Beantwoord

[Pilot] Weekendbundel 4G voor Thuis

Reputatie 5
Badge +11
Let op! Vanaf 29 januari is de Weekendbundel niet meer aan te vragen. We bieden vanaf dan namelijk Unlimited 4G voor Thuis aan!

Een deel van de 4G voor Thuis klanten geeft aan een duidelijke behoefte te hebben voor meer data. Bij wijze van experiment hebben we daarom een Weekendbundel van 50GB ontwikkeld, speciaal voor deze klanten. Het werkt als volgt:

- Verbind met je 4G voor Thuis modem d.m.v. WiFi of een internetkabel.
- Ga naar http://192.168.8.1 in je 4G voor Thuis modem. Je ziet het volgende scherm:

- Klik bovenin het scherm op "SMS". Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord (standaard is dit admin/admin).
- Stuur een SMS met het woord "WEEKENDTHUIS" naar 2244.
- Je krijgt nu van vrijdag 18:00 tot maandag 08:00 een bundel van 50GB.

Graag horen we in dit topic je ervaringen met de Weekendbundel. We gebruiken deze om 4G voor Thuis verder te ontwikkelen. :)

Let op! Er zijn een beperkt aantal weekendbundels, dus op = op!
icon

Beste antwoord door David 18 januari 2018, 10:54

Hi allemaal,

Zoals velen van jullie weten is gister bekendgemaakt dat we vanaf 29 januari Unlimited 4G voor Thuis aan gaan bieden. Mooi nieuws voor iedereen die graag onbeperkt internet wil hebben!

De weekendbundel is altijd een experiment en tussentijdse oplossing geweest, tot de tijd dat we onbeperkt internet aan gingen bieden voor 4G voor Thuis. Aangezien dat moment op 29 januari zover is, komt dit experiment ook op z'n eind. Vanaf 29 januari is het niet meer mogelijk om de weekendbundel aan te schaffen bij 4G voor Thuis, zowel bij de oude als nieuwe abonnementen.

Je kunt vanaf 29 januari natuurlijk verlengen met Unlimited 4G voor Thuis! Zo heb je ook in de weekenden onbeperkt data!

Als er nog vragen zijn, let us know!
Bekijk origineel

274 reacties

Heb geen 4G thuis maar dit lijkt me een zeer goede ontwikkeling. Goed dat jullie een pilot starten en kijken of het misschien iets is voor de toekomst. Succes voor iedereen die hier gebruik van gaat maken en dat T-Mobile maar veel terug koppelingen krijgt.
Reputatie 3
Hi Dennis bedankt voor dit initiatief. Afgelopen weekend werkte het perfect. Een paar korte vraagjes :
- Vanaf wanneer kan je de SMS voor het komende weekend sturen ?
- Kan je de SMS bv ook op zaterdag sturen en gaat de bundel dan onmiddellijk in ?
- Is er een kans dat de bundel 'uitverkocht' raakt (zoals af en toe gebeurde met de gewone weekendbundel) ?

groet
Peter
Reputatie 5
Badge +11
@peter4GT
- Je kan de SMS sturen op ieder moment dat het jou uitkomt. De bundel gaat dan a.s. vrijdag om 18:00 in.
- Ik heb bij andere klanten gezien dat zij inderdaad op zaterdag nog een SMS konden sturen, waarna de bundel direct in ging. :)
- We hebben meer dan genoeg Weekendbundels voor 4G voor Thuis klanten klaarstaan, dus de kans dat deze uitverkocht raken is zeer klein. Mochten ze toch uitverkocht raken, dan zullen we zo snel als we kunnen hierop inspelen en meer bundels beschikbaar maken. Als je de SMS eerder in de week stuurt dan weet je zeker dat je de bundel krijgt. 🙂
Beste Dennis,
Wat zijn de kosten voor deze bundel? Wij hebben 100GB, maar beperken het netflix verbruik voor de kinderen/ op andere apparaten. Mn in het weekend zou dit wel uitkomst bieden.

Alvast bedankt, Eva
Reputatie 3
Deze bundel is gratis. Groet Peter
Bedankt Peter, ik heb m aangevraagd. Dat wordt een weekendje onbezorgd netflixen.
Goede ontwikkelingen! Zojuist aangevraagd. Wellicht een idee om de aanvraag van de weekend bundel in de toekomst via de T-Mobile app te laten verlopen.
Mooi, met een (modaal internet gebruikend) gezin heb je eigenlijk niet genoeg aan 100gb.
Ben benieuwd of dit net genoeg gaat schelen.
Complimenten voor jullie durf om dit gewoon te doen, ik ben tevreden.
met 50 Gb weekendbundel, van 0:00-06:00 onbeperkt en 100 Gb per maand voor de
resterende uren, ben en blijf ik een blije "4Gvoorthuis" gebruiker.

;
Reputatie 1
@Driftn das zeker onbezorgd netflixen met die 50 GB in het weekend, is ruim voldoende! Afgelopen weekend ook gedaan, ging prima.
Reputatie 5
Badge +11
@all
Goed om te horen dat de Weekendbundel bevalt! :)

@Marco H
We zijn ons er van bewust dat deze manier van aanvragen van de bundel niet optimaal is. Als na het experiment blijkt dat we de Weekendbundel als écht product gaan maken bij 4G voor Thuis, dan zorgen we er inderdaad voor dat je deze gewoon in My T-Mobile (website + app) kunt activeren. Dank voor je feedback. 🙂
T-Mobile, allereerst ben ik heel blij met jullie als provider, door dit soort experimenten te doen. Fijne houding waar ik als klant ook blij van word. Er wordt nu geprobeerd om die 4G-markt open te breken, en voor mij als plattelandbewoner krijg ik nu eindelijk eens fatsoenlijk internet.

