Beantwoord

Kan ik nu wel of geen 4G voor thuis krijgen?

• 6 november 2017
  • 4 reacties
  • 353 Bekeken

Reputatie 2
Omdat we naar het buitengebied gaan verhuizen met zeer traag kabelinternet was ik aan het kijken naar de opties voor 4G internet thuis, waaronder die van T-mobile.

Ik had ook een technische vraag over aanleg, dus ik belde naar de klantenservice - dat was op zich al een drama: Eerst lang in de wacht bij Mobiel, die me vertelden dat ik Thuis moest hebben. Nog véél langer (40 minuten) in de wacht bij Thuis, waar ik te horen kreeg dat ik toch bij mobiel moest zijn. Gelukkig kon ik toen wel intern doorverbonden worden, maar de persoon die ik toen sprak vertelde me dat 4G voor Thuis niet beschikbaar is waar ik ga wonen, maar dat T-mobile wel bezig is het uit te rollen naar het hele land.

Op de site staat hier over alleen 'Voor 4G voor Thuis heb je een goede dekking nodig op ons mobiele netwerk. Ben je benieuwd of je dekking hebt op jouw locatie? Vul de postcode in van de plek waar je 4G voor Thuis wil gebruiken. Je ziet dan meteen of jouw locatie geschikt is.'

Als ik op de dekkingskaart kijk heb ik "Buiten zeer goed en binnen goed bereik" op 4G - is dat niet voldoende? En zo wel, waarom zou 4G voor thuis daar niet beschikbaar zijn?
icon

Beste antwoord door tmoesel 13 november 2017, 10:51

@Charlotte80
Bedoel je met 'kabel' telefoonlijn of coax/TV-kabel ?

In geval van laatste kom je sowieso niet in aanmerking voor een buitengebied oplossing van KPN voor zover ik weet.

Als het om een telefoonlijn gaat:

A) minder dan 3Mbps: "Sneller Internet Buitengebied 4G": alleen 4G modemrouter, DSL is dan praktisch afgeschreven.

😎 vanaf 3Mbps tot 20Mbps: "Sneller Internet Buitengebied": hybride 4G+DSL

C) vanaf 20Mbps: geen buitengebied optie aanbod

Jij zou dus blijkbaar onder 😎 vallen; Daarvoor wordt je door KPN benaderd, want het gaat voorlopig om een 2de fase test met max 2500 deelnemers. Later wordt dit verder uitgerold.

T-Mobile heeft voor 4GvThuis een postcodecheck; Wat daar de criteria vor zijn weet ik niet:
https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis#bestel

Verder zou ik kijken of er lokale en/of regionale glasvezel-aanleg-initiatieven zijn of op komst zijn; dat kan de situatie ook beinvloeden.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Wat versta je onder "zeer traag kabelinternet" ?

Wat zijn de opties bij KPN ?
Reputatie 2
Wat versta je onder "zeer traag kabelinternet" ?

Wat zijn de opties bij KPN ?

3Mb/s - KPN raadde daarom 4G aan, van een andere provider, omdat Sneller Internet Buitengebied niet aangeboden wordt op de plek waar wij gaan wonen.
Ik heb dezelfde dekkingsindicatie hier in Oost-Groningen: "Buiten zeer goed en binnen goed bereik" en heb met de binnenantenne aan de modem upload ca 30 MB en download ca. 40 MB. Dat is een hele grote verbetering t.o.v. internet via de telefoonlijn.
Nadeel van TMobile is de datalimiet.
Vreemd dat KPN geen 4G aanbiedt in jouw situatie. In principe is dit bij KPN beschikbaar als de snelheid van de vaste verbinding onder 6 MB zit.
Reputatie 6
Badge +11
@Charlotte80
Bedoel je met 'kabel' telefoonlijn of coax/TV-kabel ?

In geval van laatste kom je sowieso niet in aanmerking voor een buitengebied oplossing van KPN voor zover ik weet.

Als het om een telefoonlijn gaat:

A) minder dan 3Mbps: "Sneller Internet Buitengebied 4G": alleen 4G modemrouter, DSL is dan praktisch afgeschreven.

😎 vanaf 3Mbps tot 20Mbps: "Sneller Internet Buitengebied": hybride 4G+DSL

C) vanaf 20Mbps: geen buitengebied optie aanbod

Jij zou dus blijkbaar onder 😎 vallen; Daarvoor wordt je door KPN benaderd, want het gaat voorlopig om een 2de fase test met max 2500 deelnemers. Later wordt dit verder uitgerold.

T-Mobile heeft voor 4GvThuis een postcodecheck; Wat daar de criteria vor zijn weet ik niet:
https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis#bestel

Verder zou ik kijken of er lokale en/of regionale glasvezel-aanleg-initiatieven zijn of op komst zijn; dat kan de situatie ook beinvloeden.

Reageer