Work in progress & ideeën 4G voor Thuis

• 11 augustus 2016
  • 271 reacties
  • 23637 Bekeken

Toon eerste reactie

271 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Dank je David maar de laatste inhoudelijke reactie van een TMobile medewerker op de issues is al meer dan een maand oud. Erg jammer dat Dennis niet meer reageert op dit topic, er worden door de gebruikers immers constructieve vragen gesteld en ideeen aangedragen.
Reputatie 1
Bedankt voor je reactie David! Fijn weekend.
Reputatie 5
Badge +11
@all
Dank voor jullie feedback en sorry voor mijn gebrek aan reactie hier op het forum. We krijgen momenteel enorm veel vragen over 4G voor Thuis en we komen echt even handjes tekort momenteel. 😞 Ondertussen probeer ik met mijn collega's te werken aan jullie wensen & feedback. Hierbij een update:

Grotere databundels
We hebben jullie wens voor grotere databundels luid en duidelijk gehoord. Vanuit het 4G voor Thuis team willen we dit heel graag, echter lopen we er tegenaan dat ons netwerk geen onbeperkte capaciteit heeft. Laten we het even heel zwart-wit stellen: als we écht onbeperkt internet zouden aanbieden bij 4G voor Thuis, dan heeft dat een dusdanige impact op het netwerk dat jullie snelheden drastisch omlaag zullen gaan en tot onderbrekingen in je verbinding kan leiden. Ons mobiele netwerk moet namelijk gedeeld worden door zo'n 4 miljoen klanten en om al die klanten een optimale ervaring te kunnen bieden, moeten we ergens een lijn trekken. We breiden onze capaciteit voortdurend uit en hebben nu ruim 9000 antennes actief door heel Nederland, echter kunnen we ook niet op iedere hoek van de straat een mast neerzetten ;-)

We kijken daarom naar slimme oplossingen om jullie behoeften te managen. Het aanbieden van de Nachtbundel voor onbeperkt internet tussen 0:00 en 6:00 is er daar één van. Een andere optie zou kunnen zijn dat we een variant van 4G voor Thuis gaan aanbieden met ieder weekend extra veel data. In de nacht en in het weekend is de druk op ons netwerk namelijk lager en kunnen we deze oplossingen makkelijker aanbieden. Omdat dit de meestgehoorde feedback is, kijken we hier ook met de grootste prioriteit naar. We hopen hier in het eerste kwartaal van 2017 meer over te kunnen zeggen.

Vast IP-adres
Na enig onderzoek blijkt dat het verlengen van de sessietimer of deze op "Unlimited" zetten niet alleen voor 4G voor Thuis klanten kan gebeuren, dit kan alleen voor alle, bijna 4 miljoen klanten in één keer. Dit maakt dat we niet "zomaar" even de sessietimer kunnen verlengen.

De reden dat deze timer bestaat is om "spook-sessies" op het mobiele netwerk op te ruimen. Je verbinding wordt na 24 uur even kort verbroken, omdat de sessie zichzelf dan opnieuw opbouwt. Mobiele klanten hebben eigenlijk nooit last hiervan, maar voor 4G voor Thuis-klanten is dit een ander verhaal. We onderzoeken daarom of we tóch een andere manier kunnen vinden om de sessieduur te verlengen (in ieder geval tot een herstart van het modem plaatsvindt).

Het activeren van een vast IP adres blijkt mogelijk te zijn op ons netwerk, echter komen hier verschillende systemen bij kijken en er is momenteel geen mechanisme om geautomatiseerd een vast IP adres aan klanten toe te wijzen in deze systemen. Als we dit willen introduceren dan moet zo'n mechanisme gebouwd worden en dat duurt naar verwachting wel even. We zijn wel aan het kijken of we met een groepje van 10-15 klanten kunnen testen door handmatig een IP adres toe te wijzen. Zodra we hier meer informatie over hebben, laten we het direct hier op het forum weten.

Nieuw modem
We zijn aan het kijken naar een nieuw model modem van Huawei. Belangrijkste reden hiervoor is dat de huidige E5186s géén 4G+ op de T-Mobile 4G frequenties ondersteunt (900MHz, 1800MHz, 2100MHz). Het modem ondersteunt slechts het gebruik van één van deze banden tegelijk. Ook proberen we hierin jullie verzoeken voor o.a. Bridge Mode (dit is momenteel de meest gevraagde feature) mee te nemen.

