Beantwoord

4G thuis, door data heen

• 9 juli 2016
  • 8 reacties
  • 1906 Bekeken

Wat gebeurt er in de volgende situaties?

1. Iemand heeft een 4G voor thuis Large abonnement. Hij is door zijn data heen halverwege de maand en zijn snelheid gaat omlaag naar 64kbps. Kan hij dan nog steeds op volle snelheid gebruik maken van internet tussen 00:00 en 06:00, of is dat dan ook omlaag gebracht qua snelheid?

2. Iemand heeft een 4G voor thuis Medium abonnement. Hij krijgt financiële problemen en besluit om zijn abonnement omlaag naar "0" te zetten en betaalt netjes zijn 5 Euro per maand. Gaat zijn dataverbinding echt helemaal uit, of blijft hij langzaam 64kbps internet houden?
icon

Beste antwoord door DennisAmeling 10 augustus 2016, 10:15

@PJ06
Graag haak ik hier nog even op in. Je geeft aan "Hij is door zijn data heen halverwege de maand en zijn snelheid gaat omlaag naar 64kbps".

In de pilot gaven onze klanten aan dat het verlagen van de snelheid naar 64kbps de verbinding praktisch onbruikbaar maakt. We hebben er daarom voor gekozen om, vanaf de publieke bèta die zeer binnenkort zal starten, de verbinding volledig af te sluiten nadat je data op is (behalve 's nachts, waar je nog steeds onbeperkt data kunt gebruiken). Op deze manier kunnen wij je tevens direct naar de pagina sturen waar je MB-aanvullers kunt kopen, zodat je gelijk weer verder kunt op de volledige snelheid.

Voor de €5,- "basic service" geldt hetzelfde. Ook hier zal de verbinding zelf volledig afgesloten worden (behalve 's nachts), echter blijft je abonnement administratief in de systemen staan waardoor je eenvoudig en snel weer een S, M of L bundel kunt activeren.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey PJ06,

Goed dat je deze vraag stelt! Ik help je hier graag verder. 🙂

1. Je kunt 's nachts tussen 0:00 uur en 6:00 uur gebruik maken van onbeperkt internet. Je verbruikt géén data uit je maandelijkse internetbundel en je kunt dus gewoon gebruik maken van de hoge snelheid.

2. De €5,- zijn voor de 'basic service' hiermee ben je altijd online op lage snelheid (64 Kbps). Je dataverbinding gaat dus niet helemaal uit.

Heb ik zo je vragen beantwoord? Mochten we verder nog iets voor je kunnen doen, let me know!
Reputatie 5
Badge +11
@PJ06
Graag haak ik hier nog even op in. Je geeft aan "Hij is door zijn data heen halverwege de maand en zijn snelheid gaat omlaag naar 64kbps".

In de pilot gaven onze klanten aan dat het verlagen van de snelheid naar 64kbps de verbinding praktisch onbruikbaar maakt. We hebben er daarom voor gekozen om, vanaf de publieke bèta die zeer binnenkort zal starten, de verbinding volledig af te sluiten nadat je data op is (behalve 's nachts, waar je nog steeds onbeperkt data kunt gebruiken). Op deze manier kunnen wij je tevens direct naar de pagina sturen waar je MB-aanvullers kunt kopen, zodat je gelijk weer verder kunt op de volledige snelheid.

Voor de €5,- "basic service" geldt hetzelfde. Ook hier zal de verbinding zelf volledig afgesloten worden (behalve 's nachts), echter blijft je abonnement administratief in de systemen staan waardoor je eenvoudig en snel weer een S, M of L bundel kunt activeren.
Beste 4GvT -team,
Vandaag zaten de buurman en ik te praten over hoe blij we zijn met het snelle internet van jullie en de goede klantenservice, maar we hadden beide dezelfde vraag/bemerking.
Als je gewoon een maand "zuinig" bent en je Data overhoud ben je dit toch weer met je nieuwe bundel kwijt.
Als je dan een maand hebt waarin je net over je bundel bent, moet je bijkopen.
Het zou fraaier zijn als het "overschot" b.v. een 3 maanden zou blijven gelden ( er zijn telefoonproviders die dit ook doen).
zo zou iemand die gewoonlijk genoeg heeft aan zijn bundel, maar een keer "pech" heeft ( omdat hij een nieuwe PC installeert of zo ) geen extra aanvuller hoeven te kopen terwijl hij meestal overhoud.
m.vr.gr.
Reputatie 5
Badge +11
@PeterK53
Bedankt voor je suggestie! We hebben deze wens vaker gehoord en deze is eigenlijk ook heel logisch. Hij staat ook al even in het lijstje met ideeën:

► GB-aanvullers: Veel klanten geven bij ons aan dat de GB-aanvullers slechts geldig zijn tot het einde van de factuurmaand, en zouden deze aanvullers graag meenemen naar de volgende maand. We onderzoeken momenteel of dit mogelijk is en laten het hier op het forum weten zodra we meer informatie hebben.

We gaan hier nu met verhoogde prioriteit naar kijken en laten het weten in het ideeëntopic zodra we updates hebben. 🙂
Uhhh, deze 'zoektocht' naar de mogelijkheden is van 4!!! Maanden geleden :?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ik-e-j,

Waar ben je naar op zoek? Wat is je vraag precies? Dan kan ik je beter helpen. 🙂
Hallo Hajar,

T-Mobile adverteert erg leuk op TV met Ali-B waarin gesteld wordt 'hoe belachelijk het is om iets waarvoor je betaald hebt, af te nemen'... M.a.w...in de 4-G thuis bundel word de niet gebruikte data aan het eind van de maand gewoon weggegooid?!?!?!? Ook als je niet genoeg aan de bundel had, wordt het bijgekochte gedeelte op dezelfde manier gepikt! Wat me ook opvalt dat op bijna alle vragen hier op het forum/blog maar weinig antwoorden komen, het is slechts een verzamelbak van vragen in plaats van antwoorden...das vreemd!
Er wordt een dusdanige rook gecreëerd waarin weinig mensen nog gaan vinden wat ze zoeken....waarschijnlijk geven d meest het dan maar gewoon op..

M.vr.gr...E-J
Reputatie 7
Badge +20
Hey E-J,

Ik zie dat je hierover ook een eigen topic hebt aangemaakt en dat hier heel duidelijk en uitgebreid op geantwoord is. Aangezien dit al een ouder topic is én je dus al reacties hebt ontvangen in je eigen topic, gaat dit topic op slot. Ik verwijs je voor verdere vragen naar jouw eigen topic en de uitleg van Poco-Loco. Als je nog vragen hebt kun je die dan ook daar stellen en dan pakken we die vragen daar graag voor je op!