Unlimited 4G voor Thuis klinkt mooi maar is het niet

Reputatie 2
Hallo allemaal,
Ik wil een paar dingen bespreken over 4g voor thuis want zo fantastisch is het niet.... Jammer van het geld want je zit toch aan een contract... van 1 of 2 jaar...

Ten eerste 'UNLIMITED' dit is niet helemaal waar... Want je krijgt 100gb per maand en daarna 5gb per dag ter beschikking, als dat op is kun je 2gb aanvragen LEUK ALS JE 60GB moet downloaden! Helemaal top!

Ten tweede de snelheid, Die hebben ze ook lekker verlaagd naar 25mb up/down en dan komen weer aan bij te mooi om waar te zijn vroeger haalde ik 90mb down en 50mb up en nu 2mb down en 15 up.

Conclusie: Ik snap best dat als het onbeperkt wordt dat het dan misschien 4g overbelast kan zij. Maar dan moeten ze het anders aanpakken want het is echt niks om elke keer 2gb aanvragen (aub breng nacht bundel weer terug dan kun je ten minste 60gb bestand downloaden) En de snelheid mag ook omhoog... want daarom had ik tmobile gekozen.

Wie vind ook dat de nacht bundel of iets waardoor je 60gb ten minste kan downloaden zonder elke keer

145 reacties

Reputatie 2
Ik ben het totaal met Richard eens, 100gb is een limiet uit de steentijd, ik kan nog geen volle maand tv of netflix kijken laat staan daar bovenop een digitale aankoop doen via bijv steam. Spellen kopen en downloaden is al zon 60 gb voort. En is de 100gb op dan is een update van bijvoorbeeld gta 5 een nachtmerrie. Ook netflix kijken is een drama, als de 2gb op zijn blijft alles hangen moet ik netflix weer opnieuw opstarten etc. Dit is niks minder dan n ontmoedigings beleid. En het is grote onzin dat het netwerk overbelast zou raken. Er hangen op elk moment van de dag duizenden apperaten aan het netwerk en hoor je ooit iemand?
Dit is ontmoedigings beleid om 1 of andere reden, ik neem aan financieel. Ik vind dat jullie niet zo omslachtig moeten reageren met we kijken en reageren op onze klanten en net als kpn zigoo en noem t maar op gewoon 4g voor thuis onbeperkt te maken! Het gaat om wat mensen er thuis met de pc en tv mee moeten doen..niet tijdens hun pauze met n mobieltje. Tmobile voor thuis is ook onbeperkt...voor thuis..t begrip zegt t al. Word er chagrijnig vanen dat terwijl ik eigenlijk superblij ben met de verbinding. Doe er us wat mee en niet van bedankt voor de reactie en we kijken bla bla..gewoon onbeperkt maken net als alle andere providers doen...t is 2018 he niet 1998..we hebben t niet over n dsl verbindinkje..de rest is lariekoek..
Reputatie 1
Een eerste verbetering zou zijn dat de dagbundel met aan te vullen bundel van 2gb; 7GB eerst worden verbruikt voordat de back-up van 100gb in gaat. Zo heeft de klant ook tijd om de aanvuller van 2gb in te schakelen zonder dat de gehele verbinding wordt verbroken. Daarnaast is de capaciteit van 25MBit voor thuis met meerdere mensen actief te laag.

Hier ook overgestapt van de 4GvT naar de 4G unlimitedvT.

Wat ik hier ervaar sinds de overstap;
Wat ik hierboven aangeef, het euvel van de verbinding die volledig wegvalt. Erg fijn als je net je documenten aan het opslaan bent in de cloud, of als je een spelletje doet en je volledig offline gezet wordt.

25MBit is een te lage capaciteit als je met 4 personen hiervan gebruik van maakt. Ook weer tijdens het spelen van online spelletjes wordt ik regelmatig gedisconect omdat de capaciteit gewoon niet voldoende is in ons huishouden ( En we zijn een toegewijd huishouden met 5 T-mobile abonnementen INCL de U4GvT..). Op de niet Unlimited variant had ik geen last van deze zaken.

