Unlimited 4G voor Thuis klinkt mooi maar is het niet

Toon eerste reactie

145 reacties

Inderdaad Kevin_C precies in diezelfde situatie belande ik ook. Voordat ik het abonnement afsloot had ik wel gelezen dat er een bundel was van 100GB en dat je daarna steeds kon aanvullen, maar wat dit in de praktijk ging betekenen had ik niet overzien.

Na gemiddeld 8 dagen is de 100GB bundel op en zit je de rest van de maand je behoorlijk te ergeren. Laat staan als je eens een bestand van meer dan 2GB moet downloaden van een locatie die geen buffer gebruikt of hervat mogelijkheden heeft. Niet te doen zo.

Ik heb het al eerder aangegeven, T-Mobile moet gewoon stoppen met deze ontmoedigingsbeleid en de verbinding normaal open zetten. Ze knijpen immers de snelheid al, dan hoef je niet ook nog eens met bundels te gaan werken. Die bundels waren ervoor in de tijd dat er geen snelheidslimieten waren om netwerk overbelasting te voorkomen. Maar met een 25MBit download snelheid is een bundel gewoon grote onzin.

En ook de opmerking van een oplossing is niet 1,2,3 uitgevoerd. Niemand hier vraagt dat dit per direct aangepast moet worden (tuurlijk zien we dat graag, maar we snappen dat dit niet kan binnen een grote organisatie), maar wat we wel vragen is dat hier daadwerkelijk verandering in komt en niet de loze beloftes die gedaan zijn.

Want kijk maar even naar de laatste aanpassing die gedaan zou zijn, het feit dat de verbinding nu aan zou blijven als de bundel op is. Pure onzin weer helaas, want de verbinding gaat nog altijd plat. Ja de interne pagina zou nu zogenaamd gewhitelist moeten zijn zodat je wel fatsoenlijk kan aanvullen met de Capcha code, maar ook dit is meer niet dan wel. Krijg nog altijd de foutmeldingen die al uitvoerig zijn vermeld hier door mijn medegebruikers.

Nee het is dat een 11Mbit ADSL lijntje me niet aanstond en 4G buitengebied van KPN hier niet beschikbaar is, maar anders had ik dit gebeuren nooit genomen. Om over de 2 jaar contract nog maar te zwijgen.

Dus Tmobile wil je mij en andere klanten als tevreden klanten gaan krijgen, moet er echt wat aan jullie data beleid gaan veranderen.
@Hakuin

Jammer je het bericht weer zo negatief oppakt, want dat is niet het geval. Zoals in de eerdere update al aangeven wordt er aan de ene ontwikkeling al gewerkt. Je begrijpt vast dat bepaalde ontwikkelingen niet over één nacht ijs gaan, dus vandaar geen concrete datum, maar wel de toezegging dat we er hard aan werken!

Hoe bedoel je?
Ik weet een nieuwe baan voor je in een café als barkeeper. Op het café staat een bordje met:
MORGEN GRATIS PILS. 😀
Zeg gewoon dat je het niet weet of er veranderingen komen, ook niet misschien in de toekomst of we werken er hard aan.
Dat werkt beter dan mensen aan het lijntje houden.
Hey allemaal,

Ik begrijp volledig dat jullie met smart wachten op de volgende aanpassing! We zijn hier onwijs druk mee aan de slag en ik verwacht volgende week in ieder geval iéts te kunnen melden. Ik laat het weten!

Beste David, ik ben nu wel heel benieuwd naar het 'iets' wat je gaat melden!!! 😎
Hey allemaal,

Ik begrijp volledig dat jullie met smart wachten op de volgende aanpassing! We zijn hier onwijs druk mee aan de slag en ik verwacht volgende week in ieder geval iéts te kunnen melden. Ik laat het weten!

Hallo David,

Naar aanleiding van je bovenstaande bericht had ik inmiddels wel verwacht iets te horen. We zijn nu bijna een maand verder. Zijn jullie er nog mee bezig, of moeten we ons er maar gewoon bij neerleggen dat alles blijft zoals het is?

