Work in progress & ideeën 4G voor Thuis

• 11 augustus 2016
  • 271 reacties
  • 23675 Bekeken

Toon eerste reactie

271 reacties

Reputatie 2
Weet iemand trouwens hoe je kan pauzeren,zou in mijn tmobile moeten kunnen maar ik zie de oprie niet staan,anders maar bellen...
Je kunt pauzeren door bij "Bundels aanpassen" je bundel (25,50 of 100G) stop te zetten/te verwijderen. Het abonnement zelf blijft dan doorlopen (5,-/mnd).
Zojuist kreeg ik een mail van T-Mobile over; "vanaf 13 juni kun je je bel-, sms- en internetbundels ook in de EU gebruiken." Geld dat ook voor het kaartje van 4gvt?
Reputatie 3
Badge +2
Die mail kreeg ik ook maar het zal wel weer eens niet kloppen. Tot nu toe kon je 4G voor thuis niet in het buitenland gebruiken.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Henk en Peter,

Het liefst had ik jullie, zo vlak voor het weekend, goed nieuws gebracht, maar dit is niet het geval. Er heeft iemand een mail gestuurd naar een hele groep klanten, waaronder een flink aantal 4G voor Thuis-klanten. Voor de klanten van 4G voor Thuis is dit een vergissing geweest, want 4G voor Thuis wordt niet gewijzigd door de nieuwe regulering in de EU. Onwijs sorry voor dit ongelukkige misverstand! Ik snap dat dit een teleurstelling is.

Als jullie nog vragen voor ons hebben, dan horen we dat natuurlijk graag van jullie!
:(:(:(
Reputatie 2
Je kunt pauzeren door bij "Bundels aanpassen" je bundel (25,50 of 100G) stop te zetten/te verwijderen. Het abonnement zelf blijft dan doorlopen (5,-/mnd).
Dank je,ik heb mijn abbo gepauzeerd,doe nu alles met unlimited en wacht wel op verbetering of prijsverlaging voor 4g voor thuis,ben zeer ontevreden over de progressie en nietszeggende antwoorden van de operators,sinds Dennis Ameling weg is staat alles stil,zo jammer....
Reputatie 3
Badge +2
@Rob, vraagje, werkt onbeperkt 's nachts downloaden nog nu je 4GvoorThuis gepauzeerd hebt ?
groet
Peter
Reputatie 2
Hoi Peter,geen idee.Ik gebruik de nachtbundel nooit en de wijziging gaat ook niet direkt in,heb nu nl ook nog de weekendbundel kunnen activeren.
Maar als de wijziging definitief is zal ik het proberen en dan laat ik het weten.
Groeten,Rob
@peter4GT: Nee, ook ik heb alles gepauzeerd en toen werd (zoals in bundel-beschrijving ook al is aangegeven) dus ook de nachtbundel uitgezet. Het was weer even wennen aan ons traag ADSL maar we internetten nu wel weer in alle vrijheid 🙂
Binnenkort de knoop doorhakken en al dan niet het gehele abbo permanent opzeggen (Dual WAN met bridging is ook een te ingewikkelde constructie geworden, met dynamic ip en gateway..).
Reputatie 3
Badge +2
Bedankt Rob en Wytse voor jullie antwoorden
Reputatie 2
ik ga het ook op pauze zetten, vandaag ineens geen internet.....blijkt dat ik door mijn bundel ben met nog 2 dagen te gaan.
gelukkig adsl niet opgezegd, dus ik kan langzaam maar onbeperkt door surfen...
ik ben zeer dankbaar voor het weekndbundel die nog steeds werkt, maar zoals meerdere mensen is dit niet de oplossing.
Elke week een sms sturen en toch niet genoeg hebben aan de normale 100 gb, dat is gewoon irritant.
Er zal op korte termijn niks veranderen aan deze situatie, dus ik ga verder met adsl van kpn.
Ik hoop natuurlijk op een datavrije bundel, want de stabiliteit en de snelheid van 4g is prima.
Groeten, michel
Ik zit ook nog erg uit te kijken naar grotere bundels (onbeperkt) of de verlaging van de prijzen. Hoop dat er snel iets mee wordt gedaan omdat het nu al zo lang stil ligt.
Reputatie 1
Wij gaan 'm ook op pauze zetten. Dan binnen een maand maar beslissen of we gaan opzeggen, maar waarschijnlijk wel. Dan maar op adsl met 4mb/s. Er zou al met de komst van Go Unlimited gekeken worden naar hoe verder en er is nog steeds niets gebeurd. Dennis waar ben je? Bij jou zat er tenminste vooruitgang in.
Hoi Dennis,

