Beantwoord

KPN schrapt datalimiet internet buitengebied!

  • 1 augustus 2017
  • 98 reacties
  • 9493 Bekeken

Reputatie 2
https://tweakers.net/nieuws/127841/kpn-schrapt-datalimiet-internet-buitengebied.html

kkthx.

Ben benieuwd hoe T-mobile hier op gaat reageren.
icon

Beste antwoord door David 17 januari 2018, 15:56

Hoi lezers,

Zoals gezegd zouden we het laten weten wanneer er nieuws is en dat is er! We gaan vanaf 29 januari Unlimited 4G voor Thuis aanbieden! 😃 Lees er alles over in onze FAQ en stel daar ook gerust jouw vragen. We helpen je daar dan graag verder!

Om het overzicht te bewaren gaat dit topic op slot.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

98 reacties

Reputatie 2
Ik weet voldoende. Ik ben de passiviteit in ontwikkelingen bij T-mobile (sinds Dennis Ameling weg is staat alles stil), de personele onderbezetting bij dit product (hoe belangrijk vinden de beleidsbepalers bij T-mobile 4GVT nu echt ?) en nu recent het gedoe met de weekendbundels, meer dan zat en ga overstappen. Ik wilde al terug gaan naar traag ADSL en met 4G via KPN heb ik een uitstekend alternatief. Ga me vanmiddag nog aanmelden. Ik maak me geen zorgen om de snelheid (weliswaar afgeknepen maar altijd nog veel sneller dan 2,5 via adsl). Bye Bye T-mobile. Zo jammer dat jullie dit kansrijke 4GVT-product zitten te verkwanselen.
Het lijkt er alleen op of jullie al lang op zoek zijn naar het antwoord. Ook toen 4g unlimited werd uitgerold zou er naar onbeperkt 4g voor thuis worden gekeken. Ik ga me oriënteren bij KPN.
Reputatie 3
Mijn ervaringen tot nu toe. Het modem is identiek, ik heb de instellingen 1op1 overgenomen naar het nieuwe modem dus dat was erg makkelijk. Je kan niet de nieuwe simkaart in je oude modem doen, althans bij mij werkte dat niet. De snelheid is gelijk. Dat is voor mij ook logisch omdat de mast van T-mobile en KPN dezelfde lokatie delen. Tot nu toe merk ik dus geen verschil tussen beide diensten behalve dat ik nu goedkoper uitben en geen datalimiet meer heb.
Na melding dat de weekendbundels op zijn heb ik me zojuist aangemeld bij KPN.
Ben helemaal klaar met T-Mobile op deze manier, altijd dat gedoe met iedere week sms te versturen voor de weekendbundel.
Na invullen van de enquête niks meer gehoord.
Op naar KPN en onbeperkt datagebruik.
Sinds een paar dagen heb ik het KPN "Sneller Internet Buitengebied" product thuis. Ik moet zeggen dat ik ben niet tevreden over de prestaties. Soms is de snelheid goed, maar vaak hapert web pagina's, of krijg ik 404, en ik moet web pagina's nog een keer verversen. Als ik kijk naar de Huawei modem homepagina, het signaal (4G+) sterkte is 3 van de 5 strepen.

Het T-Mobile 4G voor Thuis product werkt vlekkeloos. Ik wil overstappen naar KPN, omdat het geen datalimiet heeft en goedkoper is dan het 100GB abonnement van T-Mobile, maar als de KPN ervaring kunnen niet verbeterde zijn, moet ik het KPN abonnement annuleren en blijven bij T-Mobile.


Ik heb de oorzaak van het probleem gevonden: het standaard profiel maakt gebruik van de APN:fastinternet. Ik heb een nieuwe profiel met APN:advancedinternet gemaakt, en dat werkt perfect.

