Work in progress & ideeën 4G voor Thuis

• 11 augustus 2016
  • 271 reacties
  • 23671 Bekeken

Toon eerste reactie

271 reacties

Reputatie 1
Indien de dienst binnenkort niet veranderd stap ik in ieder geval over. 100Gb is ook maar 3,2Gb per dag. En in de nacht verbruik ik echt niet zoveel data. Dan kan ik beter gaan voor €35,- 5Gb per dag met mogelijkheid om dit GRATIS te verhogen... Maar vooralsnog ga ik er vanuit dat T-Mobile dit ook in ziet en de dienst dus binnenkort aanzienlijk gaat verbeteren.
Reputatie 2
Misschien krijgen we nog een reaktie van Dennis of een andere medeweker voor wat er leeft onder ons of voor andere verbeteringen voor ons...ben het wel met GHSV eens dat ik nog 3 weken afwacht voordat ik ook overstap naar unlimited.
Iedereen een goed weekend gewenst!
Reputatie 5
Badge +11
@all
We raden onze 4G voor Thuis klanten niet aan om over te stappen naar Go Unlimited. Go Unlimited is een abonnement dat specifiek is bedoeld voor individueel/persoonlijk mobiel internet gebruik op smartphones en tablets, en houdt geen rekening met de specifieke behoeften van vaste internetverbindingen. Bij Go Unlimited geldt een daglimiet van 5GB, waarna deze moet worden aangevuld met 1GB aanvullers. Dit kan een praktische drempel zijn in het dagelijks gebruik van 4G voor Thuis als vervanging van de vaste internetverbinding. Ook is o.a. port forwarding niet beschikbaar bij Go Unlimited.

Om tegemoet te komen in jullie duidelijke behoefte voor meer data hebben we goed nieuws; de storing met de Weekendbundel wordt vannacht opgelost! Bij wijze van experiment gaan we de Weekendbundel de komende weken exclusief voor 4G voor Thuis klanten met de 50GB of 100GB bundel aanbieden. :)

Je krijgt geen 30 maar 50GB in het weekend, tijdelijk helemaal kosteloos! In ruil daarvoor horen wij graag wat je van de Weekendbundel vindt en hoe je hem gebruikt. Wij gebruiken deze gegevens voor de doorontwikkeling van 4G voor Thuis. Uiteraard gaan we op de achtergrond hard door met de doorontwikkeling van 4G voor Thuis.

Later deze week volgen alle details hier op het forum. Stay tuned!
Reputatie 2
Wow,super Dennis,hier zaten wij op te wachten! Superblij...
Reputatie 1
Das super mooi @DennisAmeling! Kunnen we er aankomend weekend al gebruik van maken? Ik hoor wel hoe of wat. Fijne avond! 🙂
Reputatie 5
Badge +11
@GHSV
Zoals het er nu naar uit ziet wel. We vermelden updates in dit topic zodra we ze hebben 🙂
Goed nieuws @DennisAmeling , in het weekend eindelijk een paar films kijken zonder zorg te maken over mijn limit. afgelopen maand al 100 Gb extra moeten kopen.
@ dennis bedankt voor je aanbieding.

wat is er eigenlijk gebeurt met de 200gb per maand? in het begin was deze aanwezig en ik heb me suf gerekend de laatste tijd ,maar met een vast abonnement van 200gb `ben ik gered.`
Dus als er zonder tussen door te moeten sms'en een 200gb mogelijkheid inzit , dan word ik weer lid van de 4g community. de antenne en modem zijn nog aanwezig.
ik blijf de forum volgen en blijf duimen.
Reputatie 1
Ik ben het wel met @michel-kls eens, die 200 GB zou een uitkomst zijn! Dit was toch ook beschikbaar in de 'beta fase'?
Verbruik door de bank genomen 200 GB ( in Nederland) en betaal daar 90 euro per maand voor. Gelet op de unlimited bundels waar onbeperkt internet/ bellen in Europa inzit voor 35 euro per maand voel ik me op dit moment toch wel bekocht . Hier zou op korte termijn toch wel wat verbetering in mogen komen?
Reputatie 2
@all
We raden onze 4G voor Thuis klanten niet aan om over te stappen naar Go Unlimited. Go Unlimited is een abonnement dat specifiek is bedoeld voor individueel/persoonlijk mobiel internet gebruik op smartphones en tablets, en houdt geen rekening met de specifieke behoeften van vaste internetverbindingen. Bij Go Unlimited geldt een daglimiet van 5GB, waarna deze moet worden aangevuld met 1GB aanvullers. Dit kan een praktische drempel zijn in het dagelijks gebruik van 4G voor Thuis als vervanging van de vaste internetverbinding. Ook is o.a. port forwarding niet beschikbaar bij Go Unlimited.

