Unlimited 4G voor Thuis klinkt mooi maar is het niet

Toon eerste reactie

145 reacties

Reputatie 3
@FrankHop : Tja, dat kan je wel willen, maar dat gaat niet nu of in de nabije toekomst gebeuren. Dat zegt @David toch duidelijk? GEEN VERANDERINGEN in het abonnement!

Ook ik zou dat graag willen. Maar wat ik wil is niet belangrijk en daarom verandert er hier nix aan bij T-Mobile ...
door de problemen/beperkingen van 4g voor thuis heb ik er weer een adsl verbinding bij (+pkn buitengebied). wat een opluchting!. maar nu komt het vreemde. ik kom op een stuk lager verbruik. ik had alles al aangepast om een zo laag mogelijk verbruik te hebben. bijvoorbeeld zoveel mogelijk de grote updates van bijv. star stable fortnite en windows via 4g hotspot van mijn telefoon. maar nu doe ik dat niet meer maar toch zit ik op een lager verbruik!

zijn er meer die ervaren dat 4G gewoon te snel er door gaat?
Reputatie 3
Ook ik heb die indruk: ik ben meestal 2-3 Gb per dag kwijt als ik nauwelijks op internet zit. Een paar downloads zorgen er voor dat dit dagelijks verbruik algauw zo’n 10 Gb wordt. En dan heb ik het nog niet over de echte trekkers zoals films ... Die doe ik meestal buiten de “Unlimited 4G voor Thuis” om, want dan kom je de limieten al heel gauw tegen! Die kijk ik daarom buiten de bundel (via Tele2 waar de Gb’tjes onverklaarbaar veel langzamer “op” raken).

Bewijzen heb ik niet en T-Mobile gaat nu en in de nabije toekomst NIETS veranderen aan de “aanvullers”. Helaas pindakaas dus ...
Reputatie 6
Badge +11
@paulus7x Zo te lezen zijn er bij jouw 3 onafhankelijke internetverbindingen in het geding. Maar waar slaat "ik kom op een stuk lager verbruik" op? Een inkoppertje is dat je nu 3 internetverbindingen hebt dus zal allicht het ene of andere apparaat op die ADSL link zitten.

@OndersteSteen Het kan best zo zijn dat datavolume, als je het meet in de afzonderlijke modems, hoger is via een snelle verbinding dan voor een langzame. B.v. omdat op een snelle verbinding makkelijk meer advertenties en in hogere kwaliteit binnenkomen dan op een lage snelheidsverbinding. Maar waarschijnlijker is, als je het over "2-3 Gb per dag kwijt" hebt, dat er toch ergens iets of iemand actief is die dat veroorzaakt. Komen de verbruiksgetallen op MyT-Mobile en in de 4Gmodemrouter wel overeen?
Als je precies wilt weten waar verbruik aan opgaat, zul je een andere of extra router moeten plaatsen die per apparaat of per taak of protocol verbruik kan meten. Vaak kun je met dergelijke meer uitgebreide routers ook de snelheid per apparaat limiteren. Zie ook
https://community.t-mobile.nl/abonnementen-en-bundels-479/verbruik-4g-voor-thuis-272878?postid=1482674
Reputatie 3
Dit hoge dataverbruik via T-Mobile is al lang, al bijna een jaar. En nee, zowel de verbinding via T-Mobile als die via Tele2 zijn allebei 4G en snel genoeg, dus dat verklaard het verschil in dataverbruik niet. En nee, er is niet ergens iets of iemand actief waar ik niets van weet, dit is het hele jaar door al zo. En ja, dat kijken naar totaalcijfers heeft verder niet erg veel zin (zoals jezelf ook al schrijft).

