Beantwoord

Via Deezer muziek downloaden kost wel data?

• 15 augustus 2017
  • 23 reacties
  • 1997 Bekeken

L.S.,

Kort geleden heb ik bij m'n 4g-thuis abonnement een Deezer Premium uitbreiding genomen want er werd enorm reclame gemaakt met dat muziek luisteren via Deezer niet van je data bundel af zou gaan. Dus ik afgelopen zondag lekker bladeren, luisteren, afspeellijsten aanmaken en bepaalde albums downloaden... kijk ik vandaag naar m'n tegoed: 6,3Gb weg! Blijkbaar gaat het offline zetten van je muziek dus wel van je data af... maar dat wordt helemaal nergens duidelijk aangegeven. Dat is echt lelijk! Of is dit een foutje?
icon

Beste antwoord door Muberra 23 augustus 2017, 12:32

Hi Mhoefman,

Het is heel begrijpelijk dat het verwarrend kan zijn! Daarom maak ik voor jou heel graag een uitzondering en zeg ik het Deezer abonnement meteen voor je op. Daarnaast wil ik je ook bedanken voor jouw feedback en scherpheid! Naar aanleiding van jouw screenshot heb ik ervoor gezorgd dat de informatie wordt aangepast op My T-Mobile. Dan kan er geen miscommunicatie meer ontstaan in de toekomst.

Ik hoop dat je blij bent met mijn hulp! Als je meer vragen hebt, staan wij altijd voor je klaar. 😉
Bekijk origineel

23 reacties

Vandaag ben ik niet eens thuis geweest, dus niemand maakt gebruik van ons Internet verder. Toch is de teller 2Gb verder naar beneden? Vannacht wel wat downloads gedaan na 0:00... maar dat mag dus ook niet meetellen lijkt me.

Marco
Sorry, maar dit is echt bizar! Vanmiddag is de rest van mijn bundel er doorheen gejaagd en er was niemand thuis! Ik heb de bundel moeten aanpassen naar 100Gb... ik ben UITERST ontevreden!!! Tijd voor een andere provider!!!
Reputatie 2
Datavrije muziek streamen, zoals Deezer, is niet mogelijk bij het 4GVT abonnement. Dat geldt alleen voor eenbepaald soort mobiele telefoon abb.
Op de topic list van Dennis staat datavrij muziek afspelen bij 4GVT als 1 van de punten genoemd waar aan wordt gewerkt (al vanaf begin dit jaar). Net als de vele andere punten op die lijst een onderwerp waar sindsdien geen enkele ontwikkeling in is.
Reputatie 7
Badge +9
Datavrije Muziek is alleen beschikbaar voor Go Up abonnementen, en Stel Samen & Stel Bij-abonnementen met een internetbundel van 6 GB of hoger.

4G Voor Thuis, Go Basic, Go Next, Stel Samen & Stel bij met minder dan 6GB, Prepaid, en alle overige abonnementen, vallen niet onder Datavrije Muziek. Bij dezen gaat het streamen van muziek gewoon uit de bundel.

Helaas is er geen Datavrije Muziek beschikbaar voor 4G Voor Thuis, en ik vermoed dat die er voorlopig ook niet gaat komen.

(Go Unlimited bevat ook geen Datavrije Muziek, omdat die geen datalimiet heeft.)

Meer informatie vind je hier.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Marco,

Dat is inderdaad ontzettend zuur! Zeker als je denkt dat je zonder limiet muziek kunt downloaden!

Ik zie dat ShadowLea en jastsali ook hebben gereageerd, maar ik zal nog een aanvulling doen om het zo helder mogelijk voor je te krijgen.

Deezer is een muziekdienst waarbij het offline luisteren inderdaad geen MB's uit je databundel kost. Het streamen en downloaden zelf kost echter wèl MB's. Je betaalt maandelijks een bedrag om geabonneerd te zijn op de dienst, maar het gebruik ervan kost dus data. Ik vermoed dat de reclames die jij noemt, over Datavrije Muziek gaan, waarbij je inderdaad muziek streamt zonder MB's te verbruiken.

