Beantwoord

Waarom kan ik geen "4G voor thuis" afnemen, krijgfoutmedling als ik online bestel

Hi,

Waarom kan ik geen "4G voor thuis" afnemen, krijg namelijk foutmelding als ik online probeer te bestellen. Maar ook na 45 minuten aan de telefoon gehangen voor telefonische bestelling met de belofte dat er binnen 2 uur een email-bevestiging zou volgen, lukt niet. Wacht inmiddels al weer 5 dagen op die email. (nb. nee ook niet als spam gezien) Daarna nogmaals gebeld om mij terug te bellen hierover. Geen reactie

Waarom 4G voor thuis: Kpn verdomd het al 16 jaar (in Almere, op slechts 300 meter afstand van de "normale" bewoonde wereld) om een fatsoenlijke internet dienst te leveren. Wel het volle pond betalen natuurlijk. Na 16 jaar besloten afscheid te nemen van KPN ADSL. Op zoek nu naar een alternatief, 4G misschien, maar nu heb ik weer nieuw gezeik want T-Mobile wijst mijn aanvraag af omdat ik binnen directe nabijheid woon van een bekabelde omgeving (zo werd mij verteld). Note: T-Mobile kan geen vaste lijn op ons woonadres leveren. Wat is dit toch voor een krankzinnigheid. Heeft iemand een plausibele uitleg voor deze starheid?

Mvgr

Ashley Pietersen
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 13 januari 2019, 14:27

@apietersen

Je zou eens kunnen kijken bij https://www.mijnaansluiting.nl hier kan je een aansluiting aanvragen voor glasvezel en of kabel. je krijgt dan een vrijblijvende offerte.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@apietersen

Je zou eens kunnen kijken bij https://www.mijnaansluiting.nl hier kan je een aansluiting aanvragen voor glasvezel en of kabel. je krijgt dan een vrijblijvende offerte.
Hallo Hidden,

Bedankt voor je reactie.

Zoals gezegd ben ik al 16 jaar bezig met dit vraagstuk. (overigens de hele buurt hier) Alle varianten zijn voorbij gekomen van zelf glasvezel aanleggen (ad 86.000 euro), aanschrijven van gemeente en provincie tot aan diverse vraagbundel initiatieven. Enorm veel tijd in gestoken maar werkelijk geen 1 meter opgeschoten. 4G is mijn laatste optie. maar loop dan nu weer tegen onbegrijpelijke condities en beperkingen aan, om moedeloos van te worden.

Vraag: Als ik een T-Mobile zakelijk abonnement wil afnemen zijn daar dan ook weer dit soort onverwachte restricties van kracht. Ik wil graag een sim-only oplossing die ik kan gebruiken in een router voor een kantoor aan huis situatie.

mvgr
Ashley Pietersen
Reputatie 7
Badge +10
Bij 4G4T krijg je 100gb per maand +5gb per dag en is aan te vullen per gb max snelheid is 25mbit
bij sim only heb je 5gb per dag en per gb aan te vullen en is een stuk sneller.

beide kan je wel in een router gebruiken. als je dus meer als 5gb per dag gebruikt (netflix ect) is het wel een beetje vervelend omdat je dan last heb van onderbrekingen voor het aanvullen.
Je kan het modem aanschaffen via T-Mobile maar op bol.com zijn ze ook wel te vinden

glasvezel aanleggen is niet goedkoop maar met een hele buurt zou het wel moeten lukken.
Die 86000 euro zou je dan met de buurt kunnen delen.
Reputatie 5
Badge +11
@apietersen 4G voor Thuis is er niet speciaal zakelijk. Blijkbaar is het een beetje wal-en-schip situatie en/of 'computer says no' m.b.t. jouw aanvragen voor sneller internet. Misschien kan het wel maar is er eigenlijk niemand die fatsoenlijk de tijd heeft om er naar te kijken m.b.t. capacteit en planning etc.

Ik neem aan dat er nu een telefoonlijn ligt, dus DSL van KPN en mijn eerste gedachte is dat de bal bij hun ligt. Misschien hebben ze grote plannen op jouw locatie maar is nog niks duidelijk en dus laten zo ook T-Mobile Thuis niet toe. Of misschien heeft VZ plannen en ziet KPN geen brood. Allemaal gissen.

Als m.b.t. 4G T-Mobile denkt dat de capaciteit het lokaal bij jouw niet toelaat, loop je ook tegen een muur aan. Je kan kijken wat je eisen zijn m.b.t. internet, misschien kun je ook prima af met een standaard data SIMkaart (Tablet Unlimited). Of Zakelijk Tele2 Unlimited. Zoals gezegd, kijk eerst goed wat je eisen zijn. Unlimited betekend om de 5GB uitval van internet.
Hallo Tmoesel,

Dank voor je reactie. Zoals gezegd ben ik al 16 jaar mee bezig en heb ik in alle denkbare varianten en vormen onderzocht. Wij kijken uit op het KPN Data Center Almere (500 m hemelsbreed) en wonen langs de A6 waar dikke bundels Gbits verbindingen lopen voor de peering verbindingen tussen de AEX met diverse data-centers in Groningen, kan ze bijna met de hand aanraken.

Complete industrie terreinen in de provincie Flevoland hebben tot op de dag van vnadaag gebrekkig internet. Men noemt dat Buitengebied ook al ligt dat midden of tegen de stad aan. Dankzij een overheid die zo nodig alles wat los en vast zat moest privatiseren, dus ook een KPN. Ook nu kijkt gemeente, provincie en landelijk politiek doodleuk weg als men ze aanspreekt op dit soort rampzalige beslissingen.

