Let op! 4G voor thuis is niet zo mooi als de verkooppraatjes dat doen vermoeden!

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Ziggo had op mijn adres tot voor kort een machtpositie en was de enige die mij fatsoenlijk internet kon bieden maar wel tegen torenhoge prijzen! Toen ik langs de t-mobile shop liep en het 4g voor thuis zag ben ik naar binnen gegaan om eens te informeren.

Mijn eerste vraag was of dit überhaupt een goed alternatief is om het gehele internet thuis te vervangen. - Ja hoor dit was prima te doen!

Ook als ik tv via internet kijk en er dus constant gebruik wordt gemaakt van programma's als NLZiet, Netflix en videoland? - Ja hoor mevrouw, 100 gb is veel hoor, dat krijg je niet op!

Is dat echt veel? Ik heb er geen verstand van maar in het huidige tijdperk met alles wat internet vraagt lijkt het me niet "oneindig". - Geloof me dat krijgt u maar zo niet op en mocht u er echt eenkeer overheen gaan dan krijg je nog een extra daglimiet van 5gb, daaraan heeft u zeker genoeg!

Klinkt allemaal erg goed en icm mijn mobiele abbo krijg ik ook nog korting, best wel aantrekkelijk. Toch twijfel ik, wat nou als het allemaal niet zo mooi is dan het lijkt? Dan zit ik er maar mooi aan vast. Wordt mij glashard verteld dat ik maandelijks op kan zeggen. Met deze informatie besluit ik het abbo af te sluiten. Ik kan er altijd weer van af, dacht ik!

Mensen trap niet in deze verkooppraatjes er is helemaal niks van waar.

Ja, het is een goed alternatief. Niks te klagen over de verbinding of de snelheid. Maar wel alleen voor mensen die hooguit wat mails checken en wellicht nog online de krant lezen. Met gebruik van bovengenoemde diensten om online tv te kijken houd je abbo nog geen halve maand stand. Laat staan dat je het een dag volhoud met de 5gb aanvulling per dag. Dan heb je nog wel 2gb die je onbeperkt kunt aanvullen. Op een 45 min durende aflevering moet je die al 2 keer aanvragen. Om maar te zwijgen over op hoe zo'n rampzalige manier! (Achteraf lees ik hier dat dit de problemen van elke gebruiker zijn)

Ik ben dus helemaal verkeerd geinformeerd in de winkel. En na 3 maanden en heel veel frustraties verder besluit ik het abbonement toch maar op te zeggen. Inmiddels is er namelijk beter internet op mijn adres beschikbaar, en zie ik in t-mobile thuis een goed alternatief. Vorige week met de klantenservice gebeld en die meneer verteld me heel vriendelijk dat ik eigenlijk niet op kan zeggen ivm de looptijd van 2 jaar. Daar schrik ik van want mij was toch echt iets heel anders verteld. Als ik mijn verhaal vertel zegt hij, als dat in de winkel is gezegd dan gaan we dat regelen. Ik ging er vanuit dat ik wel de toestelbetaling voor de bijgekochte router moest afbetalen en dat leek me ook logisch. Hij vertelde me dat ik de router mocht terug sturen en ik zelfs het bedrag terug kreeg. Later beweerd hij zelfs nog dat de winkel ook een melding had gemaakt dat ik vroegtijdig mocht opzeggen. Alles kwam goed en ik zou spoedig een bevestiing per mail krijgen.

Na enkele dagen geen mail, dus bel ik weer op. Ik word afgescheept met het verhaal dat zon mail altijd 5 werkdagen duurt dus dat ik af moet wachten en dan maar weer moet bellen. Vandaag maar gebeld want inmiddels dag 6. Jaja nou komt het:

Het verhaal van de winkelmedewerker klopte niet dus ik ben verkeerd geinformeerd. (goh ? Echt? Daar was ik zelf ook al achter!) Ohja en het verhaal van de meneer van de klantenservice ook niet. Want er stond helemaal geen info van de winkel in de pc en ik mocht het ook helemaal niet terug sturen laat staan geld terug. Dat is alleen binnen een maand. Dus de opzegging is afgewezen. Denk je ten eeste dat ook maar iemand de moeite heeft genomen mij daar over te informeren?

Dus die beste mevrouw aan de telefoon verteld me glashard dat ik verkeerd ben geinformeerd in de winkel en door de telefonische klantenservice. Dat mij is verzekerd dat mijn abbo binnen een maand wordt stopgezet bullshit is maar ook niemand de moeite neemt mij daarvan op de hoogte te stellen en dat het allemaal erg lullig is dat niemand doet waarvoor die is opgeleid maar dat ik er grwoon aanvast zit tot fucking 2020! Ohja voor bijna 700 euro wou ze het wel nu in orde maken!

Als ik dan vraag of de mogelijkheid bestaat om bvb het abbo om te zetten naar iets waar ik wel wat aan heb en zeg dat het helemaal niet de intentie is om bij ze weg te gaan omdat ik al jaren een tevreden klant ben (mobiel abbo) dan durft ze nog doodleuk te zeggen dat dat niet kan maar dat ze me wel wil doorverbinden met de afdeling zodat ik er nog een nieuw abbonement bij af kan sluiten. Wat een lachertje! Het is in ieder geval duidelijk dat ze een tot net toe tevreden klant liever ontevreden laten gaan dan er alles aan te doen deze nog tevredener te laten houden!

Moreel van dit verhaal:
Als je pech hebt vertellen de medewerkers in de shop je iets wat niet klopt, gaan de medewerkers van de klantenservice daar volledig in mee terwijl ze helemaal niet snappen waarvoor ze betaald worden en je krijgt er gratis en voor niets een leuk sprookje bij (geld terug), de afdeling voor retouren vervolgens alles afwijst en vind dat het niet nodig is je daar van op de hoogte te stellen en tot slot een andere medewerker je verteld dat het allemaal bullshit is en je gewoon dikke vette pech hebt. Dat het bijna 700 euro kost om af te kopen en zelfs durft aan te bieden dat je daarnaast al wel een ander abbo kunt afsluiten dat bij je wensen past!

Ohja en dat 4g voor thuis een veel slechtere optie is dan het lijkt en hoe het wordt voorgeschoteld.

Ik hoop dat iedereen dit topic leest voordat ze besluiten het af te sluiten en het niet pas achteraf ontdekt hoe het echt zit. Want mensen dan is t-mobile niet thuis hoor!

This topic has been closed for comments

3 reacties

Dan heb je nog wel 2gb die je onbeperkt kunt aanvullen. Op een 45 min durende aflevering moet je die al 2 keer aanvragen. Om maar te zwijgen over op hoe zo'n rampzalige manier! (Achteraf lees ik hier dat dit de problemen van elke gebruiker zijn)

Ik heb zelf geen 4G voor Thuis, maar kun je niet als je even tijd hebt heel vaak achter elkaar 2GB aanvragen totdat je 30GB of zo hebt aangevraagd? Dan kun je die aflevering makkelijk uitkijken.
Of kun je pas bijvullen als alles op is?
Was dat maar zo! Er zijn zoveel manieren om het dragelijk te maken, maar blijkbaar heeft t-mobile liever enkel ontevreden gebruikers van hun "product". Ben helaas niet de enige met deze problemen en er wordt nergens wat op gedaan!
Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal,

Er is al een algemeen topic waar updates over 4G voor Thuis worden geplaatst en een dergelijke discussie ook al aan de gang is. Om het overzichtelijk te houden gaat dit topic op slot en verdere reacties kunnen in het genoemde topic geplaatst worden.