Work in progress & ideeën 4G voor Thuis

  • 11 augustus 2016
  • 271 reacties
  • 23637 Bekeken

Reputatie 5
Badge +11
LET OP! Dit topic gaat over de eerste variant 4G voor Thuis. Sinds januari 2018 bieden we Unlimited 4G voor Thuis aan.

4G voor Thuis is een "permanent beta"-dienst. Dit betekent dat we, samen met jou - de klant - iedere dag bezig zijn om de dienst een stukje beter te maken. In dit topic delen we waar we aan werken en we zijn benieuwd naar jullie ideeën om het product nog beter te maken. Reageer daarom vooral in dit topic!

In behandeling

Maandelijks opzegbaar: 4G voor Thuis is maandelijks opzegbaar. Dit is een nieuw concept binnen T-Mobile waar onze systemen niet helemaal op zijn ingesteld. Hierdoor zie je op My T-Mobile en op je contract nog een contracttermijn van 1 jaar. Uiteraard behoud je het recht om maandelijks op te zeggen, en dit staat ook in de voorwaarden. We werken er hard aan om dit z.s.m. recht te trekken.

Weekendbundel: Sommige klanten die een Weekendbundel aanschaffen bij 4G voor Thuis merken dat het verbruik van de gewone bundel af gaat én dat nachtverbruik van de gewone bundel af gaat. Sinds 1 december is het weer mogelijk om Weekendbundels te kopen en we voeren een aantal laatste tests uit om te controleren of dit goed gaat. Zie ook dit topic.

Lagere snelheid na verbruiken volledige bundel: Jullie geven aan een lagere snelheid te willen na het verbruiken van je internetbundel, in plaats van een volledige "stop" zoals nu het geval is. We gaan kijken of en op welke termijn dit haalbaar is.

Datavrije Muziek: Datavrije Muziek gaat beschikbaar komen voor 4G voor Thuis. De exacte details en datum van lancering hiervan is nog niet bekend.

Vast IP-adres: We zijn op 12-12-2016 begonnen met het testen van vaste IP adressen bij een kleine groep klanten. Zie dit topic voor meer informatie en updates.

Verbonden apparaten met modem: Bij sommige klanten lijkt het niet mogelijk te zijn om te zien welke apparaten er zijn verbonden met het WiFi-netwerk van het Huawei 4G-modem. We onderzoeken momenteel wat de oorzaak is van dit probleem en hoe dit opgelost kan worden.

My T-Mobile: Klanten die na het plaatsen van hun bestelling een My T-Mobile account aanmaken om de status van hun bestelling te volgen, krijgen na bezorging en activering van hun bestelling niet automatisch een volwaardig My T-Mobile account waarmee zij hun verbruik en facturen kunnen inzien. Dit probleem is momenteel in onderzoek en we werken er hard aan om dit z.s.m. op te lossen. Voor nu raden we je aan om nogmaals een My T-Mobile account te maken na bezorging van je bestelling. Hoe dat moet lees je hier.

Melding over dataverbruik: Normaal gesproken krijgen T-Mobile klanten een SMS als zij 80% en 100% van hun databundel hebben verbruikt. Deze komt bij 4G voor Thuis klanten echter binnen op het modem, en dus zien veel klanten deze melding niet. Momenteel werken wij aan Push Notificaties in de My T-Mobile App, zodat je een melding op je telefoon krijgt als je 4G voor Thuis bundel bijna op is. Naar verwachting kunnen wij dit in de eerste helft van 2017 aan gaan bieden. :)

Limiet op aantal e-mails: Er is momenteel een limiet op maximaal 75 e-mails per dag en 200 ontvangers in één keer. Dit geldt alleen als je poort 25 voor je uitgaande e-mailserver (SMTP) gebruikt. Tip: Gebruik als alternatief poort 587 om je e-mails te verzenden.

Traceroutes beschikbaar maken: Momenteel is het niet mogelijk om traceroutes te doen op je 4G voor Thuis verbinding. We zijn aan het bekijken of we deze, in ieder geval buiten het interne T-Mobile netwerk, voor jullie aan kunnen zetten.