Later deze week volgen alle details hier op het forum. Stay tuned!

Het lijkt mij niet verkeerd als er een abonnement komt (á 50 euro per maand) wat per dag 5gb full speed geeft en naar mate je meer op die dag verbruikt je snelheid af gaat nemen... dat je bv. bij 10gb verbruik blijft steken op de 384kb/s. Evt. op zo'n manier dat je opwaarderingen erbij kunt kopen, zeg maar 20 euro voor een maand lang 5gb extra full-speed per dag.

Zomaar een idee hoor, maar dat is dan tenminste wel meer in lijn met de `GO Unlimited`, welke ik zelf toch ook een beetje aan zit te denken... een SMS is immers snel verstuurd en de verbinding blijft up met 384kb/s.

Maar zoals eerder geschreven, er wordt hard aan gewerkt door T-mobile, dus laten we even afwachten.

Ps. DennisAmeling helaas heb ik nog geen verlengkabels ontvangen al 2x een reply op je e-mail gestuurd in afgelopen maand (4gvt mail is nu niet meer bereikbaar).
Reputatie 7
Badge +20
Hey allemaal,

De 200 GB was in de testfase inderdaad aanwezig, maar qua belasting op het netwerk leverde dit ook issues op. We moesten hier dus uiteindelijk een keus in maken, vandaar dat de 200 GB niet meer beschikbaar is.

Blijf de suggesties doorgeven, we nemen dit allemaal mee in onze keuzes en plannen! Als we nieuws hebben, dan horen jullie het natuurlijk als eerste via dit forum. ;)

@Elephantus IT

Uit jouw andere topic 'Buitenantenne?' begrijp ik dat Dennis ondertussen contact met je heeft opgenomen. 🙂
Reputatie 3
Badge +2
Hallo David, ik zou hier graag even op willen reageren. "De 200 GB was in de testfase inderdaad aanwezig, maar qua belasting op het netwerk leverde dit ook issues op" Wat is dan het verschil in belasting voor het netwerk bij een 200GB bundel of bij een 100GB + 100GB aanvuller ?
Een drempel...

100Gb levert een drempel die mensen meer doen beperken/beheersen dan 200Gb... Je hebt tenslotte het dubbele aan standaard volume. Die drempel levert anders gedrag/gebruik en daardoor een andere belasting.
Reputatie 3
Badge +2
Tx maar als dit forum leest zul je weten dat het merendeel toch wel die 100GB bij moet kopen dus dan maakt het niet uit. Whatever, het prijsverschil tussen 4G voor thuis en GO unlimited blijft gigantisch en hopelijk gaan ze hier wat aan doen.De proef met gratis weekendbundels is hoopgevend wat dat betreft.
Reputatie 1
Een 5 á 6 Gb per dag met een teruglopende snelheid bij overschrijding en nachtelijk onbeperkt zou naar mijn inziens toch een veel betere oplossing zijn dan dat je maar bundels bij moet kopen en uiteindelijk aan bedragen van €90,- per maand zit. Ik denk dat ieder die 4G voor thuis kiest een oplossing wil waar men niet iedere dag over bundels na moet denken en gewoon gebruiksgemak wenst. Voor zo'n oplossing wil ik gerust €50,- blijven betalen.
Tx maar als dit forum leest zul je weten dat het merendeel toch wel die 100GB bij moet kopen dus dan maakt het niet uit.
Draai het even om, het aantal mensen actief op het forum is relatief miniem want op alleen de huidige deelnemers op het forum zou het product geen levensvatbaarheid hebben.

