Beantwoord

Tablet Go wijzigen naar 4G voor Thuis

• 10 juni 2018
  • 5 reacties
  • 2396 Bekeken

Ik heb gelezen hier dat ik mijn abbo niet kan wijzigen!!
Ik heb eerst een abbo 4g thuis gehad daarna hebben jullie geadviseerd om tablet go te nemen. Dit gebruiken wij in de 4g modem van tmobile, maar de voorwaarde zijn niet echt handig voor thuisgebruik. Dus toen ik hoorde dat het T-Mobile 4g thuis was gewijzigd dacht ik dat dat de oplossing was!! Maar nu lees ik dat ik niet kan wijzigen. Is hier niets aan te doen? (ik heb al 3 abonnementen bij julie)
icon

Beste antwoord door David 11 juni 2018, 12:54

Hoi Amourus,

Dat is inderdaad niet erg handig naar jou gecommuniceerd, want Tablet Go is juist niét bedoeld voor het gebruik in huis, zoals Unlimited 4G voor Thuis dat wel is. Ik wil dan ook graag voor je gaan uitzoeken wat ik voor je kan betekenen!

Zou je mij het 097- of klantnummer van het contract kunnen sturen? Ter controle heb ik dan ook nog nodig: Jouw naam, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dit is allemaal puur ter bescherming van jouw privacy. Je kunt mij dit toesturen, via mijn profiel, in een privébericht. Ik ga hier dan zo snel mogelijk mee aan de slag voor je! 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Amourus,

Dat is inderdaad niet erg handig naar jou gecommuniceerd, want Tablet Go is juist niét bedoeld voor het gebruik in huis, zoals Unlimited 4G voor Thuis dat wel is. Ik wil dan ook graag voor je gaan uitzoeken wat ik voor je kan betekenen!

Zou je mij het 097- of klantnummer van het contract kunnen sturen? Ter controle heb ik dan ook nog nodig: Jouw naam, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dit is allemaal puur ter bescherming van jouw privacy. Je kunt mij dit toesturen, via mijn profiel, in een privébericht. Ik ga hier dan zo snel mogelijk mee aan de slag voor je! 🙂
Ik zit met een vergelijkbaar probleem.
Sinds drie jaar gebruik ik tablet to go voor thuisgebruik. Toen ik dit abonnement afsloot bestond 4G voor thuis nog niet. Mijn dongle zit permanent in een wifi-router en ik zou graag mijn NAS vanaf het internet kunnen benaderen.
Volgens de helpdesk zou ik dan eerst mijn huidige tweejarige contract ( tot 8-10-2019) af moeten kopen voor € 123,60!! om vervolgens een 4G voor thuis af te sluiten.......
Dat moet toch anders kunnen?
Reputatie 6
Badge +11
@Gastgebruiker0610

Voor 4G voor Thuis wordt tegenwoordig capaciteitscheck gedaan op you locatie en in theorie zou dat negatief uit kunnen pakken omdat er doorgaans/gemiddeld al teveel load is, o.a. door jouw eigen huidige Tablet abo, maar dat zou dan weg zijn als je het naar 4GvT om zou laten zetten. Dit soort van kip-ei probleem is vergezocht, maar je weet maar nooit of er simpelweg een 'computer-says-no' antwoord komt op de vraag voor omzetting.

Maar met een beetje mazzel kun je zonder kosten wel je NAS van buitenaf benaderbaar krijgen.
In ieder geval zul je de APN smartsites.t-mobile moeten veranderen in APN internet (extra profile aanmaken in de dongle). Verder moet de dongle portforwarding ondersteunen, doet ie dat niet dan een ander 4G apparaat nemen die dat wel kan (of DMZ). APN internet laat maar een beperkt aantal poorten door, maar ik denk dat er goede kans is dat er wel 1 protocol of poort bij zit zodat je de NAS van buitenaf kan benaderen.

Maar met een beetje mazzel kun je zonder kosten wel je NAS van buitenaf benaderbaar krijgen.
In ieder geval zul je de APN smartsites.t-mobile moeten veranderen in APN internet (extra profile aanmaken in de dongle). Verder moet de dongle portforwarding ondersteunen, doet ie dat niet dan een ander 4G apparaat nemen die dat wel kan (of DMZ). APN internet laat maar een beperkt aantal poorten door, maar ik denk dat er goede kans is dat er wel 1 protocol of poort bij zit zodat je de NAS van buitenaf kan benaderen.

Ik ben bang dat die mazzel mij niet is gegund. Ik heb een huawei E3372 dongle en een Asus RT-AC68U router. Een nieuw profiel aanmaken in de dongle lukt wel maar ik kan deze niet als standaard instellen. Het standaard t-mobile profiel aanpassen kan ook niet. ik loop helaas al vast bij de eerste stap 😥
Reputatie 6
Badge +11
@Gastgebruiker0610 De E3372 met versie 22.x firmware in zich (heb ik o.a. zelf ook) heeft geen portforwarding of DMZ optie, dus die kan je niet voor buitenaf toegang voor je NAS gebruiken, ook niet als je abo zou veranderen in 4GvT. Misschien heeft ie versie 21.x of oudere firmware, dan zijn er wel mogelijkheden (de E3372 staat dan in bridge-mode).
4G apparaten die wel DMZ of portforwarding (of soms iets anders maar ook bruikbaar: IP-passthrough) zijn dan meestal weer complete routers of MiFi kastjes en daardoor weer duurder dan de E3372, terwijl je eigenlijk alleen maar de kale 4G functionaliteit nodig hebt want de rest kan en doet de Asus router veel mooier/aangenamer denk ik. De B618 die T-Mobile voor 4GvT kan leveren heeft gestripte firmware en is daardoor onbruikbaar voor jouw doel. De enige die alles in zich heeft wat nodig is en goed in NL verkrijgbaar is:
https://manuals.coolblue.nl/33/tp-link-archer-mr200.pdf
zie hoofdstuk 4.2 en 10.1 en 11.6.

Reageer