Mogelijkheden worden onderzocht

50GB-aanvuller: Momenteel hebben we 3 GB-aanvullers: 5, 25 en 100GB. Verschillende klanten geven aan dat het gat tussen 25GB en 100GB erg groot is. We onderzoeken momenteel of we een "tussenoptie" aan kunnen bieden, bijv. 50GB.

Niet-Nederlands identiteitsbewijs: Het is momenteel niet mogelijk om 4G voor Thuis via de online shop te bestellen met een niet-Nederlands identiteitsbewijs. Je kunt 4G voor Thuis wél telefonisch bestellen via 0800 - 7123. Onze collega's helpen je dan verder.

GB-aanvullers: Veel klanten geven bij ons aan dat de GB-aanvullers slechts geldig zijn tot het einde van de factuurmaand, en zouden deze aanvullers graag meenemen naar de volgende maand. We onderzoeken momenteel of dit mogelijk is en laten het hier op het forum weten zodra we meer informatie hebben.

GB-aanvullers: 4G voor Thuis klanten kunnen een GB-aanvuller kopen vóórdat hun reguliere bundel op is (om een onderbreking van de internetverbinding bij het opraken van de bundel te voorkomen). Als je echter al een GB-aanvuller actief hebt, is het niet mogelijk om al een tweede GB-aanvuller te activeren. Je moet dan wachten tot de GB-aanvuller op is. We onderzoeken of we het activeren van GB-aanvullers altijd beschikbaar kunnen maken, in plaats van alleen wanneer deze op is.

Gebruikmaken van één zendmast: Sommige klanten geven aan dat zij soms naar een langzamere zendmast wisselen. We onderzoeken momenteel of zij hun 4G voor Thuis verbinding "vast kunnen zetten" op een bepaalde zendmast, voor een betere ervaring.

Zakelijk: Wil je 4G voor Thuis zakelijk afsluiten? Dat is op dit moment (helaas) nog niet mogelijk. We onderzoeken de mogelijkheid om 4G voor Thuis ook zakelijk aan te bieden en laten het in dit topic weten zodra we dit aan kunnen bieden. Voeg dit topic toe als favoriet om op de hoogte te blijven per e-mail.

Speedtest: Als je veel Speedtests doet, bijvoorbeeld om te kijken of je de 4G voor Thuis buitenantenne goed hebt uitgericht, gaat je bundel erg hard leeg. We onderzoeken momenteel of we de data die je voor Speedtests gebruikt, niet uit je bundel kunnen laten gaan.

Verbruik Nachtbundel per nacht inzien: Via My T-Mobile kun je het verbruik van de Nachtbundel inzien (alleen bij de 50GB en 100GB bundels). Je ziet echter alleen het totale verbruik van de Nachtbundel van de huidige factuurmaand, je kunt dus niet per nacht zien hoeveel data je precies hebt verbruikt. We onderzoeken of we dit inzichtelijk kunnen maken.

Niet op korte termijn beschikbaar

Hybride i.c.m. ADSL: Het beste van ADSL en 4G gecombineerd. Een ADSL verbinding is vaak afdoende om te kunnen surfen, maar voor het kijken van films en grote downloads heb je meer snelheid nodig. Waarom zou je ADSL en 4G dan niet combineren? Het onbeperkte internet van ADSL, gecombineerd met de extra snelheid van 4G. T-Mobile is momenteel bezig om Vodafone Thuis over te nemen, zodat we diensten op ADSL en glasvezel aan kunnen bieden. Zodra deze overname is afgerond, gaan we kijken naar de mogelijkheden van een hybride verbinding.

Vast telefoonnummer (via VoIP): Met de overname van Vodafone Thuis kan T-Mobile in theorie VoIP accounts met vaste nummers aanbieden. Naar verwachting duurt het nog wel even voordat de overname voltooid is, dus rond die tijd gaan we kijken wat er mogelijk is.