Je punt is valide en geen discussie, maar je snapt het idee omgekeerd ook. Het is een drempel die toch terughoudendheid opwekt en daarmee een andere belasting. Ook de constructies met weekendbundels en onbeperkt in de nacht wordt getracht een verschuiving van die belasting te realiseren.

De Go abo's zijn erg leuk en voor jullie hoop ik dat die doorwerken op structuren zoals jullie aangeven, maar omgekeerd 4G even als werkelijke concurrent van b.v. glasvezel... Ik zag het meer als optie waar de alternatieven nog maar net voorbij het 'inbel' stadium zijn. Wat dat betreft zijn de opties die er nu zijn toch best indrukwekkend te noemen (denk ik dan).
Reputatie 3
Badge +2
Hi Poco, 4GvoorThuis is inderdaad een geweldige uitkomst voor mensen (zoals ik) in de buitengebieden. Dat de meeste gebruikers hiermee erg blij zijn is denk ik ook niet de issue. Dat er nog zat technische problemen zijn begrijpen we ook best wel en we waarderen de inzet van het team. Maar, dat de gebruikers van 4GvoorThuis weinig alternatief hebben is toch geen reden om ze dan maar een onredelijke vergoeding te vragen ? Bij een gemiddeld verbruik van 4GB per dag kost GO Unlimited 35 euro en 4GvoorThuis 70 euro (50+20) per maand. Dat verschil is denk ik niet uit te leggen. Ik denk dat Tmobile dat zich ook wel realiseert en het is positief dat ze daarom nu bv met de weekendbundeltest komen.
ik heb even de "go"regels doorgelezen, en ga dit gewoon proberen.

bij 4gthuis heb je ongever 3,2 gb per dag te verhappen en nu 5 gb, plus gratis 1gb zo vaak je wilt.
en dat voor 35 euro.

dus peter, je hebt gelijk. iets teveel verschil tussen deze vormen van abonnementen.

dan moet ik maar een beetje zuinig internetten tot dat er weer een zwaardere databundel wordt aangeboden.

zeg me even gelijk of ik het mis heb, want samen weten we meer...... 🆒
Reputatie 3
Badge +2
Hallo Michel, volgens mij heb je gelijk. Het kan alleen irritant zijn dat wanneer je een film aan het kijken bent of een bestand download, je handmatig moet gaan bijvullen omdat je boven 5GB bent gekomen. Overigens, als je je 4G voor thuis abo. 'pauzeert' (5euro per maand) en niet opzegt dan kan je 's nacht nog steeds gratis onbeperkt van 4G voor thuis gebruik maken.
Ikzelf wacht nog even af want ik heb wel het gevoel dat het team serieus aan het kijken is wat er voor ons gedaan kan worden.
@peter4gt

ik download snachts niet, en heb het 4g thuis al opgezegd. alleen de apparatuur hangt er nog.
maar ik download/stream overdag wat series en games.`
met 5gb per dag zit ik aardig goed, maar ik hoop op meer data zodat ik savonds ook tv kan kijken via internet. dit doe ik nu met schotels en dat is best duur per jaar.
Dit is de enigste reden om 4g thuis te hebben, ik kan nu niet op mijn adsl genieten van digitale televisie. Het internetten gaat prima en ik kan ook een serie kijken,maar op lagere kwaliteit.

oftewel ik zou best veel data verbruiken, maar doe dit wel gelijkmatig over de gehele dag/avond.
ik snap dat het een hele belasting voor het systeem word, als je heftig download, maar digitale tv is toch erg gelijkmatig en iets van 4/5mb/s? alleen aan het einde vd maand dus veel gb verbruik.

Voor de duidelijkheid: ik hoop echt op een abonnement met een vast bedrag en 250/300 gb per maand. met (fair use) of regels betreffende belasting geen probleem.
Maar weekend sms en dat soort dingen is niets voor mij`, gewoon vaste aansluiting en zekerheid.

gr, michel
Houden jullie er even rekening mee dat in de voorwaarden van Go abo's er wordt ingegaan op dat Go voor een thuisaansluiting gebruiken als misbruik wordt gezien?

