Beantwoord

KPN schrapt datalimiet internet buitengebied!

  • 1 augustus 2017
  • 98 reacties
  • 9466 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

98 reacties

Reputatie 1
Mijn ervaringen tot nu toe. Het modem is identiek, ik heb de instellingen 1op1 overgenomen naar het nieuwe modem dus dat was erg makkelijk. Je kan niet de nieuwe simkaart in je oude modem doen, althans bij mij werkte dat niet. De snelheid is gelijk. Dat is voor mij ook logisch omdat de mast van T-mobile en KPN dezelfde lokatie delen. Tot nu toe merk ik dus geen verschil tussen beide diensten behalve dat ik nu goedkoper uitben en geen datalimiet meer heb.

Wanneer je de APN instellingen in de oude modem aanpast naar die van KPN zou het toch gewoon moeten werken met het overzetten van de SIM kaart?

Het blijft trouwens erg stil met een reactie van T-Mobile, misschien hebben ze liever dat we gewoon overstappen??
Reputatie 3
@Lody13. De gemiddelde snelheid is een Ping van 30ms, een download van 75mB en een upload van 45mB. Dit zijn exact dezelfde snelheden als met TMobile. Ik gebruik de buitenantenne (binnenshuis) en deze heb ik niet hoeven te verplaatsen omdat de masten van beide providers op dezelfde lokatie staan. Wij zitten exact 1KM van deze lokatie af en er zijn geen obstakels tussen onze woning en de zendmast. Groet Peter
Helaas geldt dit niet voor herintreders...., dan betaal je gewoon voor 4GVT onbeperkt 39,-....
Nou die 39,- betaal ik met een big smile op m'n gezicht. Ik ben nu iedere maand 85,- kwijt (50,- voor 100Gb en 1x extra 100GB à 40,-, min 5,- korting ivm T-mobile samen) En dan ook nog 25,- per maand voor digitenne, die ik eruit kan gooien omdat ik straks onbeperkt via 4G televisie in hoge kwaliteit kan kijken (KNIPPR op m'n AppleTV)
Maar goed, de week is al weer bijna om en T-mobile denkt nog steeds na....... Ben benieuwd wie daar een keer een busje peper uitschud.


Ik heb ook 100Gb abo, maar kom hier nog steeds mee uit qua data. Kids zijn nog jong dus streamen valt nog mee. Ook ik maak gebruik van Digitenne al jaren (en betaal nu 15,50 met 3 insteekkaarten 😉 ). Met onbeperkt heb ik ook plan om digitenne te stoppen en te gaan streamen. kan dit al doen via ziggo go app (op aansluiting van mijn moeder die niet in buitengebied woont en dus een alles in 1 abo heeft). Via Ziggo go max 3 verschillende streams. KNIPPR is idd ook mogelijkheid, maar max 2 verschillende streams en 10,-/mnd.....
Daarnaast zijn er zeer concrete plannen om hier in de regio (betuwe) het hele buitengebied in 2018 van glasvezel te voorzien...., nog beter want dan gaan er eindelijk alles in 1 pakketten ontstaan....;-)

Maar goed er staan ineens mogelijkheden voor het buitengebied, na jaren radiostilte voor een vergeten gebied....

Heb modem KPN binnen enkel lukt het nog niet om dezelfde snelheden van T-mobile 4Gvt te halen (120down-35up T-mobile met externe antenne en 35down-20up via KPN zonder buitenantenne),
Klinkt als een goede deal van KPN, het is even afwachten wat de lokale glasvezel initiatieven gaan opleveren, mocht dit teleurstellen dan zal ik ook zeker de overstap overwegen (ondanks dat ik nog geen maand bij T-Mobile zit)
Mijn ervaringen tot nu toe. Het modem is identiek, ik heb de instellingen 1op1 overgenomen naar het nieuwe modem dus dat was erg makkelijk. Je kan niet de nieuwe simkaart in je oude modem doen, althans bij mij werkte dat niet. De snelheid is gelijk. Dat is voor mij ook logisch omdat de mast van T-mobile en KPN dezelfde lokatie delen. Tot nu toe merk ik dus geen verschil tussen beide diensten behalve dat ik nu goedkoper uitben en geen datalimiet meer heb.