Hoort hier waarschijnlijk niet thusi en heb ook een PBtje naar jou gestuurd, maar ik vind het echt supervreemd dat ik niet wordt gehoord!! Ik heb echt alles geprobeerd (heb nu alles inmiddels al een maand in huis) maar ik heb echt dringend een monteur nodig die hier thuis de buitenantenne komt installeren en mij helpt met verdere installatie van alles. Ik heb 4x naar T-mobile gebeld en naar Gideon gebeld maar zij verwijzen me terug naar tmobile omdat ik eerst moet worden aangemeld voor ik een afspraak kan maken?? Tmobile weet nergens van verwijst mij naar dit foruim...ik word er zo moedeloos van ...Nu lukt het mij ook niet om mijn (vaste) PC (Windows 10) dmv draadloos wifi te verbinden, wel met LANkabel. Maar ik moet draadloos omdat ik de LANkabel nodig heb voor verbinding met de satelliet schotel (voor TV) en de PC dan te ver weg staat van het modem om met een LANkabel te verbinden...al met kom ik er niet uit...Help!!
Reputatie 6
Badge +11
@Marjac60
Ongevraagd een privebericht naar een T-Mobile medewerker sturen is niet toegestaan volgens de regels van dit forum. Maar Dennis werkt al een aantal maanden niet meer bij T-Mobile NL dus logisch gezien ben je niet in overtreding ... :)

Zo te lezen lost het kopen van een extra LANkabel al het 1 en ander op. een PC via LAN verbinden is onder vele omstandigheden ook een meer betrouwbare oplossing. Een MediaMarkt is wellicht nog tot 20:00 open.
tmoesel, bedankt voor je antwoord, maar ik denk dat je mijn probleem niet begrijpt of ik ben niet duidelijk...ik moet toch met mijn PC via WiFi contact met het modem kunnen maken? Had ik eerder bij Ziggo ook gewoon. Ik wil geen LAN verbinding!
En hoe krijg ik een installateur van Gideon hier?
Reputatie 4
Hoi Marjac60,

Welkom op ons forum! :)

Ik zie dat je ook in andere topics hebt gereageerd met de vraag over een installateur van Guidion. Dat willen wij natuurlijk graag voor je oplossen. Mijn collega David heeft ook antwoord gegeven op jouw vraag in jouw eigen topic. Daar kan je kijken voor het antwoord. Uiteraard gaan wij ons best doen om dit voor je op te lossen.

Even een opmerking vanuit het forum, om je de huisregels goed uit te leggen. Het is de bedoeling dat je één vraag stelt in één relevant topic en dan reageren wij daar binnen 48 uur op. Je mag niet dezelfde vraag stellen in meerdere topics. Wanneer je dezelfde vraag in verschillende topics gaat stellen, wordt het voor ons onoverzichtelijk en lastiger voor andere klanten om het antwoord te vinden die dezelfde vraag hebben als jij! Naast ons helpen onze geweldige Klantexperts en onze lieve trouwe klanten op het forum jou ook graag verder. Je bent van harte welkom op het forum om jouw vragen te stellen en ook jouw ervaringen te delen, maar let wel alsjeblieft op de huisregels. 😃
Reputatie 2
Bedankt Rob en Wytse voor jullie antwoorden
Hoi Peter,kan ik je ook een pb sturen?
Reputatie 2
Ik sluit me aan bij zo goed als alle ideën die in de eerste post staan. Sinds kort 4G voor Thuis, prima verbinding, jammer van de tekortkomingen.
Reputatie 6
Badge +11
@MT_
IK zag ook je andere post m.b.t. o.a. na-bundel-op DownLink snelheid. Ik dacht ooit aan 64kbps (zag later dat KPN 4GvT dit ook doet), maar TMO GO Unlimited heeft een 384kbps na eerste 5GB, dat lijkt me al een stuk beter. Er is ook een prepaid van KPN met 128kbps en onbeperkt data voor 7.50 euro. TMO 4GvT heeft als basis 5 euro en 0 snelheid als abo pauze is. KPN 4GvT wordt pas geleverd als op adres ADSL snelheid lager dan 6Mbps is. Wellicht kan men een gemiddelde nemen van de ADSL snelheid die mensen in buitengebied ervaren.