Ik vind dit allemaal niet zo´n probleem, want zowel bij T-Mobile als bij Tele2 heb ik "Unlimited".
Maar ja, "what´s in a name" met dat aanvullergedoe waar geen verandering in gaat komen!
Beste Tmoesel. Ik heb wel enige kennis in het computer/netwerk gebeuren. Heb nu 2 weken weer adsl. daarvoor enkel 4g voor thuis en deed ik zoveel mogelijk de updates/grote downloads via de hotspot van mijn smartphone en kwam ik toch altijd einde van de maand weer in de problemen. Nu heb ik ongeveer de belasting 50/50 verdeeld en dan tel ik het verbruik van mijn router bij het verbruik van de Tmobile app en ik doe geen hotspot meer met mijn phone, we houden niet meer rekening voor een lager verbruik, maar toch is ons verbruik lager. adsl data meet ik met een fritzbox 7490.
Reputatie 6
Badge +11
Beste Tmoesel. Ik heb wel enige kennis in het computer/netwerk gebeuren. Heb nu 2 weken weer adsl. daarvoor enkel 4g voor thuis en deed ik zoveel mogelijk de updates/grote downloads via de hotspot van mijn smartphone en kwam ik toch altijd einde van de maand weer in de problemen. Nu heb ik ongeveer de belasting 50/50 verdeeld en dan tel ik het verbruik van mijn router bij het verbruik van de Tmobile app en ik doe geen hotspot meer met mijn phone, we houden niet meer rekening voor een lager verbruik, maar toch is ons verbruik lager. adsl data meet ik met een fritzbox 7490.
Als je b.v. een enkelvoudige downloadtest uit gaat voeren van een bestand van bekende grootte zal je echt geen verschil zien tussen het aantal extra bytes in download tussen 4GvT en DSL. Test maar eens met bestanden hier b.v.
https://speed.hetzner.de/

Maar tegenwoordig is verbruik van b.v. een webpagina laden is een complex samenstel van allemaal kleine downloads van her en der en wat er gedownload en geupload wordt tijdens zo'n process kan verschillen per provider, b.v. door de eerder genoemde advertentie zaken, die bepalen dynamisch wie wat krijgt. Verder kunnen bepaalde routes bij de ene provider doodlopen en bij de andere in 1 keer werken. In het geval een deeldownload doodloopt of afbreekt, kan ongemerkt via een ander pad nog een keer geprobeert worden en dus meer data uitwisseling.

Wat ook lastig is, is dat T-Mobile elke 24 uur de verbinding verbreekt en soms wel vaker natuurlijk als er aangevuld moet worden. Downloadprocessen kunnen automatische herstart doen, maar het is niet gezegd dat het verder gaat waar het gebleven was. Kan ook weer opnieuw starten met dus ongemerkt veel bytes dubbel binnenhalen. Om hier zeker van te zijn en te weten hoe het zit, zul je er diep in moeten duiken en dat loont denk ik niet als je nu wel uitkomt met de maandelijkse bundel.
Zo bladerend door dit topic kom ik tot de conclusie dat klagen over de unlimited verbinding van 100G geen zin heeft, zal ik dan ook niet doen. Als alternatief beloof ik zoveel mogelijk anti-reclame te maken voor T-Mobile z'n 4G voor thuis abo. Als ICT-er word ik vaak gevraagd naar 'de beste internetaansluiting'. Vanuit die positie heb ik nu (al) tenminste 6 vrienden/kennissen/collega's behoed voor dit - in z'n huidige vorm - idiote product. Netjes hoor. Go T-Mobile!
Reputatie 3
Ik had hier nog een kort verhaaltje geschreven:
https://community.t-mobile.nl/abonnementen-en-bundels-479/unlimited-100gb-unlimited-2gb-aanvallers-limited-4g-voor-thuis-abonnement-309862 nog steeds nutteloos dus om zoiets te schrijven. Wordt blijkbaar ook niet echt gewaardeerd door T-Mobile. Te confronterend misschien?

Zelfs een reëele naamsverandering van een misleidend “Unlimited abonnement” naar een gewoon “100GB+ abonnement” zit er niet in bij T-Mobile ... Hoewel dit precies zou weergeven wat het is, niet meer en niet minder.
@OndersteSteen Net uw verhaaltje gelezen en ik herken de situatie volledig. Voor wat betreft uw opmerking dat een gezin met kinderen waarschijnlijk al in een week door de 100GB heen is, kan ik dat alleen maar bevestigen.

Op de derde van de maand gaat bij ons het nieuwe tegoed in, en als we zuinig aan doen (Niet te veel netflix op de tv) dan houden we ongeveer 7 a 10 dagen vol. Maar de meeste maanden is het eerder 5 a 7 dagen. Waarbij ons extreemste is geweest dat we de 100GB al in 4 dagen gepasseerd waren. (Kwam niet eens door netflix of youtube, maar telefoon en tablet updates toen er nieuw spul gekocht werdt.)