Ik heb router afgelopen maandag ook reeds ontvangen. Had zelfde gedachte kaartje overzetten en voila...., dat lukte idd niet.
Ik woon in het buitengebied en heb rechtstreeks zicht op T-mobile antenne. Ik maak gebruik van een externe buitenantenne. Via standaard antennekabel aangesloten op modem (dus antennekabel zo kort mogelijk). Vervolgens Huawei router enkel als modem ingesteld met rechtstreekse port forwarding naar mijn eigen netwerk(router). Modem staat dus dicht bij antenne en met 20 m utp kabel verbonden met eigen netwerkrouter. Hiermee haal ik in mijn netwerk (bekabeld op vaste pc) 100-120 down en 35 up....:-).
Helaas zit in mijn situatie de KPN antenne op een hele andere mast en moet ik nog maar zien of ik daarop met nieuwe router en buitenantenne ook zo'n verbinding kan opzetten. Nu met router (zonder buitenantenne) haal ik 35 down en 20 up.... Dat is dus nog wel een verschil.

@peter4gvt welke snelheden haal jij die dus blijkbaar vergelijkbaar zijn tussen T-mobile en KPN? Doe je dit met dezelfde buitenantenne (of maak je hier geen gebruik van)?
Eens, ik heb exact dezelfde situatie.
Vanmorgen de overstap naar KPN aangevraagd, jammer want T-Mobile was op de goede weg maar het aanbod van KPN is ' an offer to not refuse '
Reputatie 2
ook ik ga dit met KPN uitzoeken , want nu met 4gvt en een adsl als backup , bespaar ik ook nog wat.
Het is inderdaad het enigste wat ik zou willen, fatsoenlijke snelheid en niet elke week de app te bestuderen of ik nog data heb, en elke week een sms sturen voor weer extra data.....
Ik laat het weten of het gelukt is met KPN.

groeten allen.
Reputatie 4
Badge +4
@vincent_ Dus ik ben niet de enige die me er aan ergert...

Vind het een rare uitdrukking, #porn...
Tegen roken/ alcohol/ enz. wordt gewaarschuwd, maar porno is stoer?

Hier mag/ moest (vooral?!) de jeugd ook tegen gewaarschuwd worden, om een gezond doel te houden/ hebben om een goed/ echt mens te zijn en geen verknipt beeld te vormen, en zichzelf en anderen (lichamelijk en geestelijk) ermee te schaden!
Zelfs "De Ouderen van Tegenwoordig" Tele2 reclame vond ik vele malen sympathieker (om maar eens een dom vergelijk te maken).
Reputatie 3
Mijn ervaringen tot nu toe. Het modem is identiek, ik heb de instellingen 1op1 overgenomen naar het nieuwe modem dus dat was erg makkelijk. Je kan niet de nieuwe simkaart in je oude modem doen, althans bij mij werkte dat niet. De snelheid is gelijk. Dat is voor mij ook logisch omdat de mast van T-mobile en KPN dezelfde lokatie delen. Tot nu toe merk ik dus geen verschil tussen beide diensten behalve dat ik nu goedkoper uitben en geen datalimiet meer heb.
Reputatie 3
FYI ik kreeg ook eerst het bericht dat levering van het KPN modem enige weken zou duren maar kreeg net het bericht dat ik het modem morgen krijg (donderdag besteld) Fingers crossed.
Ik hoop dat er snel een betere opzet van 4gvt komt, zodat gedoe met overstappen voorkomen kan worden.

Met de weekendbundel ging het nog wel maar die is tegenwoordig uitverkocht.

T-mobile, stop wat minder energie in die stomme #PORN campagne (hoe krijg je het verzonnen?) en zorg dat 4gvt weer concurrerend word.

