Beantwoord

4G voor thuis - 2GB aanvullen - verdwenen reCAPTCHA


Hallo,

Ben ik nu de enige die dit heeft, zo lijkt het wel.
En de helpdesk weet waarom dit bij mij is en heeft geen oplossing behalve dan dat ik maar de app moet gebruiken hiervoor. Echter ik heb geen android telefoon maar een Lumia dus helaas.

Als ik GB wil aanvullen op mijn 4G voor thuis abonnement, en mijn dagelijkse 5GB zijn nog niet op dat kan dat via de pc. Het bevestigen icoontje blijft grijs, en zodra ik bevestig dat ik geen robot ben wordt het groen en krijg ik mijn 2GB toegewezen. Echter als ik de 5GB opmaak en ik probeer dan aan te vullen, of mijn extra 2GB zijn op, en ik wil weer 2GB aanvullen (eerder kan niet) dan kan ik dit niet doen want dan zie ik geen reCAPTCHA om te bevestigen dat ik geen robot ben. Dit is via alle browsers zo. Op mijn werk heb ik geen probleem hiermee.

Weet iemand een oplossing? Is het iets met een beveiliging? Maar waarom dan op alle browsers op mijn PC (Windows8), en ook mijn laptop (Windows7).
Kan het de instellingen van de Huawei B618s-22d zijn? Het lijkt me echter raar als ik daar eerst instellingen van moet wijzigen voor een juiste werking, deze is pas gekocht.

Wie kan mij helpen? Dank jullie.
icon

Beste antwoord door David 28 mei 2018, 15:38

Hoi Karen,

Goed dat je het even zegt!

We waren op de hoogte dat het met de reCAPTCHA niet zo vlekkeloos verliep, zoals wel zou moeten. Dit had te maken met het inladen van de pagina, enfin.. technisch verhaal! We hebben in ieder geval vorige week een aanpassing doorgevoerd waardoor het nu juist goed mogelijk moet zijn om de reCAPTCHA in te laden en in te voeren. We hebben dit natuurlijk ook in het oog gehouden en ik moet zeggen dat de eerste resultaten er erg goed uit zien!

Kun je aangeven wat er bij jou gebeurt wanneer je aan wilt vullen? Krijg je een foutmelding of helemaal niets te zien? Kun je hier misschien een screenshot van maken en toevoegen aan een eventuele reactie?

We horen het graag van je, Karen!

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hi Flevohop,

Dankjewel voor je vraag! Ik wil je natuurlijk graag helpen! Ik zie dat het uiteindelijk wel is gelukt om je MB's aan te vullen. Lukte het toen wel met de recaptcha of heb je op een andere manier je MB's aangevuld? Als je dit probeem nog steeds ervaart, laat het dan weten. Ik zet dit dan gelijk door naar onze technische experts en zij gaan onderzoeken waar het aan ligt.

Als je in de tussentijd nog andere vragen hebt, laat het mij weten! 🙂
Goedendag,

Het probleem is er nog steeds.

Via de app kan mijn zoon die een android telefoon heeft het wel aanvullen. Ik kan hem daarmee uiteraard niet belasten elke keer als het aangevuld moet worden.
Ikzelf heb een Lumia (Microsoft) en daarmee lukt het niet.

Ik heb uit wanhoop nog eens een andere browser geprobeerd (Thor).
Deze kwam met een melding dat de website over moest stappen op reCAPTCHA versie V2.
Dat heeft er misschien ook mee te maken.

Bij een andere melding van een reCAPTCHA probleem leek het ook met de snelheid en de werking op de website te maken te hebben. Of dit met mijn probleem te maken heeft weet ik echter niet.
https://forum.t-mobile.nl/data-abonnementen-461/gb-aanvullen-niet-meer-mogelijk-door-recaptcha-297318

Hartelijk dank voor de hulp hierin.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Flevohop,

Hartstikke bedankt voor jouw heldere uitleg! Ik heb jouw melding hierover doorgezet naar onze IT-specialisten. Hopelijk kunnen zij hier nog eens naar kijken, zodat je jouw MB's weer op een normale manier kunt aanvullen! Dat zou natuurlijk wel zo handig zijn, om het elke keer via je zoon te regelen is niet de meeste fijne manier!

