Work in progress & ideeën 4G voor Thuis

• 11 augustus 2016
  • 271 reacties
  • 23637 Bekeken

Reputatie 5
Badge +11
LET OP! Dit topic gaat over de eerste variant 4G voor Thuis. Sinds januari 2018 bieden we Unlimited 4G voor Thuis aan.

4G voor Thuis is een "permanent beta"-dienst. Dit betekent dat we, samen met jou - de klant - iedere dag bezig zijn om de dienst een stukje beter te maken. In dit topic delen we waar we aan werken en we zijn benieuwd naar jullie ideeën om het product nog beter te maken. Reageer daarom vooral in dit topic!

In behandeling

Maandelijks opzegbaar: 4G voor Thuis is maandelijks opzegbaar. Dit is een nieuw concept binnen T-Mobile waar onze systemen niet helemaal op zijn ingesteld. Hierdoor zie je op My T-Mobile en op je contract nog een contracttermijn van 1 jaar. Uiteraard behoud je het recht om maandelijks op te zeggen, en dit staat ook in de voorwaarden. We werken er hard aan om dit z.s.m. recht te trekken.

Weekendbundel: Sommige klanten die een Weekendbundel aanschaffen bij 4G voor Thuis merken dat het verbruik van de gewone bundel af gaat én dat nachtverbruik van de gewone bundel af gaat. Sinds 1 december is het weer mogelijk om Weekendbundels te kopen en we voeren een aantal laatste tests uit om te controleren of dit goed gaat. Zie ook dit topic.

Lagere snelheid na verbruiken volledige bundel: Jullie geven aan een lagere snelheid te willen na het verbruiken van je internetbundel, in plaats van een volledige "stop" zoals nu het geval is. We gaan kijken of en op welke termijn dit haalbaar is.

Datavrije Muziek: Datavrije Muziek gaat beschikbaar komen voor 4G voor Thuis. De exacte details en datum van lancering hiervan is nog niet bekend.

Vast IP-adres: We zijn op 12-12-2016 begonnen met het testen van vaste IP adressen bij een kleine groep klanten. Zie dit topic voor meer informatie en updates.

Verbonden apparaten met modem: Bij sommige klanten lijkt het niet mogelijk te zijn om te zien welke apparaten er zijn verbonden met het WiFi-netwerk van het Huawei 4G-modem. We onderzoeken momenteel wat de oorzaak is van dit probleem en hoe dit opgelost kan worden.

My T-Mobile: Klanten die na het plaatsen van hun bestelling een My T-Mobile account aanmaken om de status van hun bestelling te volgen, krijgen na bezorging en activering van hun bestelling niet automatisch een volwaardig My T-Mobile account waarmee zij hun verbruik en facturen kunnen inzien. Dit probleem is momenteel in onderzoek en we werken er hard aan om dit z.s.m. op te lossen. Voor nu raden we je aan om nogmaals een My T-Mobile account te maken na bezorging van je bestelling. Hoe dat moet lees je hier.

Melding over dataverbruik: Normaal gesproken krijgen T-Mobile klanten een SMS als zij 80% en 100% van hun databundel hebben verbruikt. Deze komt bij 4G voor Thuis klanten echter binnen op het modem, en dus zien veel klanten deze melding niet. Momenteel werken wij aan Push Notificaties in de My T-Mobile App, zodat je een melding op je telefoon krijgt als je 4G voor Thuis bundel bijna op is. Naar verwachting kunnen wij dit in de eerste helft van 2017 aan gaan bieden. :)

Limiet op aantal e-mails: Er is momenteel een limiet op maximaal 75 e-mails per dag en 200 ontvangers in één keer. Dit geldt alleen als je poort 25 voor je uitgaande e-mailserver (SMTP) gebruikt. Tip: Gebruik als alternatief poort 587 om je e-mails te verzenden.

