Sticky

[Nieuws] 4G voor Thuis wordt Unlimited 4G voor Thuis!

Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 14052 reacties
4G voor Thuis wordt Unlimited 4G voor Thuis!

Vers van de pers! 4G voor Thuis wordt vernieuwd en krijgt een nieuwe naam: Unlimited 4G voor Thuis. Unlimited 4G voor Thuis blijft het alternatief wanneer je thuis traag of instabiel internet hebt. Dit kan in het buitengebied zijn, maar ook op sommige plekken in de Randstad. Vanaf 29 januari kun je kiezen voor unlimited mobiel internet (met een snelheid tot 25 Mbps/25Mbps), waar vast niet voldoet. Waar je ook woont of werkt. Op het snelste mobiele netwerk van Nederland! 😃

Waarom wordt 4G Voor Thuis nu Unlimited 4G voor Thuis?
4G voor Thuis is begonnen in co-creatie met onze klanten. En ook nu is het samen doorontwikkeld met onze klanten. Na het lezen van verschillende reacties vol feedback die wij op ons forum ontvingen, aangevuld met andere inzichten uit de markt zijn wij aan de slag gegaan om het product 4G voor Thuis nog beter te maken. Het huidige aanbod met 100GB per maand aan data bleek voor de meesten ruim voldoende te zijn, maar toch kregen we veel vragen waarom dan niet unlimited? We hebben geëxperimenteerd met een onbeperkt nachtbundel en een onbeperkt weekendbundel, maar dit ontzorgde niet volledig. Vandaar de combinatie van 100GB met Unlimited. Dit bleek voor 70% van onze 4G voor Thuis klanten een beter aanbod te zijn. Het resultaat is een combinatie van de beste producten die T-Mobile te bieden heeft: Unlimited & 4G voor Thuis. Daarbij sloot een nieuwe naam ook beter aan: Unlimited 4G voor Thuis.

Hoe werkt de databundel bij Unlimited 4G voor Thuis?
We hebben gekeken naar het mobiele aanbod, maar omdat je thuis andere wensen hebt dan onderweg, hebben we Unlimited 4G voor Thuis aangepast aan deze wensen. Met Unlimited 4G voor Thuis krijg je 100 GB per maand. Is de 100 GB op, dan heb je 5 GB data per dag. Is dan ook het dagelijkse tegoed van 5 GB op, dan kun je onbeperkt 2 GB-aanvullers aanzetten. Je hoeft dus thuis nooit zonder internet te zitten.

Kan ik overstappen van mijn huidige abonnement van 4G voor Thuis naar Unlimited 4G voor Thuis?
Ja, dat kan zeker! Aangezien de bestaande 4G voor Thuis abonnementen maandelijks opzegbaar zijn, kun je jouw contract verlengen via de bekende wegen: je eigen My T-Mobile account, telefonisch via 0800 8104, in onze T-Shops en via derde partijen die onze abonnementen aanbieden.

Wat kost Unlimited 4G voor Thuis?
Voor Unlimited 4G voor Thuis betaal je €35,- per maand (bij een contract van 24 maanden).

Wat is de contractduur van Unlimited 4G voor Thuis?
Er is gekozen om voor één type abonnement te gaan, omdat er nu ook de mogelijkheid is om je router maandelijks af te betalen. Je kunt Unlimited 4G voor Thuis afsluiten voor een minimale periode van 12 of 24 maanden en na deze minimale periode wordt je abonnement automatisch omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd, welke dan op ieder moment kan worden opgezegd. De opzegtermijn is altijd een maand.

Waarom is Unlimited 4G voor Thuis niet maandelijks opzegbaar?
Unlimited 4G voor Thuis is een abonnementsvorm net als de andere abonnementen die wij aanbieden. Hier wordt mogelijk ook een extra korting op gegeven. We hebben er dan ook voor gekozen om hier geen verschil in te maken.