Je kunt op deze pagina meer over Deezer lezen. Daar vind je ook veelgestelde vragen die nog meer duidelijkheid geven, zoals deze vraag die ik even voor je heb bijgevoegd:

Op dit moment is het nog niet mogelijk om gebruik te maken van Datavrije Muziek in combinatie met 4G voor Thuis. We zijn er wel mee bezig en alle updates rondom deze kwestie kun je terugvinden in dit topic.

Wat betreft de teller die plotseling naar beneden gaat: er kan een vertraging zitten in de weergave van het dataverbruik, waardoor het lijkt alsof er MB's verbruikt worden terwijl je niet thuis bent. Het kan ook zijn dat iets anders toch data verbruikt zonder dat je het doorhebt. Er wordt nauwkeurig van de simkaart afgelezen wat er wordt verbruikt, maar wij kunnen dat vanwege de privacywetgeving niet inzien. Je kunt dit eventueel zelf uitvogelen door per apparaat het dataverbruik te monitoren. Als aanvulling hierbij wil ik je het topic met tips over dataverbruik bij 4G voor Thuis meegeven. Hier staan erg handige adviezen in om dataverbruik beter in de gaten te houden.

Ik hoop dat het nu allemaal wat duidelijker is! Stel gerust meer vragen als die er nog zijn!
Reputatie 6
Badge +11
@mhoefman
Je kan via deze pagina:
http://192.168.8.1/html/statistic.html
zonder vertraging kijken hoeveel het hele huis inclusief alle apparaten verbruikt. Met factory reset van modem wordt alles op null gezet, met gewoon op die knoppen drukken alleen de sessie gerelateerde data. Met een disconnect+reconnect van de modem heb je in princiepe een synchronisatiepunt met de verbruiksstatus op je MyT-Mobile en de factuur (in ieder geval een dag later).

Voor de wat meer embedded apparaten (b.v. observatie camara) zul je zelf een datateller oplossing moeten bewerkstelligen als je denk dat een apparaat exorbitant veel data slokt. Maar wellicht gewoon maar 4Gmodem uitzetten als je niet thuis bent als eerste oplossing/paardemiddel.
Dus ik zit nu vast aan een Deezer abonnement EN betaal gewoon streamingkosten?? Dat is even lekker! Ik heb nergens gelezen dat ik dat niet bij mijn 4g thuis abonnement kan krijgen, ik heb dat stukje wel gezien maar ik ging ervan uit dat een 50Gb abonnement onder de noemer 6Gb of hoger valt. En nu kom ik niet meer van dat Deezer abonnement af want dat is gekoppeld aan het Internet abonnement ! Ik voel me knap belazerd want er wordt wel reclame mee gemaakt op mijn overzicht pagina terwijl daar toch wel duidelijk moet zijn dat dit voor mij niet geldt! Ik ga wel kijken of ik dit abonnement om kan zetten naar een limietvrij abonnement...
En dit dan?
Quote:
"Snel internet voor een vast bedrag per maand.
Internetten in Nederland en de EU voor een vast bedrag per maand. Met Datavrije Muziek luister je gratis naar muziekstreamdiensten waar T-Mobile een afspraak mee heeft."
Dat is dan een regelrechte leugen... ik wil mijn Deezer abonnement bij deze opzeggen en ga er van uit dat dit zonder kosten gaat gebeuren.
@mhoefman
Ik heb in ieder geval je 097-nummer uit je screenshot gehaald en ke afbeelding opnieuw geüpload. (Als medeklant kan ik je verder niet helpen.)

Houd er allemaal s.v.p. gewoon rekening mee dat dit een openbaar forum is en je dus géén privégegevens mag delen, ook niet in afbeeldingen. Dus als iedereen zo vriendelijk zou zijn om de screenshots eerst even door Paint te halen, alvorens ze te uploaden, dank u...
Reputatie 4
Hi Mhoefman,

Het is heel begrijpelijk dat het verwarrend kan zijn! Daarom maak ik voor jou heel graag een uitzondering en zeg ik het Deezer abonnement meteen voor je op. Daarnaast wil ik je ook bedanken voor jouw feedback en scherpheid! Naar aanleiding van jouw screenshot heb ik ervoor gezorgd dat de informatie wordt aangepast op My T-Mobile. Dan kan er geen miscommunicatie meer ontstaan in de toekomst.