Traceroutes beschikbaar maken: Momenteel is het niet mogelijk om traceroutes te doen op je 4G voor Thuis verbinding. We zijn aan het bekijken of we deze, in ieder geval buiten het interne T-Mobile netwerk, voor jullie aan kunnen zetten.

Mogelijkheden worden onderzocht

50GB-aanvuller: Momenteel hebben we 3 GB-aanvullers: 5, 25 en 100GB. Verschillende klanten geven aan dat het gat tussen 25GB en 100GB erg groot is. We onderzoeken momenteel of we een "tussenoptie" aan kunnen bieden, bijv. 50GB.

Niet-Nederlands identiteitsbewijs: Het is momenteel niet mogelijk om 4G voor Thuis via de online shop te bestellen met een niet-Nederlands identiteitsbewijs. Je kunt 4G voor Thuis wél telefonisch bestellen via 0800 - 7123. Onze collega's helpen je dan verder.

GB-aanvullers: Veel klanten geven bij ons aan dat de GB-aanvullers slechts geldig zijn tot het einde van de factuurmaand, en zouden deze aanvullers graag meenemen naar de volgende maand. We onderzoeken momenteel of dit mogelijk is en laten het hier op het forum weten zodra we meer informatie hebben.

GB-aanvullers: 4G voor Thuis klanten kunnen een GB-aanvuller kopen vóórdat hun reguliere bundel op is (om een onderbreking van de internetverbinding bij het opraken van de bundel te voorkomen). Als je echter al een GB-aanvuller actief hebt, is het niet mogelijk om al een tweede GB-aanvuller te activeren. Je moet dan wachten tot de GB-aanvuller op is. We onderzoeken of we het activeren van GB-aanvullers altijd beschikbaar kunnen maken, in plaats van alleen wanneer deze op is.

Gebruikmaken van één zendmast: Sommige klanten geven aan dat zij soms naar een langzamere zendmast wisselen. We onderzoeken momenteel of zij hun 4G voor Thuis verbinding "vast kunnen zetten" op een bepaalde zendmast, voor een betere ervaring.

Zakelijk: Wil je 4G voor Thuis zakelijk afsluiten? Dat is op dit moment (helaas) nog niet mogelijk. We onderzoeken de mogelijkheid om 4G voor Thuis ook zakelijk aan te bieden en laten het in dit topic weten zodra we dit aan kunnen bieden. Voeg dit topic toe als favoriet om op de hoogte te blijven per e-mail.

Speedtest: Als je veel Speedtests doet, bijvoorbeeld om te kijken of je de 4G voor Thuis buitenantenne goed hebt uitgericht, gaat je bundel erg hard leeg. We onderzoeken momenteel of we de data die je voor Speedtests gebruikt, niet uit je bundel kunnen laten gaan.

Verbruik Nachtbundel per nacht inzien: Via My T-Mobile kun je het verbruik van de Nachtbundel inzien (alleen bij de 50GB en 100GB bundels). Je ziet echter alleen het totale verbruik van de Nachtbundel van de huidige factuurmaand, je kunt dus niet per nacht zien hoeveel data je precies hebt verbruikt. We onderzoeken of we dit inzichtelijk kunnen maken.

Niet op korte termijn beschikbaar

Hybride i.c.m. ADSL: Het beste van ADSL en 4G gecombineerd. Een ADSL verbinding is vaak afdoende om te kunnen surfen, maar voor het kijken van films en grote downloads heb je meer snelheid nodig. Waarom zou je ADSL en 4G dan niet combineren? Het onbeperkte internet van ADSL, gecombineerd met de extra snelheid van 4G. T-Mobile is momenteel bezig om Vodafone Thuis over te nemen, zodat we diensten op ADSL en glasvezel aan kunnen bieden. Zodra deze overname is afgerond, gaan we kijken naar de mogelijkheden van een hybride verbinding.

Vast telefoonnummer (via VoIP): Met de overname van Vodafone Thuis kan T-Mobile in theorie VoIP accounts met vaste nummers aanbieden. Naar verwachting duurt het nog wel even voordat de overname voltooid is, dus rond die tijd gaan we kijken wat er mogelijk is.