Weekendbundel
Bedankt voor jullie enorme interesse in de Weekendbundel. We begrijpen heel goed dat dit voor velen voor jullie een mooie oplossing is. De Tijdelijke Internetbundels, waaronder de Weekendbundel, zijn altijd een experiment geweest. Dit is ook altijd als zodanig op de website vermeld.

Dankzij jullie feedback hebben we de afgelopen tijd al veel kunnen verbeteren aan deze experimentele bundels. Nu wordt het tijd om de balans op te maken, en te kijken of we verder gaan met de tijdelijke bundels. Eerder heb ik hier op het forum aangegeven dat we sowieso door zouden gaan met deze bundels, omdat ik en een aantal collega's absoluut de potentie hiervan inzien. Nu blijkt dat we technisch nog e.e.a. moeten bouwen voordat dit een officieel product kan worden. Sorry voor de miscommunicatie hierover.

We zijn overweldigd door jullie enorme interesse in de Weekendbundel en de vraag waarom dit nu op "pauze" is gezet. Daarom hebben we besloten om voor jullie de Weekendbundel alsnog actief te laten, zodat je deze op EIGEN RISICO kan blijven activeren door WEEKEND te sms'en naar 2244. Wees je ervan bewust dat het kan zijn dat de data niet uit de Weekendbundel, maar uit je reguliere bundel gaat. Je kunt dit controleren door je dataverbruik in My T-Mobile bij te houden. Mocht er iets niet goed gaan, ga dan niet meer internet verbruiken dan je normaal zou doen met je reguliere bundel, en laat het even weten in dit topic.

Snelheid lager als bundel op is
Tijdens de bèta van 4G voor Thuis kwam naar voren dat klanten liever een volledige stop van hun internetverbinding wilden zien, dan een verbinding die bijna onbruikbaar is doordat deze een lagere snelheid heeft. We krijgen nu echter signalen dat jullie tóch liever een lagere snelheid zouden hebben, maar dan wel wat meer dan 64Kbps (zoals 384Kbps). Ik heb dit verzoek toegevoegd aan de lijst met wensen en we gaan hiernaar kijken.

Conclusie
Zoals je ziet, best een forse update. Hopelijk heb ik jullie hiermee wat meer inzicht kunnen geven in waar we mee bezig zijn om 4G voor Thuis te verbeteren. Heb je feedback, suggesties, of opmerkingen? Blijf ze delen! Dan gaan we er weer mee aan de slag. 🙂
Reputatie 3
Badge +2
Bedankt voor de uitgebreide update Dennis, ik denk niet dat er veel mensen aan twijfelen dat jullie hard aan de oplossingen en verbeteringen werken. Echter blijft natuurlijk wel het feit dat er veel 4G voor thuis gebruikers gedupeerd worden doordat sommige features nog niet naar behoren werken (oa de weekendbundel en bv datavrije muziek) daarom de volgende suggestie ; maak de aanvullende bundels tijdelijk goedkoper totdat de meeste problemen zijn opgelost. Als bv de de 100GB wordt aangeboden voor 20 euro dan zijn veel gebruikers enorm geholpen en zijn we ook af van het elk weekend weer met gekruiste vingers zitten of de weekendbundel wel werkt. Jullie zijn dan ook af van de vragen voor compensatie etc. etc. (ik waardeer trouwens erg hoe soepel jullie hier mee omgaan) Ik zou zeggen een win-win situatie voor alle partijen.
Reputatie 5
Badge +11
@peter4GT
Dank voor je suggestie. We gaan kijken wat er mogelijk is en komen hier volgende week op terug!
Reputatie 5
Badge +11
UPDATE:

We gaan testen met vaste IP adressen! Meld je snel aan in dit topic, want VOL = VOL! 😃
Reputatie 3
Badge +2
@peter4GT
Dank voor je suggestie. We gaan kijken wat er mogelijk is en komen hier volgende week op terug!

@Dennis, je zou hier nog op terug komen. Gaan jullie nog wat doen met de suggesties van de gedupeerde gebruikers ? Alvast bedankt en fijne feestdagen.
Hallo.