Wat betreft bundelgrootte, ikzelf houd de laaste maanden nog genoeg over van de 100GB, o.a. doordat ik relatief weinig streaming video kijk. Een optie 'Automatisch bundel opwaarderen bij limiet' zou kunnen, maar voor zover ik zie is voor veel mensen de prijs van abo op zich al aan de hoge kant, dus om dan een limit op limit-doorbreken constructie te hebben die automatsch is, dan heeft men uitgaven niet in de hand en heb je ook geen mechanisme om excessen/fouten te voorkomen.
Reputatie 2
@MT_
IK zag ook je andere post m.b.t. o.a. na-bundel-op DownLink snelheid. Ik dacht ooit aan 64kbps (zag later dat KPN 4GvT dit ook doet), maar TMO GO Unlimited heeft een 384kbps na eerste 5GB, dat lijkt me al een stuk beter. Er is ook een prepaid van KPN met 128kbps en onbeperkt data voor 7.50 euro. TMO 4GvT heeft als basis 5 euro en 0 snelheid als abo pauze is. KPN 4GvT wordt pas geleverd als op adres ADSL snelheid lager dan 6Mbps is. Wellicht kan men een gemiddelde nemen van de ADSL snelheid die mensen in buitengebied ervaren.

Wat betreft bundelgrootte, ikzelf houd de laaste maanden nog genoeg over van de 100GB, o.a. doordat ik relatief weinig streaming video kijk. Een optie 'Automatisch bundel opwaarderen bij limiet' zou kunnen, maar voor zover ik zie is voor veel mensen de prijs van abo op zich al aan de hoge kant, dus om dan een limit op limit-doorbreken constructie te hebben die automatsch is, dan heeft men uitgaven niet in de hand en heb je ook geen mechanisme om excessen/fouten te voorkomen.

Mja, als je na gaat dat ik bijna 60 euro betaalde voor een brak internet linkje van Caiway waar ik ook nog verplicht TV moest bij betalen e.d.

Ik zit te denken om gewoon elke maand handmatig 100GB extra bij te kopen zodat ik elke maand 200GB hebt, en dan de weekend bundels en van 0:00 tot 6:00 nog niet eens bijgerekend. Dat is dus voor het eerste jaar 40 + 40 = 80 euro kwijt. Dat heb ik graag over voor deze stabiele verbinding!

Jammer dus dat het niet automatisch kan. Ik heb mijn oude ISP caiway gevraagd om inzage van mijn gebruik, maar hun helpdesk staat op niveau IQ 50 wat betreft het helpen van hun klanten...
Door brand en bluswerk in onze woning is ons modem en de simkaart verloren gegaan. Hoe komen wij aan een nieuwe.? In de t-mobile shop konden ze ons niet verder helpen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Palmeg,

Wat balen dat je dat is overkomen. 😞 Ik heb even nagevraagd of wij wat voor je kunnen betekenen. Zodra ik meer weet, laat ik het je weten.
Inmiddels meerdere winkels af geweest, die je niet kunnen helpen met t-mobile voor thuis! Modem dringend nodig om allerlei dingen te regelen na de brand. Klantenservice telefonisch krijg ik niet te pakken. KPN digitenne na 1 dag nieuw pakket in huis. En t-mobile? Waar blijft de oplossing?

Reageer