KNIPPR: Je wilt graag KNIPPR bij je abonnement om TV te kunnen kijken. Op dit moment bieden we daar geen combinatiepakket voor aan, maar we onderzoeken de mogelijkheden om dit aan te kunnen bieden. Voor nu kun je via de website van KNIPPR apart een abonnement afsluiten voor deze dienst.

My T-Mobile: Je bent al mobiele klant van T-Mobile en wilt je 4G voor Thuis abonnement toevoegen aan My T-Mobile. Dit is helaas niet mogelijk door beperkingen in de achterliggende systemen. Workaround: je kunt een tweede My T-Mobile account aanmaken en je beide accounts toevoegen aan de My T-Mobile app, zodat je een overzicht hebt van al je abonnementen.

Quotum per dag: Het is (nog) niet mogelijk om een quotum per dag in te stellen op je 4G voor Thuis verbinding. Dit lijkt op korte termijn helaas ook niet haalbaar.

Bridge Mode: Het is (nog) niet mogelijk om je modem in Bridge Mode te zetten. Wél is het mogelijk om port forwarding te gebruiken d.m.v. DMZ en DDNS met de instructies in dit topic.

Vast IP adres op intern netwerk: Het is momenteel niet mogelijk om een apparaat op het interne netwerk een vast intern IP-adres (192.168.8.x) te geven. Deze worden dynamisch toegewezen door het Huawei 4G-modem. Dit is wél mogelijk wanneer je een eigen router achter de Huawei 4G-modem plaatst die deze functionaliteit wel biedt.

Naam van WiFi-netwerk: Het is momenteel niet mogelijk om het 2.4GHz- en 5GHz-netwerk van de Huawei 4G-modem dezelfde naam te geven. Je krijgt dan de melding "Two SSIDs cannot be the same". Dit is een beperking vanuit Huawei en we verwachten niet dat dit op korte termijn opgelost wordt.

Opgelost
GB-aanvuller weergave in My T-Mobile: Per 06-12-2016 worden GB-aanvullers weer juist weergegeven als "Eenmalige kosten" i.p.v. "Maandelijkste kosten". GB-aanvullers werden eerder onder het kopje "Mijn abonnement" weergegeven als "Maandelijkse kosten". Dit was onjuist en is nu dus opgelost.


My T-Mobile: Per 08-11-2016 worden klanten die de fms APN gebruiken, automatisch herkend bij het aanmaken van een My T-Mobile account of het inloggen daarmee. Dit was voorheen niet het geval.


T-Mobile Extra: Per 29-10-2016 kunnen 4G voor Thuis klanten worden aangemeld voor T-Mobile Extra.


Installatieservice: Per 27-10-2016 kunnen klanten zich aanmelden voor de installatieservice door onze installatiepartner Guidion. Wil je hiervan gebruikmaken? Neem dan contact met ons op via het Forum, Facebook, Twitter of telefonisch.


Port forwarding: Per 26-10-2016 kunnen klanten die Port Forwarding gebruiken op hun 4G voor Thuis aansluiting, deze nu ook vanaf hun mobiele T-Mobile 4G verbinding benaderen.


Port forwarding: Per 31-08-2016 is port forwarding beschikbaar voor 4G voor Thuis klanten. Instructies voor het instellen van port forwarding vind je hier.



271 reacties

Reputatie 2
Wat een dooddoener,te triest voor woorden.......
Reputatie 2
ik herhaal de wens van Serge.....

Ik gebruik 4g thuis nu 1 week en zou graag in de toekomst het datalimiet onbeperkt zien of fair use .....
ik wil graag van mijn schotels af die ik nu gebruik om tv te kijken, maar als ik een interactieve abbo voor tv neem , kost me dit 3 tot 4 gig gemiddeld per avond en ben ik heel gauw door mijn 100 gig heen.