Unlimited 4G voor Thuis is beschikbaar als Sim Only en met Toestelkrediet
Je kunt Unlimited 4G voor Thuis afsluiten als Sim Only, met router en met router én buitenantenne. Dan heb je ook de keuze om de router (eventueel inclusief buitenantenne) met toestelkrediet te betalen. Dit houdt in dat je op 3 verschillende manieren jouw router kunt betalen. Ook is het Unlimited 4G voor Thuis nu ook beschikbaar via derde partijen die onze abonnementen aanbieden.

Wat is de internetsnelheid van Unlimited 4G voor Thuis?
Bij Unlimited 4G voor Thuis heb je een down- en uploadsnelheid tot 25Mbps.

Waarom heeft Unlimited 4G voor Thuis een andere snelheid dan 4G voor Thuis?
De groep klanten die dit product gebruikt stijgt snel enorm snel. Om dit product voor iedereen op een goede manier aan te kunnen bieden is gekozen voor een maximale snelheid tot 25Mbps, voldoende om met een hoge kwaliteit op verschillende apparaten, gelijktijdig te kunnen internetten, streamen en downloaden. Zo zorgen we dat iedereen een zo goed mogelijke netwerkervaring heeft op ons netwerk, voor nu en in de toekomst.

Kan ik met Unlimited 4G voor Thuis nog onbeperkt internetten ’s nachts en 50 GB in het weekend?
Met Unlimited 4G voor Thuis krijgt je 100 GB per maand. Is de 100 GB op, dan heb je 5 GB data per dag. Dit is gratis en onbeperkt aan te vullen met 2 GB-aanvullers. Aangezien je dus onbeperkt kunt internetten, zitten de nacht- en weekendbundel niet meer bij Unlimited 4G voor Thuis.

Is 4G voor thuis alleen beschikbaar in buitengebieden?
4G voor thuis is er voor iedereen waar de vaste aansluiting niet voldoet. Dus ook in steden en in de randstad. Wel is de beschikbaarheid afhankelijk van een postcodecheck. Deze check wordt gedaan om de verwachte internetsnelheid te controleren. Dit om teleurstelling achteraf te voorkomen.

Nog vragen over Unlimited 4G voor Thuis? Laat het gerust in dit topic weten! :)

137 reacties

Worden bestaande 4G Voor Thuis abonnementen automatisch omgezet naar Unlimited 4G Voor Thuis? Als dat zo is heeft dit voor mij geen zin meer. Een maximale snelheid van 25Mbit/s is onacceptabel als ik momenteel soms wel 150Mbit/s haal..
Dit is dus ook niet meer op pauze te zetten en dat is voor mij lastig.
Ik gebruikte dit alleen voor de camping waar ik vanaf april tot september verblijf.
De wintermaanden kon ik dus op pauze zetten wat weer slechts 5 € koste.
Het nieuwe gebeuren zal ook wel weer een modem kosten vrees ik.
Ik hoop snel op meer duidelijkheid.
Reputatie 4
Badge
En krijg je ook nog 5 euro korting doormiddel van tmobilesamen?
Reputatie 1
Helaas niet echt waar ik op hoopte. Wel waar ik al bang voor was... 25 Mbps??? 2 gb bundeltjes bij bestellen?? Leuk als je midden in een serie zit. Leuk dat in jullie propositie past, maar er is te weinig gekeken naar de huidige klachten in mijn optiek. Voor mij is dit minder dan het huidige 4G voor thuis. Denk dus dat ik dat maar houd, tot er zich iets beters voor doet. Blijven de huidige abonnementen wel behouden? Blijft de weekendbundel bestaan?
Kan dit abonnement nog steeds gepauzeerd worden waarna je enkel 5 euro servicekosten betaald zoals nu het geval is?
Blijft het huidige abonnement inclusief weekendbundel wel bestaan? Dit voldoet in combinatie met 75 mbit prima. Na 100 GB per dag 5GB, leuk als je Netflix aan het kijken bent... Kortom: een slecht alternatief voor het huidige 4GvT en helemaal niet zo unlimited als het verkooppraatje beweert!
Wat een omslachtig product. Ook jammer dat al bestaande klanten met modem en simkaart het abo moeten oversluiten met minimaal een jaar looptijd. Weet wel hoe het nu is maar als de snelheid teruggebracht wordt, niet wat je dan kunt verwachten. Lang op gewacht, nu dus over naar KPN waar unlimited echt unlimited is.
Jammer. Was wel tevreden met ontvangst.
Reputatie 1
Moet je overstappen dan?? En voor minimaal een jaar?? Dan ben ik zeker weg!
Ik neem aan dat er vanaf morgen wel wat meer duidelijkheid gaat komen.
Ze zullen dan wel reageren hier op alle vragen ............... toch ???
Als dat oversluiten naar nieuw en minimaal 1 jaar verplicht is, wordt het hier ook KPN. Voelt als een downgrade. Met weekendbundel had je met 52 SMS-jes 1200 + 52 x 50 = 3800 GB / jaar. Nu moet je voor die extra 2600 GB van de weekendbundel minimaal 2 x per dag een sms sturen voor aanvulling
Reputatie 1
... Goeie ja! En dan laat je het buiten de bundel downloaden tussen 0:00 en 6:00 nog buiten beschouwing. Iets behoorlijks downloaden is er in ieder geval niet meer bij
Nieuwe U4GvT is erg omslachtig en ingewikkeld gemaakt. Niet lean en ook niet klantvriendelijk!!
Wel goedkoper maar met lagere snelheid en minder Gb per maand, tenzij je natuurlijk elke 2Gb bundel gaat aanzetten 😞, veel minder interessant. Al blijft het sneller dan koper in het buitengebied.