Go is voor mobieltjes / phablets bedoeld en als je die met een mifi gaat combineren of als hotspot thuis voor internet toepast wordt er tegen opgetreden.... (naja, dat is de huidige suggestie)

@peter4gt
Ik snap je punt prima, maar er zijn verschillen in het verhaal:
- 100gb met vrij te gebruiken wanneer jij dat wil in de maand is iets heel anders dan 5gb per dag wat je download zal verstoren (mogelijk zelfs zal onderbreken...... Ik ken de implementatie niet)
- In de nacht downloaden voor niks is niet aanwezig, dus het is 100Gb / 3+ Gb per dag, overdag
- Go Unlimited is normaal ook 50 euro, nu enkel in de aanbieding voor 35..

Dat alles neemt niet weg dat er gesleuteld zal (moeten) worden aan de structuur om het nu met Go weer scherper te maken, omgekeerd... Het zijn stappen en niemand kan met beide benen tegelijk een stap zetten. Voet voor voet de goede kant op.
Tx maar als dit forum leest zul je weten dat het merendeel toch wel die 100GB bij moet kopen dus dan maakt het niet uit.
Draai het even om, het aantal mensen actief op het forum is relatief miniem want op alleen de huidige deelnemers op het forum zou het product geen levensvatbaarheid hebben.

Hallo, Ik heb mij ook maar even aangemeld op het forum. Ik doe al mee vanaf de Pilot fase, dus nog vóór de beta. Dit soort discussies doen wij op een facebook groep. En ik lees wel mee op dit forum. Ik wil er maar mee aangeven, dat er dus mogelijk veel mensen niet actief deelnemen op dit forum, maar toch behoefte hebben aan meer Gb. 😃. Gisteren had ik met Dennis op Fb een gesprekje over dit topic en hij verwees mij naar dit forum voor info.
Welkom Henk,

Even voor het beeld, we zitten op pagina 9... en dit is reactie 99 (volgens de site)... Dat betekent dat bij een dienst je nu amper over 10% spreekt als elke reactie een individu zou vertegenwoordigen in het meest (on)gunstige geval van slechts 1000 klanten. Zijn er genoeg mensen die over 100gb struikelen, ja, maar het vormt geen merendeel, overgrote groep etc. Een dienst voor slechts 1000 man is bijna niet realistisch te noemen, een aangepaste sub-dienst voor 100 man nog moeilijker te verdedigen...

4GvT is een oplossing voor mensen met weinig alternatieven en er wordt aan gewerkt om 4GvT nog meer te laten concurreren met meer dan een inbel/ADSL lijntje... De gesprekken die ik heb met Dennis (als hij soms tijd heeft) zijn daar echt een goede indicator voor, maar feit blijft...

4GvT is geen glasvezel concurrent (nog).

Het feit dat 4GvT een limiet heeft overdag (al is het maar een psychologische drempel) is vrij logisch gezien het netwerk waar ze op draaien / delen. Het is zeker goed (en welkom imo) om te discussiëren, maar perspectief is echt noodzakelijk op aantallen en wat dat voor een dienst betekent... Telefonie heeft +/- 3,7 miljoen klanten (geen idee t.o.v. van welk moment met alle Go madness) Elke suggestie moet je dan ook vanuit twee kanten bekijken, wat jij wil is vrij duidelijk, maar wat levert het de andere zijde op?

Meer klanten die het netwerk overbelasten is dan geen winst... Dus welk compromis is er mogelijk waarbij beide zijden vooruitgang boeken?
Reputatie 1
Totaal irrelevante informatie aangezien je er vanuit gaat dat enkel degene die niet geheel tevreden over de dienst 4GvT op het forum actief zijn. Het lijkt me niet meer dan normaal dat klanten op een forum hun beklag kunnen geven en dat hier voor zover mogelijk ook gehoor aan gegeven wordt.

Reageer