Work in progress & ideeën 4G voor Thuis

• 11 augustus 2016
  • 271 reacties
  • 23636 Bekeken

Toon eerste reactie

271 reacties

Reputatie 6
Badge +11
@Palmeg
Men had jouw direct na telefonisch contact en melding een vervangende SIMkaart toe kunnen sturen, met 4GvT ben je gewoon 1 van de 4 miljoen klanten. Waar je die SIMkaart dan in steekt is een tweede probleem, in eerste instantie wellicht maar in een smartphone in wifi hotspot mode. Maar een vervangende leen of huur Huawei E5186s-22a naar jouw opsturen voor tenminste een maand lijkt me toch niet zo moeilijk als je al maanden je abo geld hebt betaald en b.v. akkoord gaat met een borgbetaling. Je kan dan later zelf nog wel kijken wat voor modemrouter of mifi je wellicht zelf wilt kopen. Zag net een Netgear AC810 voor 219 euro op amazon.de. Die zou ik zelf nu aanschaffen als ik een nieuwe 4grouter nodig had.
Reputatie 7
Badge +20
Hi palmeg,

Ik heb je een nieuwe simkaart opgestuurd. Deze ontvang je binnen 3 werkdagen thuis. Ik wacht nog op een reactie over de router. Nog even geduld...
Inmiddels ook telefonisch van de oplossing gehoord. Wachten het af.
Wat ik zo boeiend vind aan alle beloftes en waaraan blijkbaar iedereen voorbij
gaat is het volgende. Er zijn ook een hoop toezeggingen gedaan als het gaat
om modificatie FW Huawei modem. Ook is er vaak sprake geweest van een
eventueel nieuw modem.

Daar hoor je helemaal niets meer van en volgens mij ligt dat puur enerzijds
bij de bereidwilligheid van Huawei en anderzijds (een nieuw type modem)
een beslissing die buiten de competentie van het T-mobile team ligt die hier
antwoorden.

En dat heeft niets te maken met onderbezetting.

Het is duidelijk dat blijkbaar bewust 4G op een laag pitje is gezet. Even los
van de antwoorden op de alhier gestelde vragen. Hoewel die inhoudelijk
alleen maar vooruitschuivend zijn (los van de eenvoudige hand en spandiensten.

Beetje droevig, het is immers peperduur en je zal maar aan de G..en zijn
overgeleverd omdat je in het buitengebied woont. Wij blijven zo een stiefkindje.
Hi palmeg,

Ik heb je een nieuwe simkaart opgestuurd. Deze ontvang je binnen 3 werkdagen thuis. Ik wacht nog op een reactie over de router. Nog even geduld...

Inmiddels weer een aantal dagen verder; Iemand enig idee hoeveel je moet regelen als je huis afbrand? En hoe handig internet en een computer daarbij is? Net de klantenservice gebeld. Kon ons op het oude en nieuwe adres niet vinden. Uiteindelijk op het 097 wel gevonden. Kon niets vinden over toegestuurde sim en/of modem. Was er helemaal klaar mee en heb de maand opzegtermijn en de 50 € voor lief genomen en de boel beëindigd. Wat een @#&@ service bij t-mobile. Jammer want voor het buitengebied is het een prima oplossing. Hoop dat als ik over een jaar naar m’n herbouwde huis terug kan een alternatief heb. 😳
Reputatie 4
Hoi Palmeg,

Ik kan mij voorstellen dat je heel erg baalt!

Een brand in de woning is heel heftig en het zorgt voor veel stress. Ik begrijp dat je veel dingen moet regelen en de meeste zaken gaan inderdaad via internet. Daarom heb ik je net ook een privébericht gestuurd om dit samen met jou op te lossen. Ik vind het heel belangrijk dat wij jou kunnen helpen in deze drukke en lastige periode. De simkaart heb je inmiddels gelukkig ontvangen en je gaat kijken of het modem nog werkt na de schade. Mocht het modem niet werken, dan krijg je alsnog een nieuwe van ons. Als alles weer goed werkt en je bent tevreden, laat het dan op tijd aan mij weten via een privébericht, want dan kan ik de opzegging voor je annuleren. Of als er iets anders is waar ik je bij kan helpen, geef het dan gerust aan!

Houd je ons op de hoogte? 🙂
Reputatie 2
Weet iemand of je via LAN met een of ander protocol het modem op afstand kan resetten?