Is het een idee om de GB-aanvuller, voor diegene die het wil, automatisch te maken?
Ik bedoel als je door je bundel bent, wordt er automatisch aangevuld. Eerst met de laagste bundel, is dat niet genoeg voor de maand dan ga je door naar de volgende.
Je rekent dan aan het eind van de maand de aanvuller af die je gebruikt hebt.
Nu moet je kiezen welke aanvuller je neemt 5, 25 of 100.Als het tegen zit moet je dus twee aanvullers nemen en ben je erg duur uit.
In mijn idee gebruik je eerst de aanvuller van 5 GB, ben je daar doorheen dan ga je vanzelf door naar de aanvuller van 25 GB. Mocht dat nog niet genoeg zijn dan ga je door naar de aanvuller van 100 GB.
Je rekent dan aan het eind van de maand de aanvuller af waar je in bent uitgekomen.
Bijvoorbeeld 3 GB boven je bundel = aanvuller van 5 GB
16 GB boven je bundel = aanvuller van 25 GB
63 GB boven je bundel = aanvuller van 100 GB
Je wordt van via sms of push bericht in de app op de hoogte gehouden van de extra kosten, zodat er geen verrassingen zijn.
Reputatie 2
Ik ben niet ontevreden over de coulance maar je moet wel lang wachten op een reaktie peter....,ik wacht ook
Reputatie 7
Badge +20
Hi Rene,

Thanks voor het delen van je idee. Ik verplaats je reactie naar het algemene topic voor 4G voor thuis ideëen.
Reputatie 3
Badge +2
@peter4GT

Hi Dennis, we zijn inmiddels bijna 3 weken verder. Zou je hier ajb nog op terug kunnen komen ?

Ik ga dit weekend de weekendbundel maar weer proberen maar verwacht daar niet veel van. Het zou fijn zijn als jullie de gedupeerde 4G voor thuis gebruikers tijdelijk op deze eenvoudige manier tegemoet kunnen komen.
Reputatie 3
Badge +2
Zelfs aanschaffen lukt nu niet meer 'De weekendbundel is uitverkocht'
Reputatie 2
Ik heb hem gisteren aangevraagd,dus zal hem wel ontvangen neem ik aan,maar het zal toch weer niet werken....laat het na 18.00 uur wel even weten
Reputatie 2
En de gratis aanvullers als compensatie staan vandaag gewoon op mijn rekening,lekker geregeld!
Reputatie 3
Badge +2
Hi Rob, soms zie je een afwijkend totaalbedrag staan als je de factuur opent. Het bedrag op de 'homepage' is bij mij vaak het bedrag voordat de kortingen zijn verrekend.
Reputatie 2
Nee helaas,heb er gisteren nog over gebeld en er werd mij verzekerd dat ze niet berekend zouden worden,vandaag de rekening ontvangen en de gratis bundels zijn gewoon berekend...vanmiddag weer gebeld en afgesproken dat ik de afschrijving terug mag boeken en 40 euro mag aftrekken van de rekening gelukkig...maar ondanks verzekering dat het goed gaat moet je er toch zelf achteraan,balen!!
Reputatie 2
Oke,3x het modem opnieuw opgestart en geen verrassend resultaat....de weekendbundel werkt voor ons nog steeds niet,frustrerend,echt,nog steeds geen oplossing,om moedeloos van te worden...
Reputatie 3
Badge +2
@peter4GT

Het zou fijn zijn als je hier, zoals beloofd, op terug kan komen.
het is duidelijk dat er niet erg snel een antwoord komt op vele vragen en we moeten gewoon WACHTEN.

we willen allemaal een stabiel 4g thuis abonnement zonder data limiet voor een redelijk bedrag per maand.
geen enkele provider kan/wil dit op korte termijn realiseren , en daar moet je het mee doen.
ikzelf wacht al 6+ jaren op een betere internetaansluiting in mijn straat, maar tot en met vandaag nog geen kans.
deze 4g thuis aansluiting werkte bij mij perfect en ik was zeer tevreden, maar dankzij dit datalimiet is het niet geschikt voor actieve internet gebruikers.(downloaden,streamen,digitale tc etc)
Ook ik wacht met smart op de dag dat DENNIS hier ons komt vertellen dat er een datavrije of fair use abonnement beschikbaar komt.
Geen bijkoop databundels in ieder geval.

tot die dag...........draai ik duimpjes.
Reputatie 5
Badge +11
@all
Bedankt voor jullie feedback. Zoals eerder aangegeven waarderen we dit enorm, en mede hierdoor kunnen we beter onze prioriteiten bepalen voor 4G voor Thuis.