pluspunt: na jaren adsl is het een verademing om 80 tot 140 mb snelheid te halen ipv 4mb....bedankt T-Mobile.
Reputatie 3
Badge +2
Bedankt voor dit geweldige aanbod, dit is precies waar ik op zat te wachten. Ik ga gelijk een mobiel abonnement afsluiten en van deze megakorting profiteren ! En natuurlijk blijf ik met een glimlach de ongewijzigde 4G voor thuis tarieven betalen. Dat ik 50 euro voor een BEPERKTE bundel betaal tov 35 euro voor een ONBEPERKTE bundel kan me echt niets schelen en lijkt me zeer redelijk.
Reputatie 5
Badge +11
@all
We raden onze 4G voor Thuis klanten niet aan om over te stappen naar Go Unlimited. Go Unlimited is een abonnement dat specifiek is bedoeld voor individueel/persoonlijk mobiel internet gebruik op smartphones en tablets, en houdt geen rekening met de specifieke behoeften van vaste internetverbindingen. Bij Go Unlimited geldt een daglimiet van 5GB, waarna deze moet worden aangevuld met 1GB aanvullers. Dit kan een praktische drempel zijn in het dagelijks gebruik van 4G voor Thuis als vervanging van de vaste internetverbinding. Ook is o.a. port forwarding niet beschikbaar bij Go Unlimited.

Om tegemoet te komen in jullie duidelijke behoefte voor meer data hebben we goed nieuws; de storing met de Weekendbundel wordt vannacht opgelost! Bij wijze van experiment gaan we de Weekendbundel de komende weken exclusief voor 4G voor Thuis klanten met de 50GB of 100GB bundel aanbieden. :)

Je krijgt geen 30 maar 50GB in het weekend, tijdelijk helemaal kosteloos! In ruil daarvoor horen wij graag wat je van de Weekendbundel vindt en hoe je hem gebruikt. Wij gebruiken deze gegevens voor de doorontwikkeling van 4G voor Thuis. Uiteraard gaan we op de achtergrond hard door met de doorontwikkeling van 4G voor Thuis.

Later deze week volgen alle details hier op het forum. Stay tuned!
Reputatie 2
Nu kreeg ik vandaag een brief van canal digitaal:
nu gaat discovery ook al uit het pakket!

ik wil dus heel graag digitale tv bestellen, of by T-Mobile of kpn.
maar zonder meer data kan dit niet, de lijn is bij mij perfect stabiel en snel.
ook met die 50gb in het weekend is het opletten geblazen om met je normale 100gb rond te komen 1 maand.
please geef ons de mogelijkheid voor een grotere bundel zodat ik digitale tv kan bestellen.
groeten, michel
Reputatie 6
Badge +11
Heb nog eens even naar de voorwaarden etc gekeken die ik een tijdje geleden als .PDF gedownload had. Ik dacht dat als de bundel op is dat dan de snelheid tegrugvalt tot xx kbps, maar in "4g-voor-thuis-171016.pdf" staat toch echt 0.

Van VodafoneGmbH heb ik een paar prepaid SIM-kaarten waarvan ik er 1 permanent in o.a. Duitsland en Nederland gebruik. Sinds deze zomer zijn de kosten in de hele EU voor zowel voice als data hetzelfde. Mocht het prepaid budget ontoereikend zijn voor een nieuwe 4weekse periode en gekozen bundel, dan gaat data naar 32kbps. Het grote voordeel is dat je dan geen internet-lock-out op het apparaat hebt waar de SIMkaart inzit en dus nog op hetzelfde apparaat via apps/internetbankieren kan opladen. Of whatsapp of email checken. Of een ssh verbinding in de lucht houden.

Ik denk dat afsluiten over het geheel gezien veel meer kost aan probleemoplossen etc dan het 'gratis' 32kbps. Maar wellicht dat throttling (nog) onvoldoende geimplementeerd is of om wat voor reden dan ook niet aangeboden wordt. Ik ken de TMO-NL abbos/prepaid onvoldoende.

De harde limit van 25/50/100GB zie ik als onconfortabel en als mogelijke showstopper in sommige gevallen. Het 'bijklikken' is voornamelijk een optie als je thuis bent en ook achter het scherm zit. Maar veel is unattended, zoals automatische updates, een camera met bewegings detectie, homeautomation etc.