Inhoudelijk op de pilot: het werkt perfect. Even een sms-je sturen gedurende de week, en het is geactiveerd op vrijdagmiddaglaat. Ik heb hieraan (5 personen thuis, 3 daarvan youtubende kinderen) genoeg. Voor mij geldt: niets meer aan doen 🙂 Nou ja, misschien toch iets: weekendbundel activeren in de app. Of misschien nog beter: helemaal niet activeren maar standaard aanzetten wanneer het weekend aanbreekt.

Top T-Mobile!
Reputatie 6
Badge +11
Weekendbundel heeft prima gewerkt, ik ben vergeten te kijken hoe het verbruik was in het weekend, maar eigenlijk is dat een goed teken 🙂 Het idee van 'datalimit' is bij mij nu vrijwel weg, temeer omdat ik denk ik maar 20G gebruikt heb en ook nog voldoende normaal in de normale bundel heb. Vorige keer was tijdens het weekend goed te zien hoe het verbruik in de extra bundel verliep in MyTmobile kan ik mij herinneren, nu is het na 08:00 en is net als vorige deze info weer weg (zodat de tabelpositie weer vrij is voor e.v.t. volgende keer).

In de eerste weken van mijn 4GvT had ik nogal te kampen met downtime/crashes/netwerkzaamheden waardoor backupsynchronisatie ineens zo'n 47G was. Dat werd toen nog niet automatisch in hapklare brokken uitgewisseld en in de nacht ging verbinding nogwel eens naar 3G na sessietimeout waardoor de transfer te langzaam ging.

Naast deze backupsynchronisatie is videostreaming (o.a. netflix) de grote dataverbruiker zoals alom bekend. Dat is ook de hoofdreden om de weekendbundel toch maar aan te vragen want de praktijk leert dat zo af en toe een heel seizoen aan afleveringen in 1 dag geconsumeerd wordt.
ook ik heb vrijdagmorgen een sms gestuurd en gelijk stond er 50 gb klaar voor het weekend.
vanmorgen gecheckt en heb 20 gb gesnoept van die bundel (netflix en streamen derden)en op de app stond mijn normale abonnement bundel weer in beeld.
Dus het internet gebruik is werkelijk van de weekendbundel afgegaan.
Heerlijk, als dit zo kan blijven is alles opgelost......
Uiteraard zou het makkelijker zijn dat klanten automatisch 50gb weekend bundel erbij kregen zonder zelf in te moeten loggen en een handeling te verrichten, maar ik ben zeer positief.
Reputatie 7
Badge +20
Fijn om de positieve reactie te lezen! 🙂
Reputatie 2
@dennisameling. Ook ik ben blij met de weekendbundels,werken weer perfect...het enige dat ik nog wens is een grotere bundel voor door de week of een aanvuller die de helft kost.Verder superblij met T-Mobile,echt!
Weekendbundel heeft goed gewerkt, fijn dat het niet van je normale bundel afgaat.
Afgelopen weekend voor het eerst de weekendbundel getest en het werkte perfect . We zijn een gezin van 4 (met 2 pubers en dus gebruikers van netflix en youtube). 50Gb was prima om het weekend door te komen echt super! Het enig wat een verbetering zou zijn is het kunnen aanzetten via de app of gewoon standaard in het abonnement opnemen (zoals anderen hier ook schrijven). Het is fijn om te zien dat T-mobile zo hard werkt aan verbeteringen, want we wonen in het buitengebied (geen kabels) en zijn dus echt afhankelijk van 4G en dat wordt dus op deze manier steeds prettiger.
Reputatie 7
Badge +20
Leuke reacties allemaal. De 4G voor thuis toppers lezen ook mee dus thanks voor de feedback en ideeën. 🙂
Erg handig het idee van de weekendbundel. Zoals al eerder gemeld gaat ons verbruik vooral op aan tv kijken via KNIPPR en dan is vooral het weekend vaak een boosdoener. Dus ook hier een blije gebruiker van de weekendbundel.
ik heb wederom een sms gestuurd, alleen nu is het volgens mij een reguliere weekendbundel en niet meer een gratis?? Was de aktie eenmalig?
Reputatie 3
@Papapablo

Bij mij werkt het prima, heb je soms per ongeluk 'WEEKEND' in plaats van 'WEEKENDTHUIS' gestuurd ?
Het werkt prima, echter vond ik "we hebben je bestelling van een weekendbundel ontvangen" wat verwarrend....ik neem aan dat als je normaal een extra tegoed koopt je dit gelijk moet afrekenen? Ik ga er dus maar vanuit dat het net als vorig weekend een (zeer gewaardeerd:)) gratis weekendbundel is.
Heb de weekendbundel net geactiveerd. Wat fijn! Met de 2x100GB die ik normaal gesproken iedere maand koop (de standaard 100GB en nog één bundel van 100GB erbij) kom ik niet uit en nu wel!
Reputatie 7
Badge +20
@Papapablo; Je weekendbundel is inderdaad gratis. Ik zie dat hij goed werkt bij jou. Veel plezier ermee!

@gratd; Goed om te horen dat jij er ook blij mee bent! 🙂

Reageer