Work in progress & ideeën 4G voor Thuis

  • 11 augustus 2016
  • 271 reacties
  • 23630 Bekeken

Reputatie 5
Badge +11
LET OP! Dit topic gaat over de eerste variant 4G voor Thuis. Sinds januari 2018 bieden we Unlimited 4G voor Thuis aan.

4G voor Thuis is een "permanent beta"-dienst. Dit betekent dat we, samen met jou - de klant - iedere dag bezig zijn om de dienst een stukje beter te maken. In dit topic delen we waar we aan werken en we zijn benieuwd naar jullie ideeën om het product nog beter te maken. Reageer daarom vooral in dit topic!

In behandeling

Maandelijks opzegbaar: 4G voor Thuis is maandelijks opzegbaar. Dit is een nieuw concept binnen T-Mobile waar onze systemen niet helemaal op zijn ingesteld. Hierdoor zie je op My T-Mobile en op je contract nog een contracttermijn van 1 jaar. Uiteraard behoud je het recht om maandelijks op te zeggen, en dit staat ook in de voorwaarden. We werken er hard aan om dit z.s.m. recht te trekken.

Weekendbundel: Sommige klanten die een Weekendbundel aanschaffen bij 4G voor Thuis merken dat het verbruik van de gewone bundel af gaat én dat nachtverbruik van de gewone bundel af gaat. Sinds 1 december is het weer mogelijk om Weekendbundels te kopen en we voeren een aantal laatste tests uit om te controleren of dit goed gaat. Zie ook dit topic.

Lagere snelheid na verbruiken volledige bundel: Jullie geven aan een lagere snelheid te willen na het verbruiken van je internetbundel, in plaats van een volledige "stop" zoals nu het geval is. We gaan kijken of en op welke termijn dit haalbaar is.

Datavrije Muziek: Datavrije Muziek gaat beschikbaar komen voor 4G voor Thuis. De exacte details en datum van lancering hiervan is nog niet bekend.

Vast IP-adres: We zijn op 12-12-2016 begonnen met het testen van vaste IP adressen bij een kleine groep klanten. Zie dit topic voor meer informatie en updates.

Verbonden apparaten met modem: Bij sommige klanten lijkt het niet mogelijk te zijn om te zien welke apparaten er zijn verbonden met het WiFi-netwerk van het Huawei 4G-modem. We onderzoeken momenteel wat de oorzaak is van dit probleem en hoe dit opgelost kan worden.

My T-Mobile: Klanten die na het plaatsen van hun bestelling een My T-Mobile account aanmaken om de status van hun bestelling te volgen, krijgen na bezorging en activering van hun bestelling niet automatisch een volwaardig My T-Mobile account waarmee zij hun verbruik en facturen kunnen inzien. Dit probleem is momenteel in onderzoek en we werken er hard aan om dit z.s.m. op te lossen. Voor nu raden we je aan om nogmaals een My T-Mobile account te maken na bezorging van je bestelling. Hoe dat moet lees je hier.

Melding over dataverbruik: Normaal gesproken krijgen T-Mobile klanten een SMS als zij 80% en 100% van hun databundel hebben verbruikt. Deze komt bij 4G voor Thuis klanten echter binnen op het modem, en dus zien veel klanten deze melding niet. Momenteel werken wij aan Push Notificaties in de My T-Mobile App, zodat je een melding op je telefoon krijgt als je 4G voor Thuis bundel bijna op is. Naar verwachting kunnen wij dit in de eerste helft van 2017 aan gaan bieden. :)

Limiet op aantal e-mails: Er is momenteel een limiet op maximaal 75 e-mails per dag en 200 ontvangers in één keer. Dit geldt alleen als je poort 25 voor je uitgaande e-mailserver (SMTP) gebruikt. Tip: Gebruik als alternatief poort 587 om je e-mails te verzenden.

Traceroutes beschikbaar maken: Momenteel is het niet mogelijk om traceroutes te doen op je 4G voor Thuis verbinding. We zijn aan het bekijken of we deze, in ieder geval buiten het interne T-Mobile netwerk, voor jullie aan kunnen zetten.

