Beantwoord

Verschillende maten voor 50 GB?

• 9 juli 2017
  • 3 reacties
  • 586 Bekeken

Dit weekend heb ik voor het eerst een extra weekend bundel van 50 GB aangevraagd. Op het gebruiksoverzicht viel mij iets grappigs op. Ik heb een maandabonnement voor 50 GB. Dat wordt op het gebruiksoverzicht omgerekend naar 50000 MB, terwijl bij de weekendbundel 51200 MB staat. Dat laatste is technisch gezien de juiste waarde.
Feitelijk wordt dus de vaste maandbundel gekort met ca 2,4%.
icon

Beste antwoord door David 10 juli 2017, 12:38

Hi JukeboxBill,

Zeer alert! 😉 We gebruiken normaliter de berekening 1 GB = 1000 MB voor onze standaard bundels, zoals jouw maandelijkse 50 GB. Ik gok dat er ergens automatisch iets aangepast wordt bij de Weekendbundel. Dit is eigenlijk dus niet de bedoeling, maar wel een klein beetje extra voordeel. We kunnen het na laten kijken, maar dan loop je het risicso dat je 1,2 GB verliest. 😉
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Dat is idd vreemd , normaal is het zo dat providers 1Gb als 1000mb aan houden .wat dan hier de reden van is ben ik ook wel na benieuwd.
Reputatie 3
Badge +2
Onder andere providers (maar ook fabrikanten van harde schijven) werken met SI, en daarin is 50 GB inderdaad 50.000 MB.
De binair correcte versie (51.200) wordt dan aangeduid met GiB (let op de i).
Overigens is de afwijking groter, immers hetzelfde verschil zit ook tussen MB en MiB en KB en KiB. Je mag er immers van uitgaan dat indien GB op de binaire wijze wordt uitgelegd dit ook voor de MB en KB geldt. Totaal zit je dan op 7,4% verschil...
Beetje slordig om die 2 door elkaar te gebruiken..
Reputatie 7
Badge +20
Hi JukeboxBill,

Zeer alert! 😉 We gebruiken normaliter de berekening 1 GB = 1000 MB voor onze standaard bundels, zoals jouw maandelijkse 50 GB. Ik gok dat er ergens automatisch iets aangepast wordt bij de Weekendbundel. Dit is eigenlijk dus niet de bedoeling, maar wel een klein beetje extra voordeel. We kunnen het na laten kijken, maar dan loop je het risicso dat je 1,2 GB verliest. 😉

Reageer