Ik heb nu mijn 4G voor Thuis abonnement opgezegd via Chat. Ik moet het duidelijk maken dat de abonnement maandelijks opzegbaar is:

Moraya: Dankjewel! Ik zie dat je abonnement loopt tot 16-01-2018. Helaas kunnen we je abonnement nog niet opzeggen.
Geoff Coupe: Nee, dat is niet waar - voor 4G voor Thuis is het maandelijks opzeggen - ik zal de FAQ op jullie website sturen..
Geoff Coupe: Kijk hier https://forum.t-mobile.nl/abonnementen-en-bundels-479/faq-4g-voor-thuis-abonnementen-en-bundels-269800
Moraya: O kijk nou! Je hebt helemaal gelijk!
Moraya: Mijn excuses!


Het spijt mij, T-Mobile, maar het was een makkelijk beslissing om over te stappen naar KPN...
"we zijn er mee bezig" heb ik nu wel genoeg gehoord. Pappen en nathouden heet dat. 4G Buitengebied van KPN is voor mij beschikbaar, dus jammer T-Mobile: ik ben weg.
€ 50 p/m mèt datalimiet t/o € 39 p/m zonder datalimiet + een gratis ADSL lijntje.:P
Reputatie 6
Badge +11
Lang leve concurrentie!
Reputatie 2
T-mobile heeft zich met 4GVT zelf in de voet geschoten. Iedereen kan 4GVT nemen terwijl KPN deze service alleen wil aanbieden aan klanten die echt geen snel internet kunnen krijgen, die via adsl een zeer lage snelheid hebben. (ik dacht 7 mb/s) Op deze manier beschermt KPN het netwerk tegen overbelasting. T-mobile worstelt met een oplossing om meer data te bieden en tegelijkertijd het netwerk beschermen. Zie de suggestie in de enquete om data vrij te geven tot 5gb per dag en dan steeds met de app 1 gb erbij doen (net als bij Unlimited). Dat gaat niet werken, zeker niet nu KPN zonder datalimiet aanbiedt. Er rest voor T-mobile geen andere optie dan aanbieden zonder datalimiet en zonder beperkingen. Anders loopt iedereen weg naar KPN en dat gaat heel snel en eenvoudig met een abonnement dat maandelijks opzegbaar is. Ik heb me ook al aangemeld bij KPN en wacht het niet langer af.
Enkele jaren geleden toen 4G in Nederland werd uitgerold bleef T-mobile ook achter met de uitrol van landelijke dekking. Met als gevolg dat velen (ook ik) in het oosten van het land alleen bij andere providers 4G konden krijgen. Dus overgestapt naar andere provider. Toen een strategische fout van T-mobile en diezelfde fout wordt opnieuw gemaakt. De medewerkers bij de klantenservice zijn niet te benijden. Ik geloof echt dat zij het ook graag anders zien, maar klanten trappen echt niet langer in het standaard antwoord: "we zijn er mee bezig en als we meer weten melden we dat via dit forum" Dat is al 9 maanden de standaard reactie en er verandert niets.
Ik blijf het zeggen: echt jammer want 4GVT is een prachtig product maar als T-mobile niet heel snel de boel aanpast (als je het echt serieus neemt haal je vandaag de datalimiet er nog af) dan zitten de meeste klanten bij KPN en wordt 4GVT heel snel om zeep geholpen.
Reputatie 6
Badge +11
N.a.v. een halfjaar stilstand had ik eens wat teruggekeken in de tijd, zie b.v. dit artikel van vorig jaar:
https://fd.nl/ondernemen/1156187/bezem-gaat-door-top-t-mobile-nederland

We zitten nu dus middenin de uitwerking van het motto 'Mobile First'. 4G voor Thuis mag dan gebruik maken van mobiele technologie, het is niet mobiel (mast en modem bewegen niet), een vorm van Fixed Mobile Access. Eenvoudig te regelen met alleen een extra abo vorm en een extra (optionele) APN. Modem een standaard (internet)winkelproduct (en zelfde als KPN). En is bij verhuizing geen werk voor T-Mobile.