Met vriendelijke groet,
Kevin Cox
Reputatie 7
Badge +20
Hi Kevin en alle andere lezers,

Ik had inderdaad verwacht al meer te kunnen melden, maar helaas heb ik vanuit m'n collega's, van de afdeling die over 4G voor Thuis gaat, nog altijd geen concrete informatie gekregen. Mijn vorige bericht had ik ook gedaan op basis van een bericht vanuit die afdeling, maar de update is wederom uitgesteld. Sorry voor de valse verwachtingen!

Om verdere valse beloftes te voorkomen waag ik me op dit moment niet aan een nieuwe datum of termijn voor een update. We blijven in ieder geval achter de vodden van onze collega's aan zitten en zodra we nieuws hebben om te delen, dan laten we dat ook direct weten.

Als er vragen zijn, dan horen we het natuurlijk graag! 🙂
Erg jammer maar vertrouw erop dat het opgelost wordt .
David heeft in ieder geval zijn uiterste best gedaan en zijn nek uitgestoken.
Ik heb ook 4G Unlimited voor thuis, Heb er echt spijt van
De eerste 100GB hoor je mij niet klagen maar daarna dagelijks problemen, met uitvallend internet.
Ook heb ik overal DATA besparing aan, updates en backups uit en bij Netflix en Youtube heb ik de kwaliteit al op laag staan.

1. SMS op router? hier heb je niks aan. graag SMS naar mijn 06nummer
  2. 2GB bundel moet op zijn voor er een nieuwe aangevraagd kan worden ERG vervelend!
  3. Beste oplossing eerst 5GB en dan pas de 100GB
Heb nu sinds anderhalve maand Unlimited 4G voor Thuis met een gezin met 2 jonge kinderen en moet constateren dat het door de belachelijke manier van unlimited zijn het in de huidige vorm totaal onwerkbaar is en daardoor een miskoop. Maar ja, ik moet nog 10,5 maand.
Ik kom van glasvezel met t-mobile thuis en mijn vrouw en ik hebben beide t-mobile telefoon abonnementen en we zijn altijd tevreden geweest, maar wonen nu net buiten de bebouwde kom en hebben geen echte andere mogelijkheid want koper levert een 6mbit verbinding.

De hoop was om met alleen internet voorzienend te zijn omdat de kinderen en wij zelf eigenlijk vrijwel alleen Netflix/Youtube kijken in plaats van TV.
De 100GB is er in iets meer dan een week doorheen en daarna begint het gekloot. Wie dit aanvulbeleid heeft bedacht bij T-mobile mag een trofee "klantje pesten" in ontvangst nemen.

Laat ik zeggen dat ik uit ellende gisterenavond Digitenne van KPN heb besteld om de huidige ergernis in het gezin weg te nemen voor een product wat ik niet eens zou willen gebruiken.

Ik heb een unlimited telefoon abonnement naast dit 4G voor thuis en omdat in de woning op de begane grond het 4G bereik relatief slecht is, leek het me een goed idee om de modem op de eerste verdieping te plaatsen en dan via WIFI van de betere verbinding gebruik te maken. Door het huidige beleid kan dit gewoon niet omdat de data alleen maar sneller op is ook al is het beide unlimited over hetzelfde netwerk.

Ook als gamer met de nadruk op online spelen en enkel nog downloaden van games, zal ik bij vrienden die bekabeld zitten, moeten gaan downloaden. Dit is ook volledig uit de tijd.

