Unlimited 4G voor Thuis klinkt mooi maar is het niet


Reputatie 2
Hallo allemaal,
Ik wil een paar dingen bespreken over 4g voor thuis want zo fantastisch is het niet.... Jammer van het geld want je zit toch aan een contract... van 1 of 2 jaar...

Ten eerste 'UNLIMITED' dit is niet helemaal waar... Want je krijgt 100gb per maand en daarna 5gb per dag ter beschikking, als dat op is kun je 2gb aanvragen LEUK ALS JE 60GB moet downloaden! Helemaal top!

Ten tweede de snelheid, Die hebben ze ook lekker verlaagd naar 25mb up/down en dan komen weer aan bij te mooi om waar te zijn vroeger haalde ik 90mb down en 50mb up en nu 2mb down en 15 up.

Conclusie: Ik snap best dat als het onbeperkt wordt dat het dan misschien 4g overbelast kan zij. Maar dan moeten ze het anders aanpakken want het is echt niks om elke keer 2gb aanvragen (aub breng nacht bundel weer terug dan kun je ten minste 60gb bestand downloaden) En de snelheid mag ook omhoog... want daarom had ik tmobile gekozen.

Wie vind ook dat de nacht bundel of iets waardoor je 60gb ten minste kan downloaden zonder elke keer


145 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi RealRichard,

Leuk om je te zien op deze Community! Het is natuurlijk wel jammer om te lezen dat je niet helemaal tevreden bent!

Wij hebben gekeken naar de behoefte van de gebruikers, naar de technische mogelijkheden en naar de betaalbaarheid. Op basis van al die verschillende factoren hebben we dit product gelanceerd! Ik begrijp dat dit niet altijd precies voldoet aan de behoefte van alle gebruikers. Ik kan je in elk geval wel zeggen dat alle feedback altijd welkom is en dat wij zeker proberen te luisteren naar onze klanten. Waar mogelijk kunnen wij in de toekomst het aanbod verbeteren op basis van de berichten die wij van klanten voorbij zien komen.

Blijf dus zeker jouw feedback delen Richard! Enne, ook voor andere vragen ben je hier altijd welkom. 🙂
Reputatie 1
Ik ben het totaal met Richard eens, 100gb is een limiet uit de steentijd, ik kan nog geen volle maand tv of netflix kijken laat staan daar bovenop een digitale aankoop doen via bijv steam. Spellen kopen en downloaden is al zon 60 gb voort. En is de 100gb op dan is een update van bijvoorbeeld gta 5 een nachtmerrie. Ook netflix kijken is een drama, als de 2gb op zijn blijft alles hangen moet ik netflix weer opnieuw opstarten etc. Dit is niks minder dan n ontmoedigings beleid. En het is grote onzin dat het netwerk overbelast zou raken. Er hangen op elk moment van de dag duizenden apperaten aan het netwerk en hoor je ooit iemand?
Dit is ontmoedigings beleid om 1 of andere reden, ik neem aan financieel. Ik vind dat jullie niet zo omslachtig moeten reageren met we kijken en reageren op onze klanten en net als kpn zigoo en noem t maar op gewoon 4g voor thuis onbeperkt te maken! Het gaat om wat mensen er thuis met de pc en tv mee moeten doen..niet tijdens hun pauze met n mobieltje. Tmobile voor thuis is ook onbeperkt...voor thuis..t begrip zegt t al. Word er chagrijnig vanen dat terwijl ik eigenlijk superblij ben met de verbinding. Doe er us wat mee en niet van bedankt voor de reactie en we kijken bla bla..gewoon onbeperkt maken net als alle andere providers doen...t is 2018 he niet 1998..we hebben t niet over n dsl verbindinkje..de rest is lariekoek..
Het is natuurlijk wel jammer om te lezen dat je niet helemaal tevreden bent!


Volgens mij zijn op dit moment eigenlijk alle gebruikers ontevreden. Het zou leuk zijn als er ook feedback terug zou komen van jullie kant. Ik ben van een zeer tevreden 4g thuis klant (die bij KPN weg kwam) naar een zeer ontevreden klant gegaan! Het is dat ik nu aan jullie contract vast zit...
Reputatie 1
Het gebrek aan het reageren op mijn kritiek spreekt boekdelen...zijn ineens niet thuis..
Er wordt geroepen dat is is gekeken naar de behoefte van de gebruikers, technische mogelijkheden en betaalbaarheid.
Dit moet je natuurlijk achterstevoren lezen..maximaal geld eruit halen is t hoofddoel, t technische verhaal is lariekoek en naar de behoefte van de klant is absoluut niet gekeken, ben ik van overtuigd.
Zelf zitten ze niet te rotzooien met aanvullers thuis, ik zou zeggen tmobile mensen doe t zelf is thuis lekker uitproberen en erger je dood als netflix weer blijft hangen, je geen digitaal aangekocht spel kunt downloaden, etc.
Het is duur zat, gewoon onbeperkt maken,net als elke andere provider...
Reputatie 7
Badge +20
@Wcp @DieselPower