Mogelijkheden worden onderzocht

50GB-aanvuller: Momenteel hebben we 3 GB-aanvullers: 5, 25 en 100GB. Verschillende klanten geven aan dat het gat tussen 25GB en 100GB erg groot is. We onderzoeken momenteel of we een "tussenoptie" aan kunnen bieden, bijv. 50GB.

Niet-Nederlands identiteitsbewijs: Het is momenteel niet mogelijk om 4G voor Thuis via de online shop te bestellen met een niet-Nederlands identiteitsbewijs. Je kunt 4G voor Thuis wél telefonisch bestellen via 0800 - 7123. Onze collega's helpen je dan verder.

GB-aanvullers: Veel klanten geven bij ons aan dat de GB-aanvullers slechts geldig zijn tot het einde van de factuurmaand, en zouden deze aanvullers graag meenemen naar de volgende maand. We onderzoeken momenteel of dit mogelijk is en laten het hier op het forum weten zodra we meer informatie hebben.

GB-aanvullers: 4G voor Thuis klanten kunnen een GB-aanvuller kopen vóórdat hun reguliere bundel op is (om een onderbreking van de internetverbinding bij het opraken van de bundel te voorkomen). Als je echter al een GB-aanvuller actief hebt, is het niet mogelijk om al een tweede GB-aanvuller te activeren. Je moet dan wachten tot de GB-aanvuller op is. We onderzoeken of we het activeren van GB-aanvullers altijd beschikbaar kunnen maken, in plaats van alleen wanneer deze op is.

Gebruikmaken van één zendmast: Sommige klanten geven aan dat zij soms naar een langzamere zendmast wisselen. We onderzoeken momenteel of zij hun 4G voor Thuis verbinding "vast kunnen zetten" op een bepaalde zendmast, voor een betere ervaring.

Zakelijk: Wil je 4G voor Thuis zakelijk afsluiten? Dat is op dit moment (helaas) nog niet mogelijk. We onderzoeken de mogelijkheid om 4G voor Thuis ook zakelijk aan te bieden en laten het in dit topic weten zodra we dit aan kunnen bieden. Voeg dit topic toe als favoriet om op de hoogte te blijven per e-mail.

Speedtest: Als je veel Speedtests doet, bijvoorbeeld om te kijken of je de 4G voor Thuis buitenantenne goed hebt uitgericht, gaat je bundel erg hard leeg. We onderzoeken momenteel of we de data die je voor Speedtests gebruikt, niet uit je bundel kunnen laten gaan.

Verbruik Nachtbundel per nacht inzien: Via My T-Mobile kun je het verbruik van de Nachtbundel inzien (alleen bij de 50GB en 100GB bundels). Je ziet echter alleen het totale verbruik van de Nachtbundel van de huidige factuurmaand, je kunt dus niet per nacht zien hoeveel data je precies hebt verbruikt. We onderzoeken of we dit inzichtelijk kunnen maken.

Niet op korte termijn beschikbaar

Hybride i.c.m. ADSL: Het beste van ADSL en 4G gecombineerd. Een ADSL verbinding is vaak afdoende om te kunnen surfen, maar voor het kijken van films en grote downloads heb je meer snelheid nodig. Waarom zou je ADSL en 4G dan niet combineren? Het onbeperkte internet van ADSL, gecombineerd met de extra snelheid van 4G. T-Mobile is momenteel bezig om Vodafone Thuis over te nemen, zodat we diensten op ADSL en glasvezel aan kunnen bieden. Zodra deze overname is afgerond, gaan we kijken naar de mogelijkheden van een hybride verbinding.

Vast telefoonnummer (via VoIP): Met de overname van Vodafone Thuis kan T-Mobile in theorie VoIP accounts met vaste nummers aanbieden. Naar verwachting duurt het nog wel even voordat de overname voltooid is, dus rond die tijd gaan we kijken wat er mogelijk is.