Beide problemen spelen nu dus op sinds de overstap. De weekendbundels zorgden ervoor dat we vaak net genoeg data hadden in de maand (300gb). En de snelheid was rond de 100mbit. Met de nachtbundel onbeperkt kon je alle updates die je tegenwoordig krijgt nog aardig plannen.

Door het weghalen van de weekendbundel waren we haast verplicht om over te stappen om niet aan een factuur van 150,- p/m te komen. Dat is niet te betalen voor alleen internet..

Ik hoop echt dat T-Mobile snel komt met een passende oplossing, de bovenstaande zaken frustreren ons dagelijks.
UNLIMITED 4GvT heeft ook mij erin geluisd. Bij Unlimited denk je :.........Juist.... UNLIMITED!!

Maar dan kom je er na een maand of wat achter het gedoe met 5 Gb. en dan nog 2 Gb. die inderdaad op zijn als je net bezig bent.
Rare keuze van T-mobile. Logischer zou zijn nog 50 of 100 Gb. erbij tegen betaling!

Nu zit ik vast aan een hoop onnodige handelingen om het internet in stand te houden....
Geen nacht bundel meer
Geen 25/50/100 Gb. betaalde "upgrade"
Geen "traag" internet als de bundel op is (voldoende voor bv. huisalarm centrale) Nee hoor die houdt er gewoon mee op en krijg dan (via notabene T-mobile) een SMS dat de internetverbinding eruit ligt... en het huis niet meer beveiligt is.

Kortom het is een ongelukkig en misleidend product geworden, niet erg UNLIMITED gedacht.
Zo bladerend door dit topic kom ik tot de conclusie dat klagen over de unlimited verbinding van 100G geen zin heeft, zal ik dan ook niet doen. Als alternatief beloof ik zoveel mogelijk anti-reclame te maken voor T-Mobile z'n 4G voor thuis abo. Als ICT-er word ik vaak gevraagd naar 'de beste internetaansluiting'. Vanuit die positie heb ik nu (al) tenminste 6 vrienden/kennissen/collega's behoed voor dit - in z'n huidige vorm - idiote product. Netjes hoor. Go T-Mobile!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Kevin en alle andere lezers,

Ik had inderdaad verwacht al meer te kunnen melden, maar helaas heb ik vanuit m'n collega's, van de afdeling die over 4G voor Thuis gaat, nog altijd geen concrete informatie gekregen. Mijn vorige bericht had ik ook gedaan op basis van een bericht vanuit die afdeling, maar de update is wederom uitgesteld. Sorry voor de valse verwachtingen!

Om verdere valse beloftes te voorkomen waag ik me op dit moment niet aan een nieuwe datum of termijn voor een update. We blijven in ieder geval achter de vodden van onze collega's aan zitten en zodra we nieuws hebben om te delen, dan laten we dat ook direct weten.

Als er vragen zijn, dan horen we het natuurlijk graag! 🙂
O my o my... had ik dit forum maar eerder gelezen. Wat een deceptie zeg dat 4G unlimited voor thuis. Wekenlang mijn verhuizing naar buitengebied voorbereid met o.a deze stap en hele gezin (met z'n 5en waarvan 3 tienerzonen) ook mobiel over naar T mobile zodat het voordelig werd. En wat lopen we te doen? de hele dag op zo'n knopje te drukken om je GB's aan te vullen. Wat een ergernis en frustratie levert dit op zeg.
Ik vind de voorlichting hierover echt misleidend. Jullie presenteren het als zijnde dé oplossing voor het buitengebied maar niemand heeft mij vertelt dat ik 3 van de 4 weken op knopjes moet klikken!! En dat midden onder boer zoekt vrouw of Forth Night!
Kortom; misleiding.
Aangezien ik zie dat er hier mensen als maanden mee bezig zijn; moeten we hiermee niet naar Radar tv ofzo??
Reputatie 3

Jammer nog steeds geen goed nieuws van T-Mobile, gelukkig voor mijn wel .... volgend jaar glasvezel eindelijk verlost van deze meuk.Ik kijk ook geregeld op dit forum om te kijken of er eindelijk verbetering komt, maar nee hoor.

Hier met een beetje geluk rond de jaarwisseling glasvezel.