Aantal medewerkers voor mobiel is ongeveer 1 op 2000 klanten (1500 op 3M). Kort na 4GvT product introductie was volgens LinkedIn info aantal 4GvT klanten in de orde van 1000. Dus kwa medewerkers minder dan 1, wat overeen komt met diverse forumberichten. Verder heeft T-Mobile met de koop van Vodafone Thuis 100 medewerkers en 164000 klanten erbij gekregen, dus 1 op 1640, er van uitgaande dat medewerkers niet 1 grote getale een andere baan zijn gaan zoeken.

'Thuis' vereist potentieel veel meer toegewijde klantaandacht denk ik, en T-Mobile moet soms ook ook nog naar de klant toe, in de persoon van gratis installatiemonteur en/of KPN netwerkmedewerkers die draden in orde maken (i.p.v. dat de klant naar de shop komt).

De buitenlandse dochters van Deutsche Telekom / T-Mobil zijn bij mij bekend van 'onconventionele proposities'. Dat kan goed en slecht uitpakken, we zullen zien. Zolang het maar geen dooie mus is, zoals b.v. met veel lawaai aangekondigde 4G door T-Mobile USA wat gewoon opgevoerde 3G technologie was (DC-HSPA+). Of 'GO Unlimited' en dan ga je naar het buitenland op vakantie blijkt het toch soms 'Slow Unlimited' te zijn. Maar goed, in NL met 4GvT naast een mast kun je toch LTE cat6 snelheden halen (als je je eigen 4Gmodem inzet).
Ik hoop dat er snel een betere opzet van 4gvt komt, zodat gedoe met overstappen voorkomen kan worden.

Met de weekendbundel ging het nog wel maar die is tegenwoordig uitverkocht.

T-mobile, stop wat minder energie in die stomme #PORN campagne (hoe krijg je het verzonnen?) en zorg dat 4gvt weer concurrerend word.

Alternatief voor mij zou KPN zijn, mijn postcode komt wel in aanmerking of de unlimited van Tele2.
Reputatie 2
@thore


ik heb toch de stoute schoenen aangetrokken en een lang verhaal geschreven naar de forum admin, en deze heeft zijn best gedaan en ik word terug gebeld en mijn adsl word omgeruild met een 4g buitengebied haha.
nu even afwachten op de bevestiging.
Reputatie 4
Badge +1
Ja dat gaat een grote concurent worden. Voor 39 euro onbeperkt data ( als er geen addertje onder het gras zit) en als je er nog een vaste aansluiting bij hebt hoef je die niet niet meer betalen.
Reputatie 4
Badge +1
https://tweakers.net/nieuws/127841/kpn-schrapt-datalimiet-internet-buitengebied.html

kkthx.

Ben benieuwd hoe T-mobile hier op gaat reageren.

Fijn dat jullie zo benieuwd zijn hoe wij hier op reageren. We zijn achter de schermen hard mee bezig verbeteringen door te voeren. Houd dit forum in de gaten welke veranderingen er op stapel staan.
En na 1, 2, 3, 4,5,6.....maanden is alles nog hetzelfde, net als de aangekondigde combikorting.
Ik hoop natuurlijk dat ik het mis heb en dat tmobile ons verrast.
Reputatie 3
Contract van een jaar, daarna maandelijks opzegbaar
T-mobile staat er om bekend scherp te reageren, het lijkt mij dat ze minstens hetzelfde moeten bieden:
Dus geen downloadlimiet.
Geen rare fratsen met sms'jes sturen naar je modem, dat scheelt teleurgestelde klanten die net geen "kadootje/weekendbundel" kunnen activeren.
Hetzelfde prijsniveau.
Leen modem en buitenantenne (heeft kpn die wel?)

