruik van KNIPPR in simple test:

Huawei E5186s-22a homepage
Received/Sent: 342.71 MB / 752.54 MB
15 minuten KNIPPR NPO1 kijken fullscreen in Chrome tab 1920x1080 scherm
Received/Sent: 585.44 MB / 754.28 MB
= 242.73 + 1.74 = 244.47 MB
=> 977.88 MB/uur

Reageer