Beantwoord

T-Mobile voor thuis

• 4 januari 2018
  • 30 reacties
  • 1170 Bekeken

Een tijdje geleden kreeg ik een kaart van jullie met de mededeling dat T-Mobile voor thuis bij ons beschikbaar is. De check zegt van niet dus kan ik het ook niet bestellen. Onze buurman (200 meter) heeft het wel. Hoe zit dat????
icon

Beste antwoord door Poco-Loco 4 januari 2018, 11:51

Hallo SL van der Horst,

In het kaartje staat 4G voor Thuis en niet T-Mobile voor Thuis... Helaas is dat verschil dus inderdaad ook echt een andere dienst die werkt over een 4G verbinding en iets andere constructie qua data en diensten bevat.

Als je wel geïnteresseerd bent zou ik op deze link even kijken, maar als je buurman met een 200m. al wel een lijn heeft liggen zou je ook kunnen navragen of er iets bekend is qua aanleg van de benodigde kabels... Voor dat laatste zou je dan of hier moeten wachten tot een medewerker van de Thuis afdeling in je gegevens kan kijken (als je profiel toevallig ook aan je 06 zit kunnen medewerkers dat vinden) of ze zouden mogelijk vragen om wat gegevens in een prive bericht (niet openbaar... niet zo handig).

Hopelijk helpt dit met verduidelijken.
Bekijk origineel

30 reacties

Hallo SL van der Horst,

In het kaartje staat 4G voor Thuis en niet T-Mobile voor Thuis... Helaas is dat verschil dus inderdaad ook echt een andere dienst die werkt over een 4G verbinding en iets andere constructie qua data en diensten bevat.

Als je wel geïnteresseerd bent zou ik op deze link even kijken, maar als je buurman met een 200m. al wel een lijn heeft liggen zou je ook kunnen navragen of er iets bekend is qua aanleg van de benodigde kabels... Voor dat laatste zou je dan of hier moeten wachten tot een medewerker van de Thuis afdeling in je gegevens kan kijken (als je profiel toevallig ook aan je 06 zit kunnen medewerkers dat vinden) of ze zouden mogelijk vragen om wat gegevens in een prive bericht (niet openbaar... niet zo handig).

Hopelijk helpt dit met verduidelijken.
De buurman heeft 4G voor thuis. Geen kabels, dus. Waar moet ik dan zijn?
Sorry, normaal reageren mensen niet zo snel op het forum :D

In dat geval blijft de optie van 4G voor Thuis over als mogelijkheid voor internet. Ik zou even rustig dit gaan doornemen, want het is vooral een internet oplossing waar T-Mobile voor Thuis ook TV en Bellen bevat (als opties tenminste).
Het gaat ook vooral om internet. Met onze wrakke KPN lijn halen we maximaal 3.5Mb. Als ik het goed heb begrepen moet je voor 4G voor Thuis een T-Mobile smartphone hebben. Klopt dat? Ik heb (momenteel) alleen een oud beestje T-Mobile prepaid.
Hallo,

Nee dat klopt niet, in principe krijg je een nieuwe sim en moet deze in een 4G modem waarvoor je zal moeten betalen. Die is wel wat duurder (a 199) dan een 'normale' modem, maar nog steeds goedkoper dan een mobiele telefoon. Ik zou ook de dekking even controleren voor uw specifieke locatie, maar 3.5 mbps zou me verbazen als dat niet te verbeteren valt.

In dit geval zou ik echter echt adviseren de link te gebruiken en alles te lezen wat je tegen komt. Daarna of te bellen (of hier vragen om gebeld te worden) en het rustig met een verkoper dan te bespreken.