KNIPPR: Je wilt graag KNIPPR bij je abonnement om TV te kunnen kijken. Op dit moment bieden we daar geen combinatiepakket voor aan, maar we onderzoeken de mogelijkheden om dit aan te kunnen bieden. Voor nu kun je via de website van KNIPPR apart een abonnement afsluiten voor deze dienst.

My T-Mobile: Je bent al mobiele klant van T-Mobile en wilt je 4G voor Thuis abonnement toevoegen aan My T-Mobile. Dit is helaas niet mogelijk door beperkingen in de achterliggende systemen. Workaround: je kunt een tweede My T-Mobile account aanmaken en je beide accounts toevoegen aan de My T-Mobile app, zodat je een overzicht hebt van al je abonnementen.

Quotum per dag: Het is (nog) niet mogelijk om een quotum per dag in te stellen op je 4G voor Thuis verbinding. Dit lijkt op korte termijn helaas ook niet haalbaar.

Bridge Mode: Het is (nog) niet mogelijk om je modem in Bridge Mode te zetten. Wél is het mogelijk om port forwarding te gebruiken d.m.v. DMZ en DDNS met de instructies in dit topic.

Vast IP adres op intern netwerk: Het is momenteel niet mogelijk om een apparaat op het interne netwerk een vast intern IP-adres (192.168.8.x) te geven. Deze worden dynamisch toegewezen door het Huawei 4G-modem. Dit is wél mogelijk wanneer je een eigen router achter de Huawei 4G-modem plaatst die deze functionaliteit wel biedt.

Naam van WiFi-netwerk: Het is momenteel niet mogelijk om het 2.4GHz- en 5GHz-netwerk van de Huawei 4G-modem dezelfde naam te geven. Je krijgt dan de melding "Two SSIDs cannot be the same". Dit is een beperking vanuit Huawei en we verwachten niet dat dit op korte termijn opgelost wordt.

Opgelost
GB-aanvuller weergave in My T-Mobile: Per 06-12-2016 worden GB-aanvullers weer juist weergegeven als "Eenmalige kosten" i.p.v. "Maandelijkste kosten". GB-aanvullers werden eerder onder het kopje "Mijn abonnement" weergegeven als "Maandelijkse kosten". Dit was onjuist en is nu dus opgelost.

My T-Mobile: Per 08-11-2016 worden klanten die de fms APN gebruiken, automatisch herkend bij het aanmaken van een My T-Mobile account of het inloggen daarmee. Dit was voorheen niet het geval.

T-Mobile Extra: Per 29-10-2016 kunnen 4G voor Thuis klanten worden aangemeld voor T-Mobile Extra.

Installatieservice: Per 27-10-2016 kunnen klanten zich aanmelden voor de installatieservice door onze installatiepartner Guidion. Wil je hiervan gebruikmaken? Neem dan contact met ons op via het Forum, Facebook, Twitter of telefonisch.

Port forwarding: Per 26-10-2016 kunnen klanten die Port Forwarding gebruiken op hun 4G voor Thuis aansluiting, deze nu ook vanaf hun mobiele T-Mobile 4G verbinding benaderen.

Port forwarding: Per 31-08-2016 is port forwarding beschikbaar voor 4G voor Thuis klanten. Instructies voor het instellen van port forwarding vind je hier.

271 reacties

Reputatie 1
Te triest voor woorden...

Geen pauze optie meer...
Geen nacht downloads meer...
Lagere snelheid...
Nog steeds een limiet... en nog erger! De verbinding verbreekt! Dus moet je als je pech hebt de download opnieuw starten... en laat die dan weer net groter zijn dan die 2GB aanvuller!

:@

Tot zover de co-creatie... en het luisteren naar ons als "gewaardeerde" klanten...

