In behandeling
► Maandelijks opzegbaar: 4G voor Thuis is maandelijks opzegbaar. Dit is een nieuw concept binnen T-Mobile waar onze systemen niet helemaal op zijn ingesteld. Hierdoor zie je op My T-Mobile en op je contract nog een contracttermijn van 1 jaar. Uiteraard behoud je het recht om maandelijks op te zeggen, en dit staat ook in de voorwaarden. We werken er hard aan om dit z.s.m. recht te trekken.
► Weekendbundel: Sommige klanten die een Weekendbundel aanschaffen bij 4G voor Thuis merken dat het verbruik van de gewone bundel af gaat én dat nachtverbruik van de gewone bundel af gaat. Sinds 1 december is het weer mogelijk om Weekendbundels te kopen en we voeren een aantal laatste tests uit om te controleren of dit goed gaat. Zie ook dit topic.
► Lagere snelheid na verbruiken volledige bundel: Jullie geven aan een lagere snelheid te willen na het verbruiken van je internetbundel, in plaats van een volledige "stop" zoals nu het geval is. We gaan kijken of en op welke termijn dit haalbaar is.
► Datavrije Muziek: Datavrije Muziek gaat beschikbaar komen voor 4G voor Thuis. De exacte details en datum van lancering hiervan is nog niet bekend.
► Vast IP-adres: We zijn op 12-12-2016 begonnen met het testen van vaste IP adressen bij een kleine groep klanten. Zie dit topic voor meer informatie en updates.
► Verbonden apparaten met modem: Bij sommige klanten lijkt het niet mogelijk te zijn om te zien welke apparaten er zijn verbonden met het WiFi-netwerk van het Huawei 4G-modem. We onderzoeken momenteel wat de oorzaak is van dit probleem en hoe dit opgelost kan worden.
► My T-Mobile: Klanten die na het plaatsen van hun bestelling een My T-Mobile account aanmaken om de status van hun bestelling te volgen, krijgen na bezorging en activering van hun bestelling niet automatisch een volwaardig My T-Mobile account waarmee zij hun verbruik en facturen kunnen inzien. Dit probleem is momenteel in onderzoek en we werken er hard aan om dit z.s.m. op te lossen. Voor nu raden we je aan om nogmaals een My T-Mobile account te maken na bezorging van je bestelling. Hoe dat moet lees je hier.
► Melding over dataverbruik: Normaal gesproken krijgen T-Mobile klanten een SMS als zij 80% en 100% van hun databundel hebben verbruikt. Deze komt bij 4G voor Thuis klanten echter binnen op het modem, en dus zien veel klanten deze melding niet. Momenteel werken wij aan Push Notificaties in de My T-Mobile App, zodat je een melding op je telefoon krijgt als je 4G voor Thuis bundel bijna op is. Naar verwachting kunnen wij dit in de eerste helft van 2017 aan gaan bieden.

► Limiet op aantal e-mails: Er is momenteel een limiet op maximaal 75 e-mails per dag en 200 ontvangers in één keer. Dit geldt alleen als je poort 25 voor je uitgaande e-mailserver (SMTP) gebruikt. Tip: Gebruik als alternatief poort 587 om je e-mails te verzenden.
► Traceroutes beschikbaar maken: Momenteel is het niet mogelijk om traceroutes te doen op je 4G voor Thuis verbinding. We zijn aan het bekijken of we deze, in ieder geval buiten het interne T-Mobile netwerk, voor jullie aan kunnen zetten.
Mogelijkheden worden onderzocht
► 50GB-aanvuller: Momenteel hebben we 3 GB-aanvullers: 5, 25 en 100GB. Verschillende klanten geven aan dat het gat tussen 25GB en 100GB erg groot is. We onderzoeken momenteel of we een "tussenoptie" aan kunnen bieden, bijv. 50GB.
► Niet-Nederlands identiteitsbewijs: Het is momenteel niet mogelijk om 4G voor Thuis via de online shop te bestellen met een niet-Nederlands identiteitsbewijs. Je kunt 4G voor Thuis wél telefonisch bestellen via 0800 - 7123. Onze collega's helpen je dan verder.
► GB-aanvullers: Veel klanten geven bij ons aan dat de GB-aanvullers slechts geldig zijn tot het einde van de factuurmaand, en zouden deze aanvullers graag meenemen naar de volgende maand. We onderzoeken momenteel of dit mogelijk is en laten het hier op het forum weten zodra we meer informatie hebben.
► GB-aanvullers: 4G voor Thuis klanten kunnen een GB-aanvuller kopen vóórdat hun reguliere bundel op is (om een onderbreking van de internetverbinding bij het opraken van de bundel te voorkomen). Als je echter al een GB-aanvuller actief hebt, is het niet mogelijk om al een tweede GB-aanvuller te activeren. Je moet dan wachten tot de GB-aanvuller op is. We onderzoeken of we het activeren van GB-aanvullers altijd beschikbaar kunnen maken, in plaats van alleen wanneer deze op is.
► Gebruikmaken van één zendmast: Sommige klanten geven aan dat zij soms naar een langzamere zendmast wisselen. We onderzoeken momenteel of zij hun 4G voor Thuis verbinding "vast kunnen zetten" op een bepaalde zendmast, voor een betere ervaring.