En ik hopelijk voor de kerst nog op glasvezel ... Eindelijk “Unlimited” na deze twee jaren van “aanvullers” gezeur!
Het is natuurlijk wel jammer om te lezen dat je niet helemaal tevreden bent!

Volgens mij zijn op dit moment eigenlijk alle gebruikers ontevreden. Het zou leuk zijn als er ook feedback terug zou komen van jullie kant. Ik ben van een zeer tevreden 4g thuis klant (die bij KPN weg kwam) naar een zeer ontevreden klant gegaan! Het is dat ik nu aan jullie contract vast zit...
Reputatie 2
Zo..nou...nieuw spel gekocht en geïnstalleerd..gaan we weer..hangt n download van meer dan 20 gb aan vast..
IN GODSNAAM DOE NOU S WAT AAN DIT BELEID!!!
Mijn dagelijkse 5gb porties komen niet meer binnen, dat zuigt pas echt
Jammer nog steeds geen goed nieuws van T-Mobile, gelukkig voor mijn wel .... volgend jaar glasvezel eindelijk verlost van deze meuk.

Ik kijk ook geregeld op dit forum om te kijken of er eindelijk verbetering komt, maar nee hoor.

Hier met een beetje geluk rond de jaarwisseling glasvezel.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi RealRichard,

Leuk om je te zien op deze Community! Het is natuurlijk wel jammer om te lezen dat je niet helemaal tevreden bent!

Wij hebben gekeken naar de behoefte van de gebruikers, naar de technische mogelijkheden en naar de betaalbaarheid. Op basis van al die verschillende factoren hebben we dit product gelanceerd! Ik begrijp dat dit niet altijd precies voldoet aan de behoefte van alle gebruikers. Ik kan je in elk geval wel zeggen dat alle feedback altijd welkom is en dat wij zeker proberen te luisteren naar onze klanten. Waar mogelijk kunnen wij in de toekomst het aanbod verbeteren op basis van de berichten die wij van klanten voorbij zien komen.

Blijf dus zeker jouw feedback delen Richard! Enne, ook voor andere vragen ben je hier altijd welkom. 🙂
Reputatie 2
Het gebrek aan het reageren op mijn kritiek spreekt boekdelen...zijn ineens niet thuis..
Er wordt geroepen dat is is gekeken naar de behoefte van de gebruikers, technische mogelijkheden en betaalbaarheid.
Dit moet je natuurlijk achterstevoren lezen..maximaal geld eruit halen is t hoofddoel, t technische verhaal is lariekoek en naar de behoefte van de klant is absoluut niet gekeken, ben ik van overtuigd.
Zelf zitten ze niet te rotzooien met aanvullers thuis, ik zou zeggen tmobile mensen doe t zelf is thuis lekker uitproberen en erger je dood als netflix weer blijft hangen, je geen digitaal aangekocht spel kunt downloaden, etc.
Het is duur zat, gewoon onbeperkt maken,net als elke andere provider...
Reputatie 2
Het oude systeem werkte super voor me..de weekendbundel en onbeperkt snachts.. betaalde er maar al te graag die 50 euro voor ipv de 35 nu. Dus commercieel gezien helemaal niet handig van ze scheelt ze 15 euro per maand
Reputatie 2
Nou idd omdat de weekendbundel weg is want in het weekend is mn verbruik het hoogst.
Van het blijven van de nachtbundel was ik niet op de hoogte..ik ben van tmobile uit totaal niet geïnformeerd over de omschakelingen.
En ik wil helemaal niet overstappen..ik wil gewoon graag zien dat tmobile net als kpn de boel gewoon letterlijk onbeperkt maakt qua datalimiet en geen gehoepel met kleinschalige aanvullers.
Zo totaal onnodig gedoe..voor de rest ben ik heel tevreden qua snelheid, afhandelen rekeningen en vriendelijkheid personeel.
Ik geef toe dat mn reacties niet al te vriendelijk zijn maar ik erger me gewoon dood aan dat aanvul systeem.
Reputatie 2
Luisteren toch niet..kansloze bedoeling.. antwoorden met zoetsappige reacties zoals we kijken en denken mee en we luisteren naar jullie en zodra de kritiek te zwaar of te technisch wordt gewoon lekker niet meer reageren..lekker makkelijk toch.?
Reputatie 3
@tmoesel: Pardon? Aardig theoretisch verhaaltje, maar je begrijpt blijkbaar niet dat er hier in dit topic (en andere!) geklaagd wordt over de stompzinnige manier van de 5Gb en 2Gb aanvullers methode. Dat hebben KPN (en andere zoals Tele2) bij hun Unlimited werkwijze beter aangepakt (ook niet ideaal, maar wel klantvriendelijker).