Nog veel vragen tav 'oude' 4GvT dus T-Mobile graag meer informatie.
Dit is wel een methode om meer Posters te krijgen! Ook voor mij zou de teruggang in snelheid een reden te zijn om op te stappen. Hoe maak je een goed product kapot!!
Erg onduidelijk of hiermee het huidige 4G voor Thuis komt te vervallen. Want als dat zo is dan rest mij alleen hardop GVD te roepen. Heb juist vanwege de hoge geboden snelheid (ik haal 70 Mbps) na een maand testen het product vorige maand gekocht. En voor 200 euro snelle powerline adapters gekocht om in huis snel internet op meer plaatsen te hebben.

In 2018 komt KPN met deze 20-25 Mbps in buitengebied veel breder beschikbaar dan is mijn incentive om bij t-mobile te blijven als KPN adsl klant wel weg.

Als ik niet kan houden wat ik nu als snelheid heb dan is dit verschrikkelijk nieuws. Juist de snelheid is voor veel gebruikers ook van belang. Maar dat is volgens t-mobile maar bij 30% van de gebruikers? Co-creatie? Iedereen vroeg om unlimited. Maar de vraag of een lage snelheid aanvaardbaar is, is nooit gesteld!

Ook dat gedoe met bundels na 100 Gb. is geen "ontzorgen" maar nog steeds betekent dat bezig zijn met je limieten. Wanneer leren telco's nou eens dat er mensen zijn die best willen betalen voor een goed product. Met liefde betaal ik meer voor snelheid. Dat kon - als enige aanbieder - bij t-mobile. Nu niet meer? Dan is dat achteruitgang! Geen enkele aabieder meer in NL met een dergelijk product. Waarom geef je zo'n markt weg t-mobile? Dom!
En dan ook nog... als KPN adsl klant biedt KPN via combikorting een 4G mobiel internet abo van 20 Gb. voor EUR 20,- per maand. Iets minder snel 4G hier gemeten dan t-mobile dus koos ik niet voor KPN maar nu is er voor mij geen nut meer om bij t-mobile te blijven.

Wat is dit een deceptie zeg.
Er staat dat je kunt overstappen naar het nieuwe abonnement:

Kan ik overstappen van mijn huidige abonnement van 4G voor Thuis naar Unlimited 4G voor Thuis?