► Zakelijk: Wil je 4G voor Thuis zakelijk afsluiten? Dat is op dit moment (helaas) nog niet mogelijk. We onderzoeken de mogelijkheid om 4G voor Thuis ook zakelijk aan te bieden en laten het in dit topic weten zodra we dit aan kunnen bieden. Voeg dit topic toe als favoriet om op de hoogte te blijven per e-mail.
► Speedtest: Als je veel Speedtests doet, bijvoorbeeld om te kijken of je de 4G voor Thuis buitenantenne goed hebt uitgericht, gaat je bundel erg hard leeg. We onderzoeken momenteel of we de data die je voor Speedtests gebruikt, niet uit je bundel kunnen laten gaan.
► Verbruik Nachtbundel per nacht inzien: Via My T-Mobile kun je het verbruik van de Nachtbundel inzien (alleen bij de 50GB en 100GB bundels). Je ziet echter alleen het totale verbruik van de Nachtbundel van de huidige factuurmaand, je kunt dus niet per nacht zien hoeveel data je precies hebt verbruikt. We onderzoeken of we dit inzichtelijk kunnen maken.
Niet op korte termijn beschikbaar
► Hybride i.c.m. ADSL: Het beste van ADSL en 4G gecombineerd. Een ADSL verbinding is vaak afdoende om te kunnen surfen, maar voor het kijken van films en grote downloads heb je meer snelheid nodig. Waarom zou je ADSL en 4G dan niet combineren? Het onbeperkte internet van ADSL, gecombineerd met de extra snelheid van 4G. T-Mobile is momenteel bezig om Vodafone Thuis over te nemen, zodat we diensten op ADSL en glasvezel aan kunnen bieden. Zodra deze overname is afgerond, gaan we kijken naar de mogelijkheden van een hybride verbinding.
► Vast telefoonnummer (via VoIP): Met de overname van Vodafone Thuis kan T-Mobile in theorie VoIP accounts met vaste nummers aanbieden. Naar verwachting duurt het nog wel even voordat de overname voltooid is, dus rond die tijd gaan we kijken wat er mogelijk is.
► KNIPPR: Je wilt graag KNIPPR bij je abonnement om TV te kunnen kijken. Op dit moment bieden we daar geen combinatiepakket voor aan, maar we onderzoeken de mogelijkheden om dit aan te kunnen bieden. Voor nu kun je via de website van KNIPPR apart een abonnement afsluiten voor deze dienst.
► My T-Mobile: Je bent al mobiele klant van T-Mobile en wilt je 4G voor Thuis abonnement toevoegen aan My T-Mobile. Dit is helaas niet mogelijk door beperkingen in de achterliggende systemen. Workaround: je kunt een tweede My T-Mobile account aanmaken en je beide accounts toevoegen aan de My T-Mobile app, zodat je een overzicht hebt van al je abonnementen.
► Quotum per dag: Het is (nog) niet mogelijk om een quotum per dag in te stellen op je 4G voor Thuis verbinding. Dit lijkt op korte termijn helaas ook niet haalbaar.
► Bridge Mode: Het is (nog) niet mogelijk om je modem in Bridge Mode te zetten. Wél is het mogelijk om port forwarding te gebruiken d.m.v. DMZ en DDNS met de instructies in dit topic.
► Vast IP adres op intern netwerk: Het is momenteel niet mogelijk om een apparaat op het interne netwerk een vast intern IP-adres (192.168.8.x) te geven. Deze worden dynamisch toegewezen door het Huawei 4G-modem. Dit is wél mogelijk wanneer je een eigen router achter de Huawei 4G-modem plaatst die deze functionaliteit wel biedt.
► Naam van WiFi-netwerk: Het is momenteel niet mogelijk om het 2.4GHz- en 5GHz-netwerk van de Huawei 4G-modem dezelfde naam te geven. Je krijgt dan de melding "Two SSIDs cannot be the same". Dit is een beperking vanuit Huawei en we verwachten niet dat dit op korte termijn opgelost wordt.
Opgelost
► GB-aanvuller weergave in My T-Mobile: Per 06-12-2016 worden GB-aanvullers weer juist weergegeven als "Eenmalige kosten" i.p.v. "Maandelijkste kosten". GB-aanvullers werden eerder onder het kopje "Mijn abonnement" weergegeven als "Maandelijkse kosten". Dit was onjuist en is nu dus opgelost.
► My T-Mobile: Per 08-11-2016 worden klanten die de fms APN gebruiken, automatisch herkend bij het aanmaken van een My T-Mobile account of het inloggen daarmee. Dit was voorheen niet het geval.
► T-Mobile Extra: Per 29-10-2016 kunnen 4G voor Thuis klanten worden aangemeld voor T-Mobile Extra.
► Installatieservice: Per 27-10-2016 kunnen klanten zich aanmelden voor de installatieservice door onze installatiepartner Guidion. Wil je hiervan gebruikmaken? Neem dan contact met ons op via het Forum, Facebook, Twitter of telefonisch.
► Port forwarding: Per 26-10-2016 kunnen klanten die Port Forwarding gebruiken op hun 4G voor Thuis aansluiting, deze nu ook vanaf hun mobiele T-Mobile 4G verbinding benaderen.
► Port forwarding: Per 31-08-2016 is port forwarding beschikbaar voor 4G voor Thuis klanten. Instructies voor het instellen van port forwarding vind je hier.