Beantwoord

Vast IP-adres 4G voor thuis

• 25 oktober 2017
  • 4 reacties
  • 981 Bekeken

Net welgeteld 3 kwartier in de wacht gezeten met het teleurstellende antwoord: je moet je vraag stellen op het forum.

Sinds een week of 2/3 heb ik 4G voor thuis, omdat ik niet anders kan (geen internetaansluiting oid mogelijk). Opzich prima, maar wat blijkt? Mijn IP-adres wordt elke keer veranderd. Nu zou dit opzich geen probleem zijn, ware het dat ik voor mijn werk een vast IP-adres nodig heb.

Wij bellen door middel van VoIP met het programma Bria, waardoor een beveiligde telefoonlijn nodig is. En jawel, hiervoor moet je een IP-adres opgeven. Dit gaat nogal lastig als ik een continu wisselend IP-adres heb.

Graag zie ik hier dan ook een oplossing voor....
icon

Beste antwoord door Jaimy 26 oktober 2017, 15:05

Hoi Marjanne,

Op het Forum kunnen we soms nèt wat meer uitzoekwerk doen dan aan de lijn. Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is om te horen als je lang in de wacht hebt gestaan. Gelukkig heb je ons wel gevonden. :D

Ik kan je niet direct een oplossing geven, maar ik wil je zeker even doorverwijzen naar dit topic, waar meer mensen aangeven hier geïnteresseerd in te zijn. Om deze reden is er een speciale poll aangemaakt. Zodra wij hier updates over hebben, zul je die direct in dat topic terugvinden!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Marjanne,

Op het Forum kunnen we soms nèt wat meer uitzoekwerk doen dan aan de lijn. Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is om te horen als je lang in de wacht hebt gestaan. Gelukkig heb je ons wel gevonden. :D

Ik kan je niet direct een oplossing geven, maar ik wil je zeker even doorverwijzen naar dit topic, waar meer mensen aangeven hier geïnteresseerd in te zijn. Om deze reden is er een speciale poll aangemaakt. Zodra wij hier updates over hebben, zul je die direct in dat topic terugvinden!
Hoi Marjanne,

Daar heb ik helaas weinig aan. Nu bellen wij via VoIP, maar het schijnt dat iets in mijn modem dit tegenhoudt. Hebben jullie hier dan wel al een oplossing voor?
Reputatie 6
Badge +11
@MarjanneH
Ik had nog nooit van Bria gehoord. Het is op zich niet zo verwonderlijk dat er een eis van vast IP is, maar mijn inziens biedt dit schijnveiligheid, om meerdere redenen. Een betere oplossing is om een VPN connectie met je werk te hebben, dan kun je daarover allerhande communicatie doen, inclusief VoIP. Als het alleen om spraak gaat, en geen chat, whiteboard etc, zou een betaalde skype account wellicht een optie zijn. Verder zou je bij je werk kunnen vragen of dubbel NAT ondersteunt wordt en of wellicht portforwarding nodig is.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi MarjanneH,

Bria is een softphone van CounterPath. Deze is ook beschikbaar voor mobiele apparaten.
Hier krijg je eigenlijk nooit een vast ipadres op. is het wellicht mogelijk om een DDNS op te geven bij je voip provider zodat deze het ipadres automatisch kan updaten ?

Reageer