Momenteel heb ik ons abonnement 339 dagen in gebruik volgens het modem en hebben wij een totaal van 3,31 TB verbruikt. (En wat mij betreft verander ik ons gedrag niet, onbeperkt behoort onbeperkt te zijn. Hoe irritant het "aanvallen" ook is 😅 )
Onder het mom van: als er maar genoeg wordt geklaagd verandert er misschien toch nog wat.
Sinds oktober 2018 wonen wij in het buitengebied met als enige echte mogelijkheid een 4G voor thuis abonnement. ADSL met een paar mbit is niet te doen.
Wij komen van een Ziggo 400/40 kabel aansluiting.
4G voor thuis met een “Unlimited” abonnement is niet te doen. Ik heb me nog nooit zoveel met een databundel beziggehouden, voor het laatst was dat in de jaren 90 toen internet nog via een dialup modem ging.
100GB is niet van deze tijd. En steeds moeten wachten tot het internet ermee stopt om dan een 2GB bundel aan te zetten nog minder.
Zal blij zijn als eind dit jaar onze glasvezel is aangelegd en we eindelijk weer normaal op internet kunnen.
Wij doen al onze updates zoveel mogelijk op het werk of via ons mobiele abonnement en dan nog is de bundel binnen 2 weken op en is het weer 2 weken ellende met de bundels.
Denk er toch maar eens over na want €37,50 is niet heel erg goedkoop voor alleen een beetje beperkt internet.
Reputatie 6
Badge +11
Denk er toch maar eens over na want €37,50 is niet heel erg goedkoop voor alleen een beetje beperkt internet.
Heel erg duur is het ook niet, bij welke andere NL provider krijg je 100GB via het mobiele 4G netwerk voor die prijs?
Reputatie 3
“100GB met aanvullers” zou dus “100GB+“ moeten heten en geen “unlimited”.
Die laatste term zorgt al tijden voor de verwarring bij de klanten.
Waarom moeilijk doen en voor verwarring zorgen als het ook simpel kan ...
Jammer nog steeds geen goed nieuws van T-Mobile, gelukkig voor mijn wel .... volgend jaar glasvezel eindelijk verlost van deze meuk.
Jammer nog steeds geen goed nieuws van T-Mobile, gelukkig voor mijn wel .... volgend jaar glasvezel eindelijk verlost van deze meuk.

Ik kijk ook geregeld op dit forum om te kijken of er eindelijk verbetering komt, maar nee hoor.

Hier met een beetje geluk rond de jaarwisseling glasvezel.
Reputatie 3

Jammer nog steeds geen goed nieuws van T-Mobile, gelukkig voor mijn wel .... volgend jaar glasvezel eindelijk verlost van deze meuk.Ik kijk ook geregeld op dit forum om te kijken of er eindelijk verbetering komt, maar nee hoor.

Hier met een beetje geluk rond de jaarwisseling glasvezel.

En ik hopelijk voor de kerst nog op glasvezel ... Eindelijk “Unlimited” na deze twee jaren van “aanvullers” gezeur!
Moet helaas nog ff wachten op glasvezel maar tot mijn verbazing zag ik dat je nu wat eerder kan aanvullen als 80% van je aanvuller verbruikt is kan je weer aanvullen... kan nu zonder onderbreking downloaden of netflixen, nog niet top maar wel een verbetering. Ga zo door T-Mobile 🙂
Reputatie 2
Mijn dagelijkse 5gb porties komen niet meer binnen, dat zuigt pas echt
Reputatie 3
Ach ... gelukkig zit er geen tijdslimiet op je account en kan je onbeperkt “unlimited” om de paar minuten een 2gb aanvuller aanvragen bij de T-Mobile zakkenvullers ...
En tof toch: blijkbaar kan je dat nu onbeperkt al doen voordat je unlimited bundel “op” is als ik @Agrevo mag geloven ...
(ga ikzelf niet meer uitproberen, ik heb het opgegeven dat hier ooit nog verbetering in gaat komen bij T-Mobile / Tele2)
Reputatie 2
Wat een zootje is het op dit moment toch met 4G/Thuis.

Eerst krijg ik dagenlang geen 5GB startportie, nu klopt de beginstand niet.

Mijn 100GB maand begint op de achtste van de maand. Gisteren, de 7de dus 2GB stukjes bij elkaar sprokkelen. Vandaag geen 100GB gekregen, maar iets van 92 GB. De gebruikte data van gisteren is eraf gehaald. En dan ligt de site er ook nog zowat de hele dag uit.

Ik zal blij zijn zodra hier glasvezel ligt. Nog een maandje of wat doorbijten en dan weer gewoon internet.

Reageer