Beantwoord

Wil graag internet via 4G, heb al een (mobiele) router

• 25 oktober 2017
  • 7 reacties
  • 530 Bekeken

Kan ik 4G voor Thuis zonder modem/router bestellen, ik heb al zo'n apparaat? Of zal ik kiezen voor Sim Go Unlimited 1/2 jaar? Wat adviseren jullie mij?
icon

Beste antwoord door Brian 31 oktober 2017, 13:45

Hi fivento ik zie dat onze Klantexperts je al van flink wat antwoorden hebben voorzien, helemaal goed! Wat tmoesel zegt klopt, in principe bieden we geen Sim Only abonnement aan met 4G voor Thuis en deze kan je dan ook niet bestellen via de website. Maar als je echt wil dan kan ik dit via een omweg alsnog voor je regelen!

Je kan een Data Sim Only abonnement aanschaffen (je kan gewoon de goedkoopste kiezen) en zodra je deze ontvangen hebt kan ik het abonnement voor je omzetten naar 4G voor Thuis. Houd er dan wel rekening mee dat we géén ondersteuning kunnen bieden voor je eigen modem, dit bieden we alleen voor de modem die we zelf leveren. Als je dit geen probleem vindt stuur mij dan even een privébericht vóórdat je de simkaart gaat bestellen, dan zorg ik er voor dat we het abonnement omzetten naar 4G voor Thuis!
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +13
Beste Fivento Go is niet bedoelt voor een Router dus dan heb je het antwoord al :8
Reputatie 6
Badge +11
@fivento
Voor het maandelijks opzegbaar 4G voor Thuis betaal je eenmalig 199 Euro aansluitkosten en krijg je een bepaald type Huawei 4Gmodemrouter cadeau. Verder ga je akkoord met datavolumemonitoring van de verbinding.

Zoals Rosan al aangeeft is een GO Unlimited abo niet bedoeld voor niet-mobiel gebruik, dus je krijg te maken met een aantal beperkingen die niet gebruikelijk zijn voor een vaste internet verbinding via DSL o.i.d. Maar technisch gezien werkt het wel als je om kan- en wil gaan met die beperkingen.

Er zijn in het 4G voor Thuis subforum vele discussies omtrent dit, dus misschien kun je daar eens wat rondkijken en voor jezelf een wensen/eisenpakket opstellen waaraan je internetverbinding moet voldoen.
Wat voor type router heb je nu dan?
Heb een FRITZ!Box 6820 LTE. Wil best 4G voor thuis proberen, maar niet een verplichte router afnemen... Ik heb de posts gezien over het gebruik van GO Unlimited abonnementen, dankjewel. Misschien blijft de vraag staan of 4G voor thuis ook zonder router geleverd kan worden door T-Mobile.
Reputatie 6
Badge +11
@fivento
4G voor Thuis is er niet in SIM-only te koop. Hoewel ook veel mensen dit willen. Je kan het verplichte modem op marktplaats o.i.d. verkopen als het om het geld gaat. Een FRITZ!Box is een verademing kwa netwerk en routing functies. Vergeleken daarbij zijn die Huawei's gedrochten en veel mensen met wat meer eisen m.b.t. thuisLAN zijn genoodzaakt om nog een eigen extra router aan te schaffen vanwege de tekortkomingen in de Huawei's. Dus met die 199 euro ben je er soms nog niet. In jou geval zou je LTE in FRITZ!Box uit kunnen zetten en alleen dat door de Huawei laten doen.
Reputatie 7
Badge +7
Hi fivento ik zie dat onze Klantexperts je al van flink wat antwoorden hebben voorzien, helemaal goed! Wat tmoesel zegt klopt, in principe bieden we geen Sim Only abonnement aan met 4G voor Thuis en deze kan je dan ook niet bestellen via de website. Maar als je echt wil dan kan ik dit via een omweg alsnog voor je regelen!

Je kan een Data Sim Only abonnement aanschaffen (je kan gewoon de goedkoopste kiezen) en zodra je deze ontvangen hebt kan ik het abonnement voor je omzetten naar 4G voor Thuis. Houd er dan wel rekening mee dat we géén ondersteuning kunnen bieden voor je eigen modem, dit bieden we alleen voor de modem die we zelf leveren. Als je dit geen probleem vindt stuur mij dan even een privébericht vóórdat je de simkaart gaat bestellen, dan zorg ik er voor dat we het abonnement omzetten naar 4G voor Thuis!
Reputatie 6
Badge +11
@Brian
Deze constructie / omweg heeft bij anderen ertoe geleid dat in feite het kernpunt van Fixed Mobile Subscribtion (wat 4GvT is) APN fms niet werkt. Het betroft een omzetting van GO Unlimited naar 4GvT. Is deze fout er nog steeds?
Ik wil onderstaande ook graag voor een klant van mij. Ik heb voor mijzelf al een jaar 4G voor thuis zonder Huawei modem. Ik heb de vraag elders op het forum gesteld, en daar was het antwoord van Jaimy "nee". Maar hierboven lees ik dus dat er wel opties zijn. Ik zal je een privébericht sturen Brian, want ik wil wel graag van deze optie gebruik maken.

Reageer