Alternatief voor mij zou KPN zijn, mijn postcode komt wel in aanmerking of de unlimited van Tele2.
Reputatie 2
Helaas geldt dit niet voor herintreders...., dan betaal je gewoon voor 4GVT onbeperkt 39,-....
Nou die 39,- betaal ik met een big smile op m'n gezicht. Ik ben nu iedere maand 85,- kwijt (50,- voor 100Gb en 1x extra 100GB à 40,-, min 5,- korting ivm T-mobile samen) En dan ook nog 25,- per maand voor digitenne, die ik eruit kan gooien omdat ik straks onbeperkt via 4G televisie in hoge kwaliteit kan kijken (KNIPPR op m'n AppleTV)
Maar goed, de week is al weer bijna om en T-mobile denkt nog steeds na....... Ben benieuwd wie daar een keer een busje peper uitschud.
Ik stap over naar KPN. Voor €39,- per maand onbeperkte data in plaats van €50,- per maand voor 100GB is het een makkelijke beslissing. Gelukkig zit ik op een adres waar de KPN product beschikbaar is. En als ik was een bestande KPN klant voor mijn vaste ADSL verbinding, zou Internet Buitengebied helemaal gratis voor mij zijn... Dat zal echt een "no-brainer" beslissing zijn.
Reputatie 1
Goed om te weten, dan ga ik me ergens de komende dagen ook aanmelden. Kan ik wellicht net overstappen wanneer de huidige "T-Mobile maand" voorbij is.
uittocht is al begonnen. Het duurt 2 tot 3 weken bij KPN voor modem en buitenantenne geleverd kunnen worden.....
Die 100GB is een lachertje als je ook TV / Netflix ermee moet kijken. Hoop dat T-mobile er iets aan doet, anders begint de uittocht naar KPN.
Nou, nou streng weer hoor KPN...... 😞
Dan zitten jullie nog in een snel gebied. Wij haalden, bij wind mee, wel 2 Mb down en 0,1 up..... 🙂 Zitten aan het einde van 5 km koperlijntje voor vast internet. Aanvraag bij KPN gedaan. Klanten met slechte vast internet aansluiting in buitengebied krijgen 4g er nu gratis bij. Helaas geldt dit niet voor herintreders...., dan betaal je gewoon voor 4GVT onbeperkt 39,-.... Zelfs niet na ruim 10 jaar trouwe klant te zijn geweest... (van een miserabele ADSL verbinding)
Ja, als T-Mobile de komende tijd niet met een alternatief komt, dan stap ik toch (ook) over naar KPN. Wij wonen in een buitengebied waar we blij mogen zijn wanneer we 4 mb download halen! Dus.....
Reputatie 6
Badge +11
N.a.v. een halfjaar stilstand had ik eens wat teruggekeken in de tijd, zie b.v. dit artikel van vorig jaar:
https://fd.nl/ondernemen/1156187/bezem-gaat-door-top-t-mobile-nederland

We zitten nu dus middenin de uitwerking van het motto 'Mobile First'. 4G voor Thuis mag dan gebruik maken van mobiele technologie, het is niet mobiel (mast en modem bewegen niet), een vorm van Fixed Mobile Access. Eenvoudig te regelen met alleen een extra abo vorm en een extra (optionele) APN. Modem een standaard (internet)winkelproduct (en zelfde als KPN). En is bij verhuizing geen werk voor T-Mobile.

Aantal medewerkers voor mobiel is ongeveer 1 op 2000 klanten (1500 op 3M). Kort na 4GvT product introductie was volgens LinkedIn info aantal 4GvT klanten in de orde van 1000. Dus kwa medewerkers minder dan 1, wat overeen komt met diverse forumberichten. Verder heeft T-Mobile met de koop van Vodafone Thuis 100 medewerkers en 164000 klanten erbij gekregen, dus 1 op 1640, er van uitgaande dat medewerkers niet 1 grote getale een andere baan zijn gaan zoeken.

'Thuis' vereist potentieel veel meer toegewijde klantaandacht denk ik, en T-Mobile moet soms ook ook nog naar de klant toe, in de persoon van gratis installatiemonteur en/of KPN netwerkmedewerkers die draden in orde maken (i.p.v. dat de klant naar de shop komt).