Ik hoop dat je blij bent met mijn hulp! Als je meer vragen hebt, staan wij altijd voor je klaar. 😉
Dankjewel daarvoor... wel heel erg jammer. Ik kijk uit naar het moment dat het wel kan met een 4g thuis abonnement
@mhoefman
Ik heb in ieder geval je 097-nummer uit je screenshot gehaald en ke afbeelding opnieuw geüpload. (Als medeklant kan ik je verder niet helpen.)

Houd er allemaal s.v.p. gewoon rekening mee dat dit een openbaar forum is en je dus géén privégegevens mag delen, ook niet in afbeeldingen. Dus als iedereen zo vriendelijk zou zijn om de screenshots eerst even door Paint te halen, alvorens ze te uploaden, dank u...

Bedankt voor de service... was mij niet opgevallen in de stress van het moment
En als ik nu mijn g4 thuis omzet naar go unlimited, is Deezer dan wel gratis te streamen?
Reputatie 7
Badge +19
Een Go abonnement is natuurlijk wel een heel ander abonnement dan 4G voor Thuis. 4G voor Thuis is echt bedoeld als vervanging voor een vaste internetaansluiting; je kunt 32 verschillende apparaten tegelijk verbinden. Je maakt dan natuurlijk ook gebruik van een modem. Een Go abonnement is gericht op mobiele apparaten en werkt met een simkaart in jouw mobiele apparaat. Dit abonnement is dus niet handig als je bijvoorbeeld veel met een computer werkt of Netflix wilt kijken op een televisie. Er geldt voor dit abonnement ook een beleid voor eerlijk verbruik in zowel Nederland als de EU. Het is dus niet de bedoeling dat de hele familie of al jouw apparaten gebruikmaken van de hotspot op jouw telefoon. Bij consequent overmatig verbruik kan zelfs contact met je opgenomen worden om te onderzoeken hoe dat komt.

Ik hoop dat het aan de hand van bovenstaande uitleg duidelijk is dat er een groot verschil is tussen de abonnementen. Het lijkt me voor jou handig om eerst voor jezelf na te gaan hoe jij internet gebruikt en welk abonnement daar dan bij past.

Mocht je toch voor een Go abonnement gaan, dan kun je jouw 4G voor Thuis opzeggen en een Go abonnement afsluiten. 4G voor Thuis is namelijk maandelijks opzegbaar. Je kunt vervolgens een nieuw Go Unlimited abonnement nemen. Let op dat Datavrije Muziek pas geldt vanaf het Go Up (10 GB) abonnement.

Als je advies nodig hebt bij het kiezen van een abonnement, dan kun je altijd hier terecht!
Dus bottomline... geen deezer voor ons. 😞
Is er nog zicht op dat het in de nabije toekomst wel voor 4g thuis abonnees beschikbaar komt?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Mhoefman,

Ik zou graag willen zeggen van wel, maar ik zou er in de nabije toekomst niet op rekenen. Het staat wel op de lijst om ontwikkeld te worden, maar daar staan behoorlijk wat punten op. Wie weet dat het er uiteindelijk nog komt, het is afwachten!
Jammer... bedankt voor je antwoord in ieder geval.

Met vriendelijke groet,
Marco
Goedemorgen, ik ben ook ontzettend genaaid door T-Mobile met Deezer, ik had een samen stel van 6 GB abonnement en die liep 14 september af, met data vrij musiek en daarom ook een deezer family abonnement (de duurste variant), na 14 september heb ik mijn abonnement verlengd, bij de T-Mobile shop in Haarlem, einde september was mijn bundel al snel op, en hetzelfde in oktober, ik ben van 6GB naar 5Gb gegaan omdat ik nooit de hele bundel gebruikte, data was vrij voor Deezer.

Dit allemaal op advies van de winkelmedewerker, nu anderhalf maand later, zit ik in de situatie dat Muziek luister onderweg er niet meer in zit, kost GB's per uur, ik al 2 x extra data heb moeten toevoegen.