Hoewel het de laatste tijd erg stil is geweest van onze kant, waarvoor onze oprechte excuses, hebben we absoluut niet stil gezeten. In tegendeel, iedere dag weer zijn we bezig om 4G voor Thuis een stukje beter te maken. Deze verbeteringen zijn niet echter niet altijd zichtbaar voor jullie, de eindgebruiker. In de komende weken gaan jullie echter wél diverse verbeteringen terugzien. Zodra we daar concrete info over hebben, laten we het direct hier weten.

Zoals eerder aangegeven is het probleem met de Weekendbundel nog steeds niet opgelost. We balen hier enorm van en hebben verschillende oplossingen overwogen om jullie zo snel mogelijk weer van extra data te kunnen voorzien. Zoals jullie wellicht weten, staan de Tijdelijke Internetbundels nu volledig uit, mede door de aanhoudende problemen hiermee. Deze willen we graag permanent opgelost hebben voordat we kunnen doorontwikkelen.

Begin volgende week weten we hoe we jullie tegemoet kunnen komen en laten het dan hier weten. Sorry dat dit zo lang duurt.

Wil je dit weekend al extra data? SMS dan WEEKEND naar 2244 voor 30GB. Heeft het vorige weekenden bij jou niet gewerkt? Stuur de SMS dan NIET, omdat deze bundel niet bij jou zal werken. Als je in dit topic of in het topic over de problemen met de Weekendbundel hebt gereageerd dat het voor jou niet werkt, ontvang je straks van ons een privébericht waarmee we met een gepaste oplossing voor jou komen.

Graag willen we benadrukken dat deze oplossing tijdelijk is, en we op de achtergrond onverminderd doorgaan met het ontwikkelen van een permanente oplossing. Houd er rekening mee dat dit nog even kan duren, maar zodra we updates hebben laten we het weer weten. We hopen jullie hiermee in de tussentijd in ieder geval tegemoet te kunnen komen. 🙂
Reputatie 5
Badge +11
@michel-kls
Dat zou toch gaaf zijn... ;)

Ik vermoed dat we daar met 5G pas enigszins in de buurt kunnen gaan komen, maar zodra de techniek het toelaat denk ik dat het niet lang zal duren voordat er een onbeperkt abonnement zal komen. Wij blijven ook duimpjes draaien. 🙂
Reputatie 2
Hoi Dennis,in ieder geval bedankt voor de feedback,dat is in ieder geval al iets en ik snap dat jullie het druk hebben en er mee bezig zijn...bij mij werkt het al weken niet maar wil ook niet overkomen alsof het de klaagmuur hier is maar wij zitten ermee en dat begrijp je! Bedankt en ik wacht dan nog wel even af,goed weekend!!
Reputatie 3
Badge +2
Bedankt Dennis en een goed weekend gewenst.
Reputatie 1
Bedankt Dennis!

Ik moet eerlijk zeggen, in Nederland zijn er twee providers die '4G voor Thuis' aanbieden. Namelijk KPN en jullie als T-Mobile en ik vind echt dat jullie er alles aan doen om het zo goed mogelijk te laten werken met vele mogelijkheden, zoals onbeperkt internet 's nachts.

Maar ook de goede service en feedback. Dit heb je bij KPN echt niet hoor, heb er zelf mee te maken gehad! Jullie als 4G voor Thuis team van T-Mobile mogen ook wel eens een complimentje horen toch? Bij KPN ben je eerder een nummer dan een klant, bij jullie vind ik alles veel persoonlijker. Ik vind 4G voor Thuis van jullie gewoon een goede dienst, met goede service en veel mogelijkheden.

Fijn weekend voor nu!
Reputatie 5
Badge +11
@Robboot11, @peter4GT, @GHSV
Graag gedaan! :)

Bedankt voor het compliment @GHSV. Daar doen we het voor! Blijf vooral komen met feedback, we blijven verbeteren op basis van jullie suggesties. Nieuwigheden zijn onderweg :)

Een fijn weekend!

Reageer