Work in progress & ideeën 4G voor Thuis

• 11 augustus 2016
  • 271 reacties
  • 23637 Bekeken

Toon eerste reactie

271 reacties

Reputatie 2
@elephantus,ben het wel met je eens dat we hier heel weinig meer horen,ik ben persoonlijk blij met de weekendbundel maar wacht nog op een bundel van 200gb voor een gereduceerd bedrag...ik denk ook na over unlimited
Afgelopen weekend voor het eerst gebruik gemaakt van de 50gb aanvuller. èn lid geworden van Netflix. Dochters helemaal blij. en het werkt super! Dit word ieder weekend netflix denk ik. Nu zijn we bijna net als "gewone mensen", die zich niet realiseren dat er mensen zijn in Nederland die geen toegang hadden tot dit soort mogelijkheden. Ik zeg "bijna" omdat het alleen nog maar in het weekend kan. 😃
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Henk,

Heerlijk he! 😉 Ik ben zelf ook fan van Netflix, nog tips voor een goede film of serie? Ik hoop voor jou en je dochters dat jullie nog veel ervan mogen genieten! En leuk om te lezen dat je zo blij bent met 4G voor Thuis! Zodra we meer weten over eventuele veranderingen bij 4G voor Thuis, laten we dat weten in dit topic.
Hoi Thalina,
Nu met de weekend aanvuller ervaren we eindelijk wat voor "de rest" van Nederland eigenlijk vanzelf sprekend is. Tv kijken is nog zo'n issue, als je geen kabel hebt in het buitengebied. Digitenne is ook zeer slecht bij ons. Sinds kort heb ik gehoord van KNIPPR. Maar ja, dat zou nu alleen nog maar in het weekend kunnen.
Ik wacht met smart (tv) haha.. tot we onbeperkt data hebben. Dan kan eidelijk ook digitenne er uit, en kunnen we tv kijken via KNIPPR.
Goedemorgen!

Goed om te horen dat de weekendbundel wordt gewaardeerd. We hebben nog geen nieuws over een nieuwe aanpassing van het aanbod voor 4G voor Thuis. Zodra we hier meer over weten, laten we het natuurlijk weten... Dank in elk geval voor jullie input! Daar zijn we nog steeds erg blij mee!

Groetjes, Viola
Reputatie 3
Badge +2
Gaat er ooit nog iets gebeuren met de al maanden uitstaande issues ?
Ben ik ook heel benieuwd naar.
Reputatie 2
Pas op met vragen stellen hierover aan T-mobile. Heb ik een maand geleden ook een keer gedaan toen ik heel voorzichtig vroeg naar de ontwikkelingen met datavrije muziek streamen voor 4GvT. Ik werd afgestraft door de moderator. Mag je niet naar vragen en als er nieuws is dan wordt het vanzelf gepubliceerd. Ach ja, communiceren is ook een vak......
@Pwter4GT & @guusdevries24 ik heb helaas geen nieuwe update voor jullie dan een paar weken geleden. We hebben al een hele tijd een lagere bezetting op 4GvT en kunnen dus minder innovaties doorvoeren dan we zouden willen. De weekendbundel is nog steeds het enige wat we kunnen aanbieden. Mochten we meer info hebben, laten we het hier uiteraard weten! Groet, Viola
@Jastsali
Hi Jastsali, feedback en vragen zijn juist welkom! Ik zie dat mijn collega David jouw vorige topic gesloten heeft, omdat er al een algemeen topic is. Dit is alleen om alle informatie en discussie centraal te houden, niet bedoeld als afstraffing hoor! Groet, Viola
Reputatie 3
Badge +2
Wanneer is de bezetting weer op orde ? het kan toch niet zo zijn dat wij als (meedenkende) klanten hier maar de dupe van blijven ? Het is echt al maanden geleden dat er enige vorm van serieuze communicatie over de uitstaande issues is geweest.....
Reputatie 1
Ben ik helemaal met je eens! @peter4GT

Zou fijn zijn als er meer bekend wordt over de volgende stappen T-Mobile, of gewoon zeggen dat het zo blijft als het nu is. De weekendbundel is mooi meegenomen natuurlijk, maar ik heb al een poosje mijn bundel op wat bijna elke maand tot nu toe voorkomt. Elke keer bundels bijkopen is voor mij geen optie, heb geen geldboom in de tuin staan.