Verder: een leven lang loyale KPN klant geweest, aardig mensen aan de telefoon hoor, maar als puntje bij paaltje komt kan en gebeurd er feitelijk niets en voor dat niet betaal je gewoon het volle pond.

In het kort: (KPN is de enige aanbieder van telecomdiensten in onze postcode buurt)

• KPN Internet (zakelijk ADSL) - op onze locatie 4 mbps down / 0 mbps up !
  • KPN mobiel - jarenlang met het hoofd tegen het raam bellen en gebeld worden, heb 2 jaar geleden knoop doorgehakt en overgestapt naar Vodafone. (werkt!)
  • KPN ISDN - hadden een ISDN (bedrijfs-) centrale maar ISDN gaat er dit jaar helemaal uit, VOIP spraakverbinding kan niet geleverd worden vanwege de erbarmelijke KPN internet dienst. (advies KPN) - vroeger had men een leveringsplicht
  • KPN Digitenne - nu migratie naar DVB-T2, nieuwe ontvanger biedt geen mogelijkheid meer om op te nemen. Online terugkijken via Uitzending gemist oid kan niet vanwege erbarmelijke KPN internet dienst. Gebruik van NPO-start of NPO-start Plus om dezelfde reden niet mogelijk.
Lang leve de digitale toekomst, en met KPN ben je er zeker van dat je langzaam terugvalt naar de digitale middeleeuwen.

Had mijn hoop gevestigd op T-Mobile "4G voor Thuis" maar ook deze aanbieder blijkt om een onverklaarde reden te hebben besloten om deze hedendaagse en doodnormale 4G dienst niet aan te bieden op ons adres/postcode buurt. Ben dan ook zeer teleurgesteld, wel hoog van de toren blazen op de websites, maar vervolgens niks kunnen bieden.

Wachten op 5G? Tel er dan maar weer eens 5 jaar bij op. Nog afgezien van de kosten. In de tussentijd rommel ik maar gewoon door.

Ter afsluiting:
Toch zou ik graag alsnog vernemen, wellicht via een T-Mobile medewerker op dit forum, welke criteria hieraan ten grondslag liggen. Begrijpen doe ik het allang niet meer.

ps. sorry, normaal ben ik niet zo zuur maar hier spreekt een frustratie van jaren 😀

mvgr
Ashley Pietersen
Reputatie 5
Badge +11
@apietersen Herkenbaar verhaal, de enige draad is de telefoonlijn die KPN eigenlijk ooit van de staat heeft gekregen maar niemand die nu een schop in de grond wil zetten. Ik zou niet langer aan het lijntje blijven als het even kan. Het is de fuik van de 'trouwe klant'; zolang je blijft betalen ziet men geen reden om iets te veranderen.

Zoals gezegd, kijk eens naar Tele2 zakelijk 4G, is maandelijks opzegbaar, dus makkelijk een tijdje te proberen. Of koop een prepaid T-Mobile SIMkaart en voor 3 euro heb je 1 dag onbeperkt internet. Daarmee kun je aardig idee krijgen wat hun 4G netwerk zoal doet/kan.

Andere oplossing is een straalverbinding met iets of iemand in het dorp. 300m is makkelijk voor 200 euro aan materiaalkosten te overbruggen.
Misschien moet je (tijdelijk) meerdere (mobiele) internetverbindingen erop nahouden om te kijken wat werkbaar is.
Reputatie 4
Badge +6
Beste.

Is ziggo bijvoorbeeld geen optie, 4G voor thuis hangt ook heel erg af van dekking, beschikbaarheid op het netwerk edc.

Satelliet zou ook nog kunnen, echter moet je dan wel heel goed zoeken
Hallo Heren,

Bedankt voor jullie reactie en dank voor het meedenken. Zoals aangegeven Vodafone/Ziggo hebben geen enkel vaste-lijn dienst in de directe nabijheid. KPN monopolie. Alle denkbare diensten komen uiteindelijk neer op de koperen infrastructuur van KPN. En Vodafoen/Ziggo maar ook T-Mobile hebben hier duidelijk ook geen zin in.Satellite is voor mij geen optie vanwege de latency van dit soort verbindingen. Straalverbindingen (point-to-point) maar ook meshed network oplossingen overwogen, overigens 10 jaar gelden al, maar nooit reeel haalbaar gebleken.

Ik ga wel nog even kijken naar het genoemde Tele2 abonnement. Voor mij is de techniek wel duidelijk, 4G is de meest reele optie voor mij, nu alleen nog het (juiste) abonnement bij een carrier/provider die mij wel accepteert!

mvgr
Ashley Pietersen
Update:

Heb inmiddels een 4G voor thuis abonnement bij T-Mobile af kunnen sluiten (via mijn dochter die een vaste T-Mobile aansluiting heeft ergens anders in Almere, puur administratief dus) begrijp werkelijks niets van deze ingewikkelde u-bocht/voorwaarde/route maar hoef gelukkig niet langer gebruik te maken van de beschamende en middeleeuwse KPN dienst: 4 mb/s down en 0.6 mb/s.

T-Mobile 4G voor thuis dienst werkt naar behoren maar heeft helaas (nog) geen optie van vaste IP-adressen.

mvgr
Ashley Pietersen

Reageer