Beantwoord

Wijziging abonnementsvoorwaarden 4GVT

• 29 juli 2017
  • 3 reacties
  • 194 Bekeken

Een poosje terug heeft T-Mobile een poll gehouden mbt 4GVT. Een van de vragen was of je de nachtelijke data die buiten je bundel vallen gebruikt (voor downloads bijvoorbeeld: nee dus) of dat je liever 5 Gig per dag hebt met de mogelijkheid die dmv een berichtje telkens met 1 Gig op te waarderen. Kostenloos welteverstaan. Dat is dus eigenlijk het Unlimited abonnement van € 35 p/m. Ik betaal nu € 50 per maand voor 4GVT maar dat is niet (meer) marktconform. Tele2 biedt dat voor de helft.
Ik kan per maand opzeggen, dus T-Mobile moet nu wel gaan opschieten met die aanpassing. Anders wordt het Tele2 voor de helft (!) of T-Mobile Unlimited waar ik overigens best een abonnement met langere looptijd voor wil afsluiten.
icon

Beste antwoord door David 31 juli 2017, 14:32

Hey Clausbase,

Goed dat je er in ieder geval over nadenkt en mee bezig bent!

De enquête was met name bedoeld om in kaart te brengen hoe onze gebruikers van 4G voor Thuis tegen het product aankijken en welke verbeteringen en veranderingen zij zouden willen zien. Het is dan ook nog zeker niet gezegd dat er spoedig iets zal veranderen aan 4G voor Thuis. Er zijn al meer geluiden gehoord van andere klanten die dachten dat we per direct aan van alles gingen sleutelen, dat is niet het idee! We willen alleen wél kijken hoe we de dienst kunnen optimaliseren.

De abonnementen van ons en Tele2 zijn overigens bedoeld voor mobiel gebruik, niet als variant voor thuis. Er zitten ook voorwaarden voor redelijk gebruik aan deze prijsplannen. Ook is het aanvullen niet handig voor iemand die met 4G voor Thuis werkt. Stel dat je net iets aan het downloaden of streamen bent, dan is dat thuis erg onhandig. Met mobiel is dit nog te doen, ook omdat 5 GB mobiel gebruik per dag niet veel mensen lukt om dit te overschrijden.

Het is dus goed om even af te wachten wat er met 4G voor Thuis gebeurt en ook om te kijken of een alternatief wel iets is wat bij jouw wensen past. Als je hier nog vragen over hebt, dan horen we dat graag van je!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Clausbase,

Goed dat je er in ieder geval over nadenkt en mee bezig bent!

De enquête was met name bedoeld om in kaart te brengen hoe onze gebruikers van 4G voor Thuis tegen het product aankijken en welke verbeteringen en veranderingen zij zouden willen zien. Het is dan ook nog zeker niet gezegd dat er spoedig iets zal veranderen aan 4G voor Thuis. Er zijn al meer geluiden gehoord van andere klanten die dachten dat we per direct aan van alles gingen sleutelen, dat is niet het idee! We willen alleen wél kijken hoe we de dienst kunnen optimaliseren.

De abonnementen van ons en Tele2 zijn overigens bedoeld voor mobiel gebruik, niet als variant voor thuis. Er zitten ook voorwaarden voor redelijk gebruik aan deze prijsplannen. Ook is het aanvullen niet handig voor iemand die met 4G voor Thuis werkt. Stel dat je net iets aan het downloaden of streamen bent, dan is dat thuis erg onhandig. Met mobiel is dit nog te doen, ook omdat 5 GB mobiel gebruik per dag niet veel mensen lukt om dit te overschrijden.

Het is dus goed om even af te wachten wat er met 4G voor Thuis gebeurt en ook om te kijken of een alternatief wel iets is wat bij jouw wensen past. Als je hier nog vragen over hebt, dan horen we dat graag van je!
Reputatie 3
Het verschil is dat je bij een 'Unlimited' abonnement geen starttegoed van 100 of 50GB zou hebben.
Ik hoop nog steeds dat T-Mobile het niet serieus overweegt om de nachtbundel (en weekendbundel) af te schaffen want dan stopt niets mij om over te stappen naar Tele2. Denk hier ook eens over na, hoe relaxed is het om Netflix te kijken op je HDTV en elke 15 minuten onderbroken te worden omdat je moet aanvullen ? 4G voor Thuis is in de markt gezet als vervanger voor vast internet en onbezorgd ('s nachts) downloaden hoort daar bij. De gebruikers die de aanpassingen wel zien zitten kunnen net zo goed een T-Mobile Unlimited of Tele2 abonnement nemen, ben je nog goedkoper uit ook.
Ik heb nu een aantal maanden 4GVT en kan inmiddels goed beoordelen wat mijn dataverbruik is. Ruim onder de 100GB in ieder geval. Ik kijk geen Netflix, HDTV komt via de schotel binnen en 4K TV kijken kun je wel schudden met 100GB of je zou 's nachts TV moeten gaan kijken en overdag slapen. Downloaden doe ik niet en omdat Windows updates autonoom binnenhaalt heb ik daar geen grip op (ja ik weet het, je schijnt dat te kunnen instellen), Android-apps updaten kan niet automatisch 's nachts. Dus voor mij blijkt 4GVT in zijn huidige vorm niet interessant.T-Mobile Unlimited wel. Je heb structureel 150GB per maand binnen "normale" uren en het kost minder.

Zoveel mensen, zoveel wensen.

PS Ben wel heel tevreden over de performance van T-Mobile!

Reageer