Ja ik had ook iets mooiers verwacht en overstappen naar de conculega is voor mij ook geen optie.
Weekendbundel (is toch al 4 keer 50 Gig) ook al geschrapt.
Dure zooi aanhouden of inderdaad genoegen nemen met de trage snelheid.
Echt ontzettend teleurstellend.
Reputatie 2
Te triest voor woorden...

Geen pauze optie meer...
Geen nacht downloads meer...
Lagere snelheid...
Nog steeds een limiet... en nog erger! De verbinding verbreekt! Dus moet je als je pech hebt de download opnieuw starten... en laat die dan weer net groter zijn dan die 2GB aanvuller!

:@

Tot zover de co-creatie... en het luisteren naar ons als "gewaardeerde" klanten...
Wat een zeperd!! Klantinzicht 0,0. Zou toch anno 2018 niet meer voor hoeven komen.
Reputatie 1
Gelezen. Mijn conclusie: Geen goed nieuws.
Reputatie 7
Badge +20
Hi all,

Ik had het al aangekondigd, dat er nieuws aan zat te komen en vandaag is het zover: Vanaf 29 januari bieden we Unlimited 4G voor Thuis aan! 😃 In onze FAQ lees je hier alle informatie over en kun je ook vragen over dit nieuwe abonnement stellen!
Reputatie 2
Goed nieuws?:?

Haha, da's een goeie!
Reputatie 1
Goed nieuws?:?
Reputatie 7
Badge +20
@MT_

We verwachten binnen een aantal weken nieuws te hebben over 4G voor Thuis. Nog heel even geduld dus! 🙂
Reputatie 6
Badge +11
Er zou begin januari nieuws komen over een verbeterde service, ipv. die vervelende bundels. Als er al iets gebeurt, dan is het denk ik sowieso na half januari. Bij KPN was eind vorig jaar ook de suggestie 'voorjaar 2018' m.b.t. grotere uitrol van hybride DSL+4G in buitengebieden. En ook o.a. een MVO op KPN netwerk gaat 'meer 4G' leveren vanaf 15 jan. Met maar 3 mobiele telecomhardware bedrijven in zicht, zullen ze denk ik elkaar weer meer gaan volgen.
Reputatie 2
Er zou begin januari nieuws komen over een verbeterde service, ipv. die vervelende bundels.
Reputatie 7
Badge +20
Hi FlavioX,

Momenteel is 4G voor Thuis een abonnement voor particulieren, maar we kijken op dit moment of we 4G voor Thuis ook zakelijk aan kunnen bieden. Zodra wij meer weten, zullen we dat uiteraard delen!
4G voor Thuis is ruim een jaar geleden geïntroduceerd. Wanneer wordt deze dienst ook beschikbaar voor zakelijke gebruikers?

Waar ik werk zitten we op een brakke ADSL lijn van 20 Mbps down/2 Mbps up en met mijn T-Mobile Unlimited abonnement haal ik op mijn telefoon 170Mbps down en 40Mbps up!

We verbruiken minder dan 100GB per maand dus zo'n 4G verbinding zou ideaal zijn.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Henk,

We ervaren momenteel problemen met de weekendbundel. Ik heb jouw nummer ook al doorgezet naar de technische afdeling en we zijn bezig om dit op te lossen! Excuses voor het ongemak! In dit topic vind je updates over dit issue.
Hallo Hajar, Ik zou graag willen weten waarom ik geen weekendbundel heb gekregen. Ik had het op maandag 20-11 aangevraagd, en hiervan ook bevestiging gekregen. Maar ik heb niet eens een sms ontvangen waarin word gezegd dat ik de bundel niet krijg.
Ik vind dit knap irritant! zeker omdat wij de weekend bundel nodig hebben om de maand door te komen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi MT,

Ik zie dat jij het hebt over de iPhone X bestelling dus jouw vraag hoort niet thuis in dit topic. Ik zie ook dat Kimberley je meer informatie heeft gegeven. Hopelijk is daarmee alles naar wens! Gefeliciteerd met je iPhone X!
Reputatie 2
Had ik met order 2191 besteld op 27 october al niet allang wat moeten horen?
Reputatie 1
Dat zo fijn zijn!
Nu onbeperkt muziek eindelijk is vrijgegeven, mogen we het ook snel verwachten voor 4g thuis toch?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Palmeg,

