Beantwoord

Vreemde SMS na aanvraag voor weekendthuis


Ik heb afgelopen 21/11 weekendthuis aangevraagd. Dit is ook als zodanig bevestigd en ik zou bericht krijgen wanneer eea actief wordt. Zoals eigenlijk altijd. Nu is mijn weekend thuis niet geactiveerd maar ik heb ook geen bericht gehad dat het wel cq niet doorgaat.
Wel heb ik een bericht met de volgende inhoud als SMS gekregen:
Je maakt gebruik van abonnement Girls Sexy Net, de kosten zijn € 5,00/week. Voor vragen ga naar http://s.wister.biz/?r=pb3 of bel met +31208946465. Info? www.payinfo.nl.

Wat is er gebeurd en wat moet ik hiermee?? Ik zit niet te wachten op Girls Sexy Net. Zeker niet voor 5 euro per week. 🙂
Nooit aangevraagd ook.

Graag advies
icon

Beste antwoord door Joost99 25 november 2017, 16:58

Bij Payinfo.nl kan je gewoon het 0970 nummer gebruiken hoor! ik heb het net ook even gedaan en had dezelfde betaaldienst. Dit heb ik nu via Payinfo beëindigd.

Via onderstaande link kan je Betalen van sms-diensten of mobiele diensten (FTMSC) blokkeren
https://www.t-mobile.nl/my/instellingen#blokkades

Helaas heb ik nu ook geen weekendbundel gekregen. Kreeg wel een bevestiging op 20/11.
Lees hier dat er meer zijn met dit probleem : https://forum.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-algemeen-477/pilot-weekendbundel-4g-voor-thuis-276160/index14.html

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6
Badge +12
Hallo, hier klopt iets niet. Dat sms’je heeft niets met T-mobile te maken.
Vermoedelijk heb je waar dan ook op een link geklikt en zit je aan een betaaldienst vast..

Als je slim bent lees je dit even en ga je snel in je account de betaaldiensten blokkeren (FTMSC)
https://service.t-mobile.nl/app/answers/detail/a_id/3018/alles-over-diensten-van-derde-partijen-apps-sms-diensten-mobiele-betalingen

https://forum.t-mobile.nl/mijn-factuur-betalingen-425/ftmsc-betaling-mobiele-betaling-en-sms-diensten-deel-3-181844/index42.html
Wat je schrijft heb ik al geprobeerd. Bij payinfo.nl kan je geen nummer opgeven dat anders is dan een 10 cijferig mobiel nummer. Maar ons modem heeft een heel ander nummer (langer) en dat pakt het programma niet.
Dus op die manier lukt het niet.
Ik sta open voor andere suggesties.
En ik klik eigenlijk nooit op onbekende links!
@T-Mobile: Jullie een idee?
En T-Mobile bereiken is absoluut onmogelijk. Ze zijn niet bereikbaar op welk nummer dan ook.
Of je moet 4 stappern doorlopen waar het hele 4G niet in voor komt. Het wordt er niet beter op bij TM.
Bij Payinfo.nl kan je gewoon het 0970 nummer gebruiken hoor! ik heb het net ook even gedaan en had dezelfde betaaldienst. Dit heb ik nu via Payinfo beëindigd.

Via onderstaande link kan je Betalen van sms-diensten of mobiele diensten (FTMSC) blokkeren
https://www.t-mobile.nl/my/instellingen#blokkades

Helaas heb ik nu ook geen weekendbundel gekregen. Kreeg wel een bevestiging op 20/11.
Lees hier dat er meer zijn met dit probleem : https://forum.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-algemeen-477/pilot-weekendbundel-4g-voor-thuis-276160/index14.html
Joost99 schreef:

Bij Payinfo.nl kan je gewoon het 0970 nummer gebruiken hoor! ik heb het net ook even gedaan en had dezelfde betaaldienst. Dit heb ik nu via Payinfo beëindigd.

Via onderstaande link kan je Betalen van sms-diensten of mobiele diensten (FTMSC) blokkeren
https://www.t-mobile.nl/my/instellingen#blokkades



Payinfo weigert echt mijn 097 nummer te accepteren. Zegt dat dit geen 06 nummer is. Helaas.
De link van T-Mobile wel gebruikt. Hoop dat dat werkt. Dank je voor je antwoord super!!!!
Hallo, wij hebben een aantal weken geleden hetzelfde gehad.
Dezelfde sms ontvangen op de router, ik denk daarom niet dat het komt door het aanklikken van een verkeerde link. Ik vermoed dat het een probleem van TMobile is.
Ben wel benieuwd of er nog meer mensen zijn die deze sms ontvangen hebben?
Ik heb niets afgezegd maar ook geen rekening ontvangen, tot nu toe.
noanera schreef:

Hallo, wij hebben een aantal weken geleden hetzelfde gehad.
Dezelfde sms ontvangen op de router, ik denk daarom niet dat het komt door het aanklikken van een verkeerde link. Ik vermoed dat het een probleem van TMobile is.


