Beantwoord

Verbruiksdetails

• 18 december 2016
  • 3 reacties
  • 161 Bekeken

Hallo,

Ik heb een vraag over het gebruiksdetails overzicht bij 4G voor thuis.
In het overzicht staan de datums dubbel en hebben verschillende waarden. Bijvoorbeeld 1-12-2016 komt 2x voor in de lijst en op de eerste staat 500MB en op de 2e 400MB. Betekent dit totaal 900MB voor 1-12-2016?
Waarom worden er 2 waarden gemeld en niet 1 per dag? Klopt dit wel? :?
Voor 4G voor thuis had ik Internet via de satelliet en daar waren de verbruikscijfers veel minder hoog en had ik aan een 25GB bundel ruim voldoende.
icon

Beste antwoord door Amy 19 december 2016, 11:15

Goedemorgen KuneKune,

Slim dat je dit even navraagt! Ik heb jouw verbruiksdeltails er even bij gepakt en geef je hier graag meer informatie over. :)

De verbruiksstatus geeft jouw zogenaamde 'sessies' weer. Als je dus online komt start een sessie en aan het einde van de sessie zie je in de verbruiksstatus het aantal verbruikte MB's per sessie. Hierdoor kan het goed zijn dat je per dag meerdere sessies hebt. Het is namelijk niet zo dat we dit maar één keer per dag vaststellen.

Wegens de privacywetgeving kunnen en mogen wij niet precies inzien waar jouw verbruik aan op gaat. Is je verbruik misschien veranderd sinds je 4G voor Thuis gebruikt? Ben je bijvoorbeeld vaker aan het streamen of gebruik je meer internet? :8
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen KuneKune,

Slim dat je dit even navraagt! Ik heb jouw verbruiksdeltails er even bij gepakt en geef je hier graag meer informatie over. :)

De verbruiksstatus geeft jouw zogenaamde 'sessies' weer. Als je dus online komt start een sessie en aan het einde van de sessie zie je in de verbruiksstatus het aantal verbruikte MB's per sessie. Hierdoor kan het goed zijn dat je per dag meerdere sessies hebt. Het is namelijk niet zo dat we dit maar één keer per dag vaststellen.

Wegens de privacywetgeving kunnen en mogen wij niet precies inzien waar jouw verbruik aan op gaat. Is je verbruik misschien veranderd sinds je 4G voor Thuis gebruikt? Ben je bijvoorbeeld vaker aan het streamen of gebruik je meer internet? :8
Hi Amy,
Dank voor de snelle reactie.🆒
Ik kan me iets voorstellen dat er meerdere sessies zijn maar niet iedere dag exact 2 omdat er gebruik wordt gemaakt van verschillende vaste en mobile devices in huis via Wifi (voor de mobile devices als iphones en tablet) of vaste verbinding met de router (2 vaste PC's). Het lijkt me dat deze dan allen hun eigen sessie zouden moeten opzetten en weer verbreken.:?:?
De verbinding is overigens super t.o.v. een satelliet verbinding; een veel hogere snelheid en een factor 40 minder latency!
Reputatie 7
Badge +20
Hi KuneKune,

Jij ook bedankt voor je reactie! 🙂 De sessies hoeven niet afhankelijk te zijn van het aantal apparaten dat verbonden zijn met de router. Het heeft meer te maken met tijd van inactiviteit. In dit topic staan wat handige tips om je dataverbruik te controleren.

Goed om te horen dat je tevreden bent met de verbinding! Dit soort complimentjes ontvangen wij graag! Als je nog andere vragen hebt, laat het mij dan weten! Ik wens je alvast fijne feestdagen toe! 🙂

Reageer