KNIPPR: Je wilt graag KNIPPR bij je abonnement om TV te kunnen kijken. Op dit moment bieden we daar geen combinatiepakket voor aan, maar we onderzoeken de mogelijkheden om dit aan te kunnen bieden. Voor nu kun je via de website van KNIPPR apart een abonnement afsluiten voor deze dienst.

My T-Mobile: Je bent al mobiele klant van T-Mobile en wilt je 4G voor Thuis abonnement toevoegen aan My T-Mobile. Dit is helaas niet mogelijk door beperkingen in de achterliggende systemen. Workaround: je kunt een tweede My T-Mobile account aanmaken en je beide accounts toevoegen aan de My T-Mobile app, zodat je een overzicht hebt van al je abonnementen.

Quotum per dag: Het is (nog) niet mogelijk om een quotum per dag in te stellen op je 4G voor Thuis verbinding. Dit lijkt op korte termijn helaas ook niet haalbaar.

Bridge Mode: Het is (nog) niet mogelijk om je modem in Bridge Mode te zetten. Wél is het mogelijk om port forwarding te gebruiken d.m.v. DMZ en DDNS met de instructies in dit topic.

Vast IP adres op intern netwerk: Het is momenteel niet mogelijk om een apparaat op het interne netwerk een vast intern IP-adres (192.168.8.x) te geven. Deze worden dynamisch toegewezen door het Huawei 4G-modem. Dit is wél mogelijk wanneer je een eigen router achter de Huawei 4G-modem plaatst die deze functionaliteit wel biedt.

Naam van WiFi-netwerk: Het is momenteel niet mogelijk om het 2.4GHz- en 5GHz-netwerk van de Huawei 4G-modem dezelfde naam te geven. Je krijgt dan de melding "Two SSIDs cannot be the same". Dit is een beperking vanuit Huawei en we verwachten niet dat dit op korte termijn opgelost wordt.

Opgelost
GB-aanvuller weergave in My T-Mobile: Per 06-12-2016 worden GB-aanvullers weer juist weergegeven als "Eenmalige kosten" i.p.v. "Maandelijkste kosten". GB-aanvullers werden eerder onder het kopje "Mijn abonnement" weergegeven als "Maandelijkse kosten". Dit was onjuist en is nu dus opgelost.


My T-Mobile: Per 08-11-2016 worden klanten die de fms APN gebruiken, automatisch herkend bij het aanmaken van een My T-Mobile account of het inloggen daarmee. Dit was voorheen niet het geval.


T-Mobile Extra: Per 29-10-2016 kunnen 4G voor Thuis klanten worden aangemeld voor T-Mobile Extra.


Installatieservice: Per 27-10-2016 kunnen klanten zich aanmelden voor de installatieservice door onze installatiepartner Guidion. Wil je hiervan gebruikmaken? Neem dan contact met ons op via het Forum, Facebook, Twitter of telefonisch.


Port forwarding: Per 26-10-2016 kunnen klanten die Port Forwarding gebruiken op hun 4G voor Thuis aansluiting, deze nu ook vanaf hun mobiele T-Mobile 4G verbinding benaderen.


Port forwarding: Per 31-08-2016 is port forwarding beschikbaar voor 4G voor Thuis klanten. Instructies voor het instellen van port forwarding vind je hier.



271 reacties

Hallo Dennis,

graag meer informatie over port forwarding.

Tevens wil ik bepaalde mac adressen koppelen aan IP's (binnen DHCP). Bijna alle routers ondersteunen dit en de meegeleverde 4G router doet dit niet. En volgens mij is er ook geen bridge mode optie, zodat ik een eigen router eraan kan hangen en alsnog alles kan regelen zoals ik dat wil.

Hoor graag van je.

Groet, tezzlicious
Dinsdag de 4G router binnengekregen, en vanochtend aangesloten. We hebben nu dual WAN icm traag ADSL (6 mbit). Met de 4G router halen we gemiddeld 80 Mbit, echt geweldig!
Ik heb ingesteld dat downloaden etc alleen 's nachts over 4G gaat, overdag via ADSL, ivm de datalimiet voor gebruik overdag. De 4G router gebruik ik nu feitelijk alleen als modem.