Zo kan ik de 24 uurs sessie een beetje zelf regelen met een script.
Reputatie 7
Badge +20
Hey allemaal,

We gaan de volgende stap maken met het vaste IP-adres! Hopelijk willen jullie ons hier weer bij helpen? 🙂

Zouden jullie op deze poll kunnen stemmen en eventueel een reactie achter kunnen laten? We gaan er dan weer mee aan de slag voor jullie!

PS: MT_ voor jou dus ook handig! 😉
Wat is het nut van een vast ip adres?
Reputatie 2
Hey allemaal,

We gaan de volgende stap maken met het vaste IP-adres! Hopelijk willen jullie ons hier weer bij helpen? 🙂

Zouden jullie op deze poll kunnen stemmen en eventueel een reactie achter kunnen laten? We gaan er dan weer mee aan de slag voor jullie!

PS: MT_ voor jou dus ook handig! ;)

Ja tuurlijk.

Je weet het wel he, oerhollandse nederlanders. Alles gratis ;)

Nee ik heb niet per-se een vast Ip adres nodig, ik zoek een manier om van binnenuit de modem te resetten op een bepaald tijdstip via LAN. Telnet lijkt geen optie aangezien dat uitgezet is op de laatste firmwares van de Huawei. Any tips? Heb er nog niet echt veel naar ge-researched.
Reputatie 2
Wat is het nut van een vast ip adres?

Als je iets wilt hosten bv, een webserver o.i.d, is het makkelijk om een DNS toe te wijzen aan een vast IP.
Reputatie 2
Is IPv6 iets wat op de roadmap staat voor 4G voor thuis?
Hey allemaal,

PS: MT_ voor jou dus ook handig! ;)

De volgende stap? Dit onderzoek is al 8 maanden geleden beloofd,
Zie het eerste bericht van Dennis.

5e alinea citaat;
► Vast IP-adres: We zijn op 12-12-2016 begonnen met het testen van vaste IP adressen bij een kleine groep klanten. Zie dit topic voor meer informatie en updates.
einde citaat.
Reputatie 7
Badge +20
@Superbosch

Ik heb het even nagevraagd, maar op dit moment staat dit nog niet op de planning. Wie weet in de toekomst!

@Continent

Dat klopt inderdaad, we waren druk met testen! Nu willen we graag door! 🙂
Reputatie 2
@David,

Graag zou ik willen weten of er op korte termijn nog iets gaat gebeuren met:
► Lagere snelheid na verbruiken volledige bundel: Jullie geven aan een lagere snelheid te willen na het verbruiken van je internetbundel, in plaats van een volledige "stop" zoals nu het geval is. We gaan kijken of en op welke termijn dit haalbaar is.

en dit dan ook i.c.m. het op pauze zetten (5 euro per maand) van het abonnement, zoals momenteel veel klanten doen.
Reputatie 2
Zou leuk zijn als er grote pakketten kwamen, ala 200/300 GB de maand.

Of iig een automatische bundel bijkopen als je op de limiet zit. Alles handmatig doen is ook geen pretje. Ik vind dat weekendthuis overigens wel grappig maar alweer iets wat handmatig doet.

Misschien tijd om her en der eens wat te gaan stroomlijnen?
Reputatie 2
Misschien een idee: Waarom geen dynamisch aangepaste snelheid voor 4G voor thuis, gebaseerd op huidige verkeerscongestie? In plaats van databundels?

Dit lost toch zowel het probleem voor de 4G voor Thuis gebruikers die hun Internet zorgeloos als vast internet willen gebruiken, en anderzijds reguleert dit de bandbreedte aan de T-mobile zijde, waardoor er geen problemen ontstaan voor andere gebruikers?

Volgens mij is dit een win/win situatie. Zijn we gelijk allemaal van die databundel ellende af. Gewoon iedereen 40/50 euro de maand dokken en klaar.

Weet iedereen waar hij/zij aan toe is?
Reputatie 7
Badge +20
Hey MT_

Thanks voor jouw suggestie, tof dat je zo meedenkt!

Als ik het goed begrijp, zou je dan de databundels compleet willen schrappen en daar onbeperkt internet van maken, op basis van het "beschikbare" netwerk? Dit zou dan wel bijvoorbeeld betekenen dat er in drukkere gebieden een lagere snelheid wordt geboden, dus wanneer je dan iets wilt downloaden of streamen, dan wordt dit lastig. Is dit wel wat je bedoelt of doel je op iets anders?