Contract verlenging is het dus niet geweest, T-Mobile heeft mij voor hetzelfde geld minder data, minder diensten gegeven en tevens mijn in geen enkel moment geïnformeerd over de nadelen, ik vindt dit een zeer kwalijk manier van zaken doen. Ik het kort, ik ben GENAAID door T-Mobile, en nu zit ik nog 2 jaar vast aan deze zeer onsportieve player.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Deniscoppola,

Wat superjammer dat je dit zo ervaart zeg! Ik kijk graag even met je mee om de mogelijkheden te bekijken.

Wat je zou kunnen doen is jouw bundel aanpassen naar 10 GB, daar zit namelijk wel Datavrije Muziek bij in! Wil je liever het Deezer abonnement stopzetten, dan wil ik je daarin graag tegemoet komen in deze situatie - ik kan dat voor je regelen als je dat echt graag wil.

Laat het me in dat geval maar even weten, dan maak ik het voor je in orde. Hopelijk kun je dan uiteindelijk toch weer optimaal genieten van de samenstelling van jouw abonnement!
Is niet echt een antwoord. Beide opties zijn zelf te regelen. Het probleem is dat T-Mobile Willems en wetenschap dit niet communiceert bij een verlenging. Waardoor je in de veronderstelling zit dat je je abonnement verlengen en in plaats daarvan een nieuwe met minder data en meer beperkingen ervoor terug krijgt. Naar mijn mening een verkeerde manier van klanten binding. Dus graag de mogelijkheid om abonnement te beëindigen. Als ik de Justine info had was ik al naar een andere provider gegaan.
Reputatie 7
Badge +20
Hi deniscoppola,

Je had in dit geval zeker beter geinformeerd moeten worden over datavrije muziek en Deezer. Deze feedback is dan ook doorgezet naar de shop. De bovenstaande oplossingen gelden nog steeds dus mocht je dat willen dan kunnen we dat direct in orde maken. Als je je abonnement wilt stopzetten dan kun je het abonnement afkopen. Je betaalt dat 50% van de resterende maandkosten en je toestelkosten in een keer af.

Mocht je daar echt mee willen doorgaan dan kunnen we een opzeggingsverzoek voor je indienen. Ik hoor graag wat ik voor je kan doen.
Dit is helemaal geen oplossing, maar een regelrechte afzetterij, abonnement was nooit aangegaan als de verkoper mij goed had geïnformeerd. ik wil best het toestel betalen, mara niet 50% van het abonnement, dit slaat werkelijk nergens op.

1) als ik wist dat ik data vrij muziek zou krijgen had abonnement NIET verlengd. T-Mobiel heeft een zorgplicht in het geven van juiste informatie aan klanten en dat is niet gebeurd.

2) Waarom zou ik 50% van een abonnement betalen die ik niet ga gebruiken?

3) Toestel is een gewone lening en ook geregistreerd BKR, helaas door wetgeving, zie ik geen reden waarom jullie bij opzeggen abonnement verwachten dat de lening ook meteen beëindigd wordt, dit is een consumptieve lening met de duur van 24 maanden.

4 )In ieder geval, ik zal een brief sturen aan de geschillencommissie inzake het willens en weten foutief informeren van de klant, gaan we kijken waar zij hiervan vinden e wie gelijk krijgt.

Dag.

ik heb 4 abonnement en zullen alle 4 van T-mobile weggaan, eerder op later.
Reputatie 7
Badge +20
Hi @deniscoppola,

Jammer dat je de geboden alternatieven geen geschikte optie vindt voor het probleem. We kunnen je in dit geval geen ander alternatief bieden, omdat dit de enige mogelijke oplossingen zijn voor het probleem. Je kunt via My T-Mobile dus het abonnement alsnog bijstellen of het contract kan afgekocht worden. Aangezien er wel een contract is ondertekend, zijn hier kosten aan verbonden, maar dan ben je uiteindelijk wel vrij om te gaan en staan met jouw telefoonnummer waar je wilt.

Je kunt hierin dus afwegen welke actie het handigste voor jou werkt: Behouden huidige bundel, bijstellen naar boven of afkopen.

Als er iets is waar je vragen over hebt óf waar wij je bij kunnen helpen, laat het gerust weten.

Reageer