Beantwoord

Publieke WAN IP niet gelijk aan IP https://whatismyipaddress.com/

• 17 juni 2019
  • 7 reacties
  • 3322 Bekeken

Ik heb een 4G router welke ik extern wil bereiken maar dit lijkt niet te lukken.
De WAN IP op de router is een 100.x.x.x (Publieke IP) maar op de site https://whatismyipaddress.com/ krijg ik een 87.x.x.x IP adres.

Welke moet ik gebruiken? Ik heb beide geprobeerd maar het lijkt niet te werken.

APN heb ik nu ingesteld van smartsites.t-mobile naar fms resultaat blijft wel hetzelfde.
icon

Beste antwoord door tmoesel 18 juni 2019, 12:50

Je router ( de webconfiguratie in de router ) is bereikbaar op poort 80, maar alleen vanuit z'n locale subnet ( b.v. 192.168.1.1). Maar doorgaans niet op poort 80 via het WAN IP adres, omdat dat een veiligheids risico is. Poort 80 wordt door het T-Mobile mobiele netwerk wel doorgelaten als je APN 'internet' gebruikt, maar misschien niet door je router. Dus je moet in de firewall en instellingen van je router zijn. Kan best zijn dat dat simpelweg niet mogelijk is.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +11
als je 4G voor Thuis abo hebt: APN fms
anders: APN internet
Bij de laaste staan maar een beperkt aantal bekende standaard veelgebruikte poorten open.
Ik heb geen 4G voor thuis, ik heb alleen meerdere Mobiele abonnementen.
fms heb ik geprobeerd maar dan heb ik helemaal geen internet. Volgens jou moet een APN: internet werken?

Welke poorten staan dan open? Weet je dat toevallig?
Reputatie 6
Badge +11
Welke poorten staan dan open? Weet je dat toevallig?
o.a. 22 80 443
je kan aan de log van je firewall na een tijdje wel zien welke nog meer
Beste tmoesel,
Heb jij een 4G router werkend dan? De web server op de router is actie op poort 80 maar ik kan niet connecten. Zou dat wel kunnen als ik de APN 'internet' gebruik?
Reputatie 6
Badge +11
Je router ( de webconfiguratie in de router ) is bereikbaar op poort 80, maar alleen vanuit z'n locale subnet ( b.v. 192.168.1.1). Maar doorgaans niet op poort 80 via het WAN IP adres, omdat dat een veiligheids risico is. Poort 80 wordt door het T-Mobile mobiele netwerk wel doorgelaten als je APN 'internet' gebruikt, maar misschien niet door je router. Dus je moet in de firewall en instellingen van je router zijn. Kan best zijn dat dat simpelweg niet mogelijk is.
Beste tmoesel,
Bedankt voor je reactie, ik ben bekend met firewall, QoS e.d. De vraag is of het op dit moment (laat zeggen) poort 80 werkt met de apn ingesteld op 'internet'?

Op dit moment kan ik ff niet bij de router daar hij op locatie staat, zal het vanavond eens proberen.
Ik heb de router nu ingesteld op een APN = "internet" en dus heb ik wel een publieke IP adres, moet nu alleen kijken welke poort open staan.

Reageer