Beantwoord

Mogelijke instellingen 4G Thuis modem

• 12 september 2018
  • 6 reacties
  • 3051 Bekeken

l.s. ik wil 4 PC aansluiten op 4GThuis (dat Huwai 4G modem) maar ik heb geen idee wat er allemaal in te stellen is in de software. Het idee is Pirmair 4G (25/25?) met backup een ADSL 11/1.... maar ik wil graag dat de uploads van de backups via de ADSL gaat - maw uitgaand over ADSL voor bepaalde zaken (anders kom ik door de 100GB bundel vermoed ik - is ergens een PDf? oid ik ben al in de winkel geweeest maar daar stond wel zon doos maar zoals verwacht niet aangesloten en tja... alleen een omhulsel....
icon

Beste antwoord door HugoB 12 september 2018, 20:45

Waarschijnlijk heb je aan de 4G voor Thuis router niet genoeg. Hoewel ik niet exact weet wat er allemaal in te stellen is, verwacht ik dat je zal moeten werken met een router die aan load balancing kan doen. Daar kun je dan regels aanmaken wat via de ene WAN poort gaat en wat via de andere WAN poort. Wat voor ADSL modem heb je nu in gebruik?

In principe is zoiets met de juiste apparatuur vrij makkelijk in te stellen, maar het vereist wel iets van kennis.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +5
Waarschijnlijk heb je aan de 4G voor Thuis router niet genoeg. Hoewel ik niet exact weet wat er allemaal in te stellen is, verwacht ik dat je zal moeten werken met een router die aan load balancing kan doen. Daar kun je dan regels aanmaken wat via de ene WAN poort gaat en wat via de andere WAN poort. Wat voor ADSL modem heb je nu in gebruik?

In principe is zoiets met de juiste apparatuur vrij makkelijk in te stellen, maar het vereist wel iets van kennis.
Thanks Hugo, ADSL zal een KPN lijn zijn 11/1 (updown... (waardeloos dus) welke Router met Load Balancing had je in gedacht - dan kan ik die ff bestuderen 🙂
Reputatie 6
Badge +11
De 4Gmodemrouter die T-Mobile bij een 4GvT abo kan leveren heeft geen opties waarmee je kan bewerkstelliggen wat je wil.

Wat sommige mensen hebben gedaan of doen is een extra dual-WAN router kopen waarop je dan de 4Gmodemrouter en de DSLmodemrouter aansluit.
In die dual-WAN router stel je dan via regels in hoe je het internetverkeer wilt verdelen over 4G en DSL.
THanks Tmoesel voor input - ik las (en begreep) dat je poort 2 als WAN kan maken voor een extra input (ADSL oid) maar tja eerst zien dus ik naar de winkel (kansloos natuurlijk) maar inf awat er dus mee kan is lastig te vinden - ik kan wel een experiment doen maar de deadline is 22 dagen naar voren gehaald.... 1 oktober ipv 22 oktober... en ik vind een ADSL backup ttoch wel wenselijk - desnoods moet er dan maar een dual 2 WAN Router bij (maar welke merk is mij ff nog niet helder.. (nog geen ervaring mee gehad) aan de praat krijgen zal wel lukken, mocht het mij zelf niet lukken dan vind ik wel iemand 🙂
Reputatie 6
Badge +11
In geval van KPN ADSL met de aangegeven snelheid zou je ook in aanmerking kunnen komen voor Sneller Internet Buitengebied. Dat kost niets extra's bovenop het ADSL abo, de verdeling wordt automatisch geregeld en het geheel is sowieso onbeperkt.
Even gekeken bij KPN , helaas niet mogelijk op die postcode....

Reageer