Blijf in ieder geval lekker met ons meedenken, we geven alles door aan de personen die hier verantwoordelijk voor zijn! 🙂
Reputatie 2
@David,

Graag zou ik willen weten of er op korte termijn nog iets gaat gebeuren met:
► Lagere snelheid na verbruiken volledige bundel: Jullie geven aan een lagere snelheid te willen na het verbruiken van je internetbundel, in plaats van een volledige "stop" zoals nu het geval is. We gaan kijken of en op welke termijn dit haalbaar is.

en dit dan ook i.c.m. het op pauze zetten (5 euro per maand) van het abonnement, zoals momenteel veel klanten doen.

Zit er nog leven in 4G voor thuis?
Ik krijg sterk het gevoel dat er geen of een ontwijkend/uitstellend antwoord wordt gegeven op diverse gestelde vragen. En updates in de prio lijst van de start-post... heb ik helaas ook niet meer gezien.

4G voor thuis, het begon met een knallende start... maar hoe nu verder...?

Er komen steeds meer `onbeperkt` alternatieven op de markt, dus als T-mobile echt onderscheidend wil zijn/blijven dan zal er toch wat meer aandacht aan dit `product in wording` gegeven moeten worden. Of laat T-mobile dit product in `beta` status een stille dood sterven?
Reputatie 6
Badge +11
@Elephantus IT
Wat ik heb gemerkt heb in de laatste maanden is dat een nu een postcodecheck is op de productwebsite en dat er nu een lijst is met 4GvT gebruikers om de aanvraag van weekendbundels beter te reguleren. En de email-enquete.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Elephantus IT,

Een zeer terechte vraag, zeker gezien de radiostilte in dit topic. Op dit moment is het lastig om de tijd te vinden om alle ontwikkelingen op te pakken, hoe graag we dit ook zouden willen! De afdeling die over 4G voor Thuis gaat heeft ook een aantal dingen op de plank liggen die zij er hopelijk snel vanaf gaan halen. Voor nu is het enige dat we kunnen doen afwachten en hopen dat er snel wat nieuwe functionaliteiten en suggesties waar worden gemaakt!
Gebruik al een tijd 4g voor thuis. Vond het top dat t-mobile er mee kwam. Nu zijn er andere aanbieders zoals KPN buitengebied die onbeperkt internet aanbieden inclusief gratis modem voor 35 euro. Wil met alle plezier bij t-mobile blijven, vanwege goede ontvangst op mijn adres, maar de data limiet knijpt steeds meer. De weekend bundel is leuk, maar elke keer opnieuw aanvragen is toch ook niet van deze tijd? Verder kost een t-mobile unlimited abo 35 euro, en een beperkt 4g voor thuis 50.
Kom T-mobile doe er wat aan!!!
Reputatie 1
...Idem! Wat Palmeg zegt.
Ben volledig afhankelijk van 4GvT maar die 100Gb is echt te weinig.
En wat die weekend bundel betreft; Tot vandaag kende ik het bestaan ervan niet eens. Zou leuk zijn om wat pro-actieve info te ontvangen over dergelijke ontwikkelingen die iets ruimte in je bundel geven! Helaas lees ik alleen ook dat het inmiddels niet vlekkeloos meer werkt.
Er zal snel iets moeten gebeuren aan die datalimiet. Hoef ik ook niet alle grote updates s'nachts meer te doen.
Na de enquête van t-mobile over andere vormen van 4g voor thuis, blijft het opvallend stil. Ook op dit forum. Sterft 4G voor thuis een zachte dood? Kan ik beter een unlimited abo afsluiten en in m’n 4g voor thuis modem steken? Kunnen de moderatoren reageren of er al andere bundels aankomen? Zou wel zeer gewenst zijn.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Palmeg,

We zijn wel bezig met van alles, maar verwacht nog niet op de korte termijn ingrijpende veranderingen. Ik denk wel dat we binnen afzienbare tijd met in ieder geval wat meer duidelijkheid kunnen komen, dus daar ben ik in ieder geval voorzichtig positief over.

Om ook nog even in te haken op het Unlimited abonnement: deze is alleen bedoeld voor gebruik op mobiel en tablet, niet als vervanger van 4G voor Thuis of T-Mobile Thuis. Als er hier opmerkelijk gebruik wordt gemeten, dan loop je de kans dat de aansluiting wordt afgesloten en er kosten in rekening worden gebracht. Dat is natuurlijk niet de bedoeling!

Jullie hebben al veel geduld met ons gehad, maar ik hoop dat we nu spoedig met wat nieuws kunnen komen!

Reageer