Ik ga voor je duimen dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost Flevohop. Hou je mij ook op de hoogte?
Ik heb hier ook al een paar keer over gebeld. De reden dat de reCAPTCHA niet meer werkt als je internet helemaal op is, is omdat je internet nodig hebt om de reCAPTCHA te laden. Hiervoor zou de langzamere internet verbinding beschikbaar zijn. Ik heb gebeld omdat bij ons het internet volledig wordt afgekapt, toen werd me verteld dat er een aantal maanden geleden een wijziging is geweest en dat het internet niet meer wordt afgeknepen, maar volledig wordt geblokkeerd tot je weer aanvult.

Via de smartphone app hoef je geen reCAPTCHA in te laden en daardoor werkt dit wel zonder internet, maar wanneer je geen smartphone hebt (of tijdelijk niet, in verband met schade bijvoorbeeld) zit je dus wel met een probleem. De medewerker aan de telefoon vertelde me nog dat ik eventueel een goedkope smartphone kon aanschaffen zodat ik de app kon gebruiken, maar gelukkig corrigeerde hij zichzelf direct door te zeggen dat het een belachelijke oplossing was en dat het gewoon vanuit T-Mobile opgelost moest worden.

De oplossing is simpel: een klein restje internet overhouden zodat de reCAPTCHA kan worden gebruikt, of zorgen dat de verbinding met de reCAPTCHA wel beschikbaar blijft. Een ander alternatief is ook nog terug stappen naar het oudere CAPTCHA met de scheve letters, deze kan namelijk ook zonder internet gebruikt worden.

Ik hoop dat er snel een oplossing komt!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Karen,

Goed dat je het even zegt!

We waren op de hoogte dat het met de reCAPTCHA niet zo vlekkeloos verliep, zoals wel zou moeten. Dit had te maken met het inladen van de pagina, enfin.. technisch verhaal! We hebben in ieder geval vorige week een aanpassing doorgevoerd waardoor het nu juist goed mogelijk moet zijn om de reCAPTCHA in te laden en in te voeren. We hebben dit natuurlijk ook in het oog gehouden en ik moet zeggen dat de eerste resultaten er erg goed uit zien!

Kun je aangeven wat er bij jou gebeurt wanneer je aan wilt vullen? Krijg je een foutmelding of helemaal niets te zien? Kun je hier misschien een screenshot van maken en toevoegen aan een eventuele reactie?

We horen het graag van je, Karen!
Ik zie een CAPTCHA! 😃 Geen reCAPTCHA ("ik ben geen robot"), maar wat mij betreft helemaal prima. Ik ben al blij dat het gewoon werkt 😉

Waar kan ik trouwens ideeën en suggesties kwijt?

Op dit moment is het zo dat ik ontzettend goed op moet letten op wat ik doe met het internet wanneer we door de 100GB heen zijn. Wanneer mijn vriend aan het gamen is gebruikt hij bijna geen internet, maar als het internet eenmaal op is heeft dat voor hem wel grote gevolgen. Bepaalde scores worden dan niet opgeslagen, of hij kan niet meer mee doen met een potje terwijl het "echt super goed ging!".

Wanneer ik films en series op Netflix kijk kan ik niet echt ontspannen omdat ik constant op mijn telefoon kijk of ik niet al het internet op slurp. Wanneer ik zie dat het internet bijna op is pauzeer ik de video en wacht ik tot mijn vriend aangeeft "dat het veilig is". Voordat mijn vriend weer een nieuw potje begint kijk ik mijn filmpje verder tot het internet helemaal op is. Vervolgens kunnen we weer 2GB aanvullen en kunnen we weer een tijdje verder. Wanneer mijn vriend alleen is zet hij soms meerdere YouTube filmpjes aan op de hoogste kwaliteit om de laatste paar MB's op te maken, om te voorkomen dat hij tijdens het gamen wordt onderbroken.