Waarom zou je anders blijven bij T-mobile?
Het is verdraaid stil aan de kant van T-Mobile op al deze meldingen! Is het dan toch gewoon een lokkertje geweest al die tijd? Beste KPN, als het nog lang duurt hier kom ik naar jullie!
Reputatie 2
Een tijdje geleden werd ergens op dit forum door een T-mobile medewerker gezegd dat ze onderbezet zijn en dat 4GVT even niet de hoogste prioriteit heeft. Ik kan dat bericht niet meer terug vinden, maar het zegt wel alles over het urgentie-gevoel bij T-mobile om 4GVT te verbeteren. Het ligt niet aan de medewerkers die op dit forum reageren, die moeten ook roeien met de riemen die hen worden aangeboden, maar het management en de technische afdeling moeten zich diep schamen dat ze de klantenservice medewerkers zo laten bungelen. We drinken een glas, doen een plas en alles blijft zoals het was.....Allemaal in polonaise naar KPN zou ik zeggen. Daar staan ze niet stil.
Die 100GB is een lachertje als je ook TV / Netflix ermee moet kijken. Hoop dat T-mobile er iets aan doet, anders begint de uittocht naar KPN.
uittocht is al begonnen. Het duurt 2 tot 3 weken bij KPN voor modem en buitenantenne geleverd kunnen worden.....
Reputatie 3
FYI ik kreeg ook eerst het bericht dat levering van het KPN modem enige weken zou duren maar kreeg net het bericht dat ik het modem morgen krijg (donderdag besteld) Fingers crossed.
Reputatie 3
Badge +4
@vincent_ Dus ik ben niet de enige die me er aan ergert...

Vind het een rare uitdrukking, #porn...
Tegen roken/ alcohol/ enz. wordt gewaarschuwd, maar porno is stoer?

Hier mag/ moest (vooral?!) de jeugd ook tegen gewaarschuwd worden, om een gezond doel te houden/ hebben om een goed/ echt mens te zijn en geen verknipt beeld te vormen, en zichzelf en anderen (lichamelijk en geestelijk) ermee te schaden!
Zelfs "De Ouderen van Tegenwoordig" Tele2 reclame vond ik vele malen sympathieker (om maar eens een dom vergelijk te maken).
Reputatie 2
ook ik ga dit met KPN uitzoeken , want nu met 4gvt en een adsl als backup , bespaar ik ook nog wat.
Het is inderdaad het enigste wat ik zou willen, fatsoenlijke snelheid en niet elke week de app te bestuderen of ik nog data heb, en elke week een sms sturen voor weer extra data.....
Ik laat het weten of het gelukt is met KPN.

groeten allen.
Eens, ik heb exact dezelfde situatie.
Vanmorgen de overstap naar KPN aangevraagd, jammer want T-Mobile was op de goede weg maar het aanbod van KPN is ' an offer to not refuse '
Reputatie 3
@Lody13. De gemiddelde snelheid is een Ping van 30ms, een download van 75mB en een upload van 45mB. Dit zijn exact dezelfde snelheden als met TMobile. Ik gebruik de buitenantenne (binnenshuis) en deze heb ik niet hoeven te verplaatsen omdat de masten van beide providers op dezelfde lokatie staan. Wij zitten exact 1KM van deze lokatie af en er zijn geen obstakels tussen onze woning en de zendmast. Groet Peter
Reputatie 1
Mijn ervaringen tot nu toe. Het modem is identiek, ik heb de instellingen 1op1 overgenomen naar het nieuwe modem dus dat was erg makkelijk. Je kan niet de nieuwe simkaart in je oude modem doen, althans bij mij werkte dat niet. De snelheid is gelijk. Dat is voor mij ook logisch omdat de mast van T-mobile en KPN dezelfde lokatie delen. Tot nu toe merk ik dus geen verschil tussen beide diensten behalve dat ik nu goedkoper uitben en geen datalimiet meer heb.

Wanneer je de APN instellingen in de oude modem aanpast naar die van KPN zou het toch gewoon moeten werken met het overzetten van de SIM kaart?

Het blijft trouwens erg stil met een reactie van T-Mobile, misschien hebben ze liever dat we gewoon overstappen??