De buitenlandse dochters van Deutsche Telekom / T-Mobil zijn bij mij bekend van 'onconventionele proposities'. Dat kan goed en slecht uitpakken, we zullen zien. Zolang het maar geen dooie mus is, zoals b.v. met veel lawaai aangekondigde 4G door T-Mobile USA wat gewoon opgevoerde 3G technologie was (DC-HSPA+). Of 'GO Unlimited' en dan ga je naar het buitenland op vakantie blijkt het toch soms 'Slow Unlimited' te zijn. Maar goed, in NL met 4GvT naast een mast kun je toch LTE cat6 snelheden halen (als je je eigen 4Gmodem inzet).
Reputatie 2
T-mobile heeft zich met 4GVT zelf in de voet geschoten. Iedereen kan 4GVT nemen terwijl KPN deze service alleen wil aanbieden aan klanten die echt geen snel internet kunnen krijgen, die via adsl een zeer lage snelheid hebben. (ik dacht 7 mb/s) Op deze manier beschermt KPN het netwerk tegen overbelasting. T-mobile worstelt met een oplossing om meer data te bieden en tegelijkertijd het netwerk beschermen. Zie de suggestie in de enquete om data vrij te geven tot 5gb per dag en dan steeds met de app 1 gb erbij doen (net als bij Unlimited). Dat gaat niet werken, zeker niet nu KPN zonder datalimiet aanbiedt. Er rest voor T-mobile geen andere optie dan aanbieden zonder datalimiet en zonder beperkingen. Anders loopt iedereen weg naar KPN en dat gaat heel snel en eenvoudig met een abonnement dat maandelijks opzegbaar is. Ik heb me ook al aangemeld bij KPN en wacht het niet langer af.
Enkele jaren geleden toen 4G in Nederland werd uitgerold bleef T-mobile ook achter met de uitrol van landelijke dekking. Met als gevolg dat velen (ook ik) in het oosten van het land alleen bij andere providers 4G konden krijgen. Dus overgestapt naar andere provider. Toen een strategische fout van T-mobile en diezelfde fout wordt opnieuw gemaakt. De medewerkers bij de klantenservice zijn niet te benijden. Ik geloof echt dat zij het ook graag anders zien, maar klanten trappen echt niet langer in het standaard antwoord: "we zijn er mee bezig en als we meer weten melden we dat via dit forum" Dat is al 9 maanden de standaard reactie en er verandert niets.
Ik blijf het zeggen: echt jammer want 4GVT is een prachtig product maar als T-mobile niet heel snel de boel aanpast (als je het echt serieus neemt haal je vandaag de datalimiet er nog af) dan zitten de meeste klanten bij KPN en wordt 4GVT heel snel om zeep geholpen.


Je hebt in grote lijnen gelijk, maar men vergeet elke keer weer dat er ook mensen in Nederland zijn die GEEN stabiele vaste verbinding kunnen krijgen en die NIET in buitengebied leven. Kijk naar de stad Gouda, het kabelnetwerk valt hier letterlijk uit elkaar door grondverzakkingen. Na 5 jaar klooien met Caiway/Rekam hield ik het voor gezien. In de tijd dat ik 4GvT hebt is mijn verbinding letterlijk nog geen een keer uit gevallen (Ik log de verbinding continu) waar de kabel waarschijnlijk al 50x uit had gevallen in een maand tijd.

DSL is geen optie voor mij aangezien deze al door 40 apparaten wordt gebruikt en ik graag mijn eigen lijn wil. (Overigens is dit DSL ook praktisch een 30Mbit lijntje waar ook nog eens TV kastjes doorheen gaan.) Tot dusver de 'Digitale Stad Gouda' /facepalm.

Er zijn dus mensen die andere opties zoeken, zoals 4G als vaste verbinding. Jammer dat KPN vooralsnog alleen in buitengebied aanbieden. Gemiste kans.

Wat betreft het congestie probleem op T-mobile's netwerk, volgens mij valt dat reuze mee. Natuurlijk ligt het er aan waar je woont, maar hier waar ik woon in de binnenstad haal ik gewoon ten alle tijden 75/40Mbps en latency is zo goed als altijd hetzelfde.

Zo moeilijk is dit probleem niet, en ik neem aan dat ze voor overbelasting al lang een systeem in place hebben. Ik zie het probleem dus niet.
Een tijdje geleden werd ergens op dit forum door een T-mobile medewerker gezegd dat ze onderbezet zijn en dat 4GVT even niet de hoogste prioriteit heeft. Ik kan dat bericht niet meer terug vinden

Hier staat het (bericht van ViolaR)
Reputatie 2
Een tijdje geleden werd ergens op dit forum door een T-mobile medewerker gezegd dat ze onderbezet zijn en dat 4GVT even niet de hoogste prioriteit heeft. Ik kan dat bericht niet meer terug vinden, maar het zegt wel alles over het urgentie-gevoel bij T-mobile om 4GVT te verbeteren. Het ligt niet aan de medewerkers die op dit forum reageren, die moeten ook roeien met de riemen die hen worden aangeboden, maar het management en de technische afdeling moeten zich diep schamen dat ze de klantenservice medewerkers zo laten bungelen. We drinken een glas, doen een plas en alles blijft zoals het was.....Allemaal in polonaise naar KPN zou ik zeggen. Daar staan ze niet stil.
Het is verdraaid stil aan de kant van T-Mobile op al deze meldingen! Is het dan toch gewoon een lokkertje geweest al die tijd? Beste KPN, als het nog lang duurt hier kom ik naar jullie!
Het lijkt er alleen op of jullie al lang op zoek zijn naar het antwoord. Ook toen 4g unlimited werd uitgerold zou er naar onbeperkt 4g voor thuis worden gekeken. Ik ga me oriënteren bij KPN.