Beantwoord

Valse informatie medewerker Purmerend. Nu vast aan T-mobile thuis!

• 2 februari 2019
  • 2 reacties
  • 1913 Bekeken

Reputatie 2
Geachte heer/mevrouw,

In December vlak voor onze vakantie zijn wij langs geweest bij jullie filiaal in Purmerend.
In jullie winkel heb ik mijn sim only abonnement aangepast en had de dame het over een ontzettend snel Mi-fi kastje van Huawei.
Die zou 300 t/m 500 MBs leveren door jullie super snelle 4G netwerk.
Mijn vriend en ik dachten er nog over na en een paar dagen later kwamen wij weer in dezelfde winkel voor nog meer infomatie.
De meneer die daar werkte genaamd ''Daniel'' ook wel de supervisor van dit filliaal had aan ons verteld dat dit Huawei kastje na glasvezel de meest snelle internet optie is.
Dit kasje wordt vooral gebruikt door gamers gezien het netwerk ontzettend snel en stabiel is.
Ook vertelde hij daarna van de extra korting die wij konden krijgen als wij T-mobile thuis zouden aanschaffen.
Dan zou het kastje stukken goedkoper uitkomen en dat klonk uiteraard ontzettend aantrekkelijk.
300 t/m 500 MBs internet, T-mobile thuis en korting op ons abonnement.
Dat leek eigenlijk te mooi om waar te zijn!
En uiteindelijk, was dit ook het geval.
De verkoper was behoorlijk opdringerig dat wij die dag het kastje zouden meenemen. (achteraf gezien wilde hij natuurlijk zijn bonus binnenslepen)
Hij vertelde dat hij het abonnement kon laten ingaan nadat we terug waren van onze vakantie.
Wij waren van 23 December t/m 9 Januari op vakantie.
Nadat wij terug waren van onze vakantie hadden wij van jullie het T-mobile thuis pakket ontvangen.
Ik heb gebeld om een monteur te laten langskomen en die kon pas op 26 Januari(!) langskomen.
Om op tijd aanwezig te zijn heb ik een halve dag niet kunnen werken. Mij was duidelijk verteld dat de monteur tussen 12 en 2 zou langskomen voor de installatie.
De monteur was er na 4 keer bellen pas om kwart voor 3 (!)

De Mi-fi connectie was v-e-r-s-c-h-r-i-k-k-e-l-i-j-k.
Met een LAN kabel in het kastje behaalde hij 23,9 download en 6,50 upload
Dit was iets héééééél anders dan ons was beloofd en geïnformeerd in de T-mobile winkel.
Zelfs de Wi-fi verbinding van T-mobile thuis was nét iets sneller met 24,1 download en 6,21 upload.
Diezelfde dag heb ik 2.5 met jullie klanten service gebeld om allereerst sneller internet te krijgen.
Wat niet haalbaar was volgens jullie collega, en daarna in de avond om het op te zeggen.
Volgens jullie collega was het mogelijk om het Huawei Mi-fi kastje op te zeggen gezien wij binnen de 2 maanden vielen om het te testen.
Maar T-mobile thuis konden wij niet opzeggen.
Ik ben vervolgens 2 keer naar het desbetreffende filiaal geweest om mijn beklag te doen. De supervisor was totaal niet meedenkend.
Hij kon er niets aan doen zei hij met een grijns op zijn gezicht en het Mi-fi kastje is toch al opgezegd dus met andere woorden wij moeten niet zeiken.
Wij hebben T-mobile thuis genomen voor de pakket korting. En met de veronderstelling dat wij met het Mi-fi kastje ontzettend snel internet zouden hebben. Dus wij hadden het langzamere internet van T-mobile thuis niet nodig.
Nu hebben wij nog steeds langzaam internet gezien wij T-mobile thuis internet hebben van 100 MBs.
Bij Ziggo hadden wij 200 MBs(!)

Wij zijn al jarenlang trouwe klant bij T-mobile en zijn zeer teleurgesteld over de service en gang van zaken.
Wij voelen ons opgelicht gezien wij totaal verkeerd geïnformeerd zijn en zitten nu vast aan iets wat wij nooit hadden genomen als wij wisten dat het Huawei kastje zo slecht internet gaf.
De medewerker van het filliaal in Purmerend heeft ons totaal verkeerd ingelicht met voorbedachte raden.
Hij wist ons adres en heeft kunnen zien dat het niet mogelijk was om zulke snelle verbindingen te realiseren in onze wijk.
Dit is onacceptabel en ik laat het hier niet bij zitten mochten jullie niet meewerken.