Wat mij betreft hoeft deze 'bundel-op' snelheid niet boven de 100kbps, zolang er maar connectie mogelijk is zowel outbound als inbound. Als backup heb ik nu een Huawei E3372 USBstick met bovengenoemde 'EU' prepaid SIMkaart, maar ik hoop dat TMO-NL 4GvT in de richting van ADSL uptime gaat.
Reputatie 5
Badge +11
@Robboot11
We hebben morgen wel leuk nieuws voor jullie, maar dat is lang niet zo spannend als een compleet nieuw productaanbod 😉 #spoileralert
Reputatie 1
Nou mensen, dit vindt ik toch een beetje ongepast. Er zit toch wel een hele techniek achter 4G voor Thuis en ik vind niet dat we @DennisAmeling massaal moeten afkraken. Deze jongen en de rest van het 4G voor Thuis team doen hardstikke hun best. En nee, dit is ook niet waar ik op zit te wachten maar een beetje redelijk zijn lijkt me wel gepast! Wie weet komen er nog 'grotere veranderingen' 😃
Reputatie 3
Badge +2
Nou zeg dat klinkt wel erg dramatisch. Er wordt hier niemand persoonlijk afgekraakt, sterker nog in deze en andere threads wordt meerdere malen de waardering voor het team uitgesproken. Echter, feit blijft dat diverse gebruikers al maanden constructieve suggesties doen om de kosten enigzins binnen de perken te houden. Hier horen we vervolgens niets meer op. Als er dan een mega aankondiging wordt gedaan door T-Mobile en 4G-voor-thuis gebruikers vallen wederom buiten de boot dan is de teleurstelling wat mij betreft zeer begrijpelijk. Ik ben uiteraard bereid om een redelijke prijs voor deze service te betalen maar de verschillen met onbeperkt 'normaal' 4G worden nu wel erg groot.
Reputatie 2
En Ghsv,ik kan me niet voorstellen dat jij dit een goede aanbieding vind,ik ben zeer teleurgesteld.
Ben met je eens dat ze er hard aan werken en ons deze maand tegemoetgekomen zijn,ik heb ook niks tegen Dennis maar de oplossing is gewoon te gek voor woorden..misschien krijg ik nu een ban maar helaas dan,ik zeg gewoon hoe ik er over denk
ik ben het ook een met roboot en peter, wij willen graag een redelijk betaalbaar 4g abonnement met veel data. een niet onredelijk verzoek in 2017.
ik ben nu aan het testen of ik mijn pc kan programmeren dat hij na elke 5 gb download een automatisch sms-je kan sturen voor weer 5 gb :-)
dan neem ik de 35 p/maand en alles is opgelost.
hoe dan ook ben ik nog steeds afwachtende op een provider met minder restricties op het data gebruik......en het leven gaat weer door.

oja , die aanbieding. bij kpn krijg ik 5 euro korting bij elk abonnement die ik erbij afsluit, mobiel/tv/internet.

dus echt spectaculair is die 2,50 extra niet, sorry dennis maar niks persoonlijks
Reputatie 1
Een 5 á 6 Gb per dag met een teruglopende snelheid bij overschrijding en nachtelijk onbeperkt zou naar mijn inziens toch een veel betere oplossing zijn dan dat je maar bundels bij moet kopen en uiteindelijk aan bedragen van €90,- per maand zit. Ik denk dat ieder die 4G voor thuis kiest een oplossing wil waar men niet iedere dag over bundels na moet denken en gewoon gebruiksgemak wenst. Voor zo'n oplossing wil ik gerust €50,- blijven betalen.
Reputatie 2
@T-mobile

Gaan er nog dingen gebeuren op het gebied van 4g voor thuis?
Of kunnen we beter over gaan stappen op de unlimited abonementen en de sim in onze Huawei routers prikken?

Dennis is niet meer werkzaam bij jullie heb ik van hem begrepen, dus wie gaat deze 'kar' trekken :?