Mijn suggestie zou zijn om ook een abonnementsvorm aan te bieden zónder limiet. Ik zou daar graag extra geld voor over hebben!

PS- als iemand 4G voor thuis wil gebruiken icm pfSense software firewall, kun je me een privébericht sturen voor hulp bij instellen.
Reputatie 2
ik herhaal de wens van Serge.....

Ik gebruik 4g thuis nu 1 week en zou graag in de toekomst het datalimiet onbeperkt zien of fair use .....
ik wil graag van mijn schotels af die ik nu gebruik om tv te kijken, maar als ik een interactieve abbo voor tv neem , kost me dit 3 tot 4 gig gemiddeld per avond en ben ik heel gauw door mijn 100 gig heen.

pluspunt: na jaren adsl is het een verademing om 80 tot 140 mb snelheid te halen ipv 4mb....bedankt T-Mobile.
Reputatie 5
Badge +11
@tezzlicious
We bekijken momenteel de mogelijkheid om een MAC-adres aan een intern IP adres te koppelen of om bridge mode aan te bieden. Zodra we hier meer over weten, laten we dat hier op het forum weten!

@SergeMGR, @4g-michel
Dank voor jullie feedback! We nemen dit mee. 🙂
Wij hebben nu ook 4g voor thuis en nog een trage adsl lijn van KPN. Het liefst doe ik alles via T-mobile 4G maar daar is de bundel nog te klein voor. Onbeperkt of groter abonnement (ca. 350 GB) lijkt mij ideaal! KPN kan dan de deur uit, scheelt kosten dus heb er wel wat voor over.
@SergeMGR: Hoe stel je dat in dat downloaden 's nachts via 4g gaat en overdag via ADSL?
KNIPPR:
Heb afgelopen maand knippr geprobeerd (icm 4g voor thuis en kpn ADSL). Hier mijn ervaringen: We hebben slecht ADSL, dus KNIPPR via de ADSL geeft slecht beeld, andere gebruikers kunnen helemaal niet meer internetten via ADSL. Bij KNIPPR via 4g voor thuis gaat het datagebruik wel erg hard, dus dat is ook geen optie.

Een combinatie abonnement met 4g voor thuis lijkt mij ideaal. Er moet dan wel iets met het datagebruik gedaan worden. Datavrij net als bij muziekstreamen, is dat mogelijk?
@DennisAmeling: gisteren is de pilot omgezet in een definitieve dienst en deze week zou meer bekend worden over de installatieservice. Hoewel 4g-voor-thuis goed werkt, denk ik dat met de buitenantenne het stabieler wordt. Wat is nu de status? Wanneer ontvangen pilotklanten bericht?
Reputatie 5
Badge +11
@groos
Is het voor nu wellicht een optie dat je KNIPPR kijkt over de ADSL verbinding en al het andere internetverkeer via 4G voor Thuis laat gaan? Is dat werkbaar?

@Dennis_SF
Ik heb je toegevoegd aan de lijst om benaderd te worden door onze installatiepartner Guidion. Je wordt begin volgende week benaderd door Guidion voor het maken van een afspraak. 🙂
Reputatie 5
Badge +11
UPDATE: Aanmelden voor T-Mobile Extra met een 4G voor Thuis abonnement is nu mogelijk! Je kunt dit via My T-Mobile doen of laat een reactie achter in dit topic, dan activeren wij het voor je.

UPDATE: De installatieservice voor de buitenantenne is nu beschikbaar! Wil je hiervan gebruikmaken? Laat het dan weten in een reactie onder dit topic. We zorgen er dan voor dat onze installatiepartner Guidion contact met je opneemt.

UPDATE: Klanten die Port Forwarding gebruiken op hun 4G voor Thuis aansluiting, kunnen deze nu ook vanaf hun mobiele T-Mobile 4G verbinding benaderen.
Reputatie 2
Mooie lijst met wensen in de start-post.

Graag zou ik aan de lijst toevoegen:
4G voor Thuis, altijd een onbeperkte verbinding van minimaal 64 Kbps.