We lezen overal mee, maar de strekking blijft op dit moment hetzelfde. We kijken altijd hoe we onze diensten kunnen ontwikkelen en daarin nemen we alle feedback mee. Dat betekent niet dat er binnen korte tijd iets verandert, want daar zitten meer haken en ogen aan dan het simpelweg omzetten van een knopje, als het ware. We houden jullie in ieder geval op de hoogte van de ontwikkelingen.
Reputatie 1
@David

Zoals altijd is je antwoord zo klantvriendelijk en omslachtig als mogelijk. Je niks kwalijk genomen maar...

-Strekking blijft tzelfde betekent dus..wij gaan niet naar onze klanten luisteren.

-Simpelweg een knopje omzetten..nee, het is een kwestie van een script implementeren of aanpassen en de de boel rebooten.
Waarschijnlijk ligt t al kant en klaar weg te stoffen in n virtuele lade ergens.

Ik ben eigenlijk reuze benieuwd naar de uitkomsten van de enquete destijds..ik heb toen aangegeven er totaal op tegen te zijn en vraag me af hoe hoog dat percentage was.

Ik kreeg hier verder ook geen reactie op alleen maar dat jullie het uiteindelijk toch zouden doorzetten. Daar moest ik achterkomen door op het forum te gaan kijken waarom de weekendbundel niet meer werkte.
Vervolgens moest ik eerst op Twitter stampei gaan maken voor ik geholpen werd.
Erg jammer allemaal..ik zou op zn minst toegemoet komen op het argument de mensen eerst gebruik te kunnen laten maken van eerst de dagelijkse 5gb en dan pas weer de 100gb leeg te laten lopen. Wel zo fair.
En zeg aub niet dat t niet zomaar n knopje omzetten is enzo, ik neem aan gewoon een treadje in een c++ script, meer niet.

Met alle respect maar geen omslachtige antwoorden meer geven alsof we allemaal kleuters of leken zijn want dan vergis je je.
Reputatie 6
Badge +11
Ik ben het totaal met Richard eens, 100gb is een limiet uit de steentijd, ik kan nog geen volle maand tv of netflix kijken laat staan daar bovenop een digitale aankoop doen via bijv steam. Spellen kopen en downloaden is al zon 60 gb voort. En is de 100gb op dan is een update van bijvoorbeeld gta 5 een nachtmerrie. Ook netflix kijken is een drama, als de 2gb op zijn blijft alles hangen moet ik netflix weer opnieuw opstarten etc. Dit is niks minder dan n ontmoedigings beleid. En het is grote onzin dat het netwerk overbelast zou raken. Er hangen op elk moment van de dag duizenden apperaten aan het netwerk en hoor je ooit iemand?
Ik houd niet van games, dus wat dat betreft hoor je mij niet over datalimieten. Mijn smartphones gebruiken via hun eigen mobiele verbinding ruim minder dan 1GB per maand (10 euro maandelijks prepaid) en zo ken ik heel veel mensen. I.p.v. jouw enkel 100GB kun je dus ook 100 klanten voor een totaal maandbedrag van 1000 euro hebben.
Maar waarom ben je overgestapt op de unlimited variant?
Dit is ontmoedigings beleid om 1 of andere reden, ik neem aan financieel. Ik vind dat jullie niet zo omslachtig moeten reageren met we kijken en reageren op onze klanten en net als kpn zigoo en noem t maar op gewoon 4g voor thuis onbeperkt te maken! Het gaat om wat mensen er thuis met de pc en tv mee moeten doen..niet tijdens hun pauze met n mobieltje.
In de voorwaarden van 4GvT contract staat dat je instemt met datavolumemonitoring. TMO NL zal onderhand dus zeer fijne statistieken in huis hebben waarmee het goed zaken doen is. Dat is allles commercieel vertrouwelijk doorgaans, dus dat TMO NL dat hier even op een onderling klantenforum post kun je wel vergeten.
Tmobile voor thuis is ook onbeperkt...voor thuis..t begrip zegt t al. Word er chagrijnig vanen dat terwijl ik eigenlijk superblij ben met de verbinding. Doe er us wat mee en niet van bedankt voor de reactie en we kijken bla bla..gewoon onbeperkt maken net als alle andere providers doen...t is 2018 he niet 1998..we hebben t niet over n dsl verbindinkje..de rest is lariekoek..
Waarom stap je niet over naar 1 van die 'alle andere providers' dan als die wel leveren wat je wilt ?
Reputatie 1
Huh? Mobieltjes? We hebben t over 4g voor thuis..pc en tv streamen..
Omdat de weekendbundel en nachtbundel weg zijn he..
Omdat ik in een buitengebied woon..
Reputatie 1
Het oude systeem werkte super voor me..de weekendbundel en onbeperkt snachts.. betaalde er maar al te graag die 50 euro voor ipv de 35 nu. Dus commercieel gezien helemaal niet handig van ze scheelt ze 15 euro per maand
Reputatie 6
Badge +11
Het oude systeem werkte super voor me..de weekendbundel en onbeperkt snachts.. betaalde er maar al te graag die 50 euro voor ipv de 35 nu. Dus commercieel gezien helemaal niet handig van ze scheelt ze 15 euro per maand
Dus nogmaals de vraag:
Maar waarom ben je overgestapt op de unlimited variant? Alleen omdat de weekendbundel weg is ? De nachtbundel is er nog gewoon in oude 4GvT.