Graag zou ik snel wat meer willen weten over het actief laten blijven van de verbinding indien de bundel op is of het abonnement op pauze staat. 384kb/s zou toch wel heel erg gewaardeerd worden!

Alvast dank!
Reputatie 2
Kijk,dat wisten we al en is een dooddoener, wanneer komt er echt een update....wij wachten al maanden......:@
Ik schrok ook al, maar het lijkt nog mee te vallen. Het is 1 mei (welke aangegeven is als datum dat ze mogelijk stoppen) en ik heb nog beeld.

Van de canal digitaal website:
"Voorlopig zijn de zenders van Discovery Networks nog te zien bij CanalDigitaal.

De gesprekken tussen Discovery Networks en M7 Group, eigenaar van CanalDigitaal, lopen nog steeds.

We blijven je op de hoogte houden van de ontwikkelingen."

Desalniettemin ben ik het met je eens dat die data onbeperkt moet worden. Daarom zeg ik ik onze bundels ook op (het is te duur voor wat het is). Dan maar langzaam ADSL, maar wel onbeperkt!
Dinsdag de 4G router binnengekregen, en vanochtend aangesloten. We hebben nu dual WAN icm traag ADSL (6 mbit). Met de 4G router halen we gemiddeld 80 Mbit, echt geweldig!
Ik heb ingesteld dat downloaden etc alleen 's nachts over 4G gaat, overdag via ADSL, ivm de datalimiet voor gebruik overdag. De 4G router gebruik ik nu feitelijk alleen als modem.

Mijn suggestie zou zijn om ook een abonnementsvorm aan te bieden zónder limiet. Ik zou daar graag extra geld voor over hebben!

PS- als iemand 4G voor thuis wil gebruiken icm pfSense software firewall, kun je me een privébericht sturen voor hulp bij instellen.
Reputatie 2
Mooie lijst met wensen in de start-post.

Graag zou ik aan de lijst toevoegen:
4G voor Thuis, altijd een onbeperkte verbinding van minimaal 64 Kbps.

Is je bundel op? Of staat deze even op "pauze stand"?
Maak dan nog steeds gebruik van je 4g voor thuis, met een snelheid van 64 Kbps., zoals bij de mobiele abonnementen ook het geval is.
Koppel je slimme thermostaat, home-automation of beveiliging van je vakantiewoning aan je 4g voor thuis modem, ook in de maanden dat je er niet bent!
* bundel op en heb je thuis je slimme thermostaat er aan hangen? Dan is het ook erg fijn dat het blijft werken.

Momenteel zal ik toch snel geneigd zijn hem in de maanden dat je er geen gebruik van maakt, hem op pauze te zetten en een prepaid data kaartje in de router te prikken.

Aangezien je elke maand het vaste bedrag "4G voor Thuis à € 5,00" betaald, zou het toch mogelijk moeten zijn een onbeperkte verbinding van 64 Kbps aan te bieden?
Reputatie 6
Badge +17
64 kbps is wel verdraaid langzaam, daarmee kun je tegenwoordig niks. Op de mobiel lukt het wel, maar thuis internet waarschijnlijk niet. Is 384 kbps niet beter?
Reputatie 3
Badge +2
Of aanvullende bundels van 200 GB of groter als dat makkelijker is om toe te voegen
De grootste tegenvaller met deze dienst is dat je je af en toe nog steeds moet bedenken of je wel uitkomt met je bundel, waarvan de kosten inmiddels opgelopen zijn tot 90+ euro voor die maand. Dus of je een TV programma wel/niet kunt streamen of die ene update wel/niet kunt binnenhalen... Jammer. Of je moet 's nachts leven, dan is t een prima dienst.

Apparaten gedragen zich op WIFI anders dan op het mobiele netwerk, dat wordt hier o.a. onderschat.
Reputatie 1
Te triest voor woorden...

Geen pauze optie meer...
Geen nacht downloads meer...
Lagere snelheid...
Nog steeds een limiet... en nog erger! De verbinding verbreekt! Dus moet je als je pech hebt de download opnieuw starten... en laat die dan weer net groter zijn dan die 2GB aanvuller!