Is je bundel op? Of staat deze even op "pauze stand"?
Maak dan nog steeds gebruik van je 4g voor thuis, met een snelheid van 64 Kbps., zoals bij de mobiele abonnementen ook het geval is.
Koppel je slimme thermostaat, home-automation of beveiliging van je vakantiewoning aan je 4g voor thuis modem, ook in de maanden dat je er niet bent!
* bundel op en heb je thuis je slimme thermostaat er aan hangen? Dan is het ook erg fijn dat het blijft werken.

Momenteel zal ik toch snel geneigd zijn hem in de maanden dat je er geen gebruik van maakt, hem op pauze te zetten en een prepaid data kaartje in de router te prikken.

Aangezien je elke maand het vaste bedrag "4G voor Thuis à € 5,00" betaald, zou het toch mogelijk moeten zijn een onbeperkte verbinding van 64 Kbps aan te bieden?
Reputatie 6
Badge +17
64 kbps is wel verdraaid langzaam, daarmee kun je tegenwoordig niks. Op de mobiel lukt het wel, maar thuis internet waarschijnlijk niet. Is 384 kbps niet beter?
Reputatie 2
64 kbps is wel verdraaid langzaam, daarmee kun je tegenwoordig niks. Op de mobiel lukt het wel, maar thuis internet waarschijnlijk niet. Is 384 kbps niet beter?

384 kbps lijkt mij ook zeker een betere optie, maar ben even van de mobiele abonnementen/voorwaarden uitgegaan. Het lijkt mij dat we minimaal hetzelfde zouden moeten kunnen voor de 5 euro servicekosten per maand.

@DennisAmeling, ik neem aan dat je mijn idee in een mooi T-mobile user friendly voorstel om kunt vormen :8 en aan de lijst kunt toevoegen 🙂
@DennisAmeling,

Het niet op voorhand kunnen kopen van bundels is echt heel heel erg onhandig.
Het is nu vrijdag, 2052 en er is weer eens een storing bij Tmobile waardoor ik dus geen nieuwe bundel kan kopen, terwijl het internet tegoed weer op is.

Dit is echt iets wat jullie snel moeten fixen hoor, ik wil gewoon op voorhand 1,2 of 3 extra bundels kunnen inkopen zodat de hele maand er gewoon soepel internet is.
Reputatie 3
Badge +2
Ik sluit me volledig aan bij j.herbrink. Of nog beter, bied gewoon grotere of onbeperkte databundels aan.
Reputatie 3
Badge +2
Of aanvullende bundels van 200 GB of groter als dat makkelijker is om toe te voegen
De grootste tegenvaller met deze dienst is dat je je af en toe nog steeds moet bedenken of je wel uitkomt met je bundel, waarvan de kosten inmiddels opgelopen zijn tot 90+ euro voor die maand. Dus of je een TV programma wel/niet kunt streamen of die ene update wel/niet kunt binnenhalen... Jammer. Of je moet 's nachts leven, dan is t een prima dienst.

Apparaten gedragen zich op WIFI anders dan op het mobiele netwerk, dat wordt hier o.a. onderschat.
Reputatie 2
Ik denk dat een 384 kbps verbinding behouden als je bundel op is (of op pauze staat) wellicht al een deel van de "hierboven omschreven problemen" op zou kunnen lossen.

Tevens is de hieronder besproken internetbundel Oneindig Online wellicht voor een aantal mensen een optie?
https://forum.t-mobile.nl/abonnementen-bundels-479/netflix-grote-dataverbruiker-273169/index1.html#post1352243

5GB per dag is +- 150GB per maand en je kunt op de dag zelf onbeperkt 1 GB erbij "klikken".

Zou alleen fijner zijn als je per "klik" er weer 5 GB bij zou krijgen.