Op het forum hier is nog een specifieke sectie met topics over 4G voor Thuis waar misschien nog antwoorden staan op vragen.
Dank voor uw reactie. Op mijn locatie (dekkingskaart, correcte adres) krijg ik "4G buiten zeer goed, binnen goed" als ik de postcode voor aanschaf invoer krijg ik "niet beschikbaar". Tot nu toe kan ik er niet achter komen waarom het de ene keer wel en de andere keer niet kan. Ik kan dat ook op het forum niet vinden. Met een verkoper bespreken is een optie. Er is een winkel in de buurt.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Sl van der horst,

Top om te zien dat onze Klantexpert Poco-Loco je al van goede adviezen heeft voorzien! :D

Het kan inderdaad zijn dat de postcodecheck iets anders laat zien dan de dekkingskaart. De postcodecheck controleert of we jou wel een optimale ervaring kunnen bieden met een snelheid van minimaal 20 Mbps. Als dit niet het geval is, dan kan dit afgewezen worden. Je kunt het echter alsnog testen, als je wilt, dan gaan we het gewoon voor je regelen! We bellen je in dat geval graag om dit voor je te gaan aanvragen. Zou je mij, in dat geval, via een privébericht het nummer kunnen sturen waarop jij bereikbaar bent? We zorgen dan dat je zo snel mogelijk gebeld wordt!

Ik hoor graag van je, Sl!
Hallo. Alweer dank. Intussen heb ik met T-Mobile gebeld en heel goede voorlichting gekregen. Het is geregeld alleen is mijn betaling even mislukt. Jullie site liep vast. Over een uur kan ik het weer proberen. Komt wel goed en anders betaal ik aan de koerier.

Groet, Silvia
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Silvia (altijd leuker om iemand zo aan te kunnen spreken 😉 ),

Mooi om te lezen dat je goed bent ingelicht en dat je hebt kunnen bestellen. Dan gaat het helemaal goed komen! Houd je ons op de hoogte van jouw bevindingen? Als we ergens bij kunnen helpen, horen we dat ook graag!
Hallo David

Vanaf dinsdag weet ik of het werkt. Als er iets is, zal ik me wel melden.
Hallo David

T-Mobile Go doet het hier niet goed genoeg of ik moet ermee buiten gaan zitten. Bij mijn gesprek met T-Mobile is mij gezegd dat ik Go kon omruilen voor 4G voor Thuis. Nogmaals: de buurman heeft dat ook en ik kan zijn buitenantenne hier vanuit de keuken zien hangen. Vandaag weer gebeld en nu kan het ineens niet meer. en vervolgens ben ik zo lang van het kastje naar de muur gestuurd dat de batterij van mijn telefoon leeg was. Wat nu?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Silvia,

Hè, jammer dat Go het niet goed genoeg doet! Ik zou graag even in ons systeem met je mee willen kijken, zodat ik kan uitzoeken wat ik voor je kan regelen. Ik zie natuurlijk het liefst dat je helemaal tevreden bent en ons internet kunt gebruiken. Omdat jouw account niet gekoppeld is aan jouw telefoonnummer, kan ik op dit moment niets inzien. Kun je mij een privéberichtje sturen met daarin jouw adresgegevens en telefoonnummer?
Hallo Jaimy

Heb je mijn privé bericht ontvangen of heb ik iets verkeerd gedaan?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Sl van der horst,

Ik heb je privéberichtje ontvangen!

Ik heb het ondertussen even doorgezet naar mijn collega die nog veel meer weet over 4G voor Thuis. Ik ben benieuwd of hij hier nog goed advies voor je heeft en of hij nog andere mogelijkheden ziet. Zodra ik meer weet, kom ik bij je terug!
Hallo Jaimy

Geweldig. Het zou toch echt moeten kunnen. Mijn buurman zit op dezelfde postcode en zou 4G voor Thuis ook niet kunnen krijgen maar hij heeft het wel.
Groet, Silvia
Hallo Jaimy

Onze zoon de ITer heeft het modem vandaag operationeel gemaakt. Het staat nu (met buitenantenne) provisorisch op zeker niet de beste plek: allebei achter het raam en gericht op de verkeerde mast. De snelheid schoot omhoog van ca 3 Mb naar ruim 16 en de upload van
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Silvia,

Super! 😃 Heel fijn dat het dus inderdaad goed heeft uitgepakt! Dat vind ik na al ons contact toch extra leuk om te lezen.

Om nog terug te komen op jouw privéberichtje: het Go Tablet abonnement is gedeactiveerd, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken!
Hallo Jaimy

Als ik de antenne op de meest praktische plek, buiten, zet loopt het op naar 24 a 25 Mb. Daar kunnen we prima mee uit de voeten. Heb ik goed begrepen dat Guidion automatisch contact opneemt als je een buitenantenne heb besteld? Ik heb ze wel nodig.