:@

Tot zover de co-creatie... en het luisteren naar ons als "gewaardeerde" klanten...


Ja ik had ook iets mooiers verwacht en overstappen naar de conculega is voor mij ook geen optie.
Weekendbundel (is toch al 4 keer 50 Gig) ook al geschrapt.
Dure zooi aanhouden of inderdaad genoegen nemen met de trage snelheid.
Echt ontzettend teleurstellend.
Reputatie 5
Badge +11
@all
Dank voor jullie feedback en sorry voor mijn gebrek aan reactie hier op het forum. We krijgen momenteel enorm veel vragen over 4G voor Thuis en we komen echt even handjes tekort momenteel. 😞 Ondertussen probeer ik met mijn collega's te werken aan jullie wensen & feedback. Hierbij een update:

Grotere databundels
We hebben jullie wens voor grotere databundels luid en duidelijk gehoord. Vanuit het 4G voor Thuis team willen we dit heel graag, echter lopen we er tegenaan dat ons netwerk geen onbeperkte capaciteit heeft. Laten we het even heel zwart-wit stellen: als we écht onbeperkt internet zouden aanbieden bij 4G voor Thuis, dan heeft dat een dusdanige impact op het netwerk dat jullie snelheden drastisch omlaag zullen gaan en tot onderbrekingen in je verbinding kan leiden. Ons mobiele netwerk moet namelijk gedeeld worden door zo'n 4 miljoen klanten en om al die klanten een optimale ervaring te kunnen bieden, moeten we ergens een lijn trekken. We breiden onze capaciteit voortdurend uit en hebben nu ruim 9000 antennes actief door heel Nederland, echter kunnen we ook niet op iedere hoek van de straat een mast neerzetten ;-)

We kijken daarom naar slimme oplossingen om jullie behoeften te managen. Het aanbieden van de Nachtbundel voor onbeperkt internet tussen 0:00 en 6:00 is er daar één van. Een andere optie zou kunnen zijn dat we een variant van 4G voor Thuis gaan aanbieden met ieder weekend extra veel data. In de nacht en in het weekend is de druk op ons netwerk namelijk lager en kunnen we deze oplossingen makkelijker aanbieden. Omdat dit de meestgehoorde feedback is, kijken we hier ook met de grootste prioriteit naar. We hopen hier in het eerste kwartaal van 2017 meer over te kunnen zeggen.

Vast IP-adres
Na enig onderzoek blijkt dat het verlengen van de sessietimer of deze op "Unlimited" zetten niet alleen voor 4G voor Thuis klanten kan gebeuren, dit kan alleen voor alle, bijna 4 miljoen klanten in één keer. Dit maakt dat we niet "zomaar" even de sessietimer kunnen verlengen.

De reden dat deze timer bestaat is om "spook-sessies" op het mobiele netwerk op te ruimen. Je verbinding wordt na 24 uur even kort verbroken, omdat de sessie zichzelf dan opnieuw opbouwt. Mobiele klanten hebben eigenlijk nooit last hiervan, maar voor 4G voor Thuis-klanten is dit een ander verhaal. We onderzoeken daarom of we tóch een andere manier kunnen vinden om de sessieduur te verlengen (in ieder geval tot een herstart van het modem plaatsvindt).

Het activeren van een vast IP adres blijkt mogelijk te zijn op ons netwerk, echter komen hier verschillende systemen bij kijken en er is momenteel geen mechanisme om geautomatiseerd een vast IP adres aan klanten toe te wijzen in deze systemen. Als we dit willen introduceren dan moet zo'n mechanisme gebouwd worden en dat duurt naar verwachting wel even. We zijn wel aan het kijken of we met een groepje van 10-15 klanten kunnen testen door handmatig een IP adres toe te wijzen. Zodra we hier meer informatie over hebben, laten we het direct hier op het forum weten.