En het klopt wat tezzlicious zegt, de "apparaten" denken op een normaal Wi-Fi netwerk actief te zijn en voeren alle updates uit, gebruiken zwaardere streams etc., dit moet je zorgvuldig tunen (voor zover dat te doen is).
Reputatie 6
Badge +11
Heb nog eens even naar de voorwaarden etc gekeken die ik een tijdje geleden als .PDF gedownload had. Ik dacht dat als de bundel op is dat dan de snelheid tegrugvalt tot xx kbps, maar in "4g-voor-thuis-171016.pdf" staat toch echt 0.

Van VodafoneGmbH heb ik een paar prepaid SIM-kaarten waarvan ik er 1 permanent in o.a. Duitsland en Nederland gebruik. Sinds deze zomer zijn de kosten in de hele EU voor zowel voice als data hetzelfde. Mocht het prepaid budget ontoereikend zijn voor een nieuwe 4weekse periode en gekozen bundel, dan gaat data naar 32kbps. Het grote voordeel is dat je dan geen internet-lock-out op het apparaat hebt waar de SIMkaart inzit en dus nog op hetzelfde apparaat via apps/internetbankieren kan opladen. Of whatsapp of email checken. Of een ssh verbinding in de lucht houden.

Ik denk dat afsluiten over het geheel gezien veel meer kost aan probleemoplossen etc dan het 'gratis' 32kbps. Maar wellicht dat throttling (nog) onvoldoende geimplementeerd is of om wat voor reden dan ook niet aangeboden wordt. Ik ken de TMO-NL abbos/prepaid onvoldoende.

De harde limit van 25/50/100GB zie ik als onconfortabel en als mogelijke showstopper in sommige gevallen. Het 'bijklikken' is voornamelijk een optie als je thuis bent en ook achter het scherm zit. Maar veel is unattended, zoals automatische updates, een camera met bewegings detectie, homeautomation etc.

Wat mij betreft hoeft deze 'bundel-op' snelheid niet boven de 100kbps, zolang er maar connectie mogelijk is zowel outbound als inbound. Als backup heb ik nu een Huawei E3372 USBstick met bovengenoemde 'EU' prepaid SIMkaart, maar ik hoop dat TMO-NL 4GvT in de richting van ADSL uptime gaat.
Reputatie 6
Badge +11
[quote=DennisAmeling]4G voor Thuis is een "permanent beta"-dienst. Dit betekent dat we, samen met jou - de klant - iedere dag bezig zijn om de dienst een stukje beter te maken. In dit topic delen we waar we aan werken en we zijn benieuwd naar jullie ideeën om het product nog beter te maken. Reageer daarom vooral in dit topic!

[...]

Vast IP adres op intern netwerk: Het is momenteel niet mogelijk om een apparaat op het interne netwerk een vast intern IP-adres (192.168.8.x) te geven. Deze worden dynamisch toegewezen door het Huawei 4G-modem. Dit is wél mogelijk wanneer je een eigen router achter de Huawei 4G-modem plaatst die deze functionaliteit wel biedt.

Dit werkt wel, alleen niet vanuit de DHCP functionaliteit van de Huawei. Standaard staat DHCP range op 192.168.2.100 - 192.168.2.200 meen ik mij te herinneren.
Zonder eigen router kan je voor veel apparaten adres, netmask, gateway en DNS vast instellen op b.v. iets tussen de 192.168.2.10 - 192.168.2.100. Is natuurlijk wel wat administratief gedoe en weinig flexibel, maar wellicht gunstiger dan nog een kastje op de lijn erbij en werkt ook nog als 4GvT eruit ligt. Maar b.v. Android N op Nexus9 kan alleen maar zijn IP adres via DHCP krijgen, dus een update van de Huawei firmware is zeker gewenst.

Het opensource gedeelte van de broncode van de firmware heeft 'R215' in zich, een MiFi-kastje en het is mij nu ook wel duidelijk waarom er haken en ogen zitten aan het gebruik van de 4 RJ45 ethernet connectors. Ik gebruik er dus maar 1, verder naar eigen switch(es) die ik al had.
Reputatie 6
Badge +11
4G voor Thuis is een "permanent beta"-dienst. Dit betekent dat we, samen met jou - de klant - iedere dag bezig zijn om de dienst een stukje beter te maken. In dit topic delen we waar we aan werken en we zijn benieuwd naar jullie ideeën om het product nog beter te maken. Reageer daarom vooral in dit topic!