Wij kunnen vanwege de privacywet niet inzien waar je MB's aan op zijn gegaan. Dit kun je zelf wel controleren via een interne datateller. Zo weet je precies welke app de meeste MB's heeft verbruikt.
Gisteren laatste dag bundel, nog ongeveer 30 gb over. Vandaag nieuwe bundel 100 gb en meteen 25 GB verdwenen! Gisteren wel OS High Sierra gedownload maar dat was op de oude bundel. Zo verdwijnen de gb’ s spoorloos!!
David, begrijp je dat met het maken van loze beloften eerder klanten wegjaagt dan houdt?
Mensen aan het lijntje houden wekt een hoop irritatie en uiteindelijk verlies je toch de klant.
Met de mbverdeler zijn lange tijd mensen aan het lijntje gehouden met loze beloften van we zijn aan het onderzoeken, na 9 maanden is er nog geen combikorting en nu dit weer.
Je kan beter open en eerlijk zijn.
Voor mensen die onbeperkt 4g internet willen met een gratis leven modem zijn op dit moment beter af bij de KPN als ze voldoen dan de voorwaarden.
Het enigste voordeel bij tmobile van 4g internet is dat je het per maand op kan zeggen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Palmeg,

We zijn wel bezig met van alles, maar verwacht nog niet op de korte termijn ingrijpende veranderingen. Ik denk wel dat we binnen afzienbare tijd met in ieder geval wat meer duidelijkheid kunnen komen, dus daar ben ik in ieder geval voorzichtig positief over.

Om ook nog even in te haken op het Unlimited abonnement: deze is alleen bedoeld voor gebruik op mobiel en tablet, niet als vervanger van 4G voor Thuis of T-Mobile Thuis. Als er hier opmerkelijk gebruik wordt gemeten, dan loop je de kans dat de aansluiting wordt afgesloten en er kosten in rekening worden gebracht. Dat is natuurlijk niet de bedoeling!

Jullie hebben al veel geduld met ons gehad, maar ik hoop dat we nu spoedig met wat nieuws kunnen komen!
Na de enquête van t-mobile over andere vormen van 4g voor thuis, blijft het opvallend stil. Ook op dit forum. Sterft 4G voor thuis een zachte dood? Kan ik beter een unlimited abo afsluiten en in m’n 4g voor thuis modem steken? Kunnen de moderatoren reageren of er al andere bundels aankomen? Zou wel zeer gewenst zijn.
Reputatie 1
...Idem! Wat Palmeg zegt.
Ben volledig afhankelijk van 4GvT maar die 100Gb is echt te weinig.
En wat die weekend bundel betreft; Tot vandaag kende ik het bestaan ervan niet eens. Zou leuk zijn om wat pro-actieve info te ontvangen over dergelijke ontwikkelingen die iets ruimte in je bundel geven! Helaas lees ik alleen ook dat het inmiddels niet vlekkeloos meer werkt.
Er zal snel iets moeten gebeuren aan die datalimiet. Hoef ik ook niet alle grote updates s'nachts meer te doen.
Gebruik al een tijd 4g voor thuis. Vond het top dat t-mobile er mee kwam. Nu zijn er andere aanbieders zoals KPN buitengebied die onbeperkt internet aanbieden inclusief gratis modem voor 35 euro. Wil met alle plezier bij t-mobile blijven, vanwege goede ontvangst op mijn adres, maar de data limiet knijpt steeds meer. De weekend bundel is leuk, maar elke keer opnieuw aanvragen is toch ook niet van deze tijd? Verder kost een t-mobile unlimited abo 35 euro, en een beperkt 4g voor thuis 50.
Kom T-mobile doe er wat aan!!!

Reageer