Nieuw modem
We zijn aan het kijken naar een nieuw model modem van Huawei. Belangrijkste reden hiervoor is dat de huidige E5186s géén 4G+ op de T-Mobile 4G frequenties ondersteunt (900MHz, 1800MHz, 2100MHz). Het modem ondersteunt slechts het gebruik van één van deze banden tegelijk. Ook proberen we hierin jullie verzoeken voor o.a. Bridge Mode (dit is momenteel de meest gevraagde feature) mee te nemen.

Weekendbundel
Bedankt voor jullie enorme interesse in de Weekendbundel. We begrijpen heel goed dat dit voor velen voor jullie een mooie oplossing is. De Tijdelijke Internetbundels, waaronder de Weekendbundel, zijn altijd een experiment geweest. Dit is ook altijd als zodanig op de website vermeld.

Dankzij jullie feedback hebben we de afgelopen tijd al veel kunnen verbeteren aan deze experimentele bundels. Nu wordt het tijd om de balans op te maken, en te kijken of we verder gaan met de tijdelijke bundels. Eerder heb ik hier op het forum aangegeven dat we sowieso door zouden gaan met deze bundels, omdat ik en een aantal collega's absoluut de potentie hiervan inzien. Nu blijkt dat we technisch nog e.e.a. moeten bouwen voordat dit een officieel product kan worden. Sorry voor de miscommunicatie hierover.

We zijn overweldigd door jullie enorme interesse in de Weekendbundel en de vraag waarom dit nu op "pauze" is gezet. Daarom hebben we besloten om voor jullie de Weekendbundel alsnog actief te laten, zodat je deze op EIGEN RISICO kan blijven activeren door WEEKEND te sms'en naar 2244. Wees je ervan bewust dat het kan zijn dat de data niet uit de Weekendbundel, maar uit je reguliere bundel gaat. Je kunt dit controleren door je dataverbruik in My T-Mobile bij te houden. Mocht er iets niet goed gaan, ga dan niet meer internet verbruiken dan je normaal zou doen met je reguliere bundel, en laat het even weten in dit topic.

Snelheid lager als bundel op is
Tijdens de bèta van 4G voor Thuis kwam naar voren dat klanten liever een volledige stop van hun internetverbinding wilden zien, dan een verbinding die bijna onbruikbaar is doordat deze een lagere snelheid heeft. We krijgen nu echter signalen dat jullie tóch liever een lagere snelheid zouden hebben, maar dan wel wat meer dan 64Kbps (zoals 384Kbps). Ik heb dit verzoek toegevoegd aan de lijst met wensen en we gaan hiernaar kijken.

Conclusie
Zoals je ziet, best een forse update. Hopelijk heb ik jullie hiermee wat meer inzicht kunnen geven in waar we mee bezig zijn om 4G voor Thuis te verbeteren. Heb je feedback, suggesties, of opmerkingen? Blijf ze delen! Dan gaan we er weer mee aan de slag. 🙂
Reputatie 5
Badge +11
UPDATE:

We gaan testen met vaste IP adressen! Meld je snel aan in dit topic, want VOL = VOL! 😃
Reputatie 1
Bedankt Dennis!

Ik moet eerlijk zeggen, in Nederland zijn er twee providers die '4G voor Thuis' aanbieden. Namelijk KPN en jullie als T-Mobile en ik vind echt dat jullie er alles aan doen om het zo goed mogelijk te laten werken met vele mogelijkheden, zoals onbeperkt internet 's nachts.

Maar ook de goede service en feedback. Dit heb je bij KPN echt niet hoor, heb er zelf mee te maken gehad! Jullie als 4G voor Thuis team van T-Mobile mogen ook wel eens een complimentje horen toch? Bij KPN ben je eerder een nummer dan een klant, bij jullie vind ik alles veel persoonlijker. Ik vind 4G voor Thuis van jullie gewoon een goede dienst, met goede service en veel mogelijkheden.

Fijn weekend voor nu!
Reputatie 2
Er komt iets moois aan,onbeperkt data voor 4g voor thuis voor 35 euro,zoiets zal het wel zijn.....
Iedereen blij.....

Reageer