Verberg inhoud
Ja, dat kan zeker! Aangezien de bestaande 4G voor Thuis abonnementen maandelijks opzegbaar zijn, kun je jouw contract verlengen via de bekende wegen: je eigen My T-Mobile account, telefonisch via 0800 8104, in onze T-Shops en via derde partijen die onze abonnementen aanbieden.

Dat betekend toch dat het bestaande ook mogelijk is of stopt dit als je niet overstapt?
Reputatie 1
Dit is niet wat ik had verwacht maar waar ik wel bang voor was. Ik ga mij oriënteren op andere mogelijkheden want dit is voor mij geen doen. dit is geen alternatief voor vast internet. Wij zijn 6 maanden op de boot en 6 maanden thuis. Dit was het ideale abonnement omdat je het internet mee aan boord kunt nemen. Een looptijd van een jaar? dan heb ik op beide locaties zeer slecht internet of ik heb een half jaar slecht internet en betaal dubbele kosten. T-mobile, BEDANKT dat je ons hebt blij gemaakt met een dode mus.
Reputatie 1
Ik wil dit nieuwe abonnement niet. Mijn huidige bundel eindigt op 20 januari a.s. Hoe moet ik opzeggen? Kan ik nog een keer een bundel van 100G nemen en daarna per 20 februari beëindigen? Dan heb ik nog even tijd om rustig naar een ander alternatief te kijken. Graag met spoed antwoord.
Reputatie 7
Badge +20
Hey allemaal,

Gelijk al een heel aantal vragen en die beantwoorden we natuurlijk graag voor jullie! Ik pak deze in z'n geheel op en doe m'n opperste best alles te beantwoorden! Als er daarna nog vragen zijn, dan zien we die natuurlijk als reactie vanzelf verschijnen.

Ik merk dat met name de snelheid van het internet veel twijfel over Unlimited 4G voor Thuis oproept. Zoals ook aangegeven in de FAQ moeten we ergens een voorwaarde stellen om 4G voor Thuis in deze variant aan te kunnen bieden. Wij geloven in ons netwerk, maar als er zeer intensief gebruik van gemaakt wordt (waar 4G voor Thuis wel voor bedoeld is), dan kan dit als gevolg hebben dat de netwerkervaring vermindert en dat willen we voorkomen door deze limiet van snelheid in te stellen. Daarnaast kun je met 25 Mbps echt meer dan prima uit de voeten, daarom is ook precies voor deze snelheid gekozen.

Bij het nieuwe Unlimited 4G voor Thuis zijn er geen bundels met beperkte data meer, alleen het Unlimited 4G voor Thuis prijsplan voor €35,- per maand (bij een contract van 24 maanden). De bundels die we nu aanbieden bij 4G voor Thuis zitten dus niet bij Unlimited 4G voor Thuis.

Als je er niet voor kiest om over te stappen op het nieuwe abonnement van 4G voor Thuis, dan gaan wij je op 29 januari niet automatisch omzetten. Je behoudt dan jouw huidige abonnement van 4G voor Thuis. De internetsnelheid van jouw abonnement blijft dan ook onveranderd. Dit betekent ook dat deze maandelijks opzegbaar blijft en je dus op ieder moment kunt overstappen op Unlimited 4G voor Thuis, wanneer je hier toch voor zou willen gaan. Bij de oude abonnementen zit de nachtbundel er nog wel bij in, maar bij de nieuwe abonnementen niet meer, omdat je dan al voor een onbeperkte bundel kiest.

De pilot met de weekendbundel wordt vanaf 29 januari stopgezet, voor oude en nieuwe abonnementen van (Unlimited) 4G voor Thuis. Dit was altijd een extra bundel, omdat we nog geen onbeperkte bundels aanboden. Deze wens was er wel, daarom boden wij toen de weekendbundel als tussentijdse oplossing aan. Aangezien we nu wél Unlimited aanbieden wordt de pilot met de weekendbundel stopgezet.

Je kunt de nieuwe abonnementen niet meer pauzeren, zoals bij de huidige abonnementen. Als je jouw abonnement dus tijdelijk niet nodig hebt, kun je deze niet meer pauzeren of naar beneden bijstellen.

