Beantwoord

Vermindering downloadsnelheid Nachtbundel!?

• 10 september 2016
  • 10 reacties
  • 714 Bekeken

Hallo allemaal!

Sinds kort ook "4G thuis" in gebruik. Super stabiele verbinding met constante snelheden tot gemiddeld 100Mbs met uitschieters tot wel 120Mbs! Ten opzichte van de concurrentie blaast T mobile ze in mijn gebied weg, ongelofelijk 🙂.

Inmiddels wordt ook hier de Nachtbundel geprobeerd bij het gekozen M-abonnemment, waarbij men onbeperkt tussen 0:00-06:00 gebruik kan maken van het internet cq. downloaden. Ik merk echter dat na een een uurtje downloaden van grote bestanden, de supersnelle download snelheid dropt naar maar 2-3Mbs...... 😞. Ik zou willen vragen aan de moderator wat hier aan de hand kan zijn? Dit is namelijk een behoorlijk verschil met de verbinding overdag en aan het begin van middernacht.

Ik hoop dat er een oplossing is voor deze vraag. Misschien dat meerdere gebruikers dit ook hebben gemerkt?

Alvast bedankt en ik hoop dat T-Mobile deze mooie constante snelheden voor overdag kan blijven waarborgen 🙂 voor de toekomst!!!

Hartelijke groet,

Alex
icon

Beste antwoord door 4GTHUIS 10 september 2016, 01:41

UPDATE:
In de settings van de modem, merkte ik op dat er opeens 3G verbinding was en niet 4G. Ik heb toen bij Network settings => preferred mode => het tabblad veranderd in 4G only.
Daarna mijn snelheid getest. Deze knalde weer omhoog naar de 4G snelheden die ik eerder noemde!!

Vraag die overblijft voor de Moderator: Is het normaal dat de modem opeens naar de 3G overschakelt terwijl 4G gewoon altijd bereikbaar is? De modem doet dit toch alleen als er geen 4G bereik is?

Alvast bedankt en iedereen succes met het testen van de 4G voor thuis bundel van T-Mobile!

Groetjes,
Happy user🆒
Bekijk origineel

10 reacties

UPDATE:
In de settings van de modem, merkte ik op dat er opeens 3G verbinding was en niet 4G. Ik heb toen bij Network settings => preferred mode => het tabblad veranderd in 4G only.
Daarna mijn snelheid getest. Deze knalde weer omhoog naar de 4G snelheden die ik eerder noemde!!

Vraag die overblijft voor de Moderator: Is het normaal dat de modem opeens naar de 3G overschakelt terwijl 4G gewoon altijd bereikbaar is? De modem doet dit toch alleen als er geen 4G bereik is?

Alvast bedankt en iedereen succes met het testen van de 4G voor thuis bundel van T-Mobile!

Groetjes,
Happy user🆒
Via "Settings >> Dial-up >> Netwerk settings" kun je de netwerkverbinding op 4G Only zetten ipv Auto.
Bedankt voor je reactie. Na wat meer zoeken in het forum, het volgende.

In het forum is hierover meer te vinden met meer details: https://forum.t-mobile.nl/installatie-andere-technische-vragen-480/modem-schakelt-terug-op-3g-270669

Als ik het goed begrijp, betreft dit de verbinding overdag.

Hierbij kan deze topic gesloten worden en daar weer worden opgepakt.

Dank voor de reactie!
Nu nog een moderator die het topic kan sluiten 😃
Reputatie 5
Badge +11
@4GTHUIS
Goed te horen dat het instellen van de 4G Only mode heeft geholpen. Het wil wel eens voorkomen dat, wanneer het 3G signaal nét iets sterker is dan het 4G signaal, je router naar 3G overschakelt. Het instellen van 4G only is dan een oplossing inderdaad.
Dank voor je terugkoppeling! 🙂
Update:
Gisteren nacht tijdens het gebruik weer een drop met snelheden tussen de 2 en 6Mbs. Deze keer stond dus de 4G only aan, en de router liet ook zien dat er 4G verbinding was. Ik kan het nog steeds niet verklaren 😞. Het eerste half uurtje-40min ging perfect.......
Wie wat weet....laat maar horen 🙂! Alvast bedankt!
Reputatie 3
Update:
Gisteren nacht tijdens het gebruik weer een drop met snelheden tussen de 2 en 6Mbs. Deze keer stond dus de 4G only aan, en de router liet ook zien dat er 4G verbinding was. Ik kan het nog steeds niet verklaren 😞. Het eerste half uurtje-40min ging perfect.......
Wie wat weet....laat maar horen 🙂! Alvast bedankt!

Ik had laatst ook een onverklaarbare drop in downloadsnelheid. Bleek dat ik ineens via een andere mast verbonden was. Stekker uit en in het modem gedaan en ik had weer verbinding met mijn 'oude' mast en de snelheid was weer als normaal. Misschien helpt dat bij jou ook.
Reputatie 5
Badge +11
@4GTHUIS
Zoals @peter4GT inderdaad aangeeft kan het zijn dat je via een andere mast verbonden was op dat moment.

Maak je al gebruik van de buitenantenne? Daarmee kun je gericht op één mast richten zodat je altijd optimaal bereik van die mast hebt.
Bedankt voor julle response! Is er een manier in de modem om te zien met welke mast er verbinding is gemaakt?
Reputatie 5
Badge +11
@4GTHUIS
Als je naar http://192.168.8.1 gaat in je browser, ga dan naar Settings en log in met de gebruikersnaam en wachtwoord (standaard is dit admin/admin). Als je ingelogd bent, ga je naar http://192.168.8.1/api/device/signal, daar krijg je dan een reactie in de volgende vorm:

Soms zie je de "tags" (zoals cell_id) niet staan, in dat geval is het het getal vóór de eerste "dB" waarde de cell ID. Als je die aan ons doorgeeft kunnen we checken met welke mast je verbinding maakt.

Reageer