[...]

Bridge Mode: Het is (nog) niet mogelijk om je modem in Bridge Mode te zetten. Wél is het mogelijk om port forwarding te gebruiken d.m.v. DMZ en DDNS met de instructies in dit topic.


Ik neem aan dat het hier om de ethernet switching tussen de 4 RJ45 connectors gaat?

En niet een brug tussen TMO-NL apparatuur en de Huawei, wat ik in eerste instantie dacht toen ik de ethernetsettings in de Huawei doorbladerde en hier nu een item over BridgeMode zie.
Als het nog lang duurt voordat die ethernetswithing werkt is het wellicht een optie iets of te plakken o.i.d.
Bij KPN ExperiaBoxv8 zat op de 2de RJ11 poort een stopje, zodat mensen niet zo snel in de situatie komen met een niet werkende analoge telefoon door een bijkbaar niet werkende 2de telefoonpoort. Of iets opvallends in de papieren quickstart.
Reputatie 2

De harde limit van 25/50/100GB zie ik als onconfortabel en als mogelijke showstopper in sommige gevallen. Het 'bijklikken' is voornamelijk een optie als je thuis bent en ook achter het scherm zit. Maar veel is unattended, zoals automatische updates, een camera met bewegings detectie, homeautomation etc.

Wat mij betreft hoeft deze 'bundel-op' snelheid niet boven de 100kbps, zolang er maar connectie mogelijk is zowel outbound als inbound.


Precies, dit is wat mij betreft ook belangrijk en zou graag wat reacties hieromtrent van T-mobile in dit forum draadje zien.
@ dennis

mijn exuses bij voorbaat als dit bericht in de verkeerde catagorie staat....


dennis, er word veel gesproken over de databundels.
ik heb het 4g opgezegd, ivm het tekort komen aan data aan het eind van de maand.
ik zou het heel graag voorzetten als er meer data gebruikt kan worden.

Is het niet heel omslachtig om elk weekend een zogeheten "weekendbundel" te moeten activeren!
ik denk dat er heel veel mensen die 12 euro( 4x3 euro) graag per maand betalen om er 120 gb bij te krijgen, inclusief ondergetekende.......

ik hoop dat de 200gb terug komt in het systeem of nog hoger voor een vast bedrag per maand.

ik persoonlijk gebruik ivm streamen ongeveer 6 tot 8 gb per dag en omdat tegenwoordig alles in hd word uitgezonden verbruikt dit veel data...

p.s. tijdens de beta was de verbinding goed en ben ik zeer tevreden over het 4g thuis project.

de modem en buitenantenne is nog aanwezig, dus ik hoop dat ik snel weer klant word.
Reputatie 3
Badge +2
Een herkenbaar verhaal Michel. De snelheid is geweldig maar de kosten en het gedoe zijn ook voor mij een reden om er waarschijnlijk mee te stoppen. Zolang er geen betaalbare grotere bundels komen is dit product denk ik nog niet geschikt voor het gemiddelde gezin. Erg jammer want teruggaan naar de supertrage ADSL verbinding die we hadden is nou ook niet zo'n leuk vooruitzicht.
Reputatie 1
Hallo T-Mobile/Dennis,

Even een vraagje, zie dat meerdere mensen het hier al over hebben gehad.

Komen er nog grotere databundels voor 4GvT, bijvoorbeeld 200 GB? Ook zou het handig zijn wanneer de bundel op is, de snelheid terug gaat naar bijvoorbeeld 384kbps en men kan blijven internetten zonder een bundel bij te kopen.
Gaan jullie hier wat mee doen (op korte of lange termijn)?

Zie je reactie graag tegemoet!
Reputatie 7
Badge +20
Hey GHSV,

Alle ideëen die hierboven zijn genoemd, worden onder de loep genomen. Het zijn er nogal wat, dus het kan even duren voor er nieuws over is. Je kunt er in ieder geval op rekenen dat we ermee bezig zijn!

Reageer