Ik wil dat jullie z.s.m het T-mobile thuis abonnemen kosteloos ontbinden.
Mocht dit niet het geval zijn dan schakelen wij onze rechtsbijstand, Kassa en Radar in.

Met vriendelijke groet,

Jeffrey Hasselt en Avithal Stam
icon

Beste antwoord door Brian 5 februari 2019, 09:44

Hi @Avithal, sjonge wat een verhaal! Begrijp ik het goed dat je een T-Mobile Thuis abonnement én een 4G voor Thuis (Mifi) abonnement af hebt gesloten in de winkel en dat je met 4G voor Thuis uiteindelijk niet de snelheid hebt gehaald die door de verkoper voorgespiegeld werd? Dat is natuurlijk geen lekkere start zo, helemaal niet na de vakantie.

Gelukkig kan je 4G voor Thuis een maand testen en als het niet bevalt kan je deze zonder problemen weer opzeggen. Zo te lezen is dit al gedaan door mijn collega, fijn dat dit gelukt is. Het T-Mobile Thuis abonnement staat in principe los van het 4G voor Thuis abonnement, je sluit namelijk twee verschillende abonnementen af. Ik kan dit abonnement dus niet voor je opzeggen maar ik kijk wel graag naar de korting die je nu mis loopt omdat het 4G voor Thuis abonnement stop is gezet! Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, de geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer van degene op wiens naam het contract staat dan ga ik voor je aan de slag met de korting en de snelheid van je vaste internet!
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Dit klinkt mij als slechte reclame voor T-Mobile in de oren en ook als misleiding door een winkelmedewerker. Iemand die op de hoogte is van een woonadres en schermt met maximale theroretische mobiele netwerksnelheden doet gewoon zijn werk maar halfgebakken. Maar winkelpersoneel kan je makkelijk wat wijsmaken, helaas is het gesprek niet opgenomen denk ik, dus het is lastig om te beoordelen wat de feitelijke omschrijving van de winkelmedewerker t.a.v. "zou 300 t/m 500 MBs leveren" en "super snelle" was.

Wat mij duidelijk wordt, is dat jullie in een DSL contract zijn gerommeld waarover de internetsnelheiden zich bij lange na niet kunnen meten met coax kabel snelheden van Ziggo. Ik ben ook maar gewoon een andere klant en kan verder niet helpen om het op te lossen of terug te draaien, dat zal iemand van T-Mobile moeten doen. Maar het ongewenst vastklinken in een jaarcontract komt geregeld als bericht hier op dit forum voorbij.

Het zou goed zijn als je aan kan geven om wat voor merk en type mifi kastje het gaat, dan is het voor eenieder mogelijk om bepaalde beweringen te weerleggen.

En zelfde geldt voor de T-Mobile Thuis zaken. Dus is het DSL neem ik aan? In dat geval heb je een Huawei HG659 van TMT in bruikleen normaliter. Dat DSL wordt geleverd door KPN, je kan de geprojecteerde snelheid hier checken voor jullie adres:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Reputatie 6
Badge +7
Hi @Avithal, sjonge wat een verhaal! Begrijp ik het goed dat je een T-Mobile Thuis abonnement én een 4G voor Thuis (Mifi) abonnement af hebt gesloten in de winkel en dat je met 4G voor Thuis uiteindelijk niet de snelheid hebt gehaald die door de verkoper voorgespiegeld werd? Dat is natuurlijk geen lekkere start zo, helemaal niet na de vakantie.

Gelukkig kan je 4G voor Thuis een maand testen en als het niet bevalt kan je deze zonder problemen weer opzeggen. Zo te lezen is dit al gedaan door mijn collega, fijn dat dit gelukt is. Het T-Mobile Thuis abonnement staat in principe los van het 4G voor Thuis abonnement, je sluit namelijk twee verschillende abonnementen af. Ik kan dit abonnement dus niet voor je opzeggen maar ik kijk wel graag naar de korting die je nu mis loopt omdat het 4G voor Thuis abonnement stop is gezet! Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, de geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer van degene op wiens naam het contract staat dan ga ik voor je aan de slag met de korting en de snelheid van je vaste internet!

Reageer