Er worden hier in dit topic -zie de reacties- allerlei voorstellen gegaan waar T-Mobile niets mee doet. Niemand hier vindt dat T-Mobile een ander financieel beleid moet voeren, maar vraagt wel om een betere werkwijze met dat 5Gb daggedoe en 2 Gb aanvullers. Op z´n minst dat je dit vooruit kunt doen en niet pas als de bundel op is en eerst aanspraak op dat daggedoe met aanvullers en dan pas de 100Gb aanspreken.

Dat kost T-Mobile niets extra´s en ze verdienen er niet minder door, maar geeft een betere werkwijze voor de klant.
Reputatie 1
Hoi David,

Bedankt voor je reactie in het topic.

Optie twee is een mooi voorstel. Dit zorgt ervoor dat je ook grote(re) updates / applicaties / digitale content binnen kunt halen per maand zonder twintig keer een (2gb) aanvuller in te schakelen.

Echter als ik dit alles lees denk ik wel, wat een gecompliceerd gebeuren. Je neemt "Unlimited 4G voor thuis" af. Je krijgt 100GB als 'ruimte'. Je dag limiet is 5GB en dient dit standaard aan te vullen met een 2GB aanvuller. Als je ruimte op is dien je dit aan te vullen. Als je dagbundel op is dien je dit aan te vullen. Je dient haast een technische achtergrond te hebben om dit allemaal goed in controle te houden en passend te maken voor jouw huishouden.

Ik begrijp dat je het verbruik wilt 'inperken' en het geen glasvezel is. Maar een minder gecompliceerde oplossing is wenselijk. Met de huidige markt waar alles draait om digitale content; iOS updates, Android updates, Windows updates, software/applicatie updates. Het aanschaffen van Office is tegenwoordig ook niet meer via een CD of DVD, maar digitaal. Los van alle streaming diensten zoals Spotify en Netflix is een verbruik van 500GB in een gezin per maand niet eens overdreven.

Maar met een aanpassing op optie 1; zorg inderdaad dat de normale dag bundel (nu 5gb) eerst wordt aangesproken (technisch verhaal), en verhoog deze wenselijk naar zo'n 15gb (Feitelijk is het nu 7GB met 1 actie van de afnemer). Zet daarnaast als achtergrond de 'grote' bundel in die gecontroleerd aan/uit gezet kan worden (standaard aan).
Hiermee is de afnemer grotendeels ontzorgt, voor dagelijks gebruik hoeft er niet constant een aanvuller van 2GB gekozen te worden en is er (meer) ruimte om mee te gaan in de digitale wereld.

Als aller-aller laatste optie is er nog de 'dagaanvuller' als je plots toch door de GB's heen bent.
Reputatie 1
Hey allemaal,

1. Het 80% en 100% bericht wordt niet goed ontvangen, omdat deze als sms op de 4G-router binnenkomt;

2. Er zijn problemen met het aanzetten van de GB-aanvuller, omdat de Captcha (de reactietest die wordt gebruikt om te bepalen of er al dan niet sprake is van een menselijke gebruiker) niet kan worden geladen doordat er geen dataverbinding meer is;

3. Het euvel van de verbinding die volledig wegvalt (nadat de dagbundel op is) wordt als frustrerend ervaren;

4. De mogelijkheid om de 100 GB achter de hand te houden voor grote downloads, waardoor je niet eerst de 100GB moet opmaken voordat de 5 GB dagbundel start;

5. Het wordt als vervelend ervaren dat - nadat de 100 GB bundel verbruikt is - er geen enkele mogelijkheid meer is om grote bestanden te downloaden.

Hoi T-mobile. Hoe zijn de vorderingen omtrent de verbeterpunten?
Hey allemaal,

Ik begrijp volledig dat jullie met smart wachten op de volgende aanpassing! We zijn hier onwijs druk mee aan de slag en ik verwacht volgende week in ieder geval iéts te kunnen melden. Ik laat het weten!