Ik ga er dan maar vanuit dat ik dezer dagen de bevestiging krijg en bericht waarheen ik het moet terugsturen.

Groet, Silvia
Reputatie 7
Badge +20
Hi Silvia,

Dat klopt inderdaad, zij nemen contact met je op om een afspraak te maken. Er wordt binnen 5 werkdagen contact met je opgenomen om een afspraak te plannen. 24 - 25 Mbps is in ieder geval al een mooie snelheid! 🙂
Hallo David

Mooi, dan zie ik dat wel komen. Per email of SMS ben ik het beste bereikbaar. Maar als ze zullen bellen, zal ik zorgen dat ik de telefoon (vaste) in de buurt heb. Mijn mobiel gebruik ik zelden maar ik kijk wel of er een bericht is binnengekomen.

Het is voor ons meer dan ruim voldoende dus zijn we er erg blij mee.

Groet, Silvia
Hallo David
Er gaat nog steeds van alles mis. Ik heb 4G Go op 07-01-2018 telefonisch opgezegd en zou binnen 2 a 3 werkdagen een bevestiging en een adres om het terug te sturen krijgen. Nog altijd niet ontvangen. Guidion heb ik na 5 werkdagen na ontvangst (20-01) van de antenne een email gestuurd maar ook hier geen enkele reactie. Ik zit wel een beetje omhoog. Het werkt op zich prima maar de aansluiting van de antennekabels aan het modem is huilen met de pet op. Ze kunnen niet vastgemaakt worden en zitten dus zo los dat ze vanzelf van de aansluiting af zakken. Ook met een steuntje blijft het behelpen. Hopelijk kan een en ander snel worden opgelost.

Groet
Silvia
Reputatie 7
Badge +20
Hi Silvia,

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat je Tablet Go abonnement is stopgezet. Dus daar hoef jij je geen zorgen over te maken! Ik zie dat je je tablet al hebt afbetaald en dus hoef je hem niet terug te sturen. Je kan die gewoon houden! 🙂

Wat betreft je antenne aansluiting, hiervoor kun je inderdaad het beste contact opnemen met Guidion. Je kan ook telefonisch contact opnemen als je dat prettiger vindt. Ze zijn op dit nummer te bereiken 088 2000 100.

Laat je even weten of het lukt?
Hallo Hajar

Kan ik hem ook aan iemand anders geven die het abonnement weer kan activeren? Zo niet gaat hij in de vuilnisbak.

Guidion zal ik weer aan de jas trekken. Hopelijk reageren ze een beetje snel want onze oude verbinding (noodgedwongen nog in gebruik op 2 PCs) wordt met de dag slechter.

Groet
Silvia
Reputatie 6
Badge +17
Hoi hoi Silvia,

Het abonnement voor je tablet is al stopgezet en deze kan niet meer geactiveerd worden. Je kan op onze website uiteraard altijd een nieuw abonnement afsluiten om op een tablet te kunnen internetten!

Laat je ons even weten als het is gelukt? 🙂
Hoi Issam

Dat kan toch ook iemand anders zijn?

Verder doet zich een nieuw probleem voor. Ik heb gebeld met Guidion maar zij kunnen mij niet helpen omdat T-Mobile niet heeft doorgegeven dat ik een modem (4G voor Thuis) met buitenantenne heb.

Mogelijk zit de kneep in het adres. Toen het werd opgestuurd kreeg ik het uitdrukkelijke advies om het adres bij de koerier in mijn eigen te veranderen. Dat heb ik gedaan en het is allemaal keurig aangekomen. Heeft T-Mobile dat ook aangepast? Ik weet niet meer wat er eerst stond maar dat kunnen jullie vast wel vinden. Er moest een truc uitgehaald omdat ik via de postcode check niet kon bestellen. T-Mobile kon niet instaan voor de 4G ontvangst. Die blijkt prima. Kan dit worden opgelost????? Dat zou ik wel heel erg prettig vinden.

Groet, Silvia

Reageer