Daarnaast zegt Paulus7x het goed:

1. SMS op router? Hier heb je niks aan. graag SMS naar mijn 06 nummer.
  2. 2GB bundel moet op zijn voor er een nieuwe aangevraagd kan worden is werkelijk achterlijk en waarom dan met zo'n code? Ik moet al ingelogd zijn, dus waarom die extra stap?
  3. Beste oplossing eerst 5GB en dan pas de 100GB. Het is erg frustrerend om te zien dat je eigenlijk een dagbundel hebt die gewoon niet wordt gebruikt, zeker als je de ellende weet die gaat komen.
Het droevigste is dat het eigenlijk hartstikke goed werkt, zolang je niet in die ellende van bijbestellen komt, want het 4G netwerk van t-mobile ben ik erg tevreden over..
Bij KPN kan het ook, zelfs gratis als je langzaam adsl hebt, helaas te vroeg overgestapt naar deze ellende, verwacht ook niet meer dat het voorlopig opgelost ze hebben het te druk met de overname van tele2 🙂
Vandaag een paar programma's aan het updaten, is het data verbruik in de app totaal niet uptodate. de app ververst veel te laat. we zijn al weer de nodige 2 GB bundels verder. onnodig vaak gaat het door de het blokeren van de verbinding een update/download verloren waardoor je weer opnieuw kunt gaan downloaden.
wat een drama weer zeg. Hopelijk komt T-mobile snel met een werkbare oplossing!

Misschien een wat duurdere versie van 4G thuis uitbrengen waar je niet die regeltjes met hun beperkte bundels hebt.
Gaan we hier ooit nog een verandering zien of een antwoord van T Mobile?
Ik vraag het me ook af. Inmiddels RSI klachten van het bijvullen. Hier is niets onbeperkt aan zo.
Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal,

Op de achtergrond wordt er door de afdeling 4G voor Thuis nog altijd verder gewerkt aan de dienst, dus hopelijk komen zij gauw met een mooie ontwikkeling op de proppen! Mochten we hier wat over horen, laten we het jullie weten.
@ David,

Hetzelfde antwoord als 6 en 3 maanden geleden.

Er verandert dus niets of er wordt niet echt hard aan gewerkt.
Als gebruiker van het "geweldige" unlimited 4G voor thuis abonnement ben ik zeer teleurgesteld met de keuze om de T-mobile verkoper in de winkel te vertrouwen. Mijn ervaring met dit pakket is zeer slecht, dit ligt echter niet aan de internetsnelheid welke waanzinnig hoog is. Door de hoge snelheid worden de gigabytes snel verbruikt, met als gevolg, om de 45 minuten een verwensing richting T-mobile en proberen het internet weer te activeren zonder netwerk. Dit probleem en mijn frustratie resulteert in een zoektocht naar juridische stappen om van dit abonnement af te komen. (ook wordt ik hier elke 45 minuten aan herinnerd)

In mijn ogen is de bovengestelde 60GB per dag met 2GB aanvullers voor veel gezinnen voldoende en is voor een bedrijf te weinig.

Ik vertrouw er op dat T-mobile deze stap overweegt en al de gefrustreerde gebruikers een grote zorg lichter kunnen maken.
Ik heb nu al voor de derde avond dit probleem, ik kan steeds niet aanvullen terwijl mijn bundel wel op is.

Ik word echt moedeloos van dit abonnement en vind niet dat je een jaarabonnement kan verplichten waar ik vervolgens aan vast zit ondanks dat het niet werkt. Daarnaast is het ook nog verre van onbeperkt, eerder onbeperkt aanvullen *mits het werkt.
Het vorige 4G voor thuis werkte vele malen beter.

Reputatie 7
Badge +20
Hi Tom,

Wat jammer dat je problemen ervaart met aanvullen. Was je bundel wel 100% verbruikt? Je kan alleen aanvullen als die helemaal op is en je bericht van hebt ontvangen. Probeerde je via de app aan te vullen of via desktopversie? Ervaart je dit probleem vaker?

Ik hoor graag van je zodat we naar een oplossing kunnen kijken.
gaat er op korter termijn nog wat veranderen met "Unlimited" 4g voor thuis?

Want het buiten-zit-seizoen is nu toch echt voorbij en willen we toch graag weer Unlimited gebruik gaan maken van Netflix, youtube, NPO videoland enz.