Beste David, ik ben nu wel heel benieuwd naar het 'iets' wat je gaat melden!!! 😎
Heb nu sinds anderhalve maand Unlimited 4G voor Thuis met een gezin met 2 jonge kinderen en moet constateren dat het door de belachelijke manier van unlimited zijn het in de huidige vorm totaal onwerkbaar is en daardoor een miskoop. Maar ja, ik moet nog 10,5 maand.
Ik kom van glasvezel met t-mobile thuis en mijn vrouw en ik hebben beide t-mobile telefoon abonnementen en we zijn altijd tevreden geweest, maar wonen nu net buiten de bebouwde kom en hebben geen echte andere mogelijkheid want koper levert een 6mbit verbinding.

De hoop was om met alleen internet voorzienend te zijn omdat de kinderen en wij zelf eigenlijk vrijwel alleen Netflix/Youtube kijken in plaats van TV.
De 100GB is er in iets meer dan een week doorheen en daarna begint het gekloot. Wie dit aanvulbeleid heeft bedacht bij T-mobile mag een trofee "klantje pesten" in ontvangst nemen.

Laat ik zeggen dat ik uit ellende gisterenavond Digitenne van KPN heb besteld om de huidige ergernis in het gezin weg te nemen voor een product wat ik niet eens zou willen gebruiken.

Ik heb een unlimited telefoon abonnement naast dit 4G voor thuis en omdat in de woning op de begane grond het 4G bereik relatief slecht is, leek het me een goed idee om de modem op de eerste verdieping te plaatsen en dan via WIFI van de betere verbinding gebruik te maken. Door het huidige beleid kan dit gewoon niet omdat de data alleen maar sneller op is ook al is het beide unlimited over hetzelfde netwerk.

Ook als gamer met de nadruk op online spelen en enkel nog downloaden van games, zal ik bij vrienden die bekabeld zitten, moeten gaan downloaden. Dit is ook volledig uit de tijd.

Daarnaast zegt Paulus7x het goed:

1. SMS op router? Hier heb je niks aan. graag SMS naar mijn 06 nummer.
  2. 2GB bundel moet op zijn voor er een nieuwe aangevraagd kan worden is werkelijk achterlijk en waarom dan met zo'n code? Ik moet al ingelogd zijn, dus waarom die extra stap?
  3. Beste oplossing eerst 5GB en dan pas de 100GB. Het is erg frustrerend om te zien dat je eigenlijk een dagbundel hebt die gewoon niet wordt gebruikt, zeker als je de ellende weet die gaat komen.
Het droevigste is dat het eigenlijk hartstikke goed werkt, zolang je niet in die ellende van bijbestellen komt, want het 4G netwerk van t-mobile ben ik erg tevreden over..
Bij KPN kan het ook, zelfs gratis als je langzaam adsl hebt, helaas te vroeg overgestapt naar deze ellende, verwacht ook niet meer dat het voorlopig opgelost ze hebben het te druk met de overname van tele2 🙂
Ik vraag het me ook af. Inmiddels RSI klachten van het bijvullen. Hier is niets onbeperkt aan zo.
@ David,

Hetzelfde antwoord als 6 en 3 maanden geleden.

Er verandert dus niets of er wordt niet echt hard aan gewerkt.
Reputatie 6
Badge +11
Het oude 4GvT heeft een datalimiet of bundel van 1TB. Maar overdag (6 tot 0 uur) is een 100GB bundel actief. Ik weet zo niet of die bundels overlappend of aanvullend zijn, maar is ook nauwelijks relevant.

'Unlimited' is een marketing kreet, geen NL woord, en nu bijna 2 jaar in gebruik bij TMO NL. Als een bedrijf of organisatie een marketing kreet nodig heeft of gebruikt, is het oppassen geblazen. Als je 'unlimited' zou vertalen naar 'onbeperkt', dan is nog maar de vraag op welk aspect van de internetverbinding het slaat. In geval van 4GvT in de praktijk blijkbaar op de onbeperkte hoeveelheid onderbrekingen.

Reageer