Beantwoord

KPN schrapt datalimiet internet buitengebied!

• 1 augustus 2017
  • 98 reacties
  • 9466 Bekeken

Reputatie 2
https://tweakers.net/nieuws/127841/kpn-schrapt-datalimiet-internet-buitengebied.html

kkthx.

Ben benieuwd hoe T-mobile hier op gaat reageren.
icon

Beste antwoord door David 17 januari 2018, 15:56

Hoi lezers,

Zoals gezegd zouden we het laten weten wanneer er nieuws is en dat is er! We gaan vanaf 29 januari Unlimited 4G voor Thuis aanbieden! 😃 Lees er alles over in onze FAQ en stel daar ook gerust jouw vragen. We helpen je daar dan graag verder!

Om het overzicht te bewaren gaat dit topic op slot.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

98 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Lang leve concurrentie!
Badge +1
Ja dat gaat een grote concurent worden. Voor 39 euro onbeperkt data ( als er geen addertje onder het gras zit) en als je er nog een vaste aansluiting bij hebt hoef je die niet niet meer betalen.
Reputatie 2
Nu nog ff bereikbaar maken voor iedereen en niet alleen buitengebied, en ik ben om.

Of T-mobile moet snel met iets op de proppen komen ;P
Ik zie dat KPN gestopt is met de datalimiet voor de 4G voor thuis oplossingen.
Zijn er nog plannen dat T-Mobile dit ook gaat doen?

https://tweakers.net/nieuws/127841/kpn-schrapt-datalimiet-internet-buitengebied.html
Op mijn adres is het beschikbaar, het is een redelijk alternatief.
Alleen betaal ik nu 35,- waar ik genoeg aan heb, alleen moet ik nu niet vergeten de weekendbundel te activeren (best wel omslachtig)

Ben niet van plan om (direct) over te stappen, maar hoop ook dat t-mobile snel met een reactie komt.

Overigens is het modem gratis bij KPN.
Potentieel overstappen dus, ipv altijd een paar dagen zonder Internet!
Reputatie 3
Van de site van KPN : "Downloadsnelheid van gemiddeld 20 Mbit/s". Als dat klopt knijpen ze de snelheid en valt dat een beetje tegen. Verder lijkt het een zeer mooie deal. Ik ga zeker overwegen over te stappen als er geen addertjes onder het gras zitten.
Reputatie 2
Ik weet voldoende. Ik ben de passiviteit in ontwikkelingen bij T-mobile (sinds Dennis Ameling weg is staat alles stil), de personele onderbezetting bij dit product (hoe belangrijk vinden de beleidsbepalers bij T-mobile 4GVT nu echt ?) en nu recent het gedoe met de weekendbundels, meer dan zat en ga overstappen. Ik wilde al terug gaan naar traag ADSL en met 4G via KPN heb ik een uitstekend alternatief. Ga me vanmiddag nog aanmelden. Ik maak me geen zorgen om de snelheid (weliswaar afgeknepen maar altijd nog veel sneller dan 2,5 via adsl). Bye Bye T-mobile. Zo jammer dat jullie dit kansrijke 4GVT-product zitten te verkwanselen.
Reputatie 2
Van de site van KPN : "Downloadsnelheid van gemiddeld 20 Mbit/s". Als dat klopt knijpen ze de snelheid en valt dat een beetje tegen. Verder lijkt het een zeer mooie deal. Ik ga zeker overwegen over te stappen als er geen addertjes onder het gras zitten.

Liever geknepen 20Mbit/s met zekerheid van een werkende verbinding, dan bundel limitaties. :-C
Reputatie 3
Correctie - Net contact gehad met de klantenservice en het product wordt NIET geknepen. Snelheid is afhankelijk van afstand tot mast etc. Ik stap over en ga ongeveer 40 euro per maand besparen (kosten 4g voor Thuis en reserve adsl lijntje) Overigens kan je dit product alleen afsluiten als je vaste verbinding onder een bepaalde snelheid is (ik dacht 7 Mbit/s) Zo houden ze het beschikbaar voor 'echte' buitengebieders.
Reputatie 2
Wel lame. Ik zit dus op een locatie in de binnenstad waar het kabelnetwerk aan alle kanten uit elkaar valt. (gouda)
Als er niet snel een alternatief/iets beters komt vanuit T-mobile dan ben ik binnenkort ook klant bij KPN denk ik :)
ik had hier ook een topic lopen aangezien ik in het buitengebied ben komen te wonen en op zoek was naar een fatsoenlijke internetaansluiting, maar de ontwikkelingen hier schieten niet echt op.
(bijv. meer mogelijkheden hebben qua modem/sim only, wanneer 4G plus modem?, omruilen dan mogelijk? En sowieso is het 4G voor thuis abo met de kosten voor de apparatuur, de hoge maandlasten én een datalimiet al lang niet meer te verkopen lijkt me.
Momenteel gebruik ik bijv. voor 26,- p/maand onbeperkt 4G sim only bij Tele2 middels een 4G dongel. Het enige nadeel daarbij is, is dat je in eerste instantie 5GB per dag heb, en als je op één dag nog meer wilt moet je even een smsje sturen voor elke GB die je extra wilt (kleine moeite, kost verder niks extra, maar toch niet echt praktisch).
Badge +1

kkthx.

