Beantwoord

Vragen over 4G voor Thuis

• 14 februari 2018
  • 2 reacties
  • 246 Bekeken

Een paar vragen.
Ik stel ze niet voor mezelf (nou ja, eigenlijk wel een beetje omdat ik tot de hulptroepen behoor 😉 )

Ik woon in de bewoonde wereld en heb dus gewoon ADSL/VDSL/kabel tot mijn beschikking.

Echter wonen kennissen van mij dus in de zo-goed-als-onbewoonde wereld waar totnogtoe geen ADSL/VDSL/kabel mogelijk is.

Op dit moment hebben zij een 4G abonnement van Vodafone. Met beperkte data dus. Het is wel een data-abonnement, dus er zit netjes een kaart met een 097-nummer in de router.

Nu kom ik hier op het forum wat (oudere) berichten tegen, dat men per se verplicht is de 4G modem/router van T-mobile te nemen is.
Wat natuurlijk onzin is als je er al een hebt (en ik ben er vrij zeker van dat bijna iedereen die tot 4G Thuis veroordeeld is een Huawei nogwattes (type weet ik niet uit mijn hoofd) heeft staan.

Maar als ik nu onder het 4G Thuis kopje kijk op de website van T-mobile is Sim Only inmiddels ook mogelijk?

Omdat ik degene ben die het zal mogen installeren (kunnen we zelf) heb ik nog wel enkele vragen.
Ik heb dit al aan T-mobile support gevraagd, maar de vragen waren "te technisch" en ik werd verwezen naar dit forum.

Op hoop van zegen dan maar (copy-paste uit mijn email)

1. De simkaart heeft een 097-nummer?

2. Installatie: het enige wat wij (ik) in principe moeten doen is de sim-kaart in de router omwisselen. Een buitenantenne is er al en het toeval wil dat de zendmast van Vodafone op hetzelfde gebouw staat als die van T-mobile, dus uitrichten hoeven we ook niet meer te doen.
Wij hebben dus geen installateur nodig, want we kunnen alles zelf.
Het enige wat ik wel wil hebben, zijn instructies voor Windows 7 (welke software heb ik nodig?) om de router te laten verbinden met het 4G-netwerk van T-mobile.

Uiteraard is het aan mijn kennissen om te beslissen, maar ik wil dit soort dingen graag vantevoren weten, zodat ik niet last-minute van alles moet opzoeken op het kleine scherm van mijn smartphone (de Vodafone-kaart zitdan niet meer in de router enik kan dus ook niet het internet op als ik de T-moblie kaart nog geen verbinding heb (kunnen) laten maken.
icon

Beste antwoord door tmoesel 15 februari 2018, 09:04

Per 29-01-2018 is er 4G voor Thuis veranderd en dus vergeet al het oude. Wil je toch meer achtergrond info, doorblader dan:
https://forum.t-mobile.nl/nieuws-345/nieuws-4g-voor-thuis-wordt-unlimited-4g-voor-thuis-296937

ad 1. ja. Waarom is dit van belang ?
ad 2. Als je alles zelf kan, hoef je dus die vraag ook niet te stellen, toch? Vrijwel alle 4G apparaten bieden sinds meerdere jaren gestandaardiseerde internet toegang en zelfs computers uit de vorige eeuw kunnen daamee zonder extradrivers werken als je al werken ethernet en/of wifi hebben.
Maar misschien is het betreffende 4G apparaat niet echt een router of ouder dus wat is het merk+type ? Wat voor 4G frequentiebanden ondersteunt die? 4G+ ?
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Per 29-01-2018 is er 4G voor Thuis veranderd en dus vergeet al het oude. Wil je toch meer achtergrond info, doorblader dan:
https://forum.t-mobile.nl/nieuws-345/nieuws-4g-voor-thuis-wordt-unlimited-4g-voor-thuis-296937

ad 1. ja. Waarom is dit van belang ?
ad 2. Als je alles zelf kan, hoef je dus die vraag ook niet te stellen, toch? Vrijwel alle 4G apparaten bieden sinds meerdere jaren gestandaardiseerde internet toegang en zelfs computers uit de vorige eeuw kunnen daamee zonder extradrivers werken als je al werken ethernet en/of wifi hebben.
Maar misschien is het betreffende 4G apparaat niet echt een router of ouder dus wat is het merk+type ? Wat voor 4G frequentiebanden ondersteunt die? 4G+ ?
De installatie is absoluut heel eenvoudig. Doe het niet met een smartphone, maar met een laptop. Verbinding maken met de router en de rest is eenvoudig zat.
Je hebt geen software nodig om een verbinding met de router te maken.Draadloze wifi zit in een smartphone en in de meeste laptops.
Succes

Reageer