Beantwoord

Nat type 3 wijzigen naar 1 of 2

• 10 januari 2017
  • 27 reacties
  • 4680 Bekeken

Hoi allen,
Ik beschik over de huawei E5186, het NAT type voor deze router staat standaard op 3.
Hoe kan ik dit wijzigen naar 1/2?
Hopelijk kan iemand me hierbij helpen.
icon

Beste antwoord door Pilovali 10 januari 2017, 18:35

De bron is hoe je moet port forwarden (met je eigen router), maar de stappen die je moet volgen staan in de quote boven het linkje. Die stappen kun je gewoon doen in het Huawei modem.

Ik zet het nog even op een rijtje voor je:
- Ga hiervoor naar http://192.168.8.1 in je browser (je kunt hiermee inloggen op de Huawei router).
- Onder het kopje “Settings” vind je instelling “New profile” en kun je een nieuw APN profiel instellen.
- Bij APN voer je dus in “fms”.

En dan gewoon opslaan 🙂

Groet,
Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Je moet je APN veranderen naar 'fms'.

Bij 4G voor Thuis kun je een publiek beschikbaar IPv4 adres krijgen met onze nieuwe APN (fms), je zit dan dus niet meer achter een NAT. Je moet deze APN echter wel zelf even handmatig op je router instellen. Ga hiervoor naar http://192.168.8.1 in je browser (je kunt hiermee inloggen op de Huawei router). Onder het kopje “Settings” vind je instelling “New profile” en kun je een nieuw APN profiel instellen. Bij APN voer je dus in “fms”.

Bron: https://forum.t-mobile.nl/installatie-andere-technische-vragen-480/uitleg-port-forwarding-instellen-270716

Je zit dan niet meer achter een dubbele-NAT, dus je PlayStation/Xbox zou dan prima moeten werken :)

Groet,
Hoi pilovali!
Het is helaas een heel gedoe met een eigen router erbij zetten naast de huawei.
Jammer dat het niet te verhelpen is met een paar instellingen in de eigen router.
Reputatie 6
Badge +17
Je hebt je eigen router achter de Huawei 4G-modem gezet...? Dat is vragen om problemen. Dan heb je 3 dubbele-NAT :S

Je kunt DHCP uitzetten op je 2de router en de netwerkkabel die in de 'WAN' zit, in 'LAN' doen. Als je vervolgens de stappen in mijn vorige post doet, zou het moeten werken.

Groet,
Hoi, nee ik heb dit juist niet gedaan! Geen eigen router...
Jou bron (vorige post) zegt dat ik er een eigen router bij moet doen
Reputatie 6
Badge +17
De bron is hoe je moet port forwarden (met je eigen router), maar de stappen die je moet volgen staan in de quote boven het linkje. Die stappen kun je gewoon doen in het Huawei modem.

Ik zet het nog even op een rijtje voor je:
- Ga hiervoor naar http://192.168.8.1 in je browser (je kunt hiermee inloggen op de Huawei router).
- Onder het kopje “Settings” vind je instelling “New profile” en kun je een nieuw APN profiel instellen.
- Bij APN voer je dus in “fms”.

En dan gewoon opslaan 🙂

Groet,
Ga het vanavond wederom proberen! Laat het nog even weten. Alvast bedankt tot dusver!!
hoi pilovali, , het is gelukt! ik heb hem op jou manier van 3 terug kunnen krijgen naar 2.
enorm bedankt voor de info en de hulp! fijne avond.
Reputatie 6
Badge +17
Fijn dat het gelukt is 🙂
Fijne avond verder!
Hallo ik ben vrij nieuw en heb ook 4g voor thuis.. ik heb ook de HUAWEI router en heb mijn nat type naar nat type 2 kunnen wijzigen maar bij bepaalde spellen vragen ze om een nat type 2 Open verbinding ik heb nat type 2 moderate dat is best wel een gedoe met vrienden spelen of snel matches vinden online... hoe kan ik dit veranderen en nogmaals heb ik de "fms" al geprobeert.
alvast bedankt.
Hoi Mickey4Gizzle,

Ik ga er direct voor je mee aan de slag om het te onderzoeken. Zodra ik meer informatie heb, laat ik dat aan je weten.
Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, dan kun je die uiteraard stellen!

Groeten,
Burak
Reputatie 3
Badge +2
Hallo Burak, heb je hier nog iets over kunnen vinden ? Mijn zoon loopt tegen hetzelfde probleem aan. Hij heeft nat type 2 Open nodig.
Met een trucje (firmware van 3HuiGate inladen) kun je de WAN bridgen naar je eigen router, en zo een dubbele NAT voorkomen. Dat werkt hier al een maand of 2 perfect.
Echter wordt dit niet door T-Mobile ondersteund vermoed ik, eigen risico dus 🙂
Reputatie 3
Badge +2
Bedankt Wytse maar dat is iets te ingewikkeld voor mij ben ik bang.
Mijn zoon komt er ook niet uit. Heel soms kan ie wel in de party van de PS4 maar meestal lukt het niet. Blijft in de NAT 3 staan...help!! Hoe komen we in de NAT 2 of 1?
Nog steeds niet
Reputatie 7
Badge +20
Hi Hoolie6,

Heb je de tip van Pilovali al uitgeprobeerd? Daarmee zou het moeten lukken.

Laat je weten of het is gelukt?
Wat moet ik bij nieuwe gebruiker nog meer invullen dan alleen fms? Wifi valt uit als ik de nieuwe gebruiker installeer. Mijn zoontje wil graag stap voor stap weten wat ie moet invullen als ie een nieuwe APN maakt. Groetjes Hooli6
Reputatie 6
Badge +11
@Hoolie6
De velden 'User name:' en 'Password' leeglaten, alleen bij 'APN:' fms invullen en het profile een naam naar keuze geven.

Het kan goed zijn dat WiFi even uitvalt, de APN verandering is nogal ingrijpend, maar nadat 4G connectie weer is opgezet zal WiFi er weer moeten zijn.
Werkt niet. Heb het precies zo gedaan. Wifi valt weg en blijft weg.
Reputatie 6
Badge +11
@Hoolie6
Er zijn problemen met WiFi helaas, wellicht is er dit 1 van. Probeer een uit, aan van het modem of alleen een uit en weer aan van de 2.4G en 5G WiFi.
Zal morgen verder kijken. Bedankt voor de tips.
Reputatie 6
Badge +17
Hoolie6, gebruik je misschien meerdere routers thuis? Zou je misschien kunnen testen om een netwerkkkabel tussen de 4G modem en de PS4 te stoppen en kijken als dat wel werkt?

Groet,
Hallo, ik heb alleen het modem. Heb ook een netwerkkabel ertussen. Deze week maar verder kijken.
Badge +2
@Hoolie6

mmmm dat is dus niet de gewenste situatie. Zou je het kunnen testen op de 5g-wifi verbinding. Het zou kunnen zijn dat je de wifi problemen dan niet meer ervaart.
Ok.

Reageer