Ik zag ook één vraag over een modem voorbijkomen, maar in de FAQ staat ook al aangegeven dat je geen nieuwe modem nodig hebt. Je kunt het nieuwe abonnement namelijk als Sim Only (dus zonder modem) afsluiten. Deze hoef je dus niet dubbel aan te schaffen.

Hopelijk heb ik het zo weer even allemaal op kunnen helderen! Als er nog vragen zijn, laat het ons weten!
Dus als ik het goed begrijp blijft het oude 4G voor Thuis zoals het was maar dan zonder de weekendbundel. Het pauzeren blijft dus gewoon in stand ?
Als ik mijn huidige abbo nu ga verlengen kan ik dan nog steeds zelf kiezen wanneer mijn huidige pauze stopt. Ik ga namelijk weer afhankelijk van het weer zo richting april weer naar de camping.
Reputatie 1
Ik ben blij met het bericht dat het oude abonnement ook blijft bestaan. Alhoewel het nog maar de vraag is hoe lang nog. Het geeft in ieder geval wat lucht om rustig naar iets anders te gaan kijken. Wij zitten in hetzelfde schuitje Wibisa, alleen wonen wij op een varend woonschip en zijn afhankelijk van mobiel internet. Laten we hopen dat er bij de telco's voortschrijdend inzicht ontstaat wat nou een goed alternatief is voor "vast" internet en wat het betekent voor de mensen die dat niet hebben.
Als ik overstap en ben niet tevreden kan ik dan binnen een maand weer terug?
Krijg je met het nieuwe abonnement wel een vast ip adres?
het idee wat t-mobile heeft verzonnen is mooi maar niet geheel handig.
met alleen de snelheidsbeperking en een FUP had ik kunnen leven maar na je 100gb 5gb per dag en vervolgens zelf moeten aanvullen is toch niet handig "om misbruik te voorkomen" uhhh welk misbruik het product is bedoelt als vervanger van een brakke dsl lijn, dat dit soort oplossingen voor mobiele telefoons wordt gebruikt kan ik begrijpen.
ik heb 4g voor thuis niet voor me lol, DSL komt niet hoger dan 3Mbit en kabel ligt hier niet.
je wordt gedwongen om binnen 11 dagen over te stappen naar het nieuwe abonnement want je verliest vanaf 29jan je weekendbundel en dan moet je gelijk voor minimaal 12maanden een contract aangaan.
Reputatie 1
Dat unlimited klinkt mooi, maar is als vervanger voor een vaste lijn natuurlijk geen optie. Wij gebruiken hier 4G voor thuis met 5 gezinsleden. Met 100 gb, aangevuld met nogmaals 100 gb, de weekendbundel en het vrije nachtverbruik is dat net te doen. Overdag erg uitkijken met verbruik, en downloaden zoveel mogelijk ‘ s nachts. Dit geldt voor het kijken naar netflix ook. Gelukkig leven pubers grotendeels na twaalf uur. Die eerste 100 gb vliegt er door heen. Om dan vervolgens na de dagelijke 5 gb iedere keer de 2 gb aanvuller te activeren is geen optie. Playstation spellen van de kinderen stoppen, films worden onderbroken, en downloads stoppen eveneens. Ik ben altijd redelijk merktrouw, maar ga morgen naar de KPN-winkel. Ik heb het geluk dat ik voor hun buitengebiedpakket in aanmerking kom. Dat zal niet voor iedere gebruiker van 4g voor thuis gelden.
Vandaag gebeld met de klantenservice, als je je oude 4G voor thuis wil blijven houden hoef je niets te doen en blijft ook de pauze en de nachtbundel bestaan. Alleen het weekendbundel gaat er wel af.
Ik blijf dus lekker op het oude snelle en vertrouwde product. Wel jammer dat die weekendbundel verdwijnt maar dat is dan maar zo. Dus Frits Flinkevleugel je kan het gewoon laten zoals het nu is.

Reageer