Beantwoord

Thuis 4G B168 Router

Waar kan ik de sim pincode in de B618 LTE router invoeren 4G voor thuis?
icon

Beste antwoord door tmoesel 18 december 2018, 18:09

@lihanghublackberry Op de router inloggen via http:/192.168.8.1
Dan zie we wel in de menustructuur zaken m.b.t. PINcode. Net als SMSsen enzo.

@Seccie Een SIM kaart wordt standaard afgeleverd met een PIN code die ook actief is. Men kan je SIM kaart stelen o.i.d. en dan misbruiken. Voor een router is de kans op misbruik denk ik kleiner dan voor een smartphone, van daar dat vaak wordt geadviseerd om PIN uit te zetten voor dergelijke router. Dat stond ook altijd in de korte handleiding, maar gezien de topicvraagstelling is/wordt die niet gelezen.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hoi @lihanghublackberry

Welkom bij de T-Mobile community.
Ik vroeg me af: Waarvoor heb je de sim pincode nodig?
In afwachting van je reactie.
Reputatie 5
Badge +11
@lihanghublackberry Op de router inloggen via http:/192.168.8.1
Dan zie we wel in de menustructuur zaken m.b.t. PINcode. Net als SMSsen enzo.

@Seccie Een SIM kaart wordt standaard afgeleverd met een PIN code die ook actief is. Men kan je SIM kaart stelen o.i.d. en dan misbruiken. Voor een router is de kans op misbruik denk ik kleiner dan voor een smartphone, van daar dat vaak wordt geadviseerd om PIN uit te zetten voor dergelijke router. Dat stond ook altijd in de korte handleiding, maar gezien de topicvraagstelling is/wordt die niet gelezen.
Reputatie 5
Badge +6
@tmoesel Dat is mij ook al opgevallen. Volgens mij kun je de sim pin toch ook uitschakelen door de sim tijdelijk in een mobiel toestel te plaatsen?
Reputatie 5
Badge +11
@Seccie Dat is ook wat er op het papiertje/handleiding staat. Het is maar waar je de voorkeur aan geeft. Via de router kan je een SIM formaatwissel en genknutsel schelen en zo ben je in ieder geval een keer ingelogd op de router. Administratieve SMSjes belanden alleen in de router en vaak weten mensen dat niet. En nooit ingelogd betekent dat een ieder die op het thuis netwerk zit (per ongeluk) kan inloggen op een later tijstip en daarmee makkelijk maar 1 of ander wachtwoord aanmaken wat dan weer vergeten wordt enz enz.
Reputatie 5
Badge +6
@tmoesel Wederom dank voor je toelichting.

Reageer