Voordat we het 4G voor thuis abbonement hebben afgesloten hebben we gebeld met de klantenservice omdat we een aantal zaken zeker wilden weten, dat we nooit helemaal zonder internet zouden zitten was voor ons bijvoorbeeld belangrijk. Meerdere medewerkers hebben ons verteld dat de snelheid naar 384Kbps zou worden verlaagd. Ik heb vaak gebeld over het feit dat dit niet werkte en telkens was de reactie dat het vreemd was en dat het wel gewoon zou moeten werken. Vervolgens kregen we een "preek" over het feit dat 384Kbps heel langzaam is en dat al onze downloads stopten omdat het internet daar dan niet snel genoeg voor was. Ik heb uitgelegd dat ook pingen niet werkt, en dat zelfs whatsappjes niet versturen (en dat de reCAPTCHA niet laadde). Ik werd een aantal keer doorverbonden en kwam uiteindelijk bij een medewerker terecht die uitlegde dat het niet automatisch omschakelde, maar dat ik langzaam internet kon aanzetten op de zelfde manier als de 2GB aanvullers. Helaas is ook dit niet mogelijk, de optie wordt niet gegeven omdat 2GB aanvullers gratis zijn en langzaam internet als alternatief voor betaalde aanvullers wordt aangeboden.

Wanneer ik aan het begin van de dag 5GB krijg, is er meteen de mogelijkheid om daar 2GB bij op te doen. Ik doe dit vaak meteen zodat ik weet dat ik 7GB lang (bij maximaal verbruik 37 minuten lang) niet van het internet word geknikkerd. Kan het systeem niet worden aangepast zodat een 2GB aanvuller ook geactiveerd kan worden wanneer je bijvoorbeeld nog maar 0,2GB over hebt? Als dit niet mogelijk is, kan dan misschien de volgorde van de bundels worden aangepast? Ik zou het namelijk veel prettiger vinden om de 100GB als buffer te gebruiken. Dus iedere dag 5GB en daarna begin je aan de buffer. Wanneer je dan een 2GB aanvuller gebruikt wordt die eerst gebruikt en in de tussentijd blijft het internet gewoon werken. Ik zou het ook prima vinden als de 5GB dagtegoed dan verdwijnt en we 2GB aanvullers hebben met 100GB als buffer. Of juist dat we in plaats van 100GB maar 50GB hebben, maar dat we eerst aanvullers gebruiken (maar dan wel met 5GB dagtegoed).

Ik hoop dat er iets mee gedaan word! Dan zou het pas echt zorgeloos en onbeperkt zijn!
Reputatie 5
Badge +7
KarenVerhoek schreef:


Waar kan ik trouwens ideeën en suggesties kwijt?


O.a. hier kan je zien wat lotgenoten vinden en zeggen:
https://forum.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-algemeen-477/unlimited-4g-voor-thuis-klinkt-mooi-maar-is-het-niet-298678
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Karen,

Mooi dat het werkt! 😃

Goede suggesties zijn natuurlijk altijd welkom bij ons! Zo kunnen we natuurlijk altijd onze producten en diensten blijven ontwikkelen, daar hebben we juist dit soort input voor nodig. 🙂 Tmoesel heeft al een topic doorgegeven waar veel wordt besproken (waaronder ook een variant op jouw idee). Het officiële topic is dit topic en daar kun je ook suggesties kwijt.

Ik vind het overigens erg jammer om te lezen dat je zoveel moeite moest doen voor een antwoord en dan vervolgens ook nog verkeerd wordt ingelicht, sorry daarvoor! Bij 4G voor Thuis zit geen snelheidsbeperking op de bundel, wanneer de bundel verbruikt is. Je moet dan een nieuwe aanvuller inschakelen, anders heb je geen internet. Dit horen mijn collega's ook te weten, dus ook dit is feedback die ik mee ga nemen!

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, je weet ons nu te vinden, Karen! 😉

Reageer