Ben benieuwd hoe T-mobile hier op gaat reageren.

Fijn dat jullie zo benieuwd zijn hoe wij hier op reageren. We zijn achter de schermen hard mee bezig verbeteringen door te voeren. Houd dit forum in de gaten welke veranderingen er op stapel staan.
En na 1, 2, 3, 4,5,6.....maanden is alles nog hetzelfde, net als de aangekondigde combikorting.
Ik hoop natuurlijk dat ik het mis heb en dat tmobile ons verrast.
Reputatie 1
Weet iemand of het KPN abonnement ook maandelijks op te zeggen is? Wat mij betreft zal T-Mobile snel met een alternatief moeten komen, overstappen is nu wel erg verleidelijk geworden..
@Thore

Het abonnement was jaarlijks op te zeggen in het begin. Misschien is dat nu veranderd, maar ik kan dit informatie op de KPN site niet meer vinden...
Reputatie 3
Contract van een jaar, daarna maandelijks opzegbaar
Reputatie 3
T-Mobile heeft dit toch : https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis
100GB voor EUR40,-
En die 199,- voor dat modem... dat moet TM nog eens goed bekijken.
Reputatie 1
Inderdaad 100Gb, wat gewoon niet genoeg is voor een gezin met kinderen. Zelfs met de ongemakkelijke weekendbundels kom ik maar nauwelijks/niet uit. In 2018 vermoedelijk naar glasvezel, maar voorlopig ben ik afhankelijk van 4G.
dit gaat grote gevolgen hebben voor tmobile wanneer ze nu niet snel handelen.
Ik wacht een paar weken af, anders stap ik over naar KPN.
Verbinding wordt daar overigens niet geknepen, is echter minimaal 20mb maar kan veel meer zijn afhankelijk van je afstand tot de zendmast.
T-mobile staat er om bekend scherp te reageren, het lijkt mij dat ze minstens hetzelfde moeten bieden:
Dus geen downloadlimiet.
Geen rare fratsen met sms'jes sturen naar je modem, dat scheelt teleurgestelde klanten die net geen "kadootje/weekendbundel" kunnen activeren.
Hetzelfde prijsniveau.
Leen modem en buitenantenne (heeft kpn die wel?)

Waarom zou je anders blijven bij T-mobile?
KPN geeft je de modem ( dezelfde als tmobile ) zelfs gratis in bruikleen 😃
Reputatie 2
T-mobile heeft zich met 4GVT zelf in de voet geschoten. Iedereen kan 4GVT nemen terwijl KPN deze service alleen wil aanbieden aan klanten die echt geen snel internet kunnen krijgen, die via adsl een zeer lage snelheid hebben. (ik dacht 7 mb/s) Op deze manier beschermt KPN het netwerk tegen overbelasting. T-mobile worstelt met een oplossing om meer data te bieden en tegelijkertijd het netwerk beschermen. Zie de suggestie in de enquete om data vrij te geven tot 5gb per dag en dan steeds met de app 1 gb erbij doen (net als bij Unlimited). Dat gaat niet werken, zeker niet nu KPN zonder datalimiet aanbiedt. Er rest voor T-mobile geen andere optie dan aanbieden zonder datalimiet en zonder beperkingen. Anders loopt iedereen weg naar KPN en dat gaat heel snel en eenvoudig met een abonnement dat maandelijks opzegbaar is. Ik heb me ook al aangemeld bij KPN en wacht het niet langer af.
Enkele jaren geleden toen 4G in Nederland werd uitgerold bleef T-mobile ook achter met de uitrol van landelijke dekking. Met als gevolg dat velen (ook ik) in het oosten van het land alleen bij andere providers 4G konden krijgen. Dus overgestapt naar andere provider. Toen een strategische fout van T-mobile en diezelfde fout wordt opnieuw gemaakt. De medewerkers bij de klantenservice zijn niet te benijden. Ik geloof echt dat zij het ook graag anders zien, maar klanten trappen echt niet langer in het standaard antwoord: "we zijn er mee bezig en als we meer weten melden we dat via dit forum" Dat is al 9 maanden de standaard reactie en er verandert niets.
Ik blijf het zeggen: echt jammer want 4GVT is een prachtig product maar als T-mobile niet heel snel de boel aanpast (als je het echt serieus neemt haal je vandaag de datalimiet er nog af) dan zitten de meeste klanten bij KPN en wordt 4GVT heel snel om zeep geholpen.
Hi all, we begrijpen jullie vragen! Dit is inderdaad een scherpe deal. Zoals jullie weten onderzoeken wij ook mogelijkheden, dit is alleen niet van de één op de andere dag gerealiseerd. Dit is wel een aanleiding om hopelijk onze verzoeken wat meer prioriteit te geven, maar we kunnen nu nog niets direct beloven. Zodra ik meer info heb, laat ik het uiteraard weten. Groet, Viola
Het lijkt er alleen op of jullie al lang op zoek zijn naar het antwoord. Ook toen 4g unlimited werd uitgerold zou er naar onbeperkt 4g voor thuis worden gekeken. Ik ga me oriënteren bij KPN.
Het is verdraaid stil aan de kant van T-Mobile op al deze meldingen! Is het dan toch gewoon een lokkertje geweest al die tijd? Beste KPN, als het nog lang duurt hier kom ik naar jullie!