Het 'alle andere providers' is voor jouw dus hoogstens KPN. Waarom niet daar naar overstappen dan?
Reputatie 1
Nou idd omdat de weekendbundel weg is want in het weekend is mn verbruik het hoogst.
Van het blijven van de nachtbundel was ik niet op de hoogte..ik ben van tmobile uit totaal niet geïnformeerd over de omschakelingen.
En ik wil helemaal niet overstappen..ik wil gewoon graag zien dat tmobile net als kpn de boel gewoon letterlijk onbeperkt maakt qua datalimiet en geen gehoepel met kleinschalige aanvullers.
Zo totaal onnodig gedoe..voor de rest ben ik heel tevreden qua snelheid, afhandelen rekeningen en vriendelijkheid personeel.
Ik geef toe dat mn reacties niet al te vriendelijk zijn maar ik erger me gewoon dood aan dat aanvul systeem.
Vraag me ook af of de nachtbundel er nog wel is, eerder kwam dat namelijk nog voor in je overzicht van je verbruiksstatus. Ik moet het me al verbeeld hebben maar voor zo ver ik gemerkt heb gaat het gewoon van je bundel af.

Voor de rest is het voor mij net als in het voorgaande bericht.
Reputatie 6
Badge +11
Voor 4GvT is de nachtbundel er gewoon. Voor U4GvT is die er niet meer. Gewoon onderstaande lezen:
https://forum.t-mobile.nl/nieuws-345/nieuws-4g-voor-thuis-wordt-unlimited-4g-voor-thuis-296937
UNLIMITED 4GvT heeft ook mij erin geluisd. Bij Unlimited denk je :.........Juist.... UNLIMITED!!

Maar dan kom je er na een maand of wat achter het gedoe met 5 Gb. en dan nog 2 Gb. die inderdaad op zijn als je net bezig bent.
Rare keuze van T-mobile. Logischer zou zijn nog 50 of 100 Gb. erbij tegen betaling!

Nu zit ik vast aan een hoop onnodige handelingen om het internet in stand te houden....
Geen nacht bundel meer
Geen 25/50/100 Gb. betaalde "upgrade"
Geen "traag" internet als de bundel op is (voldoende voor bv. huisalarm centrale) Nee hoor die houdt er gewoon mee op en krijg dan (via notabene T-mobile) een SMS dat de internetverbinding eruit ligt... en het huis niet meer beveiligt is.

Kortom het is een ongelukkig en misleidend product geworden, niet erg UNLIMITED gedacht.
Reputatie 1
Een eerste verbetering zou zijn dat de dagbundel met aan te vullen bundel van 2gb; 7GB eerst worden verbruikt voordat de back-up van 100gb in gaat. Zo heeft de klant ook tijd om de aanvuller van 2gb in te schakelen zonder dat de gehele verbinding wordt verbroken. Daarnaast is de capaciteit van 25MBit voor thuis met meerdere mensen actief te laag.

Hier ook overgestapt van de 4GvT naar de 4G unlimitedvT.

Wat ik hier ervaar sinds de overstap;
Wat ik hierboven aangeef, het euvel van de verbinding die volledig wegvalt. Erg fijn als je net je documenten aan het opslaan bent in de cloud, of als je een spelletje doet en je volledig offline gezet wordt.

25MBit is een te lage capaciteit als je met 4 personen hiervan gebruik van maakt. Ook weer tijdens het spelen van online spelletjes wordt ik regelmatig gedisconect omdat de capaciteit gewoon niet voldoende is in ons huishouden ( En we zijn een toegewijd huishouden met 5 T-mobile abonnementen INCL de U4GvT..). Op de niet Unlimited variant had ik geen last van deze zaken.

Beide problemen spelen nu dus op sinds de overstap. De weekendbundels zorgden ervoor dat we vaak net genoeg data hadden in de maand (300gb). En de snelheid was rond de 100mbit. Met de nachtbundel onbeperkt kon je alle updates die je tegenwoordig krijgt nog aardig plannen.

Door het weghalen van de weekendbundel waren we haast verplicht om over te stappen om niet aan een factuur van 150,- p/m te komen. Dat is niet te betalen voor alleen internet..

Ik hoop echt dat T-Mobile snel komt met een passende oplossing, de bovenstaande zaken frustreren ons dagelijks.
Reputatie 1
Luisteren toch niet..kansloze bedoeling.. antwoorden met zoetsappige reacties zoals we kijken en denken mee en we luisteren naar jullie en zodra de kritiek te zwaar of te technisch wordt gewoon lekker niet meer reageren..lekker makkelijk toch.?
Reputatie 1
Zo..nou...nieuw spel gekocht en geïnstalleerd..gaan we weer..hangt n download van meer dan 20 gb aan vast..
IN GODSNAAM DOE NOU S WAT AAN DIT BELEID!!!
Ben het met WCP eens,.... geen reactie van de "Boys&Girls" van T-mobile als je ze nodig hebt.
Zouden ze dit forum hebben afgezet ??
Vast een KPN unlimited aangevraagd, kijken hoe dat werkt.....
Kunnen we direct alle T-mobile's opzeggen (telefoon bereik is hier ook niet top, naar buiten lopen is de enige optie als je gebeld wordt... maar ja dit is een buitengebied dus vrij logisch eigenlijk
Reputatie 1
Post ff die link voor kpn aanvragen aub ga ik ff kijken ook
https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm
Reputatie 1
Thanks
Met smacht wacht ik op de beschikbaarheid van KPN voor mijn postcode. U4GvT is een zware mislukking. Online backups werken niet meer, GB-aanvullen lukt alleen via App (kids niet happy) en de zoetsappige, niets-zeggende reacties van de T-Mobile crew zijn nog het meest schofferend: ' we horen je wel, maar doen niets".
Reputatie 1
Nou ik heb bijna t idee dat dit n soort van ontmoedigingsbeleid is.
Wellicht zijn onderhoud en dergelijke duurder en moeilijker dan een reguliere verbinding..en/of hopen ze simpelweg meer klanten binnen te halen met t signaal via t ouderwetse telefonie netwerk.
Dat terwijl ze flink zouden moeten werken aan 4g voor iedereen thuis..zo jammer want t 4g signaal is zoveel beter dan adsl of kabel..raar om steentijd adsl onbeperkt te maken en de toekomst af te knijpen..
Reputatie 6
Badge +11
@wcp
4G is er voor iedereen thuis, n.l. dat iedere huisgenoot een eigen 'unlimited' smartphone abo heeft, voor een standaard gezin levert dat ruim 100 euro per maand op i.p.v. maar 35.
Het oorspronkelijke 4GvT had er in het begin alle schijn van dat het een methode was om het netwerk flink op zijn staart te trappen en snel iets meer te verdienen aan de enorme deels overcapaciteit van de nieuwe infrastructuur. Nu ligt dat anders blijkbaar en niet zo verwonderlijk als je weet hoeveel miljarden er geinvesteerd zijn en worden in 2-3-4-5G mobiele technologie, terwijl je voor een niet bewegend huis wel met iets veel simpelers toe kan. Een 2-zitter Ferrari als boodschappenauto in het dorp bij wijze van spreken.
Verder is er sprake van krimp in de mobiele telecom sector, de hoogtij dagen zijn voorbij. Als 4G voor vast een goudmijn zou zijn, zou o.a. Vodafone dit ook wel openlijk adverteren. KPN is een verhaal apart, die schakelen 4G bij bij een telefoonlijn en hebben ook nog steeds de plicht om vaste telefonie te bieden. T-Mobile bedrijft gewoon verkoop en handel, bundelhandel helaas voor grootverbruikers.
Reputatie 3
@tmoesel: Pardon? Aardig theoretisch verhaaltje, maar je begrijpt blijkbaar niet dat er hier in dit topic (en andere!) geklaagd wordt over de stompzinnige manier van de 5Gb en 2Gb aanvullers methode. Dat hebben KPN (en andere zoals Tele2) bij hun Unlimited werkwijze beter aangepakt (ook niet ideaal, maar wel klantvriendelijker).

Er worden hier in dit topic -zie de reacties- allerlei voorstellen gegaan waar T-Mobile niets mee doet. Niemand hier vindt dat T-Mobile een ander financieel beleid moet voeren, maar vraagt wel om een betere werkwijze met dat 5Gb daggedoe en 2 Gb aanvullers. Op z´n minst dat je dit vooruit kunt doen en niet pas als de bundel op is en eerst aanspraak op dat daggedoe met aanvullers en dan pas de 100Gb aanspreken.

Dat kost T-Mobile niets extra´s en ze verdienen er niet minder door, maar geeft een betere werkwijze voor de klant.

Reageer