Alleen is dit met de huidige regels totaal niet mogelijk. zonder telkens tegen de data beperkingen aan te lopen.
Reputatie 3
gaat er op korter termijn nog wat veranderen met "Unlimited" 4g voor thuis?

Nee, het blijft zoals het al maanden is.
Pas na de fusie met Tele2 in 2019/2020 zijn er veranderingen te verwachten
(voorstel: begin alvast met het ontslaan van de T-Mobile medewerk(st)ers die onwijs hard werken aan Unlimited 4G voor Thuis en die hun collega T-Mobile Moderators met een kluitje het riet in sturen en al 7 maanden aan het lijntje houden)

@T-Mobile Moderators: hou op met praatjes die geen gaatjes vullen en zeg gewoon dat het voorlopig nog maanden blijft zoals het is!
Reputatie 2
Komt er nog verandering in de zaak?

Ik kom elke maand net niet aan mijn 100GB, en ik neem alle mogelijke maatregelen, ad blockers, zo veel mogelijk na 0:00am maar het is gewoon slecht dit.

Kan dat abbonnement niet naar 200GB tot we een betere oplossing krijgen?
Als ik toch eens alle tijd die ik kwijt ben met het opnieuw moeten starten van downloads die vastlopen omdat de 2GB bundel weer eens op is en ik dus geen grotere bestanden kan binnenhalen, of de frustraties zou kunnen uitdrukken in verloren tijd en geld als mijn VPN verbinding op een thuiswerkdag weer eruit klapt dan zou ik niet Tmobile betalen voor een abonnement, nee dan zou Tmobile mij moeten betalen om klant te blijven.

Echt de enige reden waarom ik dit belachelijke beleid nog altijd accepteer is omdat er momenteel geen alternatief is voor mijn woon locatie. Maar zodra de gemeente Gennep eind dit jaar 35% bij elkaar heeft en kan gaan beginnen met de aanleg van glasvezel in de kern en alle buitengebieden (waar ik dus bij hoor) dan spring ik een gat in de lucht en gaat dit abonnement er hoe dan ook uit, contract of geen contract!

En ik weet dat dit nu geen zin heeft wat ik typ, maar het is goed om het digitaal te hebben staan ten tijde dat de klachten procedure zover komt dat ik echt van dit abonnement af wil.

Tot die tijd.... "u moet uw bundel aanvullen, er is geen bundel beschikbaar"
Ik hoop dat de t-mobile unlimited 4g ook echt unlimited gaat maken. Juridisch gezien bestaat er zoiets als klantenbescherming. Ik hoop dat t-mobile snel stopt met hun leugens.
Ik word er zelf ook helemaal doodziek van.
Backups maken/uploaden is een hel. Moest zeker 4 keer per dag een upload opnieuw beginnen.

Vorige week de Mojave update heb ik 2 dagen over gedaan totdat ik maar bedacht mijn mobiel te gebruiken om hem te downloaden.

Vind het volkomen belachelijk dat ik met mijn telefoon gewoon 64KB/s krijg als mijn bundel leeg is, maar als de bundel met mijn "vaste" 4G verbinding leeg is het internet er gewoon compleet uitklapt. Daar heb je helemaal niets aan.

Werk nu sinds afgelopen week weer met onze trage (4mbit) thuis verbinding, dat werkt gewoon nog beter & betrouwbaarder.

De aller grootste frustratie is dat ik nu nog een jaar vast zit aan een abonnement waar ik helemaal niets aan heb.
Hi allemaal,

Op de achtergrond wordt er door de afdeling 4G voor Thuis nog altijd verder gewerkt aan de dienst, dus hopelijk komen zij gauw met een mooie ontwikkeling op de proppen! Mochten we hier wat over horen, laten we het jullie weten.

En weer een maand verder en weer geen update.... Dus ondertussen 7 maanden, 4 maanden én 1 maand geleden dat er is verkondigt dat men "hard" aan het werk is aan een mooie ontwikkeling zonder enig zichtbaar resultaat.🙄

Reageer