Eigenlijk ben ik wel zeker dat het aan T-Mobile ligt. Waar zou ik op moeten klikken om in mijn router een SMS te krijgen???
@EricPlexat

Ben ik met je eens!
Denk dat ze de weg een beetje kwijt zijn bij de 4GvT afdeling van TMobile. Kijk maar hoe het nu weer gaat met de weekendbundel. Vandaag vroegen ze me weer om een printscreen, om te huilen is het.
Heb alles opgezegd en ga nu naar Tele2 - 4G. Onbeperkt data voor € 26 per maand. Gebruik je meer dan 5Gb op een dag dan moet je even een sms sturen en data wordt weer aangevuld. Afwachten hoe het bevalt maar slechter dan dit kan niet. Vooral de niet bestaande service van 4GvT is vreselijk.
Ik wacht nog heel even. Komende week presentatie voor 'glasvezel' in de buitengebieden. Als 50% mee doet dan gaan ze begin volgend jaar starten. Dus nog een paar maanden de ellende van T-Mobile accepteren en dan over op glas. Ik zit net te ver voor KPN vanwegen de nieuwe norm daar. (Ook te veel hooi op de vork genomen!) Maar tot die tijd gewoon accepteren dat het allemaal klote is voor de mensen die niet in de STAD wonen.
KPN is hier ook geen optie, vanaf 01-01-2018 komen er weer nieuwe adressen bij voor KPN buitengebied. Tele2 tevens per maand opzegbaar. Hier nog wachten tot eind 2018 op glas.
Ik heb ook dit sms-je ontvangen, ook terwijl ik m'n telefoon als hotspot gebruikte. Gek genoeg had ik al de blokkade voor SMS-diensten standaard aan staan, en toch is deze betaaldienst geactiveerd, althans volgens payinfo.nl! Hoe is dat nou mogelijk?
Reputatie 6
Badge +17
Hi Klant123456,

Jij bent momenteel niet ingelogd met je My T-Mobile account en dus kan ik niet bij je gegevens. Als je met je My T-Mobile inlogt dan kun je bij Gegevens & Instellingen> blokkades controleren of je betaalde diensten hebt geblokkeerd.

Laat je weten of het lukt?
Hajar schreef:

Hi Klant123456,

Jij bent momenteel niet ingelogd met je My T-Mobile account en dus kan ik niet bij je gegevens. Als je met je My T-Mobile inlogt dan kun je bij Gegevens & Instellingen> blokkades controleren of je betaalde diensten hebt geblokkeerd.

Laat je weten of het lukt?



Bedankt voor je reactie. In My T-mobile staat 'Betalen van sms-diensten of mobiele diensten (FTMSC)' op geblokkeerd. Ik zie bij 'overige kosten' ook nog geen kosten voor een sms-dienst.
Ik heb zojuist ook deze sms gekregen, ik heb de blokkade op t-mobile aanstaan.
Nu wil ik op payinfo.nl de betaling stopzetten maar die site accepteerde mijn 0970 nummer niet... wat moet ik doen?
Reputatie 5
Badge +15
Hoi Klant123456 en Dennisth,

Er was inderdaad sprake van wat problemen omtrent de weekendbundels, die nu opgelost zouden moeten zijn! Zie ook dit topic.

Zolang je geen extra kosten hebt gemaakt terwijl de blokkade aanstaat, hoef je je geen zorgen te maken. Echter, zodra je dat wèl ziet gebeuren, dan raad ik je aan het online meldingsformulier in te vullen, zodat de kosten vanuit ons vergoed kunnen worden. Zie vooral ook dit topic met allerlei tips omtrent FTMSC. Het is namelijk niet de bedoeling dat jullie ongewild kosten moeten betalen!

Daarnaast vind ik het vreemd dat het niet lukt via payinfo.nl, Dennisth. Welke melding krijg je precies als je dit probeert?
Als ik mijn nummer invoer voor de login link dan krijg ik geen sms doorgestuurd voor de login code.
Dus ik kan niets inzien
Reputatie 5
Badge +15
Hoi Dennisth,

Kan ik aannemen dat je de simkaart in een router gebruikt? In dat geval zou je even kunnen proberen of je de SMS via deze instructies kan ontvangen. Ik weet niet zeker of het gaat werken, maar het is iets om te testen! Werkt het niet, dan kun je de simkaart eventjes in een smartphone stoppen, zodat je het SMSje kunt ontvangen.

Ik hoop dat het op deze manier lukt! Zo niet, dan wil ik je nogmaals benadrukken dat de blokkade die je nu al hebt aangezet, genoeg is om alles tegen te houden. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over extra kosten!

Reageer