Misschien dan toch maar overstappen naar Go Unlimited, dan vul ik de bundel wel steeds met een GB aan stel dat ik over de 5GB per dag ga. Zijn er al meerdere mensen van 4G voor Thuis naar Go Unlimited gegaan? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen?
Reputatie 1
Ben ik net even aan het kijken T-Mobile en kom ik dit tegen, geciteerd van de site van Air Internet:

'In het basisabonnement heeft u reeds onbeperkt internet in de daluren en een zeer grote databundel, van minimaal 100Gb per maand, tijdens de piekuren. Meer kan ook, u kunt ook kiezen voor grotere bundels van 200GB, 300GB enz. voor aantrekkelijke tarieven. Doordat de verbindingen door de lucht gaat in plaats van door de grond, bespaart u daarnaast op de opstartkosten en is het snel leverbaar.'

en...

'QCS heeft de best presterende 4G internetverbinding van Nederland. Door uitgekiende hardware, slimme software en een goede samenwerking met onze partner T-Mobile bieden wij de zakelijke markt een oplossing die vergelijkbaar is met zakelijk glas.
T-Mobile zal haar netwerk de komende jaar verder verbeteren en gaan de komende jaren Active Antenna Units (AAU’s) van Huawei plaatsen.'

QCS AirInternet

Vind het wel een beetje vreemd als ik eerlijk ben, niet als aanval op jullie maar het kan dus tóch wel, die grotere bundels?
Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal,

Ik heb dit doorgegeven en als er nieuwe updates zijn dat zullen we dat natuurlijk laten weten in dit topic.

@GHSV; Op dit moment is de 100GB bundel de grootste bundel. De informatie die je ziet over de 200GB en 300GB is niet meer correct. Op dit moment is het nog niet bekend of er grotere bundels komen.
Reputatie 2
Kijk,dat wisten we al en is een dooddoener, wanneer komt er echt een update....wij wachten al maanden......:@
Reputatie 1
Misschien nog een idee voor 4G voor Thuis, zoals @4Gopdeboerderie al zei op het '[Pilot] Weekendbundel 4G voor Thuis', namelijk:

Is het ook mogelijk om te bekijken of bv met feestdagen de weekendbundel verlangd wordt (of eerder ingaat). Zoals bv bij Pasen, en nu aankomende Hemelvaart en Pinksteren? Zijn toch dagen dat je vrij bent en meer tijd online spendeert.

Zou een mooie uitkomst zijn!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi GHSV,

Bedankt voor het delen van jouw idee! 🙂 Ik heb het doorgegeven aan het 4G voor Thuis team zodat zij ernaar kunnen kijken.

Alvast een gezellige Koningsdag toegewenst morgen!
Reputatie 2
Ik zou het ook fijn vinden als er voor de 5 euro servicekosten een minimale verbinding blijft bestaan. Ik gebruik 4g-voor-thuis op een locatie waar ik niet zo vaak ben en merk dat ik nu dan toch vaak via mijn mobiel ga tetheren ipv de 4g-voor-thuis router gebruik en dat is best jammer.

Ik heb al vernomen dat er ook "prepaid" kaartjes van KPN zijn die wel de gehele maand een afgeknepen verbinding bieden voor maar 7,50 per maand. In mijn geval zou dat wellicht toch beter zijn, dan kan ik de security cam ook aan laten staan. En dat is jammer, want T-mobile zou juist het beste van beide werelden kunnen bieden. In service modus een lage snelheid maar wel stabiele verbinding en als je dan een paar weken op dat adres verblijft zet je even een bundel aan en heb je full-speed internet.
Reputatie 2
Nu kreeg ik vandaag een brief van canal digitaal:
nu gaat discovery ook al uit het pakket!

ik wil dus heel graag digitale tv bestellen, of by T-Mobile of kpn.
maar zonder meer data kan dit niet, de lijn is bij mij perfect stabiel en snel.
ook met die 50gb in het weekend is het opletten geblazen om met je normale 100gb rond te komen 1 maand.
please geef ons de mogelijkheid voor een grotere bundel zodat ik digitale tv kan bestellen.
groeten, michel
Ik schrok ook al, maar het lijkt nog mee te vallen. Het is 1 mei (welke aangegeven is als datum dat ze mogelijk stoppen) en ik heb nog beeld.

Van de canal digitaal website:
"Voorlopig zijn de zenders van Discovery Networks nog te zien bij CanalDigitaal.

De gesprekken tussen Discovery Networks en M7 Group, eigenaar van CanalDigitaal, lopen nog steeds.

We blijven je op de hoogte houden van de ontwikkelingen."

Desalniettemin ben ik het met je eens dat die data onbeperkt moet worden. Daarom zeg ik ik onze bundels ook op (het is te duur voor wat het is). Dan maar langzaam ADSL, maar wel onbeperkt!
Reputatie 3
Badge +2
Alweer bijna 2 maanden voorbij en wederom geen inhoudelijke reactie van een T-Mobile moderator. Heel veel van de uitstaande punten worden al een maand of 9 'onderzocht'. Beste T-Mobile moderators kunnen jullie nu eindelijk eens een inhoudelijke reactie geven op de uitstaande punten of zeg het gewoon als er niets meer aan gedaan wordt, dan kunnen we stoppen met wachten en hopen en eventueel over een alternatief gaan nadenken.

vriendelijke groet Peter
(die niet zit te wachten op de zoveelste 'als er updates zijn melden we dit uiteraard in dit topic' reactie)
Graag zou ik aan de lijst toevoegen:
De mogelijkheid om een MB-verdeler toe te passen voor 4G Thuis.
Hi allemaal,

Allereerst wil ik zeggen dat we alle reacties meelezen en feedback van jullie ook! Zoals jullie gemerkt hebben, lijkt er de laatste tijd weinig te veranderen bij 4G voor Thuis. Waar we voorheen met een heel team beschikbaar waren voor 4G voor Thuis, hebben we dit nu niet meer en dat merken we in de doorontwikkeling. We zitten gewoon te krap en dat is ontzettend balen, zowel voor jullie als voor ons. We zouden heel graag meer voor 4G voor Thuis doen, maar op dit moment kunnen we niet veel meer bieden dan wat we nu doen. Voorlopig ziet het er naar uit dat we nog even met een onderbezet team blijven 😞, maar mochten we weer op volle sterkte zijn gaan we weer keihard aan de slag voor jullie. Tips en feedback zijn nog steeds van harte welkom! We nemen dit dan mee voor later.

Groet, Viola
Reputatie 6
Badge +11
@ViolaR
Bedankt voor de reactie, ik had al zo'n vermoeden van wat je aangeeft. Ik heb nu een ruim een half jaar 4GvT en het is 112 dagen geleden sinds modem factory reset (zodat standaard status ivm buitenantenne montage). De modem hangt aan een UPS, alleen 4G+firewall/NAT+ethernetpoort worden gebruikt.

Het is fascinerend om te realiseren dat na 10 jaar 4G ontwikkeling nu een telefoonlijn met 1 Mbps DSL echt weg is en ervoor in de plaats een mobile link met tientallen Mbps DL/UL, verbonden met een gedeelde mast op kilometers afstand.

De 'uptime' bijhouden heb ik opgegeven toen laatst een keer iets bij de modemstroomkabel verplaatst moest worden. Ook inbound connectie vanaf een ander mobile solar powered systeem werkt nu langer dan restart vanwege software upgrage of ander 'gesleutel'.

Het enige wat voor mij af en toe nog tot handmatig ingrijpen noodzaakt is de 24-uurs sessietimeout. Af en toe fietst deze reset door de 1 of andere bestaande IP connectie en het kost tijd om software aanpassingen door te voeren zodat niet nog een keer handmatig ingrijpen nodig is. Dus boven aan mijn wensenlijstje staat 'geen Zwangstrenning meer', maar dat heeft ook nogal wat inpackt op allerhande systemen (o.a. accounting?) had ik van @Dennis begrepen.
Reputatie 2
Alweer bijna 2 maanden voorbij en wederom geen inhoudelijke reactie van een T-Mobile moderator. Heel veel van de uitstaande punten worden al een maand of 9 'onderzocht'. Beste T-Mobile moderators kunnen jullie nu eindelijk eens een inhoudelijke reactie geven op de uitstaande punten of zeg het gewoon als er niets meer aan gedaan wordt, dan kunnen we stoppen met wachten en hopen en eventueel over een alternatief gaan nadenken.

vriendelijke groet Peter
(die niet zit te wachten op de zoveelste 'als er updates zijn melden we dit uiteraard in dit topic' reactie)

Ik ben het volledig met je eens Peter,ik ga vanaf morgen mijn 4g voor thuis pauzeren,ben heel ontevreden met de progressie en doe het voorlopig met unlimited go,scheelt mij te veel....dan maar na 5 gb een gb toevoegen,waardeloze feedback